Heey mz! Met mij gaat het goed, wel wat kleine kwaaltjes maar mag niet klagen. Gaat hard, zo postte ik het bericht dat ik helemaal van het padje een vaag 2e streepje zag... En zo ben ik bijna 15 wkn . Hoop zo dat jij en alle anderen snel nogen volgen! Hoe is het met jou? Klaar voor de ivf?
Ahh lief. Ik geniet zeker, kom er maar gauw bij ja heb niet alles gelezen, zit je alweer in het spuiten voor deze ronde?
hoi dames, graag klets ik met jullie mee. Ik ga morgen starten met de pil, ik heb de lange schema gekregen en zal Gonal-f gebruiken. Ik ben bezig voor wonder 2 Ik loop bij Flevoziekenhuis en terugplaatsing zal bij Vumc zijn. Ben benieuwd welk schema's en hormonen jullie hebben gekregen. Hoe bereiden jullie voor een ivf behandeling? Ik geloof wel dat voeding gedeeltelijk een rol speelt bij het slagen van de behandeling en nemen jullie iets naast zwangerschapsmultivitaminen? Ik wens jullie allemaal veel succes
@Weer: gaat echt snel zeg! Wat voor kwaaltjes heb je? Willen jullie weten wat het wordt? Al druk aan het shoppen. Met mij gaat alles goed. Zit nu op dag 6 van de Provera kuur. Hopelijk volgende week mijn menstruatie en dan starten met IVF na 3 rustmaanden. Wij zijn er helemaal klaar voor. @Nadin: Spannend zeg! Was je van je eerste kindje zonder IVF zwanger? Ik krijg het ultra korte protocol zonder pil. Ik start op dag 1 met Gonal 1 en dan vanaf dag 6 Orgulatran erbij. Ik prober gezond te eten, veel te wandelen en ik slik nog extra vitamine B12, visolie en D3 naast een zwangerschapsvitamine. Gebruik jij nog extra vitamins?
@MZ25: Mijn dochter kwam uit een eerdere icsi behandeling. Toen waren 7 eicellen en maar 1 bevrucht en die was raak. Ik probeer te doen zoals bij de vorige keer gezond te eten en te leven. Ik slik zwangerschapsvitaminen Elke dag mama daar zit 1000 ie vitamine D in, 1 capsule krillolie, 150 ie Vitamine E en ongeveer 3 a 4 keer per week B complex. Ik slik nu alles op natuur basis dus niet meer syntetisch. En als voorbereiding ben ik 6 kilo afgevallen. Omdat ik de lange schema volg, dan verwacht ik mijn punctie ergens vlak voor de feestdagen. Het is ook spannend voor je
Goede tip van die vitaminen! Ik gebruik alleen foliumzuur nu maar vitamine D en B 12 is dus ook aan te raden?
Even kort... Ben hard aan het werk. Ik doe nietsbijzonders, slik vit D en visolie en foliumzuur. Ik had ook DHEA tabletten, maar ben daar na twee weken mee gestopt, omdat ik het toch wel 'eng' vond. Ik ben al 2x goed zwanger geweest, ook zonder die pillen dacht ik opeens. Maar ik rook niet, drink amper (glas in de maand misschien), geen overgewicht, eet normaal, heb eeb hond om mee te wandelen. Dus ik denk dat ik gezond genoeg doe. Na tp wel een paar dingetjes, geen koffie, over op rooibosthee of thee zo der theine. Geen koude voeten, warme buik en eerste week niet in bad. Weet niet of het helpt of dat het bijgeloof is. (Denk zelf bijgeloof 😄
Ik heb van de kruidvat zo'n multivitamine voor zwanger worden. Daar zit alles in.. Ook bijv. vitamine D.. maar ik weet niet hoor met die multivitamine, zou dat het zelfde werken als gewoon een 'los' pilletje van bijv. vitamine D? DHEA heb ik vaker gelezen maar ik ken het verder ook niet. Visolie.. is dat niet om de tweede fase van de cyclus (dus na de tp) te verlengen?
