Ja die dag wel rustig aan gedaan. Na onderzoek wel wat gevloeid en licht buikpijn. Niet te vergelijken met de napijn van de punctie. Op de echo zagen ze een plekje in m'n bm en ze wilde checken of dat geen cyste was. Dat was t niet. Ze hebben toen ook gelijk water gespoten in m'n eileiders om te controleren of er geen verstoppingen zaten, dat was ook niet het geval. (Dit was voordat ik in het icsi traject zat) Vanmorgen test gedaan-> negatief, zoals verwacht, maar niet leuk!
Hier dus een negatiev test, maar geen spoor van menstruatie, niet eens buikpijn. Als ik dan niet zwanger ben, laat t dan ook maar gewoon gekomen. Wij overwegen om tweede poging in Gent te doen. Wachttijd tot half mei, bellen ze morgen dat er een annulering is voor 19 maart!!! Waaaaat! Dus dat gaat rapido! Maar nu gewoon heel verdrietig zijn. En filet americain gekocht voor de lunch!!
Anja: Wat balen weer zeg!! Sterkte!! Ja natuurlijk ben je verdrietig. Het is gewoon weer die tegenslag. Kan me ook heel goed voorstellen dat je dan nu ook gewoon ongesteld wilt zijn. Je hangt er nu nog zo tussenin. Jemig. Lekker genieten van je filet he Wat kun je trouwens al snel in Gent terecht zeg!! Deze maand al. Tenminste ik neem aan dat jullie dan die plek gaan innemen?? Blondje: Op zich wel fijn he als ze je wat beter gaan onderzoeken. Je gaat je toch afvragen of alles van binnen wel goed zit. Wel even spannend natuurlijk! Ondertussen is mijn zus zwanger van de tweede. Gestopt met de pil en hopla zwanger. Zo ging het met de eerste ook. Gelijk de eerste maand. Je hoeft haar maar aan te kijken of..... Begrijp me niet verkeerd...Ik ben heeeeeel blij voor haar!!, maar wat een verschil dan he.
Kenna, natuurlijk ben je blij voor je zus,maar snap dat het ook heel veel met jou doet! Weet zij dat jullie hiermee bezig zijn? Bruinverlies is er, dus ongi komt er aan! Ja, we nemen het plekje in Gent graag aan, maar nu ineens veel dingen regelen. afspraak bij huidige arts, aanvraag doen bij verzekering voor akkoord traject Gent, hotel regelen voor Gent, ( het is meer dan 200 km rijden )
Nou Anja daar komt de ongesteldheid dus aan Gats, maar ik merk dat je in je hoofd al in Gent zit. Qua regelen en alles dan he. Wat een gedoe allemaal zeg. Ja ik vroeg me al af hoe het met het verzekeringswerk zit. Is nog best weer een heel papierwerk denk ik. Lukt dat allemaal een beetje? Spannend hoor. En dan 200 km reizen, nou mag toch hopen dat daar wat moois uitkomt!! Ja mijn zus weet alles tot in detail. Wij zijn heel close met elkaar. Dus in deze periode is het veel huilen en lachen en elkaar steunen. Het is ook wel fijn hoor. Ik kan ook alles tegen haar zeggen. Ze doet daarom ook mee aan moeders voor moeders. Ze kende het eigenlijk niet, tot ik het haar vertelde. Ook wel weer mooi.
Vanmorgen echo gehad en weer weinig verandering. Pff. Nu kwam de arts met de snuggere opmerking om de volgende keer maar wat hormonen toe te dienen, want dit duurde wel erg lang. Ik begreep de vorige keer al niet waarom ik ineens zonder spuiten/tabletten moest. Ik heb altijd hormonen gehad om de eisprong te bevorderen en toen hoefde het vorige maand ineens niet meer. Nou jaaaa het zal wel. Als het deze maand niet lukt, dan krijg ik dus weer tabletten. Deze maand wordt dus weer vaak heen en weer rijden....
We zijn weer terug! Gent is echt een super mooie stad! En we hadden heerlijk weer, dus meerder terrasjes gepakt UZ Gent is echt mega groot! Eerst registreren bij het onthaal. 13 balies(!) zilveren kruis heeft een contract met Gent, dus dat scheelt weer hoop gedoe. Het is de procedure dat de assistent de intake doet en het daarna bespreekt in t medisch team. Dan krijg je een arts toegewezen, maar omdat de assistent nog bezig was konden wij gelijk in gesprek met de arts( en laatste jaarstudent). Dr Peters, vriendelijk vrouw. Wat doen zij meer/anders? Embryo's pas invriezen op dag 5, dan heb je echt alleen de beste embryo's over die daadwerkelijk kans hebben om tot een zwangerschap te ontwikkelen. (Stadium blastocyste) Testen op schildklierafwijking ( ivm stolling in bm ), auto immuunsysteem (stoot je lijf niet lichaamseigen dingen af?), enzymen, amh. Als er afwijkingen gevonden zijn dan hebben ze voor alles medicatie/behandelingen voor. Ze gaan ook verder met stimuleren, evt langer dan in nl. Meerdere onderzoeken mbt zaad. Minimaal 2 weken voor start icsi moet ik de anticonceptie pil gebruiken. Uit cijfers blijkt dat zowel een verse tp als cryo evenveel kans van slagen hebben. 50/60%, stuk hoger dan in nl. Omdat t bij ons lijkt dat t bij de innesteling fout gaat, gaf de arts aan zij veel kunnen betekenen voor ons. Ze sprak ook uit dat er wellicht niets aan de hand is, de kwaliteit van embryo's is goed en we hebben er pas 3 gehad. Ze heeft er vertrouwen in. Eerst wachten wij de tp van laatste cryo af. Mocht dit niet lukken dan hebben wij de 18e een afspraak voor bloedonderzoeken en zaadonderzoek (bij laatste zaadonderzoek leken er wat antistoffen in te zitten. Mck weet niet wat het kan zijn, Gent gaat dat wel verder onderzoeken). 27 mei ( we gaan eerst 10/22 mei heerlijk op vakantie naar Kos) hebben we een startgesprek met de arts en bespreken we alle uitslagen. Dus ja, wij gaan voor Gent!
Hoi Allemaal, Jeetje, wat een Gent-gangers ineens! Wij zijn vorige week ook in Gent geweest en alles ziet er goed uit. We hopen dat we in mei mogen beginnen met een nieuwe poging Toen we daar vorige week voor het eerst aan kwamen, begon ik eerst heel hard te twijfelen of we er wel goed aan hadden gedaan.. Het leek wel een gebouw uit het oost-blok! Niet wat ik gewend was... Het MCL is een heel modern, strak, licht gebouw, het tegenovergestelde hiervan.. Gelukkig draaide ik al heel snel bij toen we in gesprek waren bij de kliniek. Je voelt gewoon hoe deskundig ze zijn en zo vriendelijk! Ik ben hoopvol voor de volgende poging ik zit goed in mijn lijf en sinds een paar maanden eet ik geen gluten meer en ik voel zo'n groot verschil in mijn lichaam! Het geeft me hoop dat het volgende keer anders zal lopen.. Een knuffel voor iedereen en ik hoop dat het voor iedereen een mooie lente/zomer wordt!
Hallo dames! Inderdaad veel Gent gangers Nou ik hoop voor jullie natuurlijk dat Gent mag brengen waar we allemaal al zolang op hopen Succes daar lieve meiden! Ik heb even een kleine stop gehad. Ik ben middenin een behandeling gestopt. Zat in de echo periode voor de cryo terugplaatsing en ik voelde me zo slecht dat ik even ben gestopt. Nu weer begonnen en heb nog ook nog progynova erbij. Pfff veel hoofdpijn en misselijk, maar goed dat zal er wel bij horen. Jullie ook ervaring met progynova?? Volgende week vrijdag heb ik weer een echo.
Dag dames, Idd veel gent-gangers! Succes voor iedereen. Kenna; wat vervelend dat je zo'n last hebt van de progynova. Ik heb het bij 2 tp's gebruikt omdat mijn cycles toen in de war was, had er ook veel last van, hoofdpijn, slechte huid en algemeen bleh-gevoel. Sterkte. Vandaag een hsg gehad, viel op zich mee, beetje vervelend gevoel. De vloeistof liep alleen niet door, ze konden maar een klein stukje baarmoeder zien, hierdoor. Dit bevestigd de hysteroscopie, er is iets afwijkends. Of dit is er altijd al en onde dochter is een wondertje, of het is na de keizersnede ontstaan. Ze gaat het maandag met de andere artsen overleggen, belafspraak in de middag. Waarschijnlijk kijkoperatie onder narcose.
