@Chitje Ja mijn hele leven is overgewicht een probleem. Ik ben echt een jojo. Afvallen lukt meestal wel, maar op gewicht blijven is een probleem. Ik hoop inderdaad dat een gezonder gewicht een positieve invloed heeft op mijn ei reserve.
@Jess89: dat zou zomaar kunnen hoor! Voor je hormoonhuishouding is het sowieso goed. Hoeveel moet eraf voor 2 BMI punten?
Ja is sowieso goed idd! Voor 2 punten zou er ongeveer 6kg af moeten. Maar ik wil liever natuurlijk nog meer afvallen. Ik was al bezig, dus ik was al wat kwijt, dus nu nog minimaal 6kg. Moet wel lukken hoor, het duurt alleen even, en dat vind ik dan best wel frustrerend. Het liefst zou ik die 6kg volgende week al kwijt zijn
@Chitje : zou wel toppie zijn, maar valt helaas niet te controleren of ze beide gaan jumpen haha we wachten af in spanning. @Jess89 : dat is even slikken dat je dan niet meer starten kan dit jaar. Maar ja miss ben ik een muggenzifter hoor maar wat maken die 2 puntjes bmi eigenlijk uit ? Is dat voor aantal groei eitjes of ?
@Jess89 balen zeg dat het niet verlopen is zoals je hoopte.. konden ze dit bij de intake meteen al aangeven? Want voor de definitieve uitslag van het behandelplan is de 2e afspraak toch? BMI is gelukkig nog wel iets waar je zelf nog invloed op kan uitoefenen, die AMH waarde helaas niet dus flink duimen dat het toch meevalt!!
@Jess89 wat ontzettend balen dat het intakegesprek niet liep zoals je had gehoopt Ik hoop dat je de laatste kilo's verliest, snel is natuurlijk nooit goed, maar dat wil je nu natuurlijk wel! Duim ook voor je dat je AMH gewoon goed is.. Nog even 2 weekjes in spanning en dan weet je de uitslagen. Wie weet wat dit jaar nog brengt! Dikke knuffel
Oh ik had niet verwacht dat ze echt naar het bmi keken. Hebben ze het bij mij nooit over gehad. Nou hopelijk gaat dit nog snel en mag je ook snel starten
Hallo iedereen, ik mag ook in november mijn eerste ivf behandeling beginnen. 12 november heb ik mijn eerste echo. Ben sinds zaterdag gestopt met de pil en heb net de eerste week met decapeptyl erop zitten. Voel mij nu eigenlijk de hele dag moe en best depressief. Ook heb ik steeds het gevoel dat ik tegen een migraine aanval aanzit. Hebben meer mensen hier last van? Vind het allemaal echt zo spannend. Hoop dat de behandeling een beetje meevalt. Hoe is jullie ervaring hiermee?
@Mauzy82 hahaha geen idee. Een lager BMI is natuurlijk altijd goed. Maarja.. als hij van 37 naar 35 gaat denk ik inderdaad niet dat het heel veel uit zal maken... Het beste is natuurlijk streven naar een BMI rond de 25, maarja.. dan ben ik nog langer bezig . En er is ook helemaal geen wetenschappelijk bewijs voor dat je met IVF/ICSI minder snel zwanger raakt met een BMI>35, dus daarom hebben veel ziekenhuizen geen BMI grens meer.. @Ellisss123 Ja ze vertelde het meteen bij de intake inderdaad. Ik ben heel benieuwd naar het gesprek 13 nov, dan gaan we echt een plan maken als het goed is. @JosjeM Ja haha, die tijdsdruk he Ik ga mijn best doen om dat proberen los te laten @Vlindertje0102 Volgens mij kijken ze ook pas naar je BMI als deze boven de 35 is. Werden jullie trouwens ook gewogen en gemeten bij de intake? @Dalysa welkom!
@Dalysa welkom! @Jess89 snap ik helemaal, maar kan begrijpen dat het lastig is om dat los te laten. Zelf heb ik daar nog steeds wel wat moeite mee.
@Dalysa welkom en succes. Ik krijg nu geen deca maar, maar weet nog dat ik die klachten idd ook had Tja vond het allemaal wel meevallen maar het is gewoon slopend al dat wachten en dan na de terugplaatsing wachten en als het dan niet gelukt is, Pff geen fijn gevoel. Maar goed daar moet je nooit van uit gaan natuurlijk naar die kans is wel reëel. Voor ons zoontje was het ook pas na de 2de ICSI poging
Hier op 11 dpo omowitte test. Ja dat is nog vroeg, maar geloof er niet meer in... Moet voor m'n gevoel die 6e IUI poging nog, maar waarom eigenlijk. Voelt tamelijk zinloos. En zat in de stress omdat m'n cyclus ineens korter was de vorige keer. Denk door de ovitrelle. Dus dat zou nu ook heel goed weer kunnen. Dan word ik vrijdag al ongi ipv zaterdag. Als ik dat nog 2x had was de intake IVF te laat om dan meteen te kunnen starten. Nu gepland voor week eerder. Dan weet ik nog niet of poging 6 gelukt is, maar ga er eigenlijk niet meer vanuit. Leg het wel.uit aan de gyn. Alles is elke keer goed. Eitjes groeien goed, bms is mooi, geen rare dingen te zien, mooi vruchtbaar slijm, timing door de ovitrelle ook goed volgens mij, maar toch gebeurt er niks. Moet voor m'n gevoel langzaamaan een wonder gebeuren wil ik nog voor m'n 40e moeder worden.
Bedankt voor je reactie, ben je bewust overgestapt vanwege je reactie op deca of heb je om een andere reden andere medicijnen? Lief dat jullie zo welkom zijn. Ik hoop voor ons allemaal positieve uitkomsten. Ik zie dat de meesten hier al een lange weg hebben gehad met ontzettend veel pijn en teleurstellingen. Ik duim voor jullie!
Nee is niet bewust. Er zijn nieuwe medicijnen op de markt en mijn pcos zou het beter onder controle kunnen worden gehouden ivm hoge kans op overstimulatie