Ik slik geen multivitamine, zit te weinig in. Op dit moment slik ik los, vit D3, vit b6, vit b12, foliumzuur en omega 3. Ik moet zeggen dat ik van alles al geprobeerd heb met de pogingen, dus dit is weer een nieuwe mix
@Willeke86: ik zou eerst op vitamine D en B12 laten testen zo weet je hoeveel je gaat gebruiken. Ik had altijd tekort aan vitamine D, waarde van 80 zou gunstig zijn om zwanger te worden. Bij ernstige tekort krijg je een kuur en daarna zou je het met pilletjes bijhouden. Vaak zit in z'n multivitaminen 400 ie vitamine D en dat lijkt me weining, je zou het aanvullen met losse pilletjes. Persoonlijk als mijn waarden goed zijn dan neem ik genoeg met 800 ie en als het aan de lage kant dan neem ik 1200 ie voor bv. 4 weken daarna 800 ie. Visolie kun je het gewoon zo nemen. Bij de vorige behandeling had ik het tot de bevalling gebruikt @Youtan: ik weet niet of het echt een bijgeloof is, maar ik doe ook zo voeten en buik warm houden, niet op blote voeten lopen. Ik drink wel dagelijks 1 glas granaatappelsap, weet niet of het helpt maar ik doe het wel lekker gezond. Ik eet zelf veel noten (amandelen, walnoten, paranoten)sesamzaadjes, chiazaden, avocado's en wat minder brood. Geen idee of dat allemaal gaat helpen maar ik doe het wel om alles uit te sluiten
Hallo Dames, Nadin welkom! Ik slik gravitamon (zwangerschaps multivitamine), vitamine d3 hoge dosering, b12 en omega. En idd probeer wel op voeding te letten, maar eet sws gezond, rook niet, drink niet, lust veel dingen die je in zwangerschap niet mag niet! Dus ja hihi. Willeke wat lief dat de gync terug komt zaterdag! Dreamer heb je al een datum voor de tp? Julia wat irritant met je verzekering maar wat Klaasje al zei in je topic dat de arts dat in DD regelt. Hoop en denk dat dat ook zo is. Willeke jij ook gezeur dus, wat maakt het een verzekering toch uit IVF/ICSI is alleen extra stap in het lab als dat toch voor betere resultaten zorgt! Youtan succes morgen! 10 is een mooie score!! Mz jeeh eindelijk van start!!! Weer nee spuiten denk ik pas over 2 weken, maar heb niet zo een haast gevoelsmatig, was vorige poging veel meer. Nu meer een gevoel van go with the flow. Hier dus nog even lekker niet, verwacht dit weekend wel ongesteld te worden en dan dus aan de pil. En ga maandag onder het mes, omdat ik van de bevalling van de eerste nog aambeien had, die weg zijn maar er zijn van die irritante flubbertjes over. Die gaan ze maandag weg snijden. Wilde het perse voor de poging ander misschien zwanger en lang moeten wachten, ben benieuwd of de napijn mij zal meevallen.
Best wel een aantal dames die extra vitaminen slikken als ik het zo lees. Allemaal op eigen initiatief of ook onderzocht of je hier tekorten in hebt? Zelf slik ik alleen foliumzuur. Ik rook niet, drink niet, eet aardig gezond, wel wat extra fruit momenteel en dagelijks ook een glas granaatappelsap deze ronde. Ik weet niet of ik nou echt geloof in de granaatappelsap, maar toch fijn om zo 'iets' te doen. De afgelopen dagen elke dag een fm gehad om de groei van mijn eiblaasje nauwlettend te volgen. Hij groeide trager dan we hadden gedacht, maar vanochtend is ie dan toch gesprongen. De cryo-tp staat nu gepland voor maandag! We worden tussen 9 en half 10 dan gebeld of hij goed ontdooit is. Dus het blijft tot het laatste moment spannend of het echt door gaat. Ze ontdooien in 1e instantie een 4 dagen oude cryo. Mocht dit niet goed gaan, pakken ze er 1 van dag 5 en heb ik de dag erna de tp. Spannend! Voor nu vooral blij dat ik van mijn dagelijkse ziekenhuisbezoekjes af ben en de tp gepland staat Spannend je operatie maandag Kaat. Veel succes alvast! En fijn dat dit zo nog mooi voor de start van jullie poging kan.
