Start IVF/ICSI september/oktober

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Mai1998, 21 aug 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mai1998

    Mai1998 Bekend lid

    21 mrt 2023
    940
    723
    93
    Vrouw
    Lijstje
    Doremi91 - 32 jaar - 1e kindje - IVF1
    Minkx - 32 jaar - 1e kindje - ICSI 1 / zwanger
    Frasseke - 29 jaar - 1e kindje - IVF1
    Mei1998 - 25 jaar - 1e kindje - ICSI 1
    Kiki84 - 39 jaar - 3de kindje - ICSI 1
    Zonnestraal - 32 jaar - 3de kindje - IVF2
    Lot23 - 31 jaar - 1e kindje - IVF1 / zwanger
    Basilicum - 33 jaar - 2e kindje - IVF1.2
    Lynn2023 - 31 jaar - 1e kindje - ICSI1
    Liliane92 - 31 jaar - 2e kindje - IVF2
    MamaMan0n - 30 jaar - 4e kindje - IVF1
    Mamawensje - 36 jaar - 1e kindje - ICSI 2
    Kimste - 29 jaar - 1e kindje - ICSI 2
    Amsterdam123 - 32 jaar - 1e kindje - IVF/ICSI 2
    charlie2023 - 32 jaar - 1e kindje - IVF/ICSI 1
    Betsie02 - 28 jaar - 2e kindje - IVF 1 - Cryo 1
    Loulou12 - 34 jaar - 2e kindje - IVF 1.2
    Theekopje34 - 34 jaar -1e kindje - ICSI 2
    Joylynn - 35 jaar - 2e kindje - ICSI 1
    Benthe1- 30 jaar- 1e kindje- IVF 1

    Belangrijke datum/afspraak
    Mamawensje - 20 maart - terugplaatsing
    Basilicum - 22 maart - echo bmsl
    Mai1998 - 9 april - eerste follikelmeting ICSI 2.0

    Wachtbankje/testdatum


    Zwanger
    Minkx - Uitgerekend op 15 juni 2024
    Kiki84 - Uitgerekend 28 juni 2024
    Frasseke - Uitgerekend op 26 juli 2024
    Lot23 - Uitgerekend op 1 september 2024
    Theekopje34 - Uitgerekend 28 september 2024
     
  2. Mai1998

    Mai1998 Bekend lid

    21 mrt 2023
    940
    723
    93
    Vrouw
    Ja de lol is er zeker van af inmiddels.. Hopelijk komt dat ergens halverwege weer terug, anders worden het lange weken haha! Qua miskraam sta ik er meestal ook zo in, het kan dus wél, maar aan de andere kant heeft het een angst in mij aangewakkerd dat er nog iets "mis" met mij is maar dat we dat gewoon nog niet weten.. Gelukkig is het glas meestal halfvol!
    Dit keer is het weer een lang protocol, maar met een hogere dosis! van 150 gonal f naar 200! Dat stemt mij ergens ook hoopvol, ook al geeft dat natuurlijk nergens garanties op haha

    Hoe voel jij je over de tp van morgen?
     
  3. mamawensje

    mamawensje Actief lid

    30 jan 2023
    226
    171
    43
    Vrouw
    Fijn! Wat was de reden om de dosis op te hogen? Hopen op meer groeiende follikels?

    Ik heb eerlijk gezegd weinig hoop meer deze ICSI ronde, ook al hebben we nog 3 cryo's. Het ziekenhuis blijft gewoon dezelfde procedure herhalen, die dus al 8 tp's niet succesvol was. Waarom zou het de 9e keer ineens wel lukken?! Eigenlijk ben ik al vooruit aan het kijken naar de 3e poging, die we in Gent willen gaan doen. Afgelopen bms meting zei de verpleegkundige ineens uit het niets 'sja, er zijn ook mensen die naar het buitenland gaan voor ICSI/ IVF, want daar doen ze veel meer onderzoeken en passen ze experimentele benadelingen al toe...' Ik heb daar nooit verteld dat we Gent overwegen, maar als zelfs m'n eigen ziekenhuis me een soort van adviseert om over de grens te gaan kijken, dan zal ik daar maar naar luisteren. Al vind ik het ook wel weer eng om zoveel hoop op Gent te vestigen, want daar kunnen ze natuurlijk ook geen wonderen verrichten!

    Hoe is het verder met iedereen?
     
