start ivf/icsi rond november, wie nog meer?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Frummel, 10 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. videlsje

videlsje Bekend lid

21 dec 2011
    636
    0
    0
    dingetjes maken, naaien en wat frutselen
    brabant
    Nee geen verse idd, 4 eskimootjes waarvan ik hoop dat ze goed ontdooien als ze naar huis mogen komen :D
    Ik ga morgen even bellen over hoe en wat, maar volgens mij moest ik nou eerst even mijn periode afwachten en dan wachten ze weer het juiste tijdstip af. Ach nog ff geduld kan er wel bij hoop alleen dat dat ontdooien goed gaat. Want daar hoor ik ook nog wel regelmatig van dat dat niet goed gaat.

2. Nana86

Nana86 Niet meer actief

Goeiemorgen allemaal :)

Hoe gaat het bij jullie allemaal?

Ik had een vraagje, hoe doen jullie het met sporten tijdens een poging?

3. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Videlsje; hoe gaat vandaag met je? Ik heb wel vertrouwen in cryo"s, mijn dochter is vanuit een cryo ontstaan! We hadden er de eerste poging 11 in 8 rietjes en daarvan zijn er 7 goed ontdooid. Maar het is idd erg spannend of het goed gaat. Over een maandje heb je dam ws al weer een tp, fijn!

Nana; sporten tijdens een behandeling is volgens mijn arts prima, als het maat niet overmatig is want te veel spieropbouw heeft onvloed op je hormoonhuishouding. Als je normaal ook sport kun je dat prima doen mits je naar je lichaam luistert. Weet niet wat voor sport je beoefent?
    Ik sport zelf nu zo'n 2x per week, body pump en x-co en doe dat ook tijdens een behandeling, alleen na de punctie geef ik mijn lichaam minimaal een week rust. Voor mijn zwangerschap sportte ik 3-4 keer per week ook tijdens behandeling en cryo's, heb tot 30 weken zwanger 2 keer per week body pump gedaan en dat ging prima. Luister vooral naar je lijf!

4. Nana86

Nana86 Niet meer actief

Ik heb een tijdje gefitnesst, maar sinds een maand was ik daarmee gestopt. Nu wil ik toch wel weer beginnen...

bodypump heb ik ook wel veel gedaan en dat trok me dus juist minder, omdat ik dat redelijk zwaar vind (het is natuurlijk zo zwaar als je het zelf maakt, maar ik zocht altijd wel een beetje mijn grenzen op), maar ik moet zeggen dat het me wel gerust stelt dat jij het bent blijven doen tot vlak voor de punctie.

Vanmiddag ga ik weer even naar de sportschool om me opnieuw in te schrijven, want ik vind het toch wel prettig om in beweging te blijven. :)

5. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goed zo, bewegen is gezond voor je lijf als je binnen je grenzen blijft. En vind de afleiding en het gevoel achteraf ook lekker. En dat herken ik wel van pump om het uiterste te willen, maar ga in die periodes niet gewicht erbij doen. Ik pump ondertussen al bijna 10 jaar dan is je lijf er toch meer aan gewend. Sportse!

Morgen eerste follikelmeting, spannend hoor. Heb tot nu toe gelukkig totaal geen last van hormonen, voel me helemaal prima, zo anders als de vorige 2 keer. Sinds vandaag wel wat zeurderige buik, er is way gaande iig, zit op cyclesdag 7 dus wel te verklaren denk ik.

6. videlsje

videlsje Bekend lid

21 dec 2011
    636
    0
    0
    brabant
    Het gaat vandaag wel, nog wel veel last van steken en kramp. Heb voor morgen maar vrij geregeld want net met stofzuigen ging het niet helemaal soepeltjes.

Maar sporten doe ik ook gewoon hoor. Ik fiets dan dagelijks op de hometrainer en wat oefeningen plus dat ik regelmatig met de hond ver ga wandelen. Dat vind ik al genoeg sport haha.
    Maar bij mij zeiden ze ook al dat je moest doen waar je jezelf prettig bij voelde. Je lijf zegt meestal zelf wel of je het aankan of niet.

Blondje: Spannend morgen, en fijn toch dat je nauwelijks last hebt van de hormonen.

7. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Spannend morgen Blondje! Op naar een goede meting. Qua sporten heb ik ook advies gekregen naar je lichaam te luisteren. Ik bootcamp 2x in de week en loop 2 x in de week hard en oh ja fiets naar m'n werk (16km) en blijf dit gewoon doen, misschien wat minder fanatiek :)

8. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een sportieve meiden hier zeg!!
    Anja; is dat zwaar bootcamp? Doe je indoor of outdoor?

9. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Outdoor, het is een pittige training, maar erg lekker. Combi van hardlopen en spiertraining.

10. Nana86

Nana86 Niet meer actief

Wat is iedereen hier sportief! :D

Gister heb ik me weer aangemeld bij de sportschool, dus vanavond weer even lekker sporten :)
    Sowieso wel lekker, want mijn zusje en haar vriend komen hier een week logeren, omdat hun badkamer wordt verbouwd (en dus hebben ze geen wc...)
    Ik denk dat ik het wel lekker vind om dan even mn energie in het sporten te steken!

De bijwerking zijn trouwens helemaal weg.. nou ja, zo nu en dan wat moe en wazig, maar verder zijn ze weer helemaal weg..

Verder is mijn moeder een psycholoog die EMDR beoefend en heeft ze me gister een sessie gegeven voor de punctie (omdat ik daar dus zo bang voor ben).
    Ik zal nog een paar weekjes moeten wachten om erachter te komen of het echt heeft geholpen, maar baad het niet, het schaadt zeker niet :)

11. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nana; fijn dat de bijwerkingen weg zijn. Bijzonder van je moeder, kan iig nooit kwaad toch.

Vanmorgen fm gehad op cyclesdag 8, baarmoederslijmvlies was nog vrij dun, en er waren al 4 eitjes te zien, ze vewacht dat er nog meer komen. Had de andere behandelingen op dag 8 altijd dat er nog niks te zien was dus ga er wel vanuit dat er nog bijkomen, zeker omdat ik nu meer spuit dan de afgelopen 2keer. Eierstok lag nog steeds hoog, met duwen op mijn buik was ie net te zien. Donderdag weer een meting.

12. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wat je al zegt nana, baadt t niet... Hopelijk ga je ontspannen de punctie in,.( kan dat überhaupt?) Blondje, wat goed dat er meer eitjes zijn te zien dan de vorige poging.
    Op naar een elftal!

Wij hebben morgenavond een informatie bijeenkomst bij het MCK, nog een goede week en dan.... Go!!!

13. videlsje

videlsje Bekend lid

21 dec 2011
    636
    0
    0
    brabant
    Blondje: Nou dat is een goed teken dan toch? Hopelijk komen er nog een paar mooie bij.

Nana: Succes vanaaf!

Hier de buikpijn bijna weg gelukkig, nou de rest van mijn lijf nog met name mijn borsten jezus wat doen die een pijn zeg.

Fijne avond nog dames!

14. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Infoavond gehad. Ik hoefde niet zelf te spuiten. Wel duidelijke instructies en weet wT me te wachten staat. Ik ga puregon gebruiken en daarvoor gebruik je een pen. Uitkomst! Kleine naaldjes, het zal wennen zijn, maar heb er vertrouwen in.
    Het enige wat mij als fanatiek hardloper tegenvalt is dat je na de eerste echo niet meer mag hardlopen... Hmmmmzzz
    Maar ongi komt u maar ....

15. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat de info avond nuttig was anja, je bent er nu helemasl klaar voor dus! Niet hardlopen, dat wist ik niet joh, gaven ze een reden?

16. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Omdat door t hardlopen de eierstokken teveel belast worden.
    Er teveel beweging kan komen. Met hardlopen vangt je lijf immers veel demping op.

17. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok, klinkt best logisch. Zeiden ze nog iets over andere sporten?

18. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Nee, alleen specifiek hardlopen. Wel benoemde ze dat hoe langer je aan het stimuleren bent hoe minder energie je hebt na een dag werken. En dat intensief sporten niet prettig is. Maar ook dat verschilt per persoon

19. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou dat kan ik in ieder geval beamen! Voelde me vorige week helemaal prima, maar de tweede week merk ik idd dat het gaat groeie, buik begint steeds gevoeliger te zijn en ben na een dag werken door mijn energie heen. Dus maat beetje rustig aan doen wanneer dat kan.

20. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Je lichaam geeft t aan wanneer je rustig aan moet doen..

Deel Deze Pagina