Start IVF/ ICSI nov/dec 2015

Discussie in 'MMM clubs' gestart door julia1984, 4 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.616
    996
    113
    @willeke: ja, ben wel aardig weer over de teleurstelling heen. Blik maar weer naar voren gericht, na nieuwe kansen!
    Super dat je een mooie blastocyste bij je hebt nu, en ook nog 2 ingevroren dus. Succes op het wachtbankje!

@Julia: spannend dat de punctie gepland staat nu. Ben je tevreden met het aantal follikels? Fijn ook dat je de verwijzing nu op zak hebt. Stom zeg dat je FA dat niet wilde doen.

@popie: 4 kilo... Tjonge, dat ze daar zo moeilijk over doen. Lukt het je een beetje om af te vallen? Je weet in elk geval waar je het voor doet, hopelijk helpt dat je!

@Mz25: fijn dat je punctie mee is gevallen. Nu lekker rustig aan bijkomen thuis! Wat jammer dat er maar 5 eicellen zijn gevonden terwijl je zoveel follikels had, snap dat je daar teleurgesteld over bent. Hebben ze enig idee hoe dat kan dat er zoveel lege follikels zijn?
    Ik had er 26 aangeprikt, waarvan 16 zijn bevrucht. Er zaten bij die 26 ook wat kleintjes die onrijp waren. Van die 16 zijn er vervolgens 11 gaan delen, waarvan uiteindelijk nog eentje is afgevallen. 1 verse tp, en 9 cryo's over daardoor.

2. julia1984

julia1984 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.244
    5
    38
    NULL
    NULL
    Dreamer ik ben zeker tevreden, dit is voor mijn lage AMH (vervroegde overgang) een uitstekende score. Nog niet eerder 10 follikels gehad. Ik hoop op 6-8 eitjes dat zou perfect zijn.

3. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.616
    996
    113
    Ok, klinkt super Julia! Mooie score dus.

4. MZ25

MZ25 Bekend lid

4 okt 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    @julia: echt heerlijk spul ja!! Narcose os bij mij niet nodig. Was echt prima te doen. En dat bij zoveel blaasjes. Het klopt inderdaad dat kwaliteit voor kwantiteit gaat. Het enige nadeel is wel dat ze in het Radboud alleen A kwaliteit embryo's invriezen. Dit betekent dat de kans op cryo's ook een stuk kleiner is. Maar 1 goede is idd voldoende!!
    @Dreamer: 9 cryo's is zeker goed!! Vriezen ze in jou ziekenhuis alles in? Bij ons dus niet. Alleen A kwaliteit. Wordt dus echt duimen. Ze weten niet hoe het komt dat er veel lege zijn. Wel weet ik nu dat dat dus een reden is waarom alle IUI's en OI pogingen mislukt zijn. Ook daar zullen namelijk lege follikels bijgezeten hebben. Ze gaan wel proberen bij een eventuele 2de poging proberen meer goede eicellen te krijgen.

Ben nu al zenuwachtig voor donderdag😢

5. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Dat is echt piep om dat opeens te horen :(

Ik kan me niet voorstellen dat je "alleen" die 4 kilo te zwaar bent? Bij mijn ziekenhuis hanteren ze een grens (en volgens mij bij meerdere) dat je een BMI moet hebben onder de 35. Op zicht ook logisch, want er zijn zoveel extra gezondheidsgevaren met overgewicht. Bedoelen ze niet 4 kilo, zodat je dan onder de BMI grens van 35 komt?

Ik kan me voorstellen dat het een enorme klap is, maar 4 kilo moet je kunnen verliezen.
    Ik was(en ben) ook veel te zwaar. Mijn BMI zat op bijna 33. Inmiddels zijn we 10 weken verder en zit mijn BMI op 29. Als ik het kan, dan kun jij het zeker.

Ik zit nog in het voortraject en weet nog niet of het IVF gaat worden, maar starten in december wordt het zeker niet :( Ik lees wel stiekem mee, omdat de kans groot is dat ik begin volgend jaar mee kan schrijven.

6. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.616
    996
    113
    @Mz25: nee, ze vriezen niet alles in, want er is er nog eentje 'gesneuveld'. Ze hebben een aantal op dag 4 en een aantal op dag 5 ingevroren, dus echt wel morula of blastocyste al.
    Inderdaad wel duidelijk voor jullie nu waarom het tot nu toe nog niet gelukt is. Benieuwd hoe ze dan eventueel gaan proberen volgende poging te zorgen voor meer goede eicellen. Voor nu ga ik heel hard duimen dat die volgende poging niet nodig is! Inderdaad spannend, hopelijk mooi nieuws donderdag.

@anneliesje: knap dat je zoveel bent afgevallen al! Wil/moet je nog meer kilo's eraf? Je schrijft dat je in het voortraject zit, nog bezig met onderzoeken?

7. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Noord Nederland
    @dreamer: ik heb vorig jaar een bbz gehad. Tijdens de operatie hebben ze mijn rechter eileider weggehaald.

Daarna lukte het zwanger worden maar niet (terwijl ik juist iemand was die altijd snel zwanger was ;)). Na de zomervakantie maar eens opgebeld en tijdens het HSG onderzoek bleek dat mijn linker eileider verstopt zat.
    Deze gyn gaf de voorkeur aan IVF, omdat de andere optie (een operatie) 1 geen zekerheid geeft, 2 de eileider op een gegeven moment weer dicht gaat groeien 3 er een vergroot risico is op een bbz (en ik heb al een vergroot risico door mijn vorige bbz).

We werden verwezen naar Zwolle en ik had gehoopt vorige week zekerheid te krijgen, maar helaas :( In de verslagen van mijn vorige gyn stonden tegenstrijdigheden (dus dat gaan ze nu opvragen) en op de echo zagen ze weinig eiblaasjes (wat kan wijzen op een vervroegde overgang).

Aangezien mijn zusje in de vervroegde overgang zit (gelukkig wel nu voor de tweede keer zwanger met IVF), willen ze dat eerst uitsluiten.

Als dat inderdaad zo is, dan is dat wel belangrijk om te weten.

Kortom ze zijn de papieren aan het opvagen + ik moet rond 17 dec een echo maken op dag 2 (ik zat op dag 5 toen ze het deden) en bloed laten prikken.

Zucht......

Mbt de kilo's: ja ik wil een gezond gewicht (als in de zin van een gezond BMI), dan moet ik nog 12 kilo als ik het goed heb uitgerekend. Echter gezond leven en genieten staat bij mij op nummer één. Gelukkig gaat afvallen, gezond leven en het genieten, erg gemakkelijk samen :D

8. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Popie, nee serieus joh om 4 kg niet starten?! Zou voor mij ook zéker een reden voor een second opinie zijn! Belachelijk soms de Nederlands zh's!

Dreamer, wauw jij hebt echt een mooie score gehad toen zeg!! Heel fijn dat je zo veel cryo's hebt! Daar moet zeker wel een plakkertje tussen zitten!

MZ, fijn dat de punctie mee viel! Kan me voorstellen dat je 5 dan een beetje vind tegen vallen.. maar idd wat Julia zegt, kwaliteit is het belangrijkst! In DD zijn ze ook erg streng, hebben alleen de blasto's ingevroren. Mijn vriend vond het dus tegenvallen (2 blastos) maar ik was eigenlijk wel blij ermee! Kans met een goede blasto is in DD nl 40%.

Julia, jaaa heerlijk die narcose!! Dat ga je lekker vinden!! ;) Ik had ook een hele aardige anastesist, wat ouder met blond haar en een bril. En inderdaad, mooie score hoor!! Duim voor mooie eitjes!!

Anneliesje, welkom hier!

9. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.054
    944
    113
    Vrouw
    Willeke klinkt goed een blasto en nog wat in de vriezer!! Ik spuit 125 eh.

Wow Popie wat gemeen om over 4 kilo zo te doen!

Julia fijn een punctie datum en fijn dat deze arts wel mee werkt. Belachelijk idd!

MZ snap je teleurstelling nadat er zoveel zijn aangeprikt. Goed dat ze een volgende keer willen uitzoeken hoe het komt dat er relatief weinig eitjes groeien in de follikels.

Dreamer lekker hoor een weekje niets!

Anneliesje zwaai gezellig als je meeleest/kletst!

Hier koppijn weet niet of het van de drukte op werk komt of van de hormonen, maar fijn is het niet. Ik zal het lijstje even updaten.

10. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.054
    944
    113
    Vrouw
    WIE, WAT, WAAR?
    Kaaat: Tweede ICSI, voor derde kindje, in het OLVG/AMC
    Willeke86: Tweede IVF, voor eerste kindje, DD
    Dreamer29: 2e cryo-tp na 1e icsi, voor eerste kindje
    Julia1984: 4e IVF, 1e kindje, DD
    mz25: 1e IVF, 1e kindje, UMC Radboud
    Youtan: 1e icsi, voor 2e kindje (3e zwangerschap)
    Nadin: 1e ivf, voor 2e kindje

WANNEER STARTEN
    Kaaat: pil 15-11, deca 22-11, 30-11 gonal F
    Willeke86: Gestart op 8-11
    Julia1984: 16/11 scratching - 19/11 start
    mz25: Starten bij menstruatie, ergens volgende week
    Youtan: 31/10 start deca
    Nadin: pil 12-11, start deca 25-11

