Dank je meiden! Idd nu maar afwachten en poitief denken! Ben voor nu erg blij dat het allemaal zo goed is gegaan. Wat doen jullie eigenlijk met sporten na de terugplaatsing? Anja; alsnog gecondoleerd meid. En dan idd met die extra emoties door hormonen. Nuggy; wat ontzettend heftig zeg! Het ergste wat je kan gebeuren volgens mij. Ben er stil van.. Van de pil heb ik geen ervaring mee. Videlsje; hopelijk volgende week meer te zien, welke cyclesdag zit je? Krijg je een tp in natuurlijke cycles?
Ik ben nog niet zover blondje (tp) dus geen idee wat je kan dien qua sport. Vanaf woensdag /stimulatiedag 6, hebben ze mij afgeraden om hard te lopen. Denk dat je lichaam aangeeft of je wel of niet kan sporten blondje, misschien juist in case, rustiger aan? Ik heb sinds vanmorgen een soort kramp/ druk in m'n bm. Gisteren was t af en toe maar nu eigenlijk constant aanwezig. Ook een druppel licht bruinverlies. Zal vast door de puregon komen?
Anja; die kramp wordt denk ik veroorzaak doordat de puragon je eierstokken aan het werk zet. Voel ook altijd vanalles en vanaf de 2e week puragon wordt mijn eierstok gevoekog en opgezet.
Hey Dames, Hoe is het met iedereen? Een tijdje niet zoveel achter de computer gezeten, want mijn relatie heeft aardig te lijden gehad onder deze poging.. Intussen gelukkig weer iets beter, maar het valt ons beide wel weer zwaar! Vanmorgen een echo gehad en zag er allemaal goed uit, kans is groot dat het weer een redelijk groot aantal gaat worden. Donderdag moet ik weer voor een echo en waarschijnlijk wordt de punctie dan voor maandag gepland.. Toch wel weer spannend hoor! De pijnbestrijding doen ze anders dit keer (met infuus), dus ik ben benieuwd Nu alweer een aantal dagen een gevoelige buik en de ruime kleding heb ik weer uit de kast gehaald
Nana, fijn dat t er allemaal goed uitziet! Op naar een elftal! Ik heb morgen m'n eerste meting, spannend, hoop dat het er bij mij ook goed uitziet! De hormonen zitten iig in m'n lijf, wat vervelend zijn de bijwerkingen. Heb jij er ook zo last van?
Nana; wat rot van je relatie! Vind ook dat het hele traject je relatie flink op de proef stelt. Op welke cyclesdag zit je nu? Je schrijft dat er weer veel groeien, zie vorige keer geen tp, had je overstimulatie? Gaat iig al weer opschieten, op naar donderdag? Anja; spannend morgen, succes! Fijn hoor die hormonen. Hoe gaan jullie om qua werk met de behandeling? Melden jullie ziek bij punctie of lever je vrije dagen in?
Ik werk normaliter 4x9, maar werk sinds deze week 3 x 9. Ik mag zelf m'n dagen indelen. Op deze manier heb ik alle ruimte om me volledig te focussen op m'n traject. Erg fijn!
Nana wat vervelend dat het zo een aanslag heeft op je relatie. Maar wel mooi dat het er veel zijn weer. Nog even en dan ben je er!! Met werk ik ruil heel veel onderling met mijn collegaas dus ik hoef eigenlijk geen dagen in te leveren, gemak dat ik het zo kan doen. Hier niet blij, ik ben vanmiddag weer geweest voor een echo en het was niet goed. In 4 dagen tijd alles maar 1 mm gegroeid was normaal zo vlak naar een punctie. Maar wat ook betekent dat ik waarschijnlijk geen tp ga krijgen. In overleg heb ik er toch nog zover gekregen dat er vrijdag nog een echo word gemaakt. Maar als die niet goed is is het gebeurt. Dan word het waarschijnlijk januari pas kan wel janken echt k*tkerst zit er tussen door. En tuurlijk is iedereen dan vrij, ik niet hoor niet bij die gelukkige mensen maar das een ander verhaal Al met al ik ben al de hele dag geen blij persoon.
