Start IVF/ICSI november/december 2018

Discussie in 'MMM clubs' gestart door JosjeM, 10 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mauzy82

Mauzy82 Niet meer actief

Ik ben vandaag 12dpo en 14 dagen na pregnyl. Ja is bere spannend. Post nog niet geweest :mad:

2. Mauzy82

Mauzy82 Niet meer actief

@Chitje : Yes dat is is super ! Ik zal voor je duimen weer ;)

3. Mauzy82

Mauzy82 Niet meer actief

Getest ! Maar ik zie niets.
    Hoop dat ik nog te vroeg ben. Klachten zijn pas gister begonnen maar ik geloof er niet meer in. Denk ook niet dat het aan middag urine ligt.

Bijgevoegde bestanden:

4. Vlindertje0102

Vlindertje0102 Fanatiek lid

22 jun 2018
    2.554
    2.229
    113
    Vrouw
    Ik blijf duimen dat je gewoon nog te vroeg bent

Mauzy82 vindt dit leuk.
  5. Jess89

Jess89 Fanatiek lid

4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    We zijn net thuis van het uitslaggesprek! Het was op zich een heel prettig gesprek met een hele fijne arts. Ze maakte niet direct een heel groot probleem van mijn lage amh, maar ze zei wel dat ze het liever hoger zou zien. Met een laag amh reageer je minder goed op follikel-stimulatie, dus wat ze willen doen is een “proef-IVF” om te kijken hoe ik reageer op stimulatie. Ze zetten dan gelijk een wat hogere dosering in qua stimulatie en kijken wat vaker of het aanslaat en sturen zo nodig nog wat bij aan de dosering. Dat vind ik heel fijn :).
    Wat wel echt een probleem is, is mijn gewicht. Ze willen echt 2 bmi punten naar beneden voor we gaan starten. Dat geeft namelijk een hogere kans op een zwangerschap, dus in die zin wil ik dat natuurlijk ook graag. Het nadeel is wel: afvallen kost tijd. Meestal nemen zij 3 maanden de tijd voor de patiënt om af te vallen. Dat vind ik echt te lang duren, dus we hebben als compromis 2 maanden afgesproken.
    Dus over 2 maanden terug, ben ik dan voldoende afgevallen, dan gaan we starten.
    Ook hebben ze al wat uitgelegd over het protocol dat we gaan krijgen: lang protocol (dus met anticonceptiepil) en decapeptyl en gonal F.
    Al met al een fijn gesprek, het enige waarbij ik even moest slikken is dat we nu dus nog 2 maanden moeten wachten, maar dat is uiteindelijk ook voor mijn eigen bestwil...

Dus ik denk dat ik maar een MMM club op moet schuiven, naar degenen die in januari gaan starten...

@Mauzy82 ach wat stom dat je testen negatief zijn:cry: Hopelijk nog te vroeg!

JosjeM en Mauzy82 vinden dit leuk.
  6. Mauzy82

Mauzy82 Niet meer actief

Dat is fijn om te lezen ! Dat hoort zich heel positief aan zeg. Wat betreft bmi heb je zelf die 2 maanden opgelegd?
    Wanneer start de proef IVF dan? Dan hoop ik dat de 2 maanden om vliegen voor jullie !!!

Ja hoop ook te vroeg. Maar voel de bui alweer hangen. Morgen weer eens testen. Als die ook wit blijft weet ik wel genoeg.

Jess89 vindt dit leuk.
  7. Jess89

Jess89 Fanatiek lid

4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    @Mauzy82 Nee, in principe kregen we de 3 maanden opgelegd van het ziekenhuis. Toen heb ik een beetje onderhandeld :p, ik heb geen 3 maanden nodig om 5 kg kwijt te raken ;), dat kan ook in 2 maanden. Dus toen zei ze dat 2 maanden ook goed is.
    Ja 2 maanden, het is even slikken, maar het is beter dan 3 maanden :p. En ook wel fijn dat we onze kansen zo kunnen vergroten. En dan kan ik naderhand ook zeggen dat we er alles aan hebben gedaan. Kan ik ook gewoon de feestdagen in zonder gedoe van hormonen, ook fijn. :rolleyes:

Mauzy82 vindt dit leuk.
  8. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.892
    9.666
    113
    Vrouw
    @Jess89 dat klinkt als een goed en positief gesprek. Wat fijn dat de arts ook welwillend is in het verhogen van de standaard doseringen, dat geeft toch ook wel vertrouwen lijkt mij. Je wordt niet meteen afgeschreven hier

Wat mij betreft blijf je gewoon in deze club hoor! Maar ik kan me ook voorstellen dat je liever in een andere club zit en tegelijk met andere dames start.
    Je bent en blijft in ieder geval gewoon welkom hier!

Jess89 vindt dit leuk.
  9. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.892
    9.666
    113
    Vrouw
    @Mauzy82 wat balen van je negatieve test. Ik hoop dat je nog te vroeg was! Maat ik kan me voorstellen dat je zelf het vertrouwen kwijt bent.

Mauzy82 vindt dit leuk.
  10. Vlindertje0102

Vlindertje0102 Fanatiek lid

22 jun 2018
    2.554
    2.229
    113
    Vrouw
    @Jess89 fijn dat je er wel een goed gevoel bij hebt.
    En als je voor je gevoel er alles aan gedaan hebt voor je start is het toch goed.
    Van mij mag je hier ook blijven de keuze is aan jezelf

Jess89 vindt dit leuk.
  11. Mauzy82

Mauzy82 Niet meer actief

Ja ik was eigenlijk al beetje euforisch kwa gevoel dit keer. Maar helaas toen t 2e streepje niet kwam dacht ik f... waar is de rond onder mn voetjes. Maar gezien ikbpas klachten vanaf gister heb kan het zijn dat het nog te vroeg is. Alleen door vorige rondes weet ik dat op 12dpo geen tuurlijntje hebt eigenlijk de ronde voorbij is. Maar test morgen weer tot aan NOD donderdag. En dan weer bellen voor ronde 6. De laatste IUI. Hopelijk is dan mn eierstok vochtvrij en hoef ik niet onder het mes en kan 15 jan gewoon intake ivf doorgaan.

12. Jessie123

Jessie123 Actief lid

6 jul 2018
    100
    55
    28
    Vrouw
    Hoi meiden, ook ik wil me aansluiten in deze groep. In de vorige groep is bijna iedereen zwanger geraakt ;) wat super fijn is natuurlijk!

Aanstaande zondag start ik met LH testen! Hoop snel op een LH piek, zodat we verder kunnen :)

13. Dalysa

Dalysa Fanatiek lid

29 nov 2014
    1.365
    571
    113
    Welkom :) hoop dat deze groep je oude groep achterna gaat en iedereen mooi zwanger mag raken! Krijg je een cryo in eigen cyclus?

14. xBambi

xBambi Actief lid

27 jun 2014
    383
    236
    43
    Eindhoven
    Hoi allemaal!
    Graag kom ik met jullie mee kletsen :)wij gaan deze maand voor een terugplaatsing van een cryo uit punctie waar onze dochter van is geboren.

@Mauzy82 ik hoop ook voor je dat je te vroeg was met testen. Ondanks je eerdere ervaringen, wie weet wat er morgen verschijnt! Niet vergelijkbaar, maar ik testte een tuurstreepje pas 2 weken na punctie.

@Jess89 zal niet fijn zijn om te horen dat je 3 maanden moet wachten. Zou erg fijn zijn als je binnen 2 maanden de kilo's kwijt bent en dan aan de gang mag! Lijkt mij rottige periode om af te moeten vallen, met december voor de deur. Maar je kunt het!
    Mag ik vragen op welk BMI je zit? Ik ben na afgelopen 2 jaar behandelingen en zwangerschap ook flink te zwaar, maar daar zijn ze nog niet over begonnen :$

Veel succes morgen @Vlindertje0102 en @Chitje :thumup:

Vlindertje0102 en Mauzy82 vinden dit leuk.
  15. Chitje

Chitje Fanatiek lid

25 jun 2018
    2.044
    1.146
    113
    Vrouw
    @Mauzy82: oh meid wat jammer! Maar eh, je bent nog nooit zwanger geweest toch? Dus dan weet je toch ook niet wanneer je anders positief zou testen?

@Jess89: fijn dat je een fijne arts hebt getroffen en dat ze ook nog wel positief nieuws hadden en meedenken. Lijkt me heel prettig! En jammer dat je vertraging oploopt, maar beter dan met betere kansen dan steeds teleurstelling.
    Wat mij betreft mag je lekker hier blijven meeschrijven hoor. Wat je zelf fijn vindt.

@Jessie123: welkom!

Jessie123 vindt dit leuk.
  16. Chitje

Chitje Fanatiek lid

25 jun 2018
    2.044
    1.146
    113
    Vrouw
  17. Mauzy82

Mauzy82 Niet meer actief

@Chitje : sorry die heb ik een paar x gelezen maar begrijp je even niet. Hoe bedoel je dan weet ik ook niet wanneer ik anders positief test ? Het gevoel bedoel je of ?

18. Mauzy82

Mauzy82 Niet meer actief

Jessie123 vindt dit leuk.
  19. Chitje

Chitje Fanatiek lid

25 jun 2018
    2.044
    1.146
    113
    Vrouw
    Sommigen testen pas later dan 12 dpo positief en sommigen veel vroeger. Ik zou ook niet weten wanneer het echt niet meer kan omdat ik nog nooit een positieve test gehad heb zeg maar. Zo bedoel ik het.
    https://www.countdowntopregnancy.com/pregnancy-test/dpo-chart.php?dpo=12

20. Mauzy82

Mauzy82 Niet meer actief

Ahhh oke op die manier :D nee dan klopt het wat je zegt hoor dat weet ik ook idd niet. Het zou allemaal nog kunnen dat weet ik. Maar weet/voel gewoon dat het nu echt niet meer posi gaat worden en dan met 16dpo ongi word. Mede door utro natuurlijk. Maar ja zeker nog kans dat ik met nod nog posi test als innesteling laat is geweest. Gezien de klachten die gisteren zijn gekomen. Maar evengoed is het de ongi al. K weet het ook niet haha :roflmao: dank voor je uitleg

Chitje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina