Start IVF/ICSI september/oktober

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Mai1998, 21 aug 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiki84

Kiki84 Bekend lid

22 jan 2009
    588
    183
    43
    Vrouw
    Kantoor
    Zuid-Holland
    Da
    Dank je :thumup:
    Klopt je hoort zoveel wisselende verhalen. De HSG behandeling 3 jaar geleden viel dan weer erg mee. Daar hoor je ook veel verschillende ervaringen over.
    Het is idd mijn eerste ICSI behandeling. Bij de oudste zwanger geraakt met Clomid. Bij de 2de erg lang over gedaan. Kreeg de brief voor de ICSI behandeling binnen en toen bleek ik zwanger. Een spontaan wondertje dus. Nu inmiddels 39 en mogen we gelijk door voor de ICSI. Wel fijn want tijd tikt door.

Heel veel succes met de behandeling :thumup:

2. Kiki84

Kiki84 Bekend lid

22 jan 2009
    588
    183
    43
    Vrouw
    Kantoor
    Zuid-Holland
    Wat fijn zeg dat de behandeling is meegevallen.
    Sterkte nu met de napijn en we duimen voor veel cryo's :thumup::thumup:

3. Kiki84

Kiki84 Bekend lid

22 jan 2009
    588
    183
    43
    Vrouw
    Kantoor
    Zuid-Holland
    Dank je meid!
    Bij beide kindjes in het traject gezeten, de eerste vrij snel zwanger maar de 2de was moeilijk. 4 miskramen, onderzoeken en behandelingen. Maar na 4 jaar was ons 2de zoontje er eindelijk! Nu toch gaan kriebelen voor een 3de. Voor man was het klaar, maar ja bij mij bleef het kriebelen..

Jij ook veel succes en hopelijk snel goed nieuws

Mai1998 vindt dit leuk.
  4. Frasseke

Frasseke Bekend lid

21 apr 2023
    566
    750
    93
    Vrouw
    Dankjewel!! De napijn is al zo goed als weg deze ochtend! Dus dat is heel fijn :) nog wel even een dagje rustigaan doen, maar dat komt wel goed ;)

Mai1998, Doremi91 en Kiki84 vinden dit leuk.
  5. Doremi91

Doremi91 Lid

23 aug 2023
    54
    37
    18
    nou ‘gelukkig’ heb je nu dan een snelle doorverwijzing. Maar wie weet gebeurt er nu weer een spontaan wondertje.. :)

Kiki84 vindt dit leuk.
  6. Frasseke

Frasseke Bekend lid

21 apr 2023
    566
    750
    93
    Vrouw
    Zo net het spannende telefoontje gepleegt. Ik had dinsdag dus 16 eicellen tijdens de punctie. Ik was heel bang dat er weining bevrucht zouden raken of niet goed door zouden delen. Maar de stand is nu 10 bevruchte en delende cellen :) Ben echt even opgelucht, natuurlijk nog spannend hoeveel er overblijven om in te vriezen

Kiki84 en Mai1998 vinden dit leuk.
  7. Doremi91

Doremi91 Lid

23 aug 2023
    54
    37
    18
    Goed nieuws zeg :D! Nog even spannend idd tot de cryo’s maar zo kan je toch redelijk relaxt het weekend in lijkt me!

Frasseke vindt dit leuk.
  8. Doremi91

Doremi91 Lid

23 aug 2023
    54
    37
    18
    Wij hebben eind september startgesprek ivf. Een paar daarna verwacht ik mijn menstruatie en dan kunnen we meteen beginnen zeggen ze. Nu ik zo jullie verhalen hoor, heb ik er ook meer ‘zin’ in. Gek om te zeggen haha.

Enige dingetje is dat ik nu ook de kans krijg om tegen een relatief kleine bijdrage een erg mooi maar ook ver land te bezoeken. Dat zou 3 weken na de punctie zijn. Of denken jullie dat het naïef is om een verre vlucht te boeken 3 weken na de punctie? Of kan ik het risico wel nemen (als er complicaties zijn blijf ik uiteraard thuis, dan ben ik m’n geld kwijt maar dat overleef ik wel). Het is een westers land, maar wel iets van 15 uur vliegen.

9. Frasseke

Frasseke Bekend lid

21 apr 2023
    566
    750
    93
    Vrouw
    Wat fijn dat je dan zo snel zou kunnen beginnen!! Hahah kan me wel voorstellen dat je nu zin krijgt. Het is me allemaal ook echt wel meegevallen, moet ik zeggen.

Als ik zelf nu zo kijk, denk ik dat ik bij wijze van volgende week al wel een ver land kan bezoeken :) 3 weken na de punctie is best wat. Als er complicaties zijn is het natuurlijk een ander verhaal, maar een goede verzekering kan daar ook bij helpen ;) Ik zou dus zeggen lekker doen. Ook wel lekker afleiding in dit hele gebeuren. En als je meteen zwanger bent, goeie afleiding tot de eerste echo :p

10. Doremi91

Doremi91 Lid

23 aug 2023
    54
    37
    18
    Ja en ook als het dan nog niet is gelukt, is zo’n reis een mooie afleiding! De reis is overigens nog niet zeker. Maar ook als die niet doorgaat, ga ik wel iets verzinnen om naar uit te kijken. Zolang ik geen kinderen heb probeer ik er ook maar de voordelen ervan te zien door weekendjes weg, etentjes, reizen etc. Hoewel dat soms wel lastig is met alle echo’s. We moeten er zelf maar wat van maken he!

Frasseke vindt dit leuk.
  11. Mai1998

Mai1998 Fanatiek lid

21 mrt 2023
    1.018
    786
    113
    Vrouw
    a
    Wat een goed nieuws zeg!! Ze worden dus ingevroren bij 5 dagen? Als je een beetje googled vindt je vast wel percentages waarmee je rekening kunt houden qua afvallers (al snap ik heel goed dat misschien voor meer stress zorgt)! Maar 10 bevruchting klinkt hééél positief :p

Frasseke vindt dit leuk.
  12. Mai1998

Mai1998 Fanatiek lid

21 mrt 2023
    1.018
    786
    113
    Vrouw
    Jaa joh lekker doen, het ergste wat er kan gebeuren is dat je zwanger bent! :p;)

Doremi91 vindt dit leuk.
  13. Minkx

Minkx Bekend lid

25 okt 2021
    926
    1.136
    93
    Vrouw
    @Doremi91 Ik denk dat het een perfect moment is om even lekker weg te zijn! Hoe lang denk je dat je dan van huis bent? Want als er na de punctie een embyro wordt teruggeplaatst en dat blijkt gelijk een succes, dan ga je normaal gesproken naar het ziekenhuis voor bloedprikken en dan wordt er een eerste echo ingepland met 6 weken. Ik zou daarom ook even informeren hoe het ziekenhuis er tegenaan kijkt.

14. Minkx

Minkx Bekend lid

25 okt 2021
    926
    1.136
    93
    Vrouw
    Even een vraagje. Hebben jullie zo'n naaldencontainer meegekregen? Bij de prikinstructie stond die op tafel, maar de apotheek heeft mij er geen meegegeven. Misschien zijn ze het vergeten... Ik bewaar het tot de 1e echo dan wel gewoon in een ander plastic bakje. Ik heb geen zin om speciaal daarvoor nog een keer langs het ziekenhuis te gaan.

15. Mai1998

Mai1998 Fanatiek lid

21 mrt 2023
    1.018
    786
    113
    Vrouw
    Ik heb er ook geen meegekregen! Vond het al gek, maar misschien moet je daar dus zelf naar vragen? Ik bewaar ze nu gewoon in bakje, ik vind het sowieso wel leuk om te bewaren!
    Je kunt 'm overigens ook gewoon bij je eigen apotheek ophalen, dan hoef je niet helemaal naar het ziekenhuis

Minkx vindt dit leuk.
  16. Mai1998

Mai1998 Fanatiek lid

21 mrt 2023
    1.018
    786
    113
    Vrouw
    Ik heb inmiddels mijn achtste prik met decapeptyl er in zitten, en heb maandagavond de laatste anticonceptiepil geslikt. Nu was het de bedoeling dat ik een lichte bloeding zou krijgen, maar dat gebeurt natuurlijk weer niet :confused: Gisteren wel nare menstruatiekrampen gehad maar daar bleef het bij.. Ik kan mij hier dus weer enorm veel zorgen over gaan maken haha, als er maandag nog niet is het ziekenhuis maar even bellen :$

En jongens wat is het warm.. Ik heb denk ik opvliegers als bijwerking, als ik gewoon zit dan parelt het zweet op m'n neus :roflmao:

17. Minkx

Minkx Bekend lid

25 okt 2021
    926
    1.136
    93
    Vrouw
    Wat zenuwslopend weer dat je lichaam nu niet doet wat het zou moeten doen. Hopelijk komt het alsnog! En wat deze warmte betreft... Ook ik zweet peentjes terwijl ik niks doe :roflmao: Waarom kan het niet gewoon 20 graden zijn, met strak blauwe lucht en een licht briesje? Ofwel het is veel te warm, of het lijkt haast herfst.

Bedankt voor de tip om gewoon even langs te gaan bij de apotheek hier vlakbij voor zo'n containertje. Daar had ik niet aan gedacht! Ik ben ook niet van plan om alles meteen weg te gooien. Als we eenmaal succes hebben, wil ik heel graag een foto maken van de complete verzameling spuitjes, als herinnering.

Soof1992 vindt dit leuk.
  18. Kiki84

Kiki84 Bekend lid

22 jan 2009
    588
    183
    43
    Vrouw
    Kantoor
    Zuid-Holland
    Idd ze hebben me gelukkig snel kunnen doorverwijzen. Ook vanwege mijn leefdtijd en mijn man zijn zaad is ook erg slecht, dit i.c.m. mijn diabetes en PCOS wilde ze me gelijk op ICSI zetten. Afgelopen week wel een eisprong gehad, maar denk dat we er naast hebben gezeten.

Jij start met IVF zag ik. Bij jullie is er verder geen oorzaak gevonden?
    Blijf erin g
    Wow wat goed zeg!! Positief om te lezen :thumup:

19. Kiki84

Kiki84 Bekend lid

22 jan 2009
    588
    183
    43
    Vrouw
    Kantoor
    Zuid-Holland
    Getver wat doen die prikken zeer. Vandaag 3de dag decapeptyl. Ik moet al veel prikken vanwege mijn diabetes, maar dit is ff andere koek.
    Degene die al gestart zijn, merken jullie wat van de injecties? Ik ben bloed chagerijnig :(

20. Doremi91

Doremi91 Lid

23 aug 2023
    54
    37
    18
    Ongeveer 2 weken! Dus stel het is meteen raak, dan bij 7 weken eerste echo. 6weken echo is natuurlijk geen must, maar meer een dienst die ze ons pechvogels bieden tov dames die makkelijker zwanger raken. Ik heb geen geschiedenis met mk of aanwijzingen dat ik verhoogd risico op bbz heb. Ik heb mijn kliniek erover gebeld en de verpleegkundige zei dat ze geen algemeen beleid op hebben over vanaf wanneer je op reis kan, dat ligt heel erg aan de stimulering en punctie. Dus ja, ik denk dat ik de plannen nu maar gewoon door laat gaan en dan maar zie of het doorgaat! ;)

Soof1992, Mai1998, Frasseke en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina