Heeft een regelmatige cyclus (ei cd14/ ongi cd28) een positieve invloed hebben op de ivf? Natuurlijk nemen de hormonen alles over maar een regelmatige cyclus zegt toch iets over je lijf, dat t werkt enzo? ( ik zoek nu al naar factoren die de kans op slagen verhogen) hahaha
Hoe gaat het met jullie? Ik mag vrijdag voor een echo in mck en manlief voor extra semenanalyse. Het is nog de vraag of t ivf of icsi gaat worden.
Heb een paar daagjes geen tijd gehad om te kijken maar ben er weer! Ik heb net mijn eerste spuit gezet, sjonge wat bijt die vloeistof! Maar spannend nou om te horen te krijgen wat het eindelijk gaat worden. Bij ons heeft Icsi vanaf het eerste moment al vastgestaan. Blijkbaar de enigste mogelijkheid met ingevroren sperma volgens de dokter. Bij ons begint het nou ook echt! Naar bijna 3 jaar zijn we nou eindelijk begonnen, vind het zo spannend!
Viel t tegen de eerste spuit? Wellicht gaat t beter als je t een paar keer hebt gedaan? Wat injecteer je nu? Fijn gevoel hè dag je nu eindelijk echt kans maakt op een zwangerschap!!
Ik ben begonnen met fostimon, de spuit zelf vind ik niet zo een ramp maar die vloeistof. Ach gewoon heel langzaam de vloeistof erin laten lopen komt goed. Ik moet woensdag voor een uitgangsecho en voor de 2e spuit die erbij moet gaan zetten. Maar idd fijn dat er nou eindelijk echt iets gaat gebeuren. Maar bij jullie nou ook echt de definitieve uitslag over hoe of wat? Ook spannend hoor
Hey dames, Ik heb lekker een weekje genoten van een vakantie in Griekenland en ik ben er helemaal klaar voor! Kom maar op met die hormonen @Videlsje: Hoe ging je echo? @Anja: wanneer begin jij met prikken?
Griekenland?? Lekker! Ook goed weer en alles gehad? Echo was goed zit nu aan de fostimon en cetrotide. Krijg alleen wel heel veel blauwe plekken op mijn buik En die cetrotide is echt een verschrikkelijk onhandige spuit. Ik moet er kei veel druk op zetten voordat eindelijk de vloeistof eruit komt, en ik kan niet makkelijk zien of er luchtbellen inzitten. En ik krijg nou wel allemaal bijwerkingen hoor. Heeft even geduurd maar ze zijn er nou toch echt. En ik begin ook nog ziek te worden kan er ook nog wel bij. Sjonge wat loop ik toch te klagen Hoe gaat het met jullie dames???
Nana, ik start volgende cyclus, 13 nov. Heb nog nooit gehoopt zsm ongi te worden ( eerst nog startgesprek en info avond) Videls, niet fijn om nu ziek te worden, beterschap! Van welke bijwerkingen heb je last van?
@Videlsje: Het was echt een heerlijke vakantie! We hebben echt alleen maar mooi weer gehad, dus lekker veel zon En daarbij hadden we all-inclusive en was het eten heerlijk (op het moment zelf genoten, maar de weegschaal maakte me iets minder blij ) Wat ik wel veel tegenkwam bij de dcpt waren stompe naalden.. dan moet je ook veel kracht zetten.. vreselijk is dat.. En ik ben ook wel heel benieuwd welke bijwerkingen je hebt! Beterschap! @Anja1977: Ik kan het me goed voorstellen!! Spannend hoor Verder gaat het hier wel goed eigenlijk, hoewel ik wel een beetje ongeduldig ben, ik wil gewoon nu beginnen Nog een paar daagjes wachten, dan kunnen we los.. Wel heel vervelend (en misschien een klein beetje onsmakelijk); doordat ik eerst een lange periode aan de pil ben (ik heb de eerste 2 strips er al op zitten), heb ik heel veel last van bruinverlies.. Ook op vakantie en het is constant, maar het wordt wel steeds iets erger, soms met rood bloed.. Ik ken het nog wel van mijn tienerjaren als ik de pil doorslikte voor een vakantie.. volgens mij niet iets om me zorgen om te maken, maar irritant is het wel :x
Nana Lekker zo een vakantie Zat er voor ons niet in nu door de start van de behandelingen. Ik was te ongeduldig om nog een maand te willen wachten haha. Anja Spannend eindelijk starten, krijg je dan ook pas te horen wat voor medicijnen je moet gaan gebruiken. En mijn kwaaltjes haha ik ben goed emotioneel en met vlagen ook gewoon een echt kreng Ik heb continu nou zo een eipijn, weet je wel zo van als rond je eisprong. Goed vervelend want met hoesten ofzo komt er druk op en dat is best pijnlijk. Ik raak misselijk van geurtjes en ik heb echt meerdere malen per dag echt ongeloofelijke hoofdpijn. Niks voor mij ik heb normaal nooit hoofdpijn. Maar ik had gister wel iets raars met spuiten. Toen ik die cetrotide zette toen kreeg ik daar echt al binnen een paar minuten een hele rode plek die goed opzwol en begon te jeuken. Even aankijken wat er vanavond gebeurt anders ga ik morgen maar even de kliniek bellen. Oh en dames benieuwt wat jullie zeggen want ik ben nou goed in de war. Ik moet die 2e spuit echt op tijd zetten anders gaat het niet goed zei de dokter. Maar nou door die klok terugzetting moet ik nou een andere tijd aanhouden of gewoon de oude klok? Ik ben er helemaal van in de war.
Oef oef oef, ik herken de bijwerkingen, vooral het hele emotionele en soms echt flink snauwen even volhouden nog! Wat raar dat het zo is gaan jeuken.. als je het niet helemaal vertrouwd zou ik zeker even bellen, ook al het morgen over is Ik zou de volgende spuit gewoon op de oude tijd aanhouden. Je lichaam kent geen winter of zomertijd, dus ik zou er elke keer 24 uur tussen houden. Mocht je heel graag weer terug willen naar de oude tijd, zou ik het in stapjes van een kwartier doen (dan zit je dus na 4 dagen weer op de oude tijd).. Maar ik denk dat je het beste met de kliniek kunt overleggen
Ik zou ook de oude tijd aanhouden. Wellicht een allergische reactie nav de injectie? Idd even in de gaten houden. Net even over strand gelopen, wat een wind !! Zand overal, maar wel heerlijk uitgewaaid. 😃
Dag meiden, wil me graag hier aansluiten. Ik ben vanavond ongesteld geworden en start morgen met de eerste deca spuit voor icsi kort protocol. Morgen zh bellen voorbeen uitgangsecho. Vandaag is ons meisje 2 jaar geworden, we zijn alweer 1 jaar bezig voor een brusje. Ik ga morgen alles op mijn gemak teruglezen.
@Blondje: Gezellig! Welkom Wat super dat je bij een eerdere poging een dochtertje hebt gekregen! En nog gefeliciteerd met haar verjaardag We zullen redelijk gelijk oplopen, ik begin donderdag met de dcpt Heb je over het algemeen veel last van bijwerkingen? @Rest: Mijn man komt net binnen lopen met alle hormonen Zijn we weer een stapje dichterbij! jeej!
Welkom blondje! Nana, haha wat je blij kunt zijn met je medicijnen he? Dat was ik toen ook Ik heb woensdag weer een echo ben benieuwd hoe de groei vordert
Welkom blondje en gefeliciteerd met de verjaardag van je kleintje! Starten met de hormonen lijkt me het gevoel geven dat je ECHT gaat starten! Nog 2 weken dan mag ik ook! ( hoop dat er niets tussen gaat komen) Voor nu cd14 komt de ovulatiepijn er al weer aan. Hebben jullie daar ook altijd last van? Is dat met hormonen ook? Ook al is de kans op een spontane zwangerschap klein, misschien gaat er toch een. Zwemmertje de goede kant op 😃dus toch nog ff gezellig maken haha Dat lijkt me wel een voordeel van ivf niet meer het verplichte klussen. Na een jaar ging t me wel een beetje tegen staan. Herkenbaar?
Hallo allemaal, Lijkt me wel gezellig om met jullie mee te mogen kletsen. Wij mogen omstreeks 9 nov beginnen met spuiten voor onze eerste icsi cyclus. Heel erg spannend allemaal. Groetjes nuggy
Hoi Anja1977, Wij zijn bij de fertiliteitskliniek in Hengelo, daar zal de punctie ook plaatsvinden, maar de terugplaatsing in Zwolle, tja, beetje vreemd.. In welk ziekenhuis lopen jullie en gaan jullie voor ivf of icsi? Bij ons is na twee spontane zwangerschappen de zaadkwaliteit niet meer genoeg voor ivf, dus echt icsi. Maar goed, we proberen positief te blijven en te gaan voor een brusje voor onze oudste. Groetjes nuggy
Wij lopen bij het medisch centrum kinderwens in Leiderdorp. Donderdag hebben wij een startgesprek en horen we of het ivf of icsi gaat worden. ( afhankelijk van zaadonderzoek) er zijn er al twee gedaan in t ziekenhuis, maar de 1e is goed voor ivf de 2e niet en dus icsi. Dus dit onderzoek zal uitwijzen wat t gaat worden.