  4. Mai1998

    Mai1998 Bekend lid

    21 mrt 2023
    940
    723
    93
    Vrouw
    Vorige keer uiteindelijk maar 4 eitjes gevonden, gelukkig wel allemaal bevrucht en teruggeplaatst. Maar vanwege de vorige lage opbrengst en een laag amh voor mijn leeftijd is de medicatie omhoog!

    Ik kan mij goed voorstellen dat je er dan niet zo veel hoop meer in hebt! Maar ja, je weet natuurlijk nooit wat die ene perfecte embryo nog voor elkaar kan krijgen.. Zijn jullie al voor een soort intake of iets dergelijks naar Gent geweest?
     
    mamawensje vindt dit leuk.
  5. Basilicum

    Basilicum Fanatiek lid

    9 nov 2022
    2.846
    2.663
    113
    Vrouw
    Succes vandaag @mamawensje

    En voor jullie allebei (@mamawensje en @Mai1998) een hele dikke knuffel! Het is een zwaar traject en je gaat zo hoopvol IVF in, dat je dan meer dan één punctie nodig hebt verwacht je niet. Ik gun het jullie van harte! Dat de tijd maar snel mag gaan en het snel positieve testen gaat regenen hier!
     
    Mai1998 en mamawensje vinden dit leuk.
  6. Kimste

    Kimste Actief lid

    10 jul 2023
    167
    125
    43
    Vrouw
    En hoe gaat het??? Wanneer ga je de eerste test doen!! Ik duim ontzettend hard met je mee.
     
  7. Lynn2023

    Lynn2023 Actief lid

    8 okt 2023
    174
    151
    43
    Vrouw
    @Basilicum en hoe was je meting bmsl?
    Ik herken je gevoel van waarom deze wel heel goed!

    @mamawensje en @Mai1998 en @Basilicum
    Het lijkt gewoon een kwestie van trial en error te zijn geworden, uiteindelijk zou het een keer moeten lukken toch? Maarja, wanneer trek je de grens? Eindeloos doorgaan is gewoon niet vol te houden.
    Ik begin ook steeds vaker te denken dat er bij mij iets niet goed is. Maar vind het ook best wel geruststellend dat we in dit topic allemaal in hetzelfde schuitje zitten. Dus misschien hoort heel veel terugplaatsingen er gewoon bij?

    @mamawensje hoe is je tp gegaan?
    Wat goed om je te oriënteren in Gent. Ik vind zelf het idee om iets achter de hand te hebben wel fijn met Düsseldorf. Als wij halverwege de volgende poging nog niet zwanger zijn dan nemen we de cryo's mee daar naartoe.
    Haha dat klinkt alsof ze in een koeltasje mee mogen in de auto, geeeen idee hoe dat in z'n werk gaat:roflmao:

    Hier verder prima. Heel druk, nauwelijks tijd om met over analyseren bezig te zijn (wat eigenlijk wel heel prettig is haha). Ik denk vrijdag testen. Heb gevoelige borsten, en dat is bij mij juist vaak pms, dus denk niet zwanger.
    Heb al een soort van geaccepteerd dat poging 2 nodig is, dus heb er wel vrede mee. We wachten maar weer geduldig af;)
     
    Kimste en Mai1998 vinden dit leuk.
  8. mamawensje

    mamawensje Actief lid

    30 jan 2023
    226
    171
    43
    Vrouw
    @Lynn2023 Ja mee eens, nog niet opgeven! :thumup: Elke terugplaatsing is toch weer een kans, al zou ik het zo fijn vinden om te weten waarom de innesteling steeds niet goed gaat. Ik ben redelijk oplossingsgericht geloof ik, ben gewend dat je met analytisch denken de oorzaak van een probleem vind, en met hard werken problemen oplost & positief resultaat boekt, maar dat schijnt hier niet helemaal op te gaan geloof ik. :roflmao:

    Ik heb inderdaad ook geen idee hoe cryo's verzonden worden, ik neem aan dat daar beveiligde transporten voor zijn met constante temperatuur? Niet in de koelbox tussen de borrelhapjes en prosecco ;) Hoe ver zijn jullie met intake etc in Dusseldorf, kun je daar direct naartoe? Ik geloof dat wij voor we overstappen naar Gent nog wel toestemming van verzekering moeten krijgen, dus denk niet dat we gelijk door kunnen, maar we gaan het zien. Eerst nog even deze blastocyste incuberen komende week! Hij was na ontdooien al lekker gaan door-delen, de arts was daar positief over. Ik hoop dat de jouwe lekker aan het innestelen is, en dat tegen je gevoel in de gevoelige borsten een teken van zwangerschap zijn! Ik duim voor een positieve test vrijdag!

    @Mai1998 Dat klinkt als een goed plan, hopelijk iets meer eitjes nu, maar 4 embryo's uit 4 eitjes is ook al echt geweldig toch?! Ik hoop dat volgende ronde je veel goeds gaat opleveren.

    Dikke knuffel ook voor de rest!
     
    Mai1998 vindt dit leuk.
  9. Benthe1

    Benthe1 Lid

    14 feb 2024
    24
    14
    3
    Vrouw
    Hoi lieve allemaal,

    Dank jullie wel voor al jullie lieve berichtjes. Het gaat gelukkig "goed". We balen enorm, zijn verdrietig, maar ook realistisch. Je hoopt dat IVF wonderen verricht en dat het gelijk goed zit, maar weten in ons achterhoofd ook dat dat niet altijd zo is.

    We hebben binnenkort een soort evaluatie afspraak en krijgen dan ook alles te horen over een terugplaatsing.

    Kan iemand mij misschien kort vertellen hoe dat gaat met afspraken ziekenhuis? Is dit ook zo intensief? Krijg je dan ook die utro bolletjes? Probeer me er toch maar weer een beetje in te verdiepen ondanks de rust maand...
    Rust heb je met deze grote wens nooit :$.

    Ik duim weer mee voor alle andere! Hopelijk snel positief nieuws voor iedereen op het wachtbankje weer!

    Dikke knuffel van mij
     
  10. Mai1998

    Mai1998 Bekend lid

    21 mrt 2023
    940
    723
    93
    Vrouw
    De intensiviteit van de zh bezoeken zijn erg afhankelijk van op welke manier de tp's worden gedaan! Ik heb ze tot nu toe allemaal (behalve de verse natuurlijk) in een natuurlijke cyclus gedaan. Dit beteken voor mij dat ik op cd12 naar het zh moet voor een echo/follikelmeting, en dan meestal nog 1 keer daarna, als er een eitje rond de 18 mm zit moet ik de ovitrelle prikken en mag ik 5 dagen later de tp! Ik vind dit best lastig, vooral met werk afspraken, maar ik denk dat een niet natuurlijke cyclus intensiever is omdat je dan weer met gesleep met medicijnen zit.. En alles liever dan in de weer met die vreselijke utro :roflmao:
     
  11. Mai1998

    Mai1998 Bekend lid

    21 mrt 2023
    940
    723
    93
    Vrouw
    Ik heb vanochtend, met enig gevoel voor drama (oftewel jankend), de eerste prik weer gezet! Ik dacht alleen maar: ik wil dit niet en het leven is niet eerlijk. Dat mijn man toen heel nuchter opmerkte: als je nu al zo hormonaal bent en de prik zit er nog niet eens in, dan worden het lange weken. Nou jullie begrijpen dat ik daar de humor even niet van in zag haha! :roflmao: Gelukkig heb ik gedurende de dag de knop omgezet, morgen zet ik de prik met dit in mijn gedachten: ik mag weer en het is fijn dat deze kans bestaat! :p
     
    Lynn2023 en Kimste vinden dit leuk.
  12. Kimste

    Kimste Actief lid

    10 jul 2023
    167
    125
    43
    Vrouw
    Ik ben benieuwd, heb je nog getest vandaag??
     
  13. Kimste

    Kimste Actief lid

    10 jul 2023
    167
    125
    43
    Vrouw
    Ik begrijp je volkomen! Die mannen soms... :o: zet hem op!! Op naar een mooie nieuwe ronde.
     
    Mai1998 vindt dit leuk.
  14. Lynn2023

    Lynn2023 Actief lid

    8 okt 2023
    174
    151
    43
    Vrouw
    @Mai1998 Oooh haha dat zou ik ook kunnen doen! Sterker nog, gisteravond kwamen de tranen me uit de tenen! Voelde natuurlijk allang dat het niet gelukt was (negatieve test bevestigde dat ook vanmorgen), dus even volledig uitjanken. Manlief probeert me dan telkens op te beuren, wat me alleen maar irriteerde want het was even nodig om super zielig te zijn haha:p
    vanmorgen dan weer niet gejankt. Hopelijk snel ongesteld en dan door naar de ronde waarin ik de vorige keer zwanger werd!
     
  15. Basilicum

    Basilicum Fanatiