Ik heb maar 1 eileider en 1 goede eierstok (de andere is verkleefd en toegetakeld door een buikoperatie in het verleden). Verder is er niet echt iets 'mis' gevonden bij ons. Ja, ik schrok me echt rot toen ik het hoorde. Voelde me al behoorlijk beroerd en had behoorlijke buikpijn/druk, het verklaarde wel veel Inderdaad serieuze omschakeling maar fijn dat alles in een stroomversnelling zit. Blij dat de arts zich zo goed aanpast aan de situatie in plaats van nodeloos aan te modderen.
@SD90: ja dat is zeker fijn en voor de behandeling maakt het uiteindelijk niet uit. Die is zo vervelend als ie is, nu of over een paar maanden. Dus eigenlijk gewoon om je kansen te verhogen. Spannend hoor! Hier 2 follikels gezien vandaag van meer dan 16 mm. Die gaan dus allebei springen. Alleen m'n baarmoederslijmvlies was nog wel aan de dunne kant, dus nu morgen nog een echo om te kijken hoe het ervoor staat...
@SD90 Welkom! Wat fijn dat je al zo snel na je IUI kunt beginnen met IVF. Helaas moet ik nog wel even wachten voordat ik kan beginnen, heb 1 november ook pas het intakegesprek. Ik duim voor je dat IVF succesvol gaat zijn voor je.
@Chitje Hoeveel mm was je baarmoederslijmvlies? Twee eitjes is wel positief, dat geeft procentueel toch net even iets meer kans dan 1 eitje!
Hey @SD90 jij ook hier? Welkom Wat snel gaan jullie zeg! Super fijn dat de gyn dan niet nodeloos verder gaat proberen met de IUI maar gelijk doorpakt! Alhoewel het me wel pittig lijkt om mee te dealen. Leuk dat je in dit groepje komt! @Chitje ooh spannend weer! Krijg je anders eventueel utro?
@JosjeM: baarmoederslijmvlies was 5.4 mm. Zo dun is het nog niet eerder geweest met meten. Altijd boven de 6 mm in ieder geval. Dus dat is wel bijzonder. Wel lang ongesteld geweest deze maand. Ik denk niet dat ze utro gaan geven. Het gaat nu om de timing van de IUI en de ovitrelle volgens mij. Kennelijk was de uitslag van bloedonderzoek naar LH en oestradiol ook niet zo duidelijk, dus daarom nog een echo. Meestal heb ik m'n eisprong op cd13, maar 1x dus op cd12 en toen ging het met de ovulatietesten ook niet goed. Waarom moet jij zo lang wachten?
@Chitje ai, dat is inderdaad nog niet zo dik. Zien ze bij jouw ziekenhuis het liefst ook vanaf 7 mm? Ben benieuwd wat de echo morgen aangeeft. Ik heb morgen ook weer een FM Ik denk dat het alsnog wel meevalt hoe lang ik moet wachten tot een intakegesprek in tegenstelling tot andere ziekenhuizen. Eind september heeft de gynaecoloog ons doorverwezen naar het Radboud voor IVF/ICSI, iets meer dan een week later post gekregen met formulieren en dat ingevuld en vorige week de data voor de gesprekken doorgekregen via de post!
@JosjeM: daar hebben ze eigenlijk niks over gezegd. Vorige maand was het wel tussen dag 9 en dag 11 iets van 1.5 mm gegroeid, dus het zal op zich wel goedkomen denk ik. Ga het morgen zien... Dat valt inderdaad wel mee. Zeker aangezien je naar een ander ziekenhuis moet.
Ja, ik vind het ook wat moeilijk te geloven hoe snel het allemaal gaat hier... Maar goed, dokter zal wel weten wat hij doet dus ik vertrouw er gewoon op! Ben benieuwd wat ik morgen allemaal ga horen tijdens de intake. @JosjeM Hopelijk kan alles bij jullie vlot opgestart worden na de intake! Stom hé, dat wachten. @Chitje Succes! Duimen voor een wondertje!
Ho Welkom en wat fijn dat het zo snel kan en je niet eerst nog lang moet wachten. Hopelijk mag je snel beginnen na de intake. Bij ons duurt tussen de laatste afspraak en de intake 6 weken.
Hallo allemaal, Voor mij nog wat vroeg om mee te schrijven, maar ben wel een stille lezer en wil jullie allemaal heel veel succes wensen. Graag zou ik me vanaf half december aansluiten in dit topic. Mijn vrouw en ik starten dan met een icsi (eicel donatie) behandeling. Zit een beetje te twijfelen bij welk topic ik ‘hoor’, maar dat blijft lastig omdat wij kiezen voor icsi en in jullie geval het vaak noodzakelijk is. Ik vind maar weinig lesbische ‘soortgenoten’, waarschijnlijk is dit omdat wij de gehele behandeling(en) en medicatie zelf moeten betalen. We hebben het voortraject doorlopen bij Geertgen, en ivm een reis naar Mexico en het Zika gevaar beginnen wij tijdens de cyclus van mijn vrouw in december. Zij is de donor, ik de ontvanger. Zoals ik al schreef, indien ik welkom ben sluit ik me graag wat later aan. Heel veel succes, sterkte en tot snel
Vanmorgen heb ik weer mijn eerste fm gehad. Rechts een eitje van 7 mm (die gaat waarschijnlijk niet meedoen) en links een eitje van 13 mm. Zaterdag moet ik weer terugkomen voor een fm en dan hoor ik als het goed is wanneer ik de ovitrelle moet zetten en wanneer de IUI gaatplaatsvinden. Denk zelf maandag of dinsdag.
In het begin ging hij wel eens mee, maar nu ga ik alleen. Is handiger ivm zijn werk. Hij moet straks met IVF/ICSI nog vaak genoeg mee
Haha ja precies. Ik was ook al aan het denken hoe dat straks bij ons zal gaan. Volgens mij krijg je bij IVF/ICSI toch ook regelmatig follikelmetingen of dat je een aantal keren terug moet komen binnen een week. Ik denk dat ik dan ook alleen zou gaan. Vroeg me even af of dat een rare gedachte was...
Nee hoor, maar bij de punctie mag je b.v. niet autorijden, dus dan is het wel handig om iemand erbij te hebben. Ook om je handje vast te houden lijkt mij fijn. Echo's duren niet zo lang en vind ik ook niet vervelend ofzo. @JosjeM op welke cd zit jij? Zou fijn zijn als het deze ronde toch nog op deze manier lukt! Vanavond ovitrelle en dan zaterdab IUI.. Hopelijk met 2 eitjes dus.
@Chitje Ja precies.. tijdens een punctie of gesprekken met de arts moet hij wel mee hoor . Ik hoop echt dat het jullie meiden nog lukt via IUI!! Zou zo mooi zij als IVF/ICSI jullie gespaard zou blijven!