@Mz25: en? Heb je vandaag een terugplaatsing (gehad)? @ Julia: hoe is je punctie gegaan? @Youtan: al weer getest? Hopelijk lopen ze mooi op! Vandaag je officiële testdag toch? @Kaat: fijn dat het goed gaat met prikken en je weinig last hebt van bijwerkingen. Op naar de 1e fm! Ik heb morgen mijn 1e fm om te kijken of er al een eisprong zit aan te komen. Dag 10 van mijn cyclus, dus benieuwd of er al iets te zien is.
Ego, er zijn 5 eicellen gevonden, had gehoopt op meer maar ben tevreden. Morgen hoor ik hoeveel er bevrucht zijn....punctie is onder narcose gedaan dus niks gemerkt heerlijk!
Hier net gehoord dat er van de 5 eicellen 2 bevrucht zijn. Ik weet eigenlijk niet of dat veel of weinig is. Morgen de TP om 11.00. Volgende week bericht of de andere ingevroren kan worden. Is bij jullie de TP al 2 dagen na de punctie? Hier pas 3 dagen na de punctie. @Julia: 5, dat zijn er net zoveel als bij mij dus. Bij mij viel het ook tegen maar daar ben ik nu wel overeen! Hopelijk een aantal mooie bevruchtingen en eventueel cryo's. Heb je nog veel pijn? @Dreamer: spannend!! Bij een cryo mag je geen eisprong hebben of wel? @Kaaat: fijn dat de bijwerkingen verder meevallen!!
Julia, fijn dat het achter de rug is! Fijn hè die narcose Kan me voorstellen dat je op iets meer had gerekend maar zoals je weet, kwaliteit boven kwantiteit! Gaan ze nu ook de embryoscope in? En worden ze met icsi of ivf bevrucht? Had je dr S? MZ, in het vu toendertijd had ik op maandag de punctie en op donderdag de tp. In dusseldorf duurt het normaal gesproken langer, had nu maandag de tp en zaterdag de tp. Kaaat, lekker aan de prik dus wanneer heb je de eerste echo? Dreamer, succes morgen! Hier weinig bijzonderheden, buik is een stuk rustiger qua krampjes en steekjes dam met de cryo tp in september. Hoop dat dat een goed teken is maar je weet het helaas niet.. Zie wel echt tegen het testen op
@Willeke: spannend!! Wanneer mag je testen? Bij het Radboud plaatsen ze verse embryo's ook na 3 dagen terug. Volgens mij doen ze dat overal in Nederland. De cryo's plaatsen ze in het Radboud pas na 5 dagen terug omdat ze pas na 5 dagen ingevroren worden. Dat zijn in mijn ogen dan ook sterkere embryo's. Hoeveel IVF pogingen heb jij in Nederland gedaan en waarom ben je naar DD gegaan?
Ik heb 1 poging in het VU gehad. Een verse tp in september 2014 en toen diverse ingrepen gehad ivm lekkende eileiders waardoor een embryo geen schijn van kans heeft. Hierdoor (operatie, herstel, plaatsing veertje, herstel) is de tp van het cryo pas september 2015 geweest. Een jaar zoet geweest met 1 poging dus. Ik ben zeer tevreden over de endometriose afdeling in het VU (zeer kundige en empathische arts), maar het ivf centrum vind ik vreselijk. De assistenten behandelen je echt (telefonisch) alsof je een domme gans bent en ik voelde me daar echt een nummer. Ook iedere keer een andere arts bij de metingen. Voor anderen prima, maar ik ben hier blijkbaar een beetje gevoelig voor Alles volgens standaard protocollen terwijl ik het gevoel had dat er bij mij een andere aanpak nodig was. Als ik nu nog in het VU had gelopen was ik nog aan de lucrin (cyclus platlegger voor endometriose patienten) gezeten ivm endometriose cystes en had ik voorlopig nog niet kunnen starten. In DD is dit dus zeker anders. De arts daar zag die cystes niet echt als een probleem, hij ging er wel omheen met de punctie Achteraf lagen zaten die cystes dus helemaal niet in de weg, want mijn follikels groeiden allemaal aan het begin van mijn eierstok. Andere medicijnen, verder met technieken op lab-gebied, cryo terugplaatsing etc, kortere lijnen, kortom, een verademing! (ik krijg hier geen geld voor hoor haha sterker nog, net de rekening binnen gekregen, 2450,- (icsi) catchinggg!!!)
