Start IVF/ ICSI nov/dec 2015

Discussie in 'MMM clubs' gestart door julia1984, 4 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rabbit

Rabbit Niet meer actief

Mz25. Hier ook starten bij helder rood bloed. Ongeacht hoeveelheid. Ze zei door pil kan menstruatie anders zijn dan normaal. Dus zodra helderrood is is het begonnen. Of nu 1 druppel is of hele vloed.
    Hopelijk kun je wat mee. En anders zou ik toch gewoon ff bellen. Jammer als dadelijk weer doorschuift

2. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    WIE, WAT, WAAR?
    Kaaat: Tweede ICSI, voor derde kindje, in het OLVG/AMC
    Willeke86: Tweede IVF, voor eerste kindje, DD
    Dreamer29: 1e cryo-tp na 1e icsi, voor eerste kindje
    Julia1984: 4e IVF, 1e kindje, DD
    mz25: 1e IVF, 1e kindje, UMC Radboud
    Youtan: 1e icsi, voor 2e kindje (3e zwangerschap)

WANNEER STARTEN
    Kaaat: pil 15-11, deca 22-11
    Willeke86: Gestart op 8-11
    Julia1984: 16/11 scratching - 19/11 start
    mz25: Starten bij menstruatie, ergens volgende week
    Youtan: 31/10 start deca

ECHO/ FM AFSPRAKEN
    Willeke86: 21/11 vijfde FM
    Youtan: 13/11 4e echo cd 14
    Julia1984: 26/11 1e FM
    Kaaat: 30-11 bloedprikken adhd start gonal bepalen

PUNCTIE
    Youtan: 16/11
    Willeke: 23/11

Terugplaatsing / IUI
    Dreamer29: 16 nov cryo-tp

TESTEN
    Dreamer29: 26 nov

ZWANGER

NIET ZWANGER

3. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Same here MZ! Echt helderrood. Maar ik zie als je twijfelt gewoon bellen, daar zijn ze voor!

4. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik zit even te denken over dat caffeine, maar dat zit natuurlijk ook in cola (light)! En dat drink ik eigenlijk best veel ;)
    Én groene thee!! Dus ik moet mn drinkpatroon ook even gaan omgooien dus??

5. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.054
    944
    113
    Vrouw
    Lastig mz door de provera kan het zeker wel anders zijn idd.

Ik ook maar rooibos inslaan, zonder thee lukt mij echt niet.

Hier morgen eerste deca erin. Ik heb er zin an!!!!!

6. MZ25

MZ25 Bekend lid

4 okt 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb wel wat helderrood bloedverlies gehad maar niet veel. Vandaag eigenlijk alleen vanochtend. Nu helemaal niks meer. Officieel was gisteren dus dag 1. Ik kan gewoon vanavond starten met de Gonal F en dan maandag bellen en zeggen dat vandaag dag 1 was. Zo veel zou dat toch niet uitmaken? Ik kan ze tot maandag niet bereiken dus ik moet sowieso n keuze maken. Als ik vandaag niet start is de kans aanwezig dat ik pas in janari mag starten.

7. Popie

Popie Bekend lid

15 nov 2015
    625
    119
    43
    Vrouw
    @kaat goed om te horen dat het beter met je gaat

@Youtan klopt ik zit bij Voorburg ben erg benieuwd kan niet snel genoeg gaan de hele ivf
    @dreamer voordat je weet is het donderdag hou vol meid
    @Nadin goed vooruitzicht dat je straks mag beginnen

@Willeke Hoe was je echo? Maandag de punctie.
    @Mz25 ik denk dat alles van teveel niet goed is voor je. Ik zou het voor de zekerheid aan je gyn vragen

8. MZ25

MZ25 Bekend lid

4 okt 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga gewoon vanavond starten. Dan morgenochtend maar het spoednummer bellen en het verhaal uitleggen. Misschien dat ik dan langs kan komen voor een echo zodat ze het kunnen controleren. Als ik niet start vandaag is de kans sowieso voorbij....

9. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.054
    944
    113
    Vrouw
    Ik zou de gok ook wagen mz.

10. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.524
    4.367
    113
    Vrouw
    Mz; ik zou ook de spuit erin zetten. Je hele cyclus wordt overgenomen door medicijnen/hormonen er is toch niets natuurlijka meer aan. Is je eerste keer toch? Wat ga je spuiten bij de ivf?

Popie; het is een fijn ziekenhuis! 2 hele fijne vrouwelijke artsen en hele lieve verpleegkundigen. Je kan altijd bellen of mailen als je vragen hebt. Lekker klein ook. Ben je de klapdeuren al doorgeweest?
    Ik heb ook een filmpje van de ontwikkeling van één van mijn embryo's van ééncellig tot morula.
    Als je dat wilt zien moet je (of anderen?) je mail even doorpb-en dan kun je dat zien.

Kaat morgen de eerste spuit, fijn. En dan op het wachtbankje als ik mijn eerste echo weer gehad heb (positief/wishfull thinking :))

Ik zit al twee dagen naast dreamer en het gaat prima... Nog niet eens testdrang :D
    Scheelt misschien dat we in weerterbergen zijn, lang leve Koos Konijn.
    (Wat een vreselijk armoedig, vervallen, oud park trouwens! Volgende keer weer centerparcs en vennebos)

11. MZ25

MZ25 Bekend lid

4 okt 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Youtan:dit is idd mijn eerste ivf. Ik spuit 125 Gonal F en dan vanaf dag 6 ook orgalutran. Ipv pregnyl spuit ik decapeptyl. Omdat ik lange cyclussen heb (tussen 40 en 50 dagen) heb ik dus Provera gehad zodat ik dit jaar nog de eerste poging kon doen. Door de Provera is denk ik de menstruatie anders dan anders. Spannend voor jou het wachtbankje☺️.