@Anja: Ik had vooral bijwerkingen van de decapeptyl, nu heb ik alleen een gevoelige buik en ben heel erg moe! Ik heb echt nergens energie voor! Watvoor bijwerkingen heb je? Ben benieuwd hoe je echo eruit ziet! @Blondje: De eerste keer had ik lichte overstimulatie, dus ze zijn gaan experimenteren met een lagere dosis. De eerste keer had ik 150 eh dcpt, de tweede keer 100 (onderstimulatie) en de tweede tweede keer 125. Toen had ik 6 follikels, dus ze waren best tevreden, maar toen ik de punctie had gehad bleek dat ze maar 2 eicellen hadden gevonden Helaas werden dit beide geen mooie emmy's.. Maar deze poging weer terug op 150 eh en een stuk meer follikels, dus we hebben weer goede hoop Morgen heb ik weer een echo, dus duimen duimen duimen! Ik heb trouwens geen idee op welke cyclusdag ik zit Voor de poging heb ik anderhalve maand de pil geslikt en ik moest op een bepaalde datum beginnen met prikken.. Geen idee hoe je het dan allemaal moet berekenen Bij mijn werk heb ik aangegeven dat we in dit traject zitten en ik mag me gewoon ziek melden als het nodig is. Ik maak schoon bij mensen en die weten er ook van, dus ik kan ook gewoon contact met hun opnemen Hoe is het met jou? heb je er een goed gevoel over? @Videlsje: Ooooh, wat naar... ik hoop zo dat het er vrijdag beter uit ziet! Wachten tot januari, dat lijkt wel een eeuwigheid Ik duim voor je..
Echo was prima! BMS zag er mooi dik uit in laagjes.. Minimaal 6 follikels, grootste was nu 16 mm. Zaterdag weer echo en di/woe punctie!! Wat kan t dan toch snel gaan!! Nana: bijwerkingen, moe, hoofdpijn, krampjes/steken in onderbuik, pijn in onderrug.. Maar de arts vertelde dat t er allemaal bij hoort..
Videlsje;,dat is balen zeg! Is je cycles wellicht in de war door de behandeling? Heb je een rustmaand gehad? Ik had dat na mijn icsi in maart een paar maanden voor het weer normaal was, heb toen wel een cryo tp gehad, maar werd 2 dagen na de tp al ongesteld. Daarna cryo tp in gestimuleerde cycles gehad vanwege verwarde cycles, normaal netjes 4 weken. Hoop dat het bij jou sneller weer normaal is en je toch een tp kan krijgen, wachten is zo frustrerend als je verder wil. Nana; hoeveel dagen ben je aan het stimuleren? Fijn dat er mooie eitjes zijn. Wel rot zeg van de vorige poging, lijkt me moeilijk te accepteren, alles voor niks. Succes morgen. Anja; fijn 6 follikels! Spannend hoor! Hier alles prima, wachtdagv5 dus nog even te gaan.
Blondje, wachtdag 5, ohhhhhhh spannend meis, wat zegt je gevoel/lichaam? Hebben jullie ook wel eens dat als je de deca spuit zet,je gelijk al voelt dat ie niet lekker zit, vloeistof brandt en druppel bloed.. Denk bloedvaatje geraakt oid?
Anja; ja da heb ik ook bij de deca wel eens, die botte naalden ook. Soms valt het mee, maar soms is ie hoe jij omschrijft. Mijn lichaam heeft wel kwaaltjes, maar kunnen goed door 3x2 utro komen. Heb er verder wel een goed gevoel over, dus goede hoop! Het is de 5e tp voor een brusje dus vind het wel tijd ook!
@Anja: mooi aantal hoor, hopelijk plannen ze zaterdag je punctie in! Lopen we bijna gelijk op, want ik moet maandag De decapeptyl voelde bij mij eigenlijk elke dag anders, de ene dag prikte het, de andere keer helemaal niet.. vorige pogingen gingen het nog wel eens bloeden, maar deze poging is dat nog niet gebeurd. @Blondje: Ik ben sinds vorige week dinsdag aan het stimuleren, dus dat is 10 dagen. Het was ook wel moeilijk te accepteren, heb het er wel moeilijk mee gehad, maar de miskraam van de eerste keer vond ik zwaarder, oneerlijker. Deze poging had ik wel heel sterk het gevoel dat ze de dosis moesten verhogen, anders was ik naar een andere kliniek gegaan, maar gelukkig hadden ze hetzelfde idee Ik hoop zo dat het bij jullie raak is.. Verder vandaag weer voor een echo geweest en ze punctie is ingepland voor maandag. Ze heeft zo'n 12 follikels geteld en er is een klein kansje dat er nog een paar meekomen, maar ik ben heel blij met 12 Ik heb een slaapmiddel meegekregen en voel me eigenlijk heel rustig (vorige keer moest ik huilen toen de punctie werd ingepland), misschien heeft die EMDR-sessie met mijn moeder toch geholpen! Zaterdag moet ik de pregnyl gaat prikken en dat wordt nog wel spannend, want we gaan uit eten met mijn schoonfamilie Dat wordt prikken in het restaurant of bij mijn schoonouders thuis. Gelukkig weet mijn schoonfamilie dat we bezig zijn, dus we hoeven niet geheimzinnig te doen
Spannend Nana; maandag terugplaatsing! En 12 eitjes, super mooi aantal toch! Fijn dat je er rustig onder bent. En van je mk lijkt me idd verschrikkelijk en erg oneerlijk ook, moet een verbod op komen voor meiden als wij die er zoveel moeite voor hebben moeten doen. doe het rustig aan, je zal best een gevoelige buik hebben?? Ik krijg steeds meer mensen om me heen die tegelijk met mij een eerste hebben gehad, pufclub van toen etc want vriendinneb hadden al eerder kindjes, die nu dus zwanger van de tweede. Merk dat dat me wel raakt. Net ook bij het zwemmen een vrouw van de pufclub, tegelijk met een ander van de pufclub, en ook tegelijk gestopt met de pil, van de zomer en nu al 12 wk. En zegt ze mooi ook precies 2,5 jaar ertussen. Dan denk ik wat een verschil he, wij lopen al een jaar bij het ziekenhuis, had er ook t liefst maar 2 jaar tussen gehad. Snap dat dit voor jullie meiden die nog geen kindje hebben misschien niet zo leuk klinkt, maar moest t wel even kwijt.
@Blondje; nee, maandag de punctie en 12 follikels tot nu toe, we moeten nog maar afwachten hoeveel eitjes eruit komen.. Vorige keer telden ze dus 6 follikels en daar kwamen maar 2 eitjes uit :x Hopelijk woensdag een terugplaatsing, maar daar durf ik nog niet teveel op te hopen.. Ja, die miskraam.. pff.. dat zou echt niet moeten kunnen.. Heb je zo lang gewacht en eindelijk wat positief nieuws.. en dan wordt het van je afgenomen.. Ik kan er nog steeds bijna niet aan terug denken, zo pijnlijk was dat Ik kan me voorstellen dat het je wel raakt, ik vind het ook moeilijk om de zwangerschappen om me heen te zien.. ik denk dat het niet echt veranderd als je een tweede wilt.. Natuurlijk denk ik 'maar wees blij dat je iig een kindje hebt', maar ik weet ook dat als wij er een zouden hebben en een tweede willen, dan verlangen weer net zo groot zal zijn (en de jaloezie naar al die stellen waar het wel gewoon lukt)..
Nana; sorry begin het allemaal door elkaar te gooien, vast de hormonen bedoelde punctie.. Met 12 follikels is de kans wel redelijk groot dat je woensdag een tp hebt denk ik, maar begrijp je onzekerheid door je vorige ervaring. Ik duim iig hard voor je.
Nana, ik stimuleer nu 7 dgn, hoop dat er ook nog wat bijkomen. Aan de andere kant als het er 6 blijven en ze zijn van goede kwaliteit ben ik ook blij. leuk dat we gelijk opgaan! Bij het mck geven ze vaginale verdoving en morfine in een infuus, dus zal vast goed komen... Blondje; de wens voor een tweede kan natuurlijk net zo sterk zijn als de eerste. En ja zooooooo herkenbaar dat iedereen in je omgeving zwanger raakt.. Maar mijn man zegt altijd, vrouwen die snel zwanger raken krijgen lelijke huilbaby's. De bijzondere lieve mooi baby's maak je niet zomaar... Moet ik altijd wel weer om lachen...