@julia: hopen op mooie bevruchtingen! Klinkt heerlijk zo'n punctie onder narcose... Misschien moet ik daar een eventuele volgende keer ook maar na vragen, of in elk geval meer pijnstilling. @mz: ik mag gewoon een eisprong hebben, moet zelfs. Cryo vind bij mij plaats in volledig eigen cyclus, dus geen extra hormonen. Timing is belangrijk, dus ze willen precies weten wanneer mijn eisprong is en die gaan ze dus opsporen met echo's. @willeke: hou je het wachtbankje nog een beetje vol? Wanneer mag je testen? Spannend hoor! @Youtan: ah nee, balen meid! Hoe voel je je?
5 is netjes Julia! MZ ik heb verkeerd geteld sorry. Hier ook altijd 3 dagen na punctie idd. Succes vandaag. Dreamer ik vond het tp in eigen cyclus altijd zo fijn he. Heen voor echo eisprong tp en ZWANGER ! Willeke wanneer ben je van plan te testen? Je zit al bijna 2 weken na punctie? Ik mag maandag voor een echo om eitjes te tellen maar verwacht die week erna pas de punctie. Youtan hele dikke knuffel, het is zo oneerlijk!
@youtan: Ah balen meid, heel veel sterkte en een dikke knuffel. @Willeke:Bij het Radboud krijg je ook elke keer iemand anders. Ik geb daar niet echt moeite mee want ze zijn allemaal erg aardig en betrokken. Ik heb vaker goede verhalen over DD gehoord. Wordt een deel vergoed of moet je alles zelf betalen? 2450 vind ik meevallen. Bij het Radboud kost het 4000 euro. @Dreamer: fijn geen hormonen zeg. Het wordt dan idd een precies werkje. Bij ons is de cryo TP in een cyclus met hormonen. @kaat: spannend! Wie weet gaat het wel heel snel, ik had op dag 11 de punctie al! Hier vandaag TP gehad van een 10 cellig embryo. Het was A-kwaliteit en liep voor op een normaal dag 3 embryo aangezien ze normaal 7/8 cellig zijn. De arts was dus dik tevreden. Het andere embryo was 8-cellig en laten ze tot zondag groeien en dan eventueel invriezen. Volgende week krijgen we per post bericht. Nu dus maar broeden
MZ, fijn dat je een mooi embryo teruggeplaatst hebt gekregen, ik duim voor je! Hopelijk ook nog een mooie cryo erbij. Kaat, spannend bijna de echo. Hoe gaat het spuiten? Nog klachten? Youtan, ach nee toch, wat een enorme teleurstelling. Moet je nu gelijk weer een hele nieuwe poging starten? Dreamer, een narcose in NL zijn ze niet zo happig op. Ik heb hiervoor er ook 3 puncties gehad zonder narcose en moet zeggen niet mn favoriet. Willeke, Wanneer mag jij nu testen? Wat een fijne kliniek is het in DD he, alleen jammer dat het zover rijden is. Hoeveel eitjes had jij in de embryoscoop, zijn er veel afgevallen? Ik heb vanmorgen te horen gekregen dat er 4 van de 5 bevrucht zijn. 1 was niet goed gedeeld, dus die viel helaas af en 1 niet bevrucht. Nu zitten ze als de 3 musketiers in de embryoscoop. Wij hebben altijd IVF omdat we boven gemiddelde bevruchtingen hebben, meestal maar 1 of 2 afvallers. Morgenochtend vroeg moet ik alweer in DD zijn voor een intralapid infuus, omdat mijn eigen imuumsysteem in mn baarmoeder te actief is. Nu hopen dat onze embryo's mooi doordelen en we een TP krijgen.
Youtan, oh no meid wat een tegenvaller! En je testen zagen er zo mooi uit! Heb je nog cryo's? MZ, gezellig op het wachtbankje erbij! Klinkt een goed, een 10 cellig embryo! Duimen dat die anderen goed genoeg is om in te vriezen, heb je nog een extra kans! (voor een brusje uiteraard) Die 2450,- is alleen de behandeling, daar komen de medicijnen nog bij Maar die worden gewoon rechtstreeks door de zorgverzekeraar vergoed dus daar zie ik geen nota's van. Dus met medicijnen haal je de 4000 zeker wel! Julia, haha de drie musketiers Ik zie ze al zitten! Zo pittig weekje dus! Succes morgen! Hoe werkt dat? Duurt dat lang? Wel fijn dat ze dus daarop iets gevonden hebben! Hoeveel krijg je er eigenlijk teruggeplaatst? Bij mij waren er 6 bevrucht en daarvan nu 2 blasto's ingevroren en eentje dan bij mij in the oven Kaaat, spannend maandag!! Voel je al iets?
@Julia: hoe is het gegaan?? Hoe zijn ze er achter gekomen dat je eigen immuunsysteem in de baarmoeder te actief is? @Willeke: klinkt zeker goed 10-cellig maar het zegt natuurlijk niets. Ik dacht al 2400 euro kosten alleen mijn medicijnen al. Doe jij nog speciale dingen om de innesteling te bevorderen?
Mz ze hebben op dag 21 van mn vorige cyclus een scratching gedaan. Dat is hetzelfde als een pippelle in NL, alleen nemen ze nog een biopt voor onderzoek af. Ze beoordelen dan of je NK cellen (afweersysteem) te hoog of te laag is. Bij mij was het dus te hoog en met dit infuus word het onderdrukt zodat een embryo de kans krijgt om in te nestelen. Door de krasjes in mn baarmoeder is deze ook beter doorbloed. Infuus ging allemaal goed, geen last van gehad. Nu weer lekker thuis.
@Julia: en hoeveel embryo's hebben ze terug geplaatst? Ik heb nog nooit gehoord van Pippelle of van zo'n infuus. Zijn volgens mij dingen die DD of Gent eerder doen dan een ziekenhuis in Nederland. Kun je daar zelf nar vragen? Wat voor een zorgverzekering hebben jullie eigenlijk? Ik ben nog aan het twijfelen of ik over zal stappen naar een andere zorgverzekering i.v.m. IVF.
Hoi dames schreef een tijdje terug ook hier maar Door familie omstandigheden stond me hoofd er even niet naar Internet gedoe en zo . Maar ben nu weer terug en inmiddels aan de pil voor mijn 2 de icsi poging de e 14 de ga ik starten met Decapeptyl te spuiten vind het weer erg spannend .Ga een beetje terug lezen dan ben ik weer een beetje op de hoogte . Allemaal een fijne zondag .
Julia fijn dat ze er deze ronde alles aan doen MZ mooi hoor een 10 cellige. Willeke nog niet getest?? Mamavjaquil welkom terug. Spannend dat het prikken weer in zicht komt Hier gaat het nog altijd erg relax. Geen bijwerkingen en vergeet soms bijna te prikken. Vind t een goed teken ben er niet obsessief mee bezig. Heb ik ook helemaal geen tijd voor in deze drukke maand. Wel sinds vannacht een flinke buikgriep. Mij dochter heeft het ook spuugt alleen maar zoon alleen diarree gelukkig. Hopen dat t wel wat zakt want morgen de eerste fm.
Dankjewel kaaat ja zeker spannend vind ik het , jij ben ook aan het spuiten las ik . Ik wil iedereen heel veel succes wensen en dat 2016 ons jaar word .
Had vorige keer ook helemaal geen bijwerkingen hoop het dit keer ook des te makkelijker het je af gaat .