Hallo allemaal, Graag sluit ik me aan bij dit forum. Ik ben 31 jaar en wij zijn aan het proberen voor een eerste zwangerschap. Mijn vriend heeft een hormoonaandoening waardoor wij al ruim 3 jaar bezig zijn geweest met hormoonbehandeling in de hoop dat hij spermacellen zou gaan aanmaken. Afgelopen voorjaar is het tot een TESE gekomen en is er goed zaad gevonden en ingevroren! Nu zijn we vanaf begin oktober begonnen met een ICSI traject. Zelf heb ik een lage AMH waarde waardoor ik de maximale dosering krijg. Gisteren door een gynaecoloog een echo gehad waarbij er 3 follikels en 1 twijfelachtig follikel of cyste is gezien. Vandaag weer controle door verpleegkundige die maar 2 goede follikels zag, het twijfelachtige follikel/cyste als cyste beschreef en nog een te klein follikel zag. We hebben wel woensdag de punctie gepland zoals besproken met de gynaecoloog omdat voor mijn situatie 3-4 follikels een goede opbrengst zou zijn. Ik merk dat ik het enorm moeilijk vind dat de opbrengst zo laag is. Ik heb ook even getwijfeld over of we wel door moeten gaan met een punctie want de limiet van 3 pogingen jaagt mij echt angst aan. Daar komt nog bij dat de communicatie vanuit het team waar wij bij lopen vrij matig is, waarbij er niet goed uitgelegd wordt waarom er bepaalde behandelkeuzes worden gemaakt en empathie soms ver te zoeken is. Ook de verschillen tussen bevindingen van de gynaecoloog en verpleegkundige brengen veel onzekerheid. Ik vind het moeilijk om hoop te houden bij al deze onzekerheid. Hebben jullie daar tips voor?
Hi allemaal, Ook ik sluit me graag aan; overgehaald door @Nishax vanwege het (deels) herkenbare verhaal. Ik ben 30 jaar en wij zijn ook bezig voor een eerste zwangerschap. In 2022 begonnen wij vol goede hoop aan onze kinderwens. Na een jaar bleek er tot ons grote verdriet bij mijn partner sprake van een azoöspermie en uiteindelijk is er een half jaar later bij hem een TESE gedaan met positief resultaat. Wij hebben afgelopen jaar 2 ICSI pogingen gehad. Terwijl ik altijd dacht dat er met mij niets mis was, bleek ik bij start een laag-normaal AMH te hebben. Bij de eerste poging is er met een gemiddelde dosering medicatie gestimuleerd. Ik had 6 eicellen, maar er waren er geen bevrucht. Een enorme klap.. De tweede poging kreeg ik een hogere dosering, maar hier helaas geen groter aantal follikels en hieruit opnieuw 6 eicellen. Hier kwam wel 1 embryo + terugplaatsing uit, maar deze is niet blijven plakken. Wij liepen ook tegen veel dingen aan binnen het team waar wij zaten. Kregen ook vaak geen uitleg of geen antwoord op onze vragen (en we hebben alle begrip dat dit er soms gewoonweg niet is). Hebben ons hierdoor heel vaak heel onzeker en verloren gevoeld. Tips heb ik niet, maar leef enorm met je mee.. Ik denk dat geen enkele situatie hetzelfde is en dat het soms gewoonweg proberen is en kijken wat de uitkomst is. De angst van de 3 pogingen herken ik ook heel goed, bij ons vliegen onze pogingen ook weg. Wij gaan nu onze 3e poging in het UZ Gent doen en hopen dat dit ons geluk zal brengen <3
Hii meiden, Ik heb afgelopen maandag een terugplaatsing gehad. En dit is een test van vanmorgen en van net terwijl ik bij het afvegen na het plassen roze had... Ik word altijd helemaal niet goed in die wacht weken Dit is mijn 2e ICSI ronde. Bij de eerste icsi poging een terugplaatsing op dag 5 en gelijk zwanger geraakt. 3 maanden geleden een cryo terugplaatsing gehad en na 5 dagen al hevig gaan bloeden. Ik zit op dag 28 van mijn cyclus. Moet officieel nog wachten voor de ziekenhuis datum om te mogen testen maar kon het weer is niet laten..