Start IVF/ICSI september/oktober

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Mai1998, 21 aug 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liliane92

Liliane92 Fanatiek lid

7 sep 2020
    2.083
    3.164
    113
    Vrouw
    Wij hebben vandaag het startgesprek gehad en alle medicatie meegekregen.
    Ook heb ik vandaag een positieve ovulatietest, waar ik erg blij mee ben na die hele vroege miskraam. We gaan toch nog maar weer even aan de klus deze laatste natuurlijke kansen.

Kimste, Lynn2023, Mai1998 en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. charlie2023

charlie2023 Actief lid

20 mrt 2023
    129
    125
    43
    Misschien zeggen ze bewust niets over de kwaliteit omdat ook ‘mindere’ kwaliteit embryo’s alsnog kunnen uitgroeien tot een mooie voldragen zwangerschap! En om je dan niet ongerust te maken ofzo? Heb genoeg verhalen gelezen van andere vrouwen waarbij een achterlopend embryo alsnog een happy end had :)

3. charlie2023

charlie2023 Actief lid

20 mrt 2023
    129
    125
    43
    Bah wat jammer weer! Kan me voorstellen dat de teleurstelling groot is. Fingers crossed dat je waardes gauw ‘goed’ zijn om wel te kunnen starten

4. charlie2023

charlie2023 Actief lid

20 mrt 2023
    129
    125
    43
    Och je verdriet over je eigen traject versus het geluk van je vriendin herken ik helemaal. Het voelt en ís soms zo oneerlijk. Ik probeer me voor te houden dat andermans geluk niets zegt over m’n eigen geluk. Maar goed, dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Focus vooruit en proberen te genieten van het feit dat je tp in aantocht is! Nieuwe ronde nieuwe kansen :) Leuk dat we met meerdere dames gelijk oplopen! Ik mag vlak voor kerst testen, dus dat wordt hopelijk een hele mooie kerst! Ben nooit zo van het vroeg testen omdat ik mezelf gek maak en ik paar dagen voor m’n menstruatie komt al voel dat het zover is, oa vanwege spotting. Maar die spotting ga ik met de progesteron niet hebben, dus misschien dat ik deze maand ineens omsla en wel vroeg testen ;) Ga jij testen?

MamaMan0n en Lot2023 vinden dit leuk.
  5. Joylynn

Joylynn Fanatiek lid

13 jul 2022
    4.143
    4.569
    113
    Wat spannend dat er aantal meiden een TP hebben gehad! Ik ga voor jullie duimen dat het een plakker is :)

Kimste, MamaMan0n en charlie2023 vinden dit leuk.
  6. Joylynn

Joylynn Fanatiek lid

13 jul 2022
    4.143
    4.569
    113
    Wat rot dat je je zo voelt, ik kan het me goed voorstellen :( ik hoopte altijd dat ik tegelijk zwanger zou zijn met een vriendin of familielid en afgelopen jaren als iemand zwanger was, dacht ik "zou het?". Maar helaas.. inmiddels is die kans er ook niet meer.
    Maar ik kan me voorstellen dat je gisteren echt even een rot dag had! En dat mag ook, want dit traject is niet niks. We moeten er zoveel voor doen en laten. En dan die spanningen en teleurstellingen iedere keer. En als er dan iemand in de omgeving "zomaar" zwanger raakt, is dat ook even moeilijk en confronterend. Dus laat je gevoel er gewoon even zijn, even flink huilen en lief zijn voor jezelf! Dat is soms ook nodig. En dat maakt je echt geen slechtere vriendin! Want jouw verdriet en het geluk voor haar kan ook naast elkaar staan. Veel succes met je TP vandaag en wie weet zijn jullie straks samen zwanger! ♡

MamaMan0n en Lot2023 vinden dit leuk.
  7. Basilicum

Basilicum Fanatiek lid

9 nov 2022
    3.326
    3.320
    113
    Vrouw
    Dank voor jullie lieve reacties, doet me oprecht goed!

Gister redelijk de dag doorgekomen. Maar dat kan ook zijn dankzij het grote glas wijn wat ik direct heb ik ingeschonken toen ik thuis was. Ik dacht: als het dan allemaal toch niet werkt, kan ik op zijn minst een goed glas witte wijn weg tikken:rolleyes:

Ik heb zojuist een redelijk pittige mail gestuurd naar het ziekenhuis waarin ik uitspreek dat het voor mijn acceptatie nodig is, dat ik moet snappen waarom ik niet kan starten. Want gister kon de dokter alleen zeggen 'we hebben het zo besproken met de hoofdarts'. Dat is voor mij niet genoeg. Dat voelt een beetje als een omdat-ik-het-zeg-reden, en dat doe ik zelfs mijn dochter van 2 niet aan.

Ik heb geen idee of uitzicht op wel starten. Nu is mijn medicatie verhoogd om mijn prolactine weer omlaag te krijgen. En nu moeten we het volgende meetmoment afwachten, maar gister kon de dokter mij ook niet vertellen wanneer dat meetmoment is. Dus dat is ook een van de vragen die ik in de mail gesteld heb.

Ben benieuwd naar de reactie! En tot die tijd troost ik mezelf met zalm, carpaccio, wijn en alle andere lekker dingen die ik hopelijk binnenkort moet missen :o:

MamaMan0n, Frasseke, charlie2023 en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Joylynn

Joylynn Fanatiek lid

13 jul 2022
    4.143
    4.569
    113
    Slim om even een mail te hebben gestuurd! Vind het ook echt belachelijk dat ze je zo weinig informatie hebben gegeven..en als je niet snel reactie krijgt, gewoon bellen hoor! Wie weet kan je met de hoofdarts een telefonische afspraak krijgen.

MamaMan0n vindt dit leuk.
  9. Basilicum

Basilicum Fanatiek lid

9 nov 2022
    3.326
    3.320
    113
    Vrouw
    Ze hebben gebeld en ik heb inderdaad een telefonische afspraak met mijn dokter. Eerst 3-1 afgesproken, maar kreeg net een mail dat het 20-12 al is. Hopelijk kan er zo wat schot in de zaak komen, of in ieder geval weer een stipje op de horizon :)

Liliane92, Mai1998, Joylynn en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Lot2023

Lot2023 Actief lid

12 sep 2023
    241
    288
    63
    Vrouw
    Nogmaals dank meiden voor al jullie lieve berichten en tips! Ik probeer nu even bewust wat afstand te nemen, heb bv verschillende app groepen ook even op dempen gezet, en nu volle focus op onszelf. Net een terugplaatsing gehad van een super embryo! ❤️ Bij ons geven ze de kwaliteit aan met cijfers op 2 vlakken (aantal cellen en beweeglijkheid dacht ik?) (1 t/m 3 - 1e is het beste). Die van ons had een 1.1, dus dat is echt heel fijn! Nu 10 dagen wachten.. @charlie2023 ik mag dus 1e kerstdag officieel testen, maar de vorige keren heb ik telkens 6 dagen na terugplaatsing getest. Denk dan ook dat ik a.s. donderdag al een test ga doen! Knap van je dat jij kan volhouden tot je officiële datum! Ik ga zo ook even het lijstje updaten, al die data van iedereen zijn lastig zo te onthouden.

@Basilicum wat ontzettend naar.. mag je niet starten en hoor je ook nog niet eens waarom niet. Inderdaad een kul argument 'we hebben het besproken dus het is zo'. Heel goed van je dat je een meteen een mail hebt gestuurd! Fijn dat de 20e het gesprek is, hopelijk krijg je daar wat antwoorden! Overweeg je een overstap naar een ander ziekenhuis? Is je dochter geboren tijdens het traject in ditzelfde ziekenhuis?

@Liliane92 fijn dat je de medicatie hebt meegekregen! Weet je al wanneer je moet beginnen met spuiten? En @Joylynn heb jij al zicht op wanneer je een eventuele terugplaatsing hebt?

Mai1998 en MamaMan0n vinden dit leuk.
  11. Lot2023

Lot2023 Actief lid

12 sep 2023
    241
    288
    63
    Vrouw
    Lijstje
    Doremi91 - 32 jaar - 1e kindje - IVF1
    Minkx - 32 jaar - 1e kindje - ICSI 1 / zwanger
    Frasseke - 29 jaar - 1e kindje - IVF1
    Mai1998 - 25 jaar - 1e kindje - ICSI 1
    Kiki84 - 39 jaar - 3de kindje - ICSI 1
    Zonnestraal - 32 jaar - 3de kindje - IVF2
    Lot23 - 31 jaar - 1e kindje - IVF1
    Basilicum - 32 jaar - 2e kindje - IVF1
    Lynn2023 - 31 jaar - 1e kindje - ICSI1
    Liliane92 - 31 jaar - 2e kindje - IVF2
    MamaMan0n - 30 jaar - 4e kindje - IVF1
    Mamawensje - 36 jaar - 1e kindje - ICSI 2
    Kimste - 29 jaar - 1e kindje - ICSI 2
    Amsterdam123 - 32 jaar - 1e kindje - IVF/ICSI 2
    charlie2023 - 32 jaar - 1e kindje - IVF/ICSI 1
    Betsie02 - 28 jaar - 2e kindje - IVF 1 - Cryo 1
    Loulou12 - 34 jaar - 2e kindje - IVF 1
    Theekopje34 - 34 jaar -1e kindje - ICSI 1

Belangrijke datum/afspraak
    Kimste - 13 december terugplaatsing
    Frasseke - 20 dec eerste afspraak huisarts
    Frasseke - 21 dec tweede echo (deelname onderzoek)
    Lynn2023 - 15 dec cryo terugplaatsing
    MamaMan0n - eind jan tp 1.2

Wachtbankje/testdatum
    Mamawensje - 15 november
    Liliane92 - 28 november
    Mai1998 - 12 december
    Kimste - 24 december
    Lot23 - 25 december

Zwanger
    Minkx - Uitgerekend op 15 juni 2024
    Kiki84 - Uitgerekend 28 juni 2024
    Frasseke - Uitgerekend op 26 juli 2024
    Mai1998 - Uitgerekend op 20 augustus 2023

12. charlie2023

charlie2023 Actief lid

20 mrt 2023
    129
    125
    43
    Op naar een succesvolle tp! Hopelijk een mooie plakker :) Over dat vroege testen: zou je dan vanaf 6 dagen na tp al een beginnend/oplopend streepje kunnen zien? Wordt er dan al HCG aangemaakt door je lijf? Ik ben het aan het overwegen :rolleyes:

13. Liliane92

Liliane92 Fanatiek lid

7 sep 2020
    2.083
    3.164
    113
    Vrouw
    Volgens mij als je een vijf daagse embryo teruggeplaatst gekregen ben je dan ongeveer 11DPO. Veel mensen zien dan al een streepje. Maar als je bijvoorbeeld otrivelle of pregnyl hebt gespoten kan dat ook nog eventueel zorgen voor een positieve test.

MamaMan0n en charlie2023 vinden dit leuk.
  14. Lot2023

Lot2023 Actief lid

12 sep 2023
    241
    288
    63
    Vrouw
    Ja de vorige had ik toen echt al een streepje.. Heb nu dus 7 dagen geleden Gonasi gespoten maar dat moet er as donderdag wel uit zijn .. mag jij ook 1e kerstdag officieel testen? En dus ook aan t overwegen om eerder te testen?

15. MamaMan0n

MamaMan0n Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.020
    1.037
    113
    #1215 MamaMan0n, 15 dec 2023
    Laatst bewerkt: 15 dec 2023
    Hoi dames,
    Wat spannend voor de dames die een tp hebben gehad! Hopelijk straks allemaal goed nieuws❤️. @Basilicum wat ontzettend balen en begrijp helemaal dat je een mail hebt gestuurd. Is je goed recht en op je strepen staan is helaas wel eens nodig in dit traject.

Wij zijn vanmiddag weer bij de kliniek geweest en hebben een fijne evaluatie gehad. We mochten kiezen of we in een kunstmatige cyclus of in eigen cyclus terug laten plaatsen in januari. Aangezien ik zo slecht tegen de hormonen kan hebben we gekozen voor natuurlijk dus ik krijg geen hormonen joepie. We moeten rond 2 januari bloedprikken op progesteron en vitamine d. Dit is dan in de derde week van deze cyclus. Als dat goed is dan kan de natuurlijke terugplaatsing gewoon doorgaan. Afhankelijk van mijn eisprong zal dit rond 27/28 januari zijn. Spannend want nu komt het echt aan op mijn lichaam. Daarnaast kon het zijn dat er geen plek was voor het terugplaatsen onze kliniek kan maar 3 emmy's per dag terugplaatsen. Dus hopen dat er dan niemand moet terugplaatsen. Is er geen plek moeten we een maand wachten. De arts zei dat de kans klein was dat het gebeurd.. Maar dat we er wel rekening mee moest houden.

Iemand ervaring met terugplaatsen in natuurlijke cyclus?

Liefs

Mai1998, charlie2023 en Joylynn vinden dit leuk.
  16. charlie2023

charlie2023 Actief lid

20 mrt 2023
    129
    125
    43
    Ik mag de 23e testen maar dan alleen met bloedafname. Met een urine test officieel pas de 25e, maar lijkt me dat die bloedafname op 23e al veel zal zeggen. Ben nu inderdaad aan het overwegen ook vroeger met urine testen te starten! Maar ik vind het rete spannend haha

Bij mij was het een freeze met nu een cryo tp, dus hoef het er iig niet uit te testen :) Ben alleen bang voor een negatieve test juist en zolang ik niet test kan ik lekker in het ongewisse blijven if that makes sense o_O

17. Frasseke

Frasseke Bekend lid

21 apr 2023
    566
    750
    93
    Vrouw
    Ik heb mijn TP ook in natuurlijke cyclus gehad :) Heel fijn dat ik nu ook geen hormonen hoef te nemen en dat mijn lichaam dat lekker allemaal zelf doet. Ik ben opgevolgt mbv echos om de follikelgroei te meten en toen ovitrille gezet om eisprong op te wekken. 7 dagen na ovitrille de terugplaatsing gehad. Toen zenuwachtig gewacht en op 14 DPO getest en BOEM zwanger :) Asl je vragen hebt mag je het gerust laten weten!!

charlie2023 en MamaMan0n vinden dit leuk.
  18. MamaMan0n

MamaMan0n Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.020
    1.037
    113
    Oke zelfs dat krijg ik niet eens! Ik heb een vaste cyclus al 15 jaar en moet alleen bellen wanneer ik ongesteld ben geworden. Ovulatietesten gebruiken als die postief is is bij mij vaak op dag 12 dan bellen en afspraak maken om terug te plaatsen. Geen echo's niks. Dus dat vindt ik ook reuze spannend. Maar het heeft wel geholpen bij jou zie ik

Frasseke vindt dit leuk.
  19. Lot2023

Lot2023 Actief lid

12 sep 2023
    241
    288
    63
    Vrouw
    @charlie2023 gewoon op je af laten komen denk ik.. De vorige keer voelde ik heel sterk van morgen ga ik testen. Misschien dat jij dat ook hebt, en anders gelukkig op de 23e bloedonderzoek! En snap het heel goed, zolang je niet test weet je niet anders!

@MamaMan0n bij mij is ook in natuurlijke cyclus teruggeplaatst. Ik heb PCOS dus van mezelf een erg onregelmatige cyclus, maar heb nu een aantal dagen Letrozol moeten slikken en dat heeft mn cyclus soort van boost gegeven want daarna zijn er dus follikels gaan groeien. Wel dus Gonasi (HCG) moeten prikken om de eisprong daadwerkelijk op te wekken. Schrik er zelf wel beetje van dat er bij jou kans bestaat dat de terugplaatsing niet doorgaat als er meer dan 3 zouden zijn op die dag. Dat lijkt me zo ontzettend naar.. maar ik hoop echt voor je dat dit gewoon een scenario is wat ze moeten vertellen maar wat in praktijk niet voorkomt!

MamaMan0n en charlie2023 vinden dit leuk.
  20. Frasseke

Frasseke Bekend lid

21 apr 2023
    566
    750
    93
    Vrouw
    Mijn cyclus was niet zo regelmatig en wel eens een uitschieter, dus was blij dat het opgevolgd werd. Maar als jij zo regelmatig is het juist fijn dat je niet telkens naar het ziekenhuis moet!! En ja bij mij is het helemaal goed gegaan, we hadden niet op beter kunnen hopen:rolleyes:

Deel Deze Pagina