Jeetje blondje dat is ook even spannend zeg! Sjonge dus maandag hoor je meer. Er is dus een afwijking omdat de vloeistof niet verder kwam, maar wat..dat weet je nog niet. Pff nou ik hoop dat het meevalt meid. Sterkte met alles aan die kant. Oke dus jij hebt ook progynova gehad. Ja ik heb het nu ook omdat mijn hele cyclus in de war is. Had vorige maand cyclus van meer dan 50 dagen. En die daarvoor (toen had ik nog cryo plaatsing) duurde 42 dagen ofzoiets. Nou ja dus vandaar dat ik nu die tabletten heb. Vind het echt niks. Inderdaad wat jij zegt ''algemeen bleh gevoel'' en eten smaakt totaal niet. Nou ja maar weer ff doorheen zetten.
Hey Meiden, Hoe gaat het met iedereen? @Blondje: Wat vervelend.. weet je al iets meer? Nog precies 2 weken en dan mag ik weer naar Gent en hopelijk mogen we dan meteen beginnen met behandelingen ik ben echt super ongeduldig, het voelt bijna als de wachtweken na de tp! Gelukkig intussen nog wel wat andere dingetjes waar ik door word afgeleid, dat scheelt
Hoi Nana, Welke arts heb jij? Heb je al onderzoeken ed gehad? Moet jij ook eerst aan de pil? Ik mag op cd 1 daarmee starten en 27 mei startgesprek en de uitslagen bespreken. Ik mag dan starten!
Ik heb geen idee.. Ze hebben gewoon gekeken welke arts het eerste plaats had en ik heb alleen een datum en tijd gekregen.. We hebben een intake gehad, daarbij hebben ze naar dingen gekeken en nu gaan we voor de volgende afspraak dus volgende week maandag.. De arts die toen de intake deed vertelde ons dat het mogelijk was dat we dan meteen zouden starten of dat ze eerste nog onderzoeken gingen doen.. Afwachten dus! Wat spannend! Jullie zijn al bezig Welke arts heb jij? Misschien hebben we toevallig wel dezelfde Ik heb wel dat mijn cyclus na vorige poging nog steeds niet goed is.. dat vind ik wel zorgelijk begin december ongesteld geworden na de laatste poging en in april ongesteld geworden na een kuurtje.. maar helaas is het nog steeds mis
Wij hadden de intake gelijk met onze arts. (Prof P) Zij vertelde dat er eerst standaard onderzoeken nodig waren, omdat niet alles in NL getest is. (Mha waarde bijv) en een semenanalyse, omdat ze uit t medisch dossier haalde die ze toch nog een keer wil zien. Vandaag (cd1) met de pil begonnen en de 27e starten! Vervelend dat je cyclus nog zo rommelig is! Veel succes maandag, laat je weten hoe het was?
Die onderzoeken hebben we vorige keer ook gehad Misschien mag ik dan volgende keer ook wel beginnen! Ik houd je op de hoogte!
Hallo dames, Geloof dat we allemaal een beetje afdwalen van het forum en veel van de dames zijn naar gent. Succes daar he!! Ondertussen zijn wij met de 5e cryo bezig en heb net weer een echo gehad. Is mijn eitje gewoon al gesprongen!!! Jemig! Ben dinsdag nog geweest en toen was die 14 mm en nu is die dus waarschijnlijk al gesprongen. Heb bloed geprikt en straks even bellen, maar ik ga ervanuit dat het zo is. Gatsss wat baal ik. Gewoon geen terugplaatsing en weer een maand wachten. Nou ja nog even het telefoontje afwachten, maar de arts was vrij zeker en het slijmvlies was ook alweer dunner. Heb het natuurlijk zelf kunnen zien. Schiet allemaal weer totaal niet op. Snap ook niet waarom de eisprong zo snel was. Heb ik nog nooit gehad. Nou ja zal wel de ''natuur'' zijn. Als het dus wél het geval is willen ze volgende maand ook nog dat ik vanaf dag 13 elke dag kom voor een echo. Ook erg fijn. (met werk enzo ook). Nou ja het is niet anders, maar goed. Over een uur weet ik het. Ik hoop zo dat het voor de anderen in Gent goed gaat! Duim duim Groetjes