ECHO/ FM AFSPRAKEN
    Kaaat: 7-12 eerste FM
    Dreamer29: 4-12

PUNCTIE
    Youtan: 16/11
    Willeke: 23/11
    MZ25: 1/12
    Julia1984: 3/12

Terugplaatsing
    Youtan: 19 nov tp 2 embryo's (morula en 10-cellig)

TESTEN
    Youtan: 3 dec (officieel dan )

ZWANGER

11. MZ25

MZ25 Bekend lid

4 okt 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Anneliesje: hopelijk heb je snel duidelijkheid zodat je op korte termijn met de juiste behandeling kunt starten.
    @Dreamer29: bij ons vriezen ze ook pas op dag 5 in. Hopelijk lukt het ons om cryo's te krijgen. Ze wilden nog niet zeggen hoe ze eventueel gaan proberen om meer eitjes te verkrijgen. Eerst maar focussen op deze poging:). Hopelijk is een nieuwe poging niet nodig.
    @Willeke: ik zou ook super blij zijn als er van de 5 nog 2 ingevroren kunnen worden. Bij ons vriezen ze ook alleen maar A-kwaliteit embryo's in dus ik denk dat dat dan blasto's zijn?
    @Kaaat: misschien komt de koppijn van de Decapeptyl? Of spuit je dat niet. Ik heb nergens last van gehad. Behalve dan pijn overal in mijn lichaam vanaf afgelopen weekend ofzo. Maja dat was ook niet gek met zo veel (lege) follikels;).

Ik vul donderdag mijn lijstje aan als ik zeker weet dat ik een TP krijg. Mocht ik deze krijgen dan staat deze voor vrijdag gepland en testdatum is dan 18 december (precies n week voor kerst:D).

12. Popie

Popie Bekend lid

15 nov 2015
    625
    119
    43
    Vrouw
    @julia het liefst vraag ik ook een seconde opinie maar mijn man zegt misschien is beter als je een gezond gewicht hebt. Hij zei we hebben genoeg tegenslagen meegemaakt laten we goed beginnen.

Wat betreft de aantal follikel is goed bij jou supper

@Mz wat fijn dat de punctie achter de rug is. Ondanks 5 zal er vast goeie tussen zitten nu lekker rustig aan doen en je herstellen. ik zal voor je duimen

@Dreamer je hebt gelijk. Het zal en moet lukken toch😛
    Hoe gaat het met je?

@Kaat vervelen dat je niet lekker voelt

@anneliesje mijn BMI is 29
    Ja ik Denk onder de 25 dan ipv 35
    Ik moet proberen die kilo kwijt te raken.

Wat goed dat je bent afgevallen. Hoeveel ben je Tot nu toe afgevallen en wat eet jij op een dag?

Ik eet nu ook alleen maar sla en groente helemaal geen koolhydraten, maar valt niks af.
    Ik zou moeten bewegen maar ik loop 30 minuten

Je hebt ook een bbz gehad. Ik heb 2x een bbz gehad helaas mijn beide eileiders is verwijderd. Het is verschrikkelijk om zoiets mee te maken. Het scheelde niet veel of ik had er niet meer geweest. Gelukkig ben ik er maar een kleintje is nu zooooo Welkom

13. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.616
    996
    113
    @anneliesje: vervelend dat je vorige week nog niet de duidelijkheid hebt gekregen waar je op hoopte, nog meer wachten. Wel goed dat ze onderzoek gaan doen naar evt. vervroegde overgang. Dat is wel belangrijke info!

@willeke: 40% is best hoog! Is dat alleen met verse tp? of ok bij cryo's? Kans hier in NL is met cryo's namelijk wel een stuk lager dan bij de verse tp.

@Kaat: bah, niet fijn die hoofdpijn!

@mz25: hopelijk dan een mooi vervroegd kerstcadeautje voor jou :) Als mijn terugplaatsing door gaat, dan heb ik grote kans dat ik met kerst mag testen... ;)

@Popie: heftig hoor, jouw verhaal! Hopelijk gaat jullie grote wens in vervulling! Ik voel me goed hoor, nog even niks tot vrijdag, dus dat is wel fijn.

@Youtan: hoe gaat het met jou? Al aan het testen?

14. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Noord Nederland
    @popie: jeetje een bmi van 29 en dan dat nieuws. Ik vind dat echt heel erg vreemd. Hebben ze het nooit eerder benoemd? Persoonlijk zou ik toch nog extra informatie willen. Ik meende dat er in de landelijke richtlijn een bmi van onder de 35 genoemd word.

Ik snap dat je nu zo snel mogelijk wilt afvallen, maar helaas gaat dat niet zo makkelijk als je het goed wilt doen. Ik weet dat er een hele hype momenteel is mbt het niet eten van koolhydraten, maar volgens mij heb je ze wel gewoon nodig.

Ik heb hulp ingeschakeld (als stok achter de deur), sport momenteel 3-4 keer per week. Daarvan eenmaal met een personal trainer.
    Ik doe voornamelijk cardio (fietsen, roeien, crosstrainer) en dan in een bepaalde hartslagzone. Afgelopen vrijdag was ik 11 weken bezig en 10,9 kilo afgevallen (langzaam, maar gestaag).

Ik eet gewoon normaal en heb eens per week een snaaidag (dan eet ik patat of zo :p ) Gewoon voor de grap mijn lijstje van vandaag:
    O: 2 volk boterhammen met jam
    T: 150 gr kwark en een mandarijn
    M: 2 volkoren boterhammen met zalmfilet
    T: cracker met kipfilet
    A: 100 gr vis, 125 gr gekookte volkoren macaroni, 200 gr groente
    T: 150 gr kwark en een stuk fruit.

Wel heftig dat jij tweemaal een bbz hebt meegemaakt. Het gemis/de wens wordt daarna alleen maar groter. Nu heb ik de mazzel dat ik al een dochter heb.

@mz25 en dreamer, bedankt voor jullie berichtjes. Doet me goed.

@mz25 duimen dus voor een tp vrijdag :)

15. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Dreamer, nee die 40% geldt ook voor de cryos. Omdat de blasto's die ze invriezen/terugplaatsen gewoon erg sterk zijn. Mijn arts adviseerde daarom dus ook geen twee terug te plaatsen want het verhoogd de kans op een zwangerschap niet (blijft 40/45%) en de kans dat het een tweeling wordt (met alle medische risico's van dien) is dan dus zeer reëel aanwezig. Hij gaf aan dan de cryos beter te bewaren voor een tweede kindje.

MZ, in Nederland is het wel iets anders dacht ik.. maar ik heb alleen ervaring met het VU. Dus misschien is het bij jullie wel anders.

Julia, wat fijn dat je gyn toch die verwijzing wilt maken! Hele geruststelling! Wat een gedoe hè!

16. Popie

Popie Bekend lid

15 nov 2015
    625
    119
    43
    Vrouw
    Dank je wel Dreamer ik hoop het ook.

@anneliesje jij bent goed bezig
    ik zou ook moeten sporten misschien dat het dan helpt. Ik val eigenlijk helemaal niks af en dat is zo vervelend. Ik heb alles wat suiker bevat of koolhydraten laten staan.
    Mijn avond eten van vandaag was een stukje vis met spinazie
    en als toetje mandarijnen

Je bent eigenlijk elke week 1 kilo kwijt geraakt. ik zou dat ook willen😊. Ik las je in je vorige bericht dat je nog meer wilt afvallen.

Wanneer zou jij mogen beginnen met de behandeling?

17. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.524
    4.367
    113
    Vrouw
    He meiden, ik heb jullie hopeloos verwaarloosd! Is een hoop aan de hand hier zeg...
    MZ25; op naar de tp! Positief zijn nu, dat werkt ;) 1 terug, de rest de vriezer in!
    Popie; dat is naar, maar ze zullen er wel hun redenen voor hebben. Welk bmi willen ze dat je hebt? Hebben ze je daar weleens gewogen dan? Of vragen ze naar je bmi/gewicht?
    Dreamer; op naar de volgende tp!
    Kaaat; kan echt door de deca komen hoor... Hoewel het weer en jouw bewoners ook invloed op elkaar kunnen hebben?! Bij ons wel... 7 geschorst vandaag! :D waarvan 2 uit mijn klas....
    Julia; 10 follikels klinkt goed.
    Willeke; zitten we lekker naast elkaar :)

Hier;
    Tuurlijk ben ik allang aan het testen geslagen... Was er gisteren alleen van overtuigd dat het game over was hier, maar vandaag is de test toch donkerder. Ik weet niet wat ik ervan moet denken nu. Zit nu op wd 12. Donderdag mag ik officieel testen...

Het is wel een slechte foto.
    Bekijk bijlage 483118

18. Popie

Popie Bekend lid

15 nov 2015
    625
    119
    43
    Vrouw
    Youtan een streep is een streep dus Gefeliciteerd schat

19. Popie

Popie Bekend lid

15 nov 2015
    625
    119
    43
    Vrouw
    @willlke Hoe gaat met jou?

20. Rabbit

Rabbit Niet meer actief

Rabbit

Wie wat waar
    Icsi 1 voor brusje
    Wanneer starten
    2-12
    Fm afspraak
    9-12

Balen poppie!!

Wat veel geschreven hier!!

Snap 5 tegenviel aangezien je buik zo vol was.
    Hier vorige punctie maar 4. Waarvan tp. Waarvan zwAnger. Dus kan nog alle kanten op. Hier ok alleen à kwaliteit invriezen dus had geen cryos vandaar nu helemaal opnieuw

Deel Deze Pagina