WIE, WAT, WAAR? Kaaat: Tweede ICSI, voor derde kindje, in het OLVG/AMC Willeke86: Tweede IVF, voor eerste kindje, DD Dreamer29: 1e cryo-tp na 1e icsi, voor eerste kindje Julia1984: 4e IVF, 1e kindje, DD mz25: 1e IVF, 1e kindje, UMC Radboud WANNEER STARTEN Kaaat: Starten bij menstruatie, ergens deze week Willeke86: Gestart op 8-11 Julia1984: 16/11 scratching, paar dagen erna start. mz25: Starten bij menstruatie, ergens volgende week ECHO/ FM AFSPRAKEN Willeke86: 14-11 eerste FM PUNCTIE Terugplaatsing / IUI Dreamer29: 16 nov cryo-tp TESTEN Dreamer29: 26 nov ZWANGER NIET ZWANGER
Fijn dreamer dat de datum staat! Hier ook altijd granaatappelsap een week voor tp ongeveer tot de testdatum.
=Dreamer29;19207953]WIE, WAT, WAAR? Kaaat: Tweede ICSI, voor derde kindje, in het OLVG/AMC Willeke86: Tweede IVF, voor eerste kindje, DD Dreamer29: 1e cryo-tp na 1e icsi, voor eerste kindje Julia1984: 4e IVF, 1e kindje, DD mz25: 1e IVF, 1e kindje, UMC Radboud Youtan; 1e icsi, voor 2e kindje (3e zwangerschap) WANNEER STARTEN Kaaat: Starten bij menstruatie, ergens deze week Willeke86: Gestart op 8-11 Julia1984: 16/11 scratching, paar dagen erna start. mz25: Starten bij menstruatie, ergens volgende week Youtan, 31/10 start deca ECHO/ FM AFSPRAKEN Willeke86: 14-11 eerste FM Youtan: 13/11 4e echo cd 14 PUNCTIE Youtan 16/11 Terugplaatsing / IUI Dreamer29: 16 nov cryo-tp TESTEN Dreamer29: 26 nov ZWANGER NIET ZWANGER
Ben hier niet zo goed in... Doe ook meestal niet aan lijstjes Kaaat, volgens mij heb ik je bovenin eraf gegooid Oh nee... Wat ik wel heb gedaan weet ik niet! Sorry!
WIE, WAT, WAAR? Kaaat: Tweede ICSI, voor derde kindje, in het OLVG/AMC Willeke86: Tweede IVF, voor eerste kindje, DD Dreamer29: 1e cryo-tp na 1e icsi, voor eerste kindje Julia1984: 4e IVF, 1e kindje, DD mz25: 1e IVF, 1e kindje, UMC Radboud Youtan: 1e icsi, voor 2e kindje (3e zwangerschap) WANNEER STARTEN Kaaat: Starten bij menstruatie, ergens deze week Willeke86: Gestart op 8-11 Julia1984: 16/11 scratching, paar dagen erna start. mz25: Starten bij menstruatie, ergens volgende week Youtan: 31/10 start deca ECHO/ FM AFSPRAKEN Willeke86: 14-11 eerste FM Youtan: 13/11 4e echo cd 14 PUNCTIE Youtan: 16/11 Terugplaatsing / IUI Dreamer29: 16 nov cryo-tp TESTEN Dreamer29: 26 nov ZWANGER NIET ZWANGER Zo klopt ie weer. Lijstjes zijn leuk Youtan Fijn ook als je het later nog eens na zoekt. Succes vandaag! (K)
Voor degenen die al eens een cryo terugplaatsing hebben gehad: hebben jullie bepaalde dingen na de terugplaatsing gelaten? Ik heb heel erg zin in een dagje sauna, maar is dit slim na een terugplaatsing? I.v.m. de hoge temperaturen... Weet wel dat je op moet passen met sauna als je zwanger bent namelijk. En het nemen van een bad? Kan dat wel? Het moet allemaal nog gebeuren, maar ben nu al über-voorzichtig....
Ik deed het niet na cryo tp. Geen te hete baden of sauna maar volgens mij is het als je het gewend bent heen probleem. Youtan hoe was de fm?