Start IVF/ICSI september/oktober

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Mai1998, 21 aug 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mai1998

    Mai1998 Bekend lid

    21 mrt 2023
    940
    723
    93
    Vrouw
    Hey!

    Wij beginnen in september met ons eerste ICSI cyclus. Ik heb een lang schema, en ben inmiddels al een tijdje aan de pil. Heel erg leuk, maar ook spannend! Ik heb vandaag de prikinstructie gehad en alles bij de apotheek gehaald. Het lijkt mij fijn om met mensen te schrijven die in hetzelfde traject zitten, en misschien al een beetje meer ervaring hebben in dit moeilijke proces! :)

    Als er meer mensen zijn die de komende tijd met ivf/icsi beginnen kunnen we wel een lijst maken met afspraken enzovoort.
     
  2. Minkx

    Minkx Bekend lid

    25 okt 2021
    923
    1.125
    93
    Vrouw
    Uiteraard sluit ik mij aan :) Nog 8 dagen tot de prikinstructie en ongeveer 23 dagen tot we echt mogen starten. Ik tel de dagen gretig af. Ik zal deze week de koelkast alvast eens opruimen en schoonmaken, zodat er een schoon plekje vrij is voor de medicatie. Is het veel?
     
  3. Frasseke

    Frasseke Bekend lid

    21 apr 2023
    549
    721
    93
    Vrouw
    Net nog augustus dat ik ga beginnen, maar dat wisten jullie al. Wel leuk om samen even door te gaan denk ik! Ik verwacht morgen of overmorgen echt ongesteld te worden en dan gaat het dus een dag later beginnen... heel spannend!
     
    Mai1998 en Minkx vinden dit leuk.
  4. Treezebees

    Treezebees Actief lid

    4 mrt 2023
    193
    279
    63
    Vrouw
    Ik sluit graag aan. Wij zijn sinds oktober vorig jaar begonnen voor een 2de kindje. Hadden nog 2cryo's uit onze 2de poging voor kindje 1. Beide zijn jammer genoeg uitgedraaid op 2 biochemische zwangerschappen. In februari dit jaar een nieuwe poging ondergaan waarbij we 1verse terugplaatsing en 3cryo's hadden. De verse terugplaatsing was weer een biochemische, terugplaatsing cryo 1 en 2 hebben niets gegeven en de laatste is jammer genoeg niet goed ontdooid. Binnen 3weken heb ik de intake voor poging 4 waarbij we vermoedelijk een paar dagen later al gaan mogen beginnen te stimuleren.
     
    Minkx vindt dit leuk.
  5. Minkx

    Minkx Bekend lid

    25 okt 2021
    923
    1.125
    93
    Vrouw
    Wat jammer dat het ook nu niet vanzelf gaat! Je hoopt toch dat het na een goeie zwangerschap wat gemakkelijker gaat. Hoe oud is je 1e inmiddels?
     
  6. Frasseke

    Frasseke Bekend lid

    21 apr 2023
    549
    721
    93
    Vrouw
    Dan vandaag toch echt ongesteld geworden. Aangemeld en vrijdag heb ik een uitgangsecho en dan gaat het prikken van start! Opgelucht dat ik mag beginnen en verdrietig dat we hier zijn aangekomen. Dus zal vandaag nog een paar keer random huilen, maar he dat is dan gewoon zo en lucht ook wel op.
     
    Minkx en Mai1998 vinden dit leuk.
  7. Mai1998

    Mai1998 Bekend lid

    21 mrt 2023
    940
    723
    93
    Vrouw
    Ik heb twee van die leuke kratjes gekocht bij de xenos waar het wel in past, het neemt ongeveer een plank ruimte in beslag. Ik heb het in kratjes gedaan omdat het echt niet mag bevriezen, en onze koelkast doet dat soms wel als je iets helemaal tegen de achterkant aan legt! En daar heb ik nu al een tijdje doemgedachtes over :rolleyes::roflmao:
     
    Minkx vindt dit leuk.
  8. Mai1998

    Mai1998 Bekend lid

    21 mrt 2023
    940
    723
    93
    Vrouw
    Wat ontzettend balen dat je nog een keer het hele proces in moet gaan van stimuleren. Hopelijk deze keer betere resultaten! Jullie eerst kindje kwam dus ook niet "vanzelf", hebben jullie een diagnose gekregen voor de verminderde vruchtbaarheid?
     
  9. Minkx

    Minkx Bekend lid

    25 okt 2021
    923
    1.125
    93
    Vrouw
    Begrijpelijk. Hopelijk een goed verloop van het traject met mooi resultaat. Succes! Ik duim voor je! Hou ons op de hoogte :thumup:
     
    Frasseke vindt dit leuk.
  10. Minkx

    Minkx Bekend lid

    25 okt 2021
    923
    1.125
    93
    Vrouw
    Wow, zoveel. Ik snap die doemgedachtes wel. Zou wel heel stom zijn als het al fout gaat in de koelkast. o_O
     
  11. Doremi91

    Doremi91 Lid

    23 aug 2023
    52
    37
    18
    Hi allemaal!
    Ik lees al een tijdje mee op het forum, maar nu er een groepje is geopend dat qua planning aansluit bij ons traject wil ik eens kijken of meeschrijven iets voor me is!

    Over mij: ik ben 32 (partner ook) en nu bijna 2 jaar bezig met een eerste kindje. Ik heb zwanger worden nooit als vanzelfsprekend gezien, maar ik had goede hoop aangezien alle vrouwen in mijn familie binnen een poep en een scheet zwanger zijn. Toch zaten we een jaar terug bij de huisarts. Semen, bloedonderzoek, HSG, leefstijl en anamnese > allemaal goed: ‘niks aan de hand’ zei de gynaecoloog. Enerzijds fijn, anderzijds frustrerend. Wat is er dan mis? Momenteel wachten we iui6 nog af maar mijn hoofd is al bij ivf en de intake is ingepland.

    We kunnen dan waarschijnlijk in oktober aan ivf beginnen. Hoewel ik sinds een paar dagen twijfel of we niet eens moeten pauzeren. Ik ben zo bang dat ook ivf ons onbekende probleem niet gaat oplossen.. Gelukkig zie ik op dit forum veel succesverhalen en dat biedt hoop!
     
  12. Frasseke

    Frasseke Bekend lid

    21 apr 2023
    549
    721
    93
    Vrouw
    Hoi, "welkom", het is natuurlijk niet het leukste om je bij zon groepje aan te kunnen sluiten. Ik snap je gevoel van waarom zou dit ons dan wel helpen wel. Bij ons ook alles goed en nu dus na ruim 2 jaar en 3 IUI nog niet zwanger. Maar ik hoop dat je zelf tot wen besluit komt. Dat je hier wat ervaringen mag meekrijgen om je te helpen! En hopelijk is IUI 6 gewoon de oplossing voor jullie!
     
    Doremi91 vindt dit leuk.
  13. Mai1998

    Mai1998 Bekend lid

    21 mrt 2023
    940
    723
    93
    Vrouw
    Enorm spannend, ik hoop dat de ivf helemaal niet nodig is en iui6 de gelukkige is!
     
    Doremi91 vindt dit leuk.
  14. Mai1998

    Mai1998 Bekend lid

    21 mrt 2023
    940
    723
    93
    Vrouw
    Ik bedenk mij nu wel dat ik een lang schema heb, en jij kort. Ik heb na 20 dagen prikken past de eerste echo en jij veel sneller al, dus denk dat jij minder ruimte nodig hebt!
     
  15. Frasseke

    Frasseke Bekend lid

    21 apr 2023
    549
    721
    93
    Vrouw
    Dames,

    Ik mag van start!! Vanavond gaat de eerst Bemfola prik erin. Ik ga 150 IE spuiten en dan zien we vrijdag hoe het gaat. Hopelijk net zo snel als IUI. Vanaf woensdag nog extra eisprong remmer erbij natuurlijk. Deze geeft eigenlijk altijd huisirritatie blijbaar. Beetje jammer, maar gelukkig wel maar voor een paar minutes.
     
    Mai1998 en Minkx vinden dit leuk.
  16. Doremi91

    Doremi91 Lid

    23 aug 2023
    52
    37
    18
    Yes de eerste horde is genomen! :D

    Krijg je dezelfde hormonen als bij iui? Hoe reageerden je eitjes daarop?
     
  17. Minkx

    Minkx Bekend lid

    25 okt 2021
    923
    1.125
    93
    Vrouw
    Jippie! Je zou het moment bijna vieren :roflmao: Hopelijk heb je er niet al teveel last van. En heel spannend hoeveel eitjes het gaat opleveren. Ik duim alvast voor volgende week vrijdag!
     
  18. Frasseke

    Frasseke Bekend lid

    21 apr 2023
    549
    721
    93
    Vrouw
    Ik had bij IUI Meriofert en nu dus Bemfola, verschil id dat er nu geen LH bijzit, alleen FSH. Bij IUI op dag 13 altijd inseminatie, dus wie weet nu wel op dag 13 punctie, maar dat laat ik gewoon over me heen komen!

    Hahah jep, feestje. Ik had een feestje (festivalformaat) van werk dus daar lekker eerste spuit gezet op de WC :roflmao: Ging super makkelijk! Morgen de volgende spuit op een bruiloft van vriendin. Hopelijk brengen al deze bijzondere plekken geluk;) Nu in ieder geval nog nergens last van. Dus verder weer rustig doorgaan en afwachten wat het volgende week wordt.
     
  19. Mai1998

    Mai1998 Bekend lid

    21 mrt 2023
    940
    723
    93
    Vrouw
    Haha wat goed, al die leuke/vreemde plekken! Geeft toch weer een hele andere dimensie aan het maken van een kindje :roflmao:
     
  20. Frasseke

    Frasseke Bekend lid

    21 apr 2023
    549
    721
    93
    Vrouw
    Hoi dames

    Kleine update, al 3 dagen gespoten. Het spuiten gaat echt heel makkelijk en ik heb nog niet het idee echt bijwerkingen te hebben. Door twee feestjes afgelopen weekend toch wel moe en daardoor soms wat misselijk. Mijn buik voelt af en toe wel een beetje beurs, maar kan nog gewoon mijn broek aan. Vrijdag nieuwe echo om te zien hoe het ervoor staat. Eigenlijk hoop ik dan de punctie in te kunnen plannen. Maar dat wachten we gewoon af en gaan voor nu rustig door met spuiten, vanaf woensdag dan ook nog de eisprongremmer erbij.
     
    Minkx en Mai1998 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina