@Minkx ik hoop dat de punctie naar wens is gegaan en jij lekker verwend wordt dit weekend. <3 @Lot2023 goed dat je het hebt laten checken. Klinkt pijnlijk maar gelukkig niks ergs!
Hoi! Punctie is achter de rug. Ze hebben 6 follikels aangeprikt. Helaas maar 2 eitjes die geschikt zijn voor bevruchting. Ik voel een lichte teleurstelling. Maar, ik had als doel 1 verse terugplaatsing en minimaal 1 cryo. Dus dat is nog mogelijk. Maar hoe groot is die kans nu nog... Hopelijk vinden de eitjes en zaadjes elkaar hartstikke leuk.
Hé meid. Ik snap je lichte teleurstelling. Dat gevoel mag er ook zijn. Dat kan ook bestaan naast de realistische hoop op 2 mooie emmies. Je hebt er maar eentje nodig. Nog even duimen draaien!!
@Minkx ik begrijp je gevoel heel goed. Ik ga voor je duimen dat het 2 mooie embryo’s worden. Hoe heb je de punctie ervaren? Goed je rust nemen hè nu xx
Dankjewel. De punctie was geen pretje. Ik kreunde wel een beetje van de pijn. Ze moest ook een 2e keer links prikken, want ze had een follikel over het hoofd gezien. Dus 3 keer een pijnscheut. Brr. Maar het was snel voorbij.
Lijstje Doremi91 - 32 jaar - 1e kindje - IVF1 Minkx - 32 jaar - 1e kindje - ICSI 1 Frasseke - 29 jaar - 1e kindje - IVF1 - Cryo 1, Nov Mai1998 - 25 jaar - 1e kindje - ICSI 1 Kiki84 - 39 jaar - 3de kindje - ICSI 1 Zonnestraal - 32 jaar - 3de kindje - IVF2 Lot23 - 31 jaar - 1e kindje - IVF1 Belangrijke datum/afspraak Minkx - 23 sept punctie Mai1998 - 25 sept punctie Doremi91- 26 sept intake IVF. Eind sept start IVF Kiki84 - 26 sept uitgangsecho als menstruatie snel komt (lange protocol) Zonnestraal - 25 sept tp Wachtbankje/testdatum Lot2023 - 27 sep Zonnestraal - 4 okt
Ik kan mij voorstellen dat dat een teleurstellend resultaat was.. En wat naar dat je nog best veel pijn had, ondanks de pilletjes Hoe lang duurde de punctie in totaal? En onthouden: je hebt maar één goede nodig!! Is er bij jullie ziekenhuis een terugplaatsing op dag 3 of 5? Of afhankelijk van de deling? Bij mij altijd op dag 3, dus het staat nu al vast dat die donderdag is. Natuurlijk nog volledig afhankelijk van of er bevruchtingen plaats vinden
@Lot2023 Wat naar zeg, van die cystes. Hopelijk is de ergste pijn snel weg!! @Zonnestraal aan het lijstje te zien heb jij vandaag de terugplaatsing gehad? Hoe ging het?
Goedemorgen, Mijn vrouw (30) en ik (30) zijn al 2 jaar aan het proberen vanwege mannelijke fertiliteit problemen (10-20 miljoen) en zitten momenteel in IVF ronde 2. In de eerste ronde IVF gedaan en een terugplaatsing van een 12-cellige dag 3 embryo gehad. Mijn vrouw heeft afgelopen maandag 18 september een terugplaatsing gehad van een dag 5 Blasto. Er zijn 2 blasto’s ingevroren. Vandaag is zij 11 DPO, dus 6e dag na een 5 daagse terugplaatsing. Wij konden de druk niet meer aan, dus maar een sensitest gedaan. Deze was hartstikke negatief. Ik probeer mijzelf IJzersterk te houden… Is dit het einde van deze terugplaatsing of is er nog hoop?
@Minkx ik begrijp je teleurstelling maar inderdaad, zoals de andere meiden ook al zeggen, er is maar 1 goede nodig! Weet je wanneer je meer hoort? @Mai1998 morgen de punctie toch? Hoe is het met de zenuwen? @IJzersterk welkom in de groep! Wij lopen precies gelijk aan, ook afgelopen maandag een terugplaatsing gehad van een 5-daagse blastocyste. Ik denk wel dat vandaag testen vroeg is, maar geen idee of een helemaal witte test nog een klein streepje kan laten zien. Misschien dat de urine niet geconcentreerd genoeg was?
Ik vind het lastig om te delen hier tussen alle verdrietige berichten... wij hebben vanochtend ook een test gedaan, van dus een 5 daagse blasto terugplaatsing afgelopen maandag. Vandaag dus 6 dagen na terugplaatsing. Heb een Kruidvat Early test gedaan, en we zien een mini streepje. Wel nog heeeel licht.. Wat denken jullie?
Dankjewel. Urine was zeer geconcentreerd…als ik door dit forum scroll en de resultaten van anderen aflees, dan hadden wij een licht streepje moeten hebben
Wat verdrietig Hebben jullie ook utrogestan en progynova gebruikt? Bij mij zei de arts dat ik dat sowieso moet afmaken tot de officiele testdatum, dus wellicht handig om als je dat gebruikt daar ook nog mee door te gaan..
Het aanprikken duurde 5 minuten. Alles in totaal hooguit 15 minuten. Ze waren al voorbereid, dus dat scheelt. Ik hoor pas iets op dag 3. Als ik de brief zo lees. Echt killing. De regel is: Als er dan meer embryos zijn ontstaan dan teruggeplaatst kunnen worden (dus meer dan 1) dan verplaatsen ze de terugplaatsing naar dag 5. Als er geen bevruchting is ontstaan, dan weet ik eigenlijk niet of ze ons dat dan eerder zouden laten weten.
PS: Ik zat gisteren enorm in zak en as. Ik heb er geen goed gevoel bij. En ik merk dat ik in gedachten nu al bezig ben met de 2e poging. Ik heb niet per se spijt van deze 1e poging, want er valt van te leren. Ik had deze keer de pech dat ik maar 7 follikels had. Dat kunnen er meer zijn. Ik had bij de allereerste echo in december 11 follikels. Daarnaast was er 1 eitje dominant. Maar 1 eitje heeft dat net genoeg kunnen bijbenen. Dus... Ik wil de volgende keer aangepaste medicatie. Hogere dosis, zodat er meer te verdelen valt. Ik had er nu sowieso amper last van. En ik zou een volgende keer niet meer akkoord gaan met een punctie als het kantje boord is. Dan maar helemaal opnieuw.
Hè @Minkx wat ontzettend rot allemaal. En wat je zegt killing dat je dan pas wat hoort… Hoeveel Gonal F heb je nu moeten spuiten? Hoop voor je dat je binnenkort ook een gesprek kunt plannen met het ziekenhuis en je twijfel en gevoel daar kunt bespreken. Sterkte met afwachten deze dagen!
@Lot2023 (voorzichtig) gefeliciteerd!! Nog vroeg natuurlijk, maar wat super. Het verschil tussen verdrietige berichten en een positieve test is natuurlijk heel groot dus ik snap ook wel dat je je bezwaard voelt. Maar behalve dat ik blij ben voor jou, geeft dit ook veel hoop! Jullie hebben ook al lang gewacht en veel behandelingen gehad, dus ik vind het superhoopvol dat het dan opeens wel raak is! @Minkx wat een spanning zeg.. kan niks zinnigs zeggen. Kan wel ‘adviseren’ dat je afleiding ofzo moet zoeken, maar dat weet je al lang natuurlijk. En zo simpel is het niet, de spanning is altijd bij je. Ik vind het iig knap hoe sterk je erin staat (je komt iig positief over). @IJzersterk Welkom in de groep. Om maar heel zakelijk je vraag te antwoorden: ik heb wel eens gelezen dat circa 80% van de zwangerschappen detecteerbaar is op 11dpo met een zwangerschapstest. Er is dus nog wel een kansje deze maand, maar die is niet groot helaas. Het is wel goed nieuws dat jullie nog cryos hebben. Bij sommigen is het in 1 tp raak, maar zoals je ook in dit forum kan lezen hebben ook veel stellen 4,5 of wel 12 tp nodig. Ook bij stellen met perfecte vruchtbaarheid kan het immers meerdere pogingen duren. Maar als je al zo lang bezig bent en in een traject komt, is elke negatieve test een ongelooflijke klap natuurlijk. Die afwisseling tussen hoop, teleurstelling, onzekerheid en intens verdriet is ongelooflijk zwaar… het vraagt zoveel van je veerkracht.