@Vlindertje0102 : heb je al nieuwe medicijnen? En hoe gaat dat? @SD90: weer een beetje bijgekomen? @SamirsVrouwtje: spannend! Fingers crossed!
Ik gebruik nu ovitrelle en daar heb ik geen bijwerkingen van. Ben inderdaad net zoals jullie bang dat ik wel een heks ga worden van alle andere hormonen.. Aiii. Ik heb het nu al te doen met mensen die vaak met mij zijn haha. Vandaag heb ik weer een fm gehad, vanavond mag ik de ovitrelle zetten en woensdag de IUI. Ik denk dat dit de laatste keer IUI zal zijn!
Ja hoor, gaat wel oké! Buik zit nog redelijk opgezet en wel nog regelmatig steekjes en krampen als ik te actief ben, maar verder voel ik me wel goed. Alleen... Wat zijn die cetrotide k*tspuiten. Ze branden enorm
@JosjeM: oh spannend! Hij is er dus nog niet tussenuit gepiept? Van de ovitrelle heb ik ook geen bijwerkingen. Voel me zelfs veel beter dan met m'n eigen LH waar ik altijd 2 dagen rondom m'n eisprong beetje down en emo van ben. Met ovitrelle nergens last van. Maar ik kan eigenlijk al heel slecht tegen de pil, dus dat wordt nog wat hoor... Je weet met de intake nog niet of het gelukt is met deze IUI, of wel? @SD90: die spuiten branden? Oef... Waar krijg je die precies voor/wat doen die?
@Chitje Nee, gelukkig niet. Ik was er wel bang voor, omdat vanmorgen mijn temperatuur ineens gestegen was en het is al eens vaker gebeurd. Maar gelukkig komt het of door mijn verkoudheid of door een mogelijke LH-piek. Eitje was 18,5 mm, dus dat is mooi! Ik ben denk ik niet heel veel anders met ovitrelle, althans niet dat ik weet. Het viel me wel op dat ik er wat meer pukkeltjes van kreeg of het was toeval omdat ik weer eens niet van de Tony Chocolonely repen af kon blijven, haha De pil en ik zijn ook geen goede combi, dus wat dat betreft ben ik blij dat ik er vanaf ben! Wat is dat een rotzooi zeg, bah. Ik weet inderdaad tijdens de intake nog niet of het gelukt is. Het zal toch nog wel even duren voordat we kunnen starten. 20 november pas het vervolggesprek en dan wordt er een prikinstructie ingepland binnen 2-4 weken met wat andere koppels. Het zou mooi zijn als we al echt dit jaar kunnen starten, maar ik hou er rekening mee dat het misschien ook wel januari wordt. In dat geval hoop ik nog een IUI mee te kunnen pikken. Hierna heb ik nog 1 poging tegoed.
De spuiten zouden alles 'tot rust' moeten brengen en de niet gesprongen grote follikels terug doen krimpen. Blijkbaar remt het de productie van alle vrouwelijke hormonen. Wordt bij IVF vaak gebruikt om de eisprong uit te stellen en goed te timen voor de punctie. Geen fijn spul. Maar nog 3 spuiten en ik ben er (hopelijk) vanaf!
Hier alles goed! Ben de dagen aan het aftellen voor we op vakantie gaan ☀️ Zondag op maandag is het eindelijk zover! Morgen nog 1 dag werken en dan de welverdiende zomervakantie En dat betekent: Aftellen naar het begin van de icsi. We mogen 28 dagen na terugkomst Mexico beginnen met stimuleren bij mijn vrouw. Voor de eicel daadwerkelijk bij mij zal worden terug geplaatst zijn we alweer 6 weken thuis en dan was voldoende ivm zika gevaar. Ik denk dat we aardig gelijk op gaan lopen als jij 20 nov het vervolg gesprek hebt en 2/4 later prik instructies. Spannenddddd!
@Killy88 Oh lekker zeg! Zitten jullie lekker op een resort in Mexico of gaan jullie roadtrippen? Erg spannend allemaal inderdaad! Wordt jouw cyclus ook nog stilgelegd om tegelijk te lopen in jullie cyclus ivm de terugplaatsing?
We gaan roadtrippen! Alleen het echte binnenland slaan we (wegens de muggen) toch maar wijselijk over en hebben we 1 locatie aan een meer (stilstaand water) toch eruit gegooid. Dus lekker langs de kust trekken in yucatan. Ik ben met de pil begonnen 3 weken terug. Weet niet of het aan mij ligt maar kan er niet veel mee. Ben er echt een beetje chagrijnig door, wat humeur schommelingen. Ik moet met de pil stoppen als vrouw begint met hormonen spuiten. En dan begin ik met de utro etc.
@Killy88 dat is een mooi vooruitzicht! Ik zou zeggen, geniet van de tijd samen daar. Wie weet is het jullie laatste vakantie met z'n tweetjes! Verstandig om muggen toch zo veel mogelijk te ontwijken, het risico op zika wil je niet lopen natuurlijk. De pil is echt prutspul, werd er ook humeurig van! Vrouwen schijnen ook heftig te kunnen reageren op utro haha. Ben heel benieuwd hoe dat ons vergaat
Dat las ik ook al ergens ja, die utro mehhhh! En vrouwlief kan ook helemaal niet tegen hormonen dus het wordt een dolle boel rond de feestdagen Twee vrouwen aan de hormonen, kan niet goed gaan! Zie je er tegenop om met icsi te beginnen? Of mag het na al de iui’s nu wel starten?
Nee krijg alles donderdag pas. Ben nu bijna een week bezig met de pil bleh. Maarja nu loopt het tenminste en kan ik ook zo beginnen met spuiten
Wat spannend hier @allemaal iedereen loopt beeje gelijk op als ik t zo zie. Hier woensdag fm echo na 8 dagen menopur. Ben eens benieuwd hoe groot de dino(s) zijn hopelijk al een heel stuk heen...
Haha, dat wordt nog wat! Ik zie er niet echt tegenop. Het brengt ons eindelijk dichterbij onze droom en we hopen dat deze snel uit mag komen. Na 2 jaar proberen waarvan bijna 1 jaar in de medische molen merk je wel dat er enige druk op de relatie komt te staan. Dat vind ik wel heel erg. Gelukkig kunnen we goed met elkaar praten en elkaar met rust laten als dat nodig is. Zo nu en dan barst de bom, maar dan is de druk wel weer van de ketel. Op een gegeven momt voelt je leven niet meer compleet als je besluit voor een kindje te gaan en het maar niet lukt. Soms geef ik mijn leven op dit moment een 8, maar ook wel eens een 6 of zelfs een 5. Een zwangerschap zou mijn leven weer een 10 moeten maken. Dit klinkt vast heel gek hoe ik dit nu zo opschrijf.
Sorry dat ik me even meng... maar dat is helemaal niet gek. Ik heb tig jaren geleefd in wetenschap nooit iemand een kind en of gezin te kunnen geven. En altijd (in)compleet te zijn. Niet wetende dat er ooit een man zou zijn die zo'n "vrouw" als mij zou willen laat staan houden. Omdat ik geen gezin (compleet) kan/kon maken. Totdat het zover kwam dat ik m'n huidige man trof en die zei laat je es onderzoeken. En toch kans op kinderen toch een opening om een gezin te creëeren. En nu ik in mmm zit merk ik dat gat wat je benoemd ook heel erg. Ik wil nu ook een 10 zijn om toch ons gezin een gezin te laten zijn. En gaat me nu niet snel genoeg. Dus @JosjeM ik snap en begrijp je gevoel daar heel goed. En is echt niet raar omschreven en of gevoeld.
Ik kan het heel goed begrijpen. Sta wel aan het begin van het traject en bij ons is er (in principe) geen reden om te denken dat het niet zal lukken, maar alleen die gedachte al maakt me gek. Een kind ‘krijgen’ is niet zomaar even een keuze, was dat maar waar. Dan zaten we hier niet met zn allen. We gaan er samen voor in het nieuwe jaar. En dan hopen dat 2019 een prachtig jaar wordt. Met fijne relaties en gezonde kindjes. Een digitale knuffel voor iedereen die dat vandaag nodig heeft <3
@Killy88: uit nieuwsgierigheid hoor, maar waarom hebben jullie voor deze constructie gekozen? En wat voor soort donor hebben jullie? @JosjeM: helemaal niet gek omschreven en heel herkenbaar. Tuurlijk is er heel veel wel, fijne vrienden, mooi huis, leuke baan, maar het missen van een kindje is zoveel groter dan dat. Alsof er een stukje van mezelf niet is ofzo. En in mijn geval ook geen partner. Dat mis ik ook. De gezelligheid van samen zijn. En soms ook het gevoel dat m'n leven geen zin heeft als ik geen moeder zou kunnen worden. @Mauzy82: jouw gevoel kan ik ook zo goed begrijpen. Wat fijn dat je iemand hebt gevonden die je daarin zo steunt en stimuleert en beetje buiten de kaders denkt.
@Chitje Wij hebben voor deze manier gekozen zodat het kindje meer van beide zal voelen. Door haar eicel bij mij terug te plaatsen krijgt het haar genen, en mijn bloed, zuurstof en voeding om te kunnen groeien. Voor ons de meest bijzondere manier binnen een lesbische relatie. De donor hebben we via cryos. En de uiterlijke kenmerken gematcht met mij. Een heftig traject om aan te gaan, maar we hebben het ervoor over.
Eigenlijk is het gewoon eiceldonatie. Alleen dan binnen een relatie. Verder hebben wij dezelfde testen, en goedkeuring nodig gehad voor een ander die voor ECD moet gaan. Wij hoeven alleen niet op een wachtlijst of de eicel kosten te betalen, omdat we onze eigen eicellen kunnen gebruiken. De icsi poging en medicatie moeten we zelf betalen, dit omdat er (op voorhand) geen medische noodzaak is.