Poohbeer, aah jammer zeg!! Maar had je dan een cryo tp gehad of een verse? Omdat je eigen ei ertussen was gekomen? Kaaat, hebben ze nog niks over gezegd eigenlijk? Springen zal hij niet want ik spuit cetrotide om dat tegen te houden. Maar hij kan misschien overrijp worden. Maar dat heb ik liever en dat er nog een paar kleintjes daardoor erbij komen. Maar nu eerst twee dagen nog ff door spuiten Popie, ja ik spuit 75 eh gonal f maar ook 75 eh Menopur (beide stimulatie middel) en daarbij nu ook cetrotide om het springen tegen te houden. Dus samen ook 150 eh. Weet eigenlijk niet of ze daar een grens aan hangen wanneer het overstimulatie is? Hangt dacht ik ook van vocht in de buik af en bloedwaardes?
Overstimulatie is meer een ziekte/complicatie, ze noemen het ohss. Je kam het krijgen bij weinig eitjes, maar idd vaker bij veel eitjes. Ik heb eenmaal 28 follikels gehad, maar geen overstimulatie. Je bloed is dan niet goed, veel dikker, stroperig en je wordt meestal opgenomen dan. OHSS - In Vitro Fertilisation
txs all. Een verse @Willeke. Had do 29 okt 23 uur pregnyl gespoten en za 31 okt om 11 uur waren ze twee eiblaasjes kwijt (de grootste) en zat er vocht in mijn eileiders, dus die twee waren al gesprongen.
@Youtan: fijn dat er 4 mooie bevruchtingen zijn, op naar een mooie terugplaatsing donderdag! Voel je je inmiddels al wat beter? Ik test nooit vroeg, maar meestal op nod of soms als ik me niet in kan houden een dagje eerder. Echt vroeger durf ik niet, bang dat de uitslag dan niet te vertrouwen is of ik een vaag tuurstreepje krijg waar ik ook niks mee kan. Dat zou me dan alleen maar meer onzekerheid bezorgen. @kaat: vervelend die napijn, is het al ietsje beter vandaag? @julia: is dat nog met een bepaalde indicatie dat ze die scratching doen dan? @willeke: best wat eitjes al, lekker doorgroeien maar. Wanneer is je volgende fm? @poohbeer: balen meid! Niet leuk! Hier is mijn rust waar ik gister nog over schreef inmiddels ver te zoeken... Mijn gedachten schieten al alle kanten op, wat een onrust al in me. Had gehoopt dat die nog even een paar daagjes weg zou blijven! Probeer wel bezig te blijven, maar er over denken doe ik toch wel. Was er maar een uit-knop voor mijn gedachten
Poohbeer, de punctie moet 35u na prikken pregnyl gedaan worden, omdat ze na 36u springen. Rabbit welkom hier! Dreamer, altijd de moeilijkste periode de wachtbank, omdat je dan niks kan doen. Ik duim me suf voor je! Scratching doen ze volgens mij standaard in DD, omdat ze daarop evt de behandeling kunnen aanpassen om de innesteling te vergroten. In NL gebeurd het alleen als je erom vraagt volgens mij. Willeke, dat klopt idd, vaak zie je bij een overstimulatie en dan blijken de vrouwen ook zwanger te zijn. Youtan, heb je nog wat gehoord van je embryo's? Of nu wachten op de TP? Hier is het wachten op de ongi verwacht het vrijdag of zaterdag te worden.
Bij mijn ziekenhuis was het in ieder geval altijd na 35u de punctie. Lees nu op google dat sommige ziekenhuizen precies 36u aanhouden. Vreemd idd, want het is zo zonde dat als je na zo'n lang traject ook nog eitjes kwijtraakt.
Hoi dames, mag ik me aansluiten bij jullie? Ik ben 9/11 begonnen met stimuleren (menopur) en a.s. vrijdag is mijn punctie. Dit is onze 3e IVF (1 & 2 zijn mislukt) in DD. Vanavond moet ik de pregnyl zetten! Toch weer spannend, ook al is het alweer ronde 3....
Unicorn, welkom hier! Je situatie is een beetje vergelijkbaar met de mijne, hier ook adenomyose in de bm, maar niet zo heel erg gelukkig. Pijnklachten heb ik er gelukkig niet aan. Heb een stukje van blog gelezen en het beleid van jouw zh komt idd wel overeen met die van mij (VU), echt typisch nederlands en ik werd er ook heel onzeker van. Ik doe de echo's in NL bij mijn gyn in het streekzh en hij is gelukkig helemaal DD-fan dus weet ook zeker dat wat dr. S doet goed is. Hij gaf ook aan dat de adenomyose bij mij geen belemmering voor innesteling hoeft te zijn? Zal ook wel per persoon/locatie etc verschillen denk ik? Ik heb morgen nog een echo en daarna wordt de punctie bepaald, ik denk zaterdag.
Hoi Willeke, dank je wel voor je welkom. Wat ellendig dat jij ook adenomyose hebt Ik ben echt heel blij voor je dat je geen pijnklachten hebt!!! Houden zo! Als het niet ernstig is, is innesteling inderdaad niet een probleem (kan maar hoeft zeker niet). Maar bij mij is mijn hele bm spierwand verkleefd en daardoor erg hobbelig kwa structuur. Er is geen gezond plekje meer over en het is niet weg te laseren of weg te snijden. Alleen met lucrin kan er nog gehoopt worden op een plekje dat verschrompeld en daardoor een weg vrij baant voor een embryo innesteling. Het is het proberen waard... Wat goed dat jouw gyn DD fan is! De mijne helaas absoluut niet. Welke gyn heb jij in het VU? Wat leuk dat we gelijk oplopen. Bijna jammer dat je punctie zaterdag is (waarschijnlijk), de mijne is vrijdag. Succes morgen met je echo!!
Unicorn welkom hier. Dreamer jammer dat je nu al onrustig wordt maar wel begrijpelijk hoor.. Youtan heel veel succes morgen lieverd. Poohbeer hebben jullie cryo's en mag je gelijk door? Hier gisteravond t schema gekregen as zondag beginnen met deca week erop bloed prikken als dat oke is dan beginnen met gonal, dus relatief kort de pil. Denk door de kerst dat ze t naar voren proberen te halen voor mij alleen maar fijn. Van de operatie nog wel pijn vooral bij het naar de wc gaan hopelijk neemt de zwelling snel af!
Welkom unicorn! Wat is adenomyose precies? Nog nooit van gehoord namelijk. Alvast succes met je punctie morgen! Hoeveel eicellen zijn er aan het groeien? @Youtan: succes vandaag! Hopelijk een mooie terugplaatsing. Ik maak vast een plekje voor je vrij op het wachtbankje. @willeke: succes met je echo vandaag. Je punctie weer een stukje dichterbij. @Kaat: jij mag ook bijna weer beginnen dus. Fijn dat het zo voor de kerst nog een keer gaat lukken. Vandaag voel ik me nog redelijk rustig, maar dat kan met een uur weer helemaal anders zijn. Ik zat even te denken.... Er is een dag 4 embryo ontdooit, maar hij is een dag tevoren al ontdooit, dus dan heb ik toch een dag 5 embryo terug geplaatst gekregen?
Dreamer, ja ik denk het wel? Denk dag 5 dan? Was het een blastocyste? Unicorn, jeetje heftig zeg! Ik heb net bij mijn meting nogmaals even aan mijn gyn gevraagd en hij zegt dat het bij mij geen negatief effect zal hebben. Uiteraard snap ik ook dat dat nooit zeker is Maar beetje gerustgesteld. Morgen de punctie! Spannend!!! Kaaat, jij ook bijna spuiten! Fijn dat je wat eerder kunt beginnen! Youtan, hoe ging de tp vandaag?? Toppertje aan boord?? Julia, bijna ongi? Dan beginnen! En voor wie ik vergeet, zwaai! Net de echo gehad, moet zeggen dat ik de groei een beetje vind tegenvallen..: Rechts: 1 x 16,5, 1 x 12,5, 1 x 11,5 en 3 kleiner dan 10 Links: 1 x 18, 1 x 14, 2 x 12,5, 1 x 12, 1 x 10 en 8 kleiner dan 10. Had eigenlijk een beetje gehoopt op zaterdag de punctie, dan ben ik redelijk hersteld voor de grote fair volgende week waar ik met mijn bedrijf op sta. Maar ik denk dat ik nog even door moet en zaterdag dan nog een echo. Dus dan maandag de punctie..?? Eerst maar even het telefoontje uit DD afwachten.
he meiden en nieuwe meiden! Genoeg prikkers al! Twee bijna punctie en kaatje bijna starten. Spannend hoor. Vanmiddag hadden wij de tp Één compactie en één 10-cellig. Beiden erg mooi Nu nog twee 8cellig te wachten of ze de vriezer inmogen, grote kans van wel, maar je weet maar nooit. Nu met een granaatappelsapje en een chipje op de bank dit te vieren! Zwanger van een tweeling tot het tegendeel is bewezen 🍼🍼 Bekijk bijlage 481722 De compactie-Emma
Youtan (hoezo Youtan, mijn Ipad maakt er steeds youtube van) je bent een kanjer en het is je zo gegund!! Willeke vervelend he dat het net niet zo valt als je zelf had bedacht. Dreamer ja denk een 5 daags dan, dan zou je 7a8 dagen na tp een mooie test kunnen hebben. Hier door operatie nog helemaal niet bezig met de behandeling heerlijk, maar wel veel zin in. De dagen vliegen vooralsnog! Hopen dat dat voortduurt tot eind december liefst zwangere winterslaap tot eind februari ofzo!
@willeke: ja, inderdaad een blastocyste. Balen dat de groei je nog tegen viel. Al een telefoontje gehad uit DD inmiddels wanneer je weer mag? @Youtan: wauw, klinkt als 2 toppers! Wat is een compactie? Die term heb ik nog niet eerder gehoord... @Kaat: 7 of 8 dagen na tp ga ik nog niet durven testen hoor, hihi. Hou het netjes op 10, heel misschien 9. ik weet de rust aardig goed te bewaren vandaag, zo wil ik nog wel een paar dagen! Haha