Ik ga gewoon starten vanavond en doe alsof het dag 1 is. Kijk even of ik morgen bel. Anders gewoon maandag aanmelden voor ivf. Dat kan bij ons namelijk niet in het weekend.

12. Popie

Popie Bekend lid

15 nov 2015
    625
    119
    43
    Vrouw
    #172 Popie, 22 nov 2015
    Laatst bewerkt: 22 nov 2015
    @Youtan dat is lief van je.
    ik heb trouwens dokter Vink is een fertiliteitarts.
    Welke klapdeuren bedoel je precies? Als je bij de hoofdingang binnenkomt dan loop je Tot einde van de gang en dan ga je links daar heb je die grote klapdeuren en dan loop je richting de ivf afdeling toch. Of bedoel je ergens anders?

Ik ben alleen zo bang voor de punctie.
    weet niet hoe pijnlijk het is en ik lees wel verhalen maar iedereen ervaart het steeds anders. Ik heb zelf een hsg onderzoek gehad en dat vond ik erg pijnlijk ik heb zitten janken als een gek. ik kon het niet meer heb er echt last van gehad. Ik baalde dat mijn man er niet bij mocht zijn. Hij moest buiten wachten echt erg. op een geven mocht hij toch naar binnen. Hij zei ik vind het vreselijk om je zien pijn te lijden. Hij wilt me alle pijn en verdriet ontnemen echt lief van hem

13. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.524
    4.367
    113
    Vrouw
    Ik bedoel de klapdeuren naar de ivf. Dus na de 'gewone' afdeli g cht de ivf afdeling op. Waarom mocht je man er niet bijzijn dan? Bij mij 'vroeger' wel.
    De punctie is pijnlijk ja, maar ze hebben tegenwoordig wel goede pijnstilling hoor. Ik krijg via een infuus fortral, dat werkt goed. Alleen lag deze keer mijn eierstok verstopt...
    Dr Vink is lief en dr van Os is mijn favoriet, zo lief en meelevend.

14. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.524
    4.367
    113
    Vrouw
  15. Rabbit

Rabbit Niet meer actief

Punctie is inderdaad zo verschillend. Ik was zo bang vorige keer. Maar dankzij pijnstilling geen pijn gehad bij punctie zelf. Ik voelde wel dat ze bezig was maar was geen scherpe pijn. Bij mij ligt 1 eierstok wat na achter ofzo. Echo maken voelt ok altijd vervelend aan die kant. Maar weet nu als ze op mijn buik duwen het minder pijn doet dus dit geef ik nu voortaan aan en dan doen ze dit.
    Ik zal even beetje voorstellen. Zit nu aan anticonceptiepil en na de strip mag ik beginnen met spuiten voor icsi. Zal mijn 2de punctie worden voor een brusje. Maar vind Nu weer net zo spannend als vorige keer. Weet nu wat er komen gaat. Maar toch spannend 😉
    Slim je begonnen bent met spuiten. Door provera kan inderdaad je menstruatie eranders uit zien en je maar beetje bloed verliest. Maar helder rood is helder rood 😉

16. Popie

Popie Bekend lid

15 nov 2015
    625
    119
    43
    Vrouw
    Dank je wel dames voor de uitleg.
    @youtan heb je de test ook gedaan en wat kwam er uit.
    Ik ga het straks doen ben benieuwd.

17. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.524
    4.367
    113
    Vrouw
    44,9 %. vrij hoog. Maar ik reken per poging... Haha, mijn opties staan er niet tussen 🙂

He Rabbit, ik vond voor de tweede gaan juist heel relaxed, ik had er immers al één en ik wist wat me te wachten stond. Helaas is dat geen blij verhaal geworden en ga ik nu voor de derde keer het circus door.

18. MZ25

MZ25 Bekend lid

4 okt 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier vandaag meer ongi dan gisteren. Ook meer helderrood. Maar ik ben toch al begonnen. Zal wel niet heel erg zijn. Morgen aanmelden en dan denk ik volgend weekend eerste echo. Ik zie een beetje tegen de punctie op. Heb tijdens de IUI behandelingen al een keer een eicelreductie gehad waarbij ze een paar follikels aangeprikt hebben. Voelde bijna niks en heb dat zonder morfine ofz gedaan. Ze gaven wel aan dat een echte punctie pijnlijker is omdat je meer eiblaasjes hebt en je eierstokken vergroot zijn. Maar het moet toch gebeuren dus we zien het wel☺️

19. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.524
    4.367
    113
    Vrouw
    Wij krijgen op dag 2 de eerste echo, normaal dag 3 en dan dag 7/8 en daarna 11/12. Vanaf die dag kan evt de punctie afgesproken worden of moet je dag 13/14of15 weer terug komen.
    Krijg jij pas na 7/8 dagen een echo?

20. nadin

nadin Bekend lid

27 apr 2012
    560
    105
    43
    NULL
    NULL
    Ik vind het erg moeilijk om vaak hier te reageren, ben erg gespannend en gestressd. Ik lees wel alles maar reageren blijft moeilijk voor me! Ik mag woensdag beginnen met decapeptyl!
    Ik heb veel angst dat het niet gaat lukken :( misschien door mijn leeftijd. Nu ben ik 35 jaar!!! ben wel benieuwd hoe oud jullie zijn!!!!!
    +/- 22 december is de punctie! ik vind het wel raar dat het nu al bekend is!!!

@Kaat, fijn dat je vandaag mag spuiten!!!!
    @Youtan, spannend duurt het even voor dat je mag testen!
    @Popie, hoe gaat het nu?

Deel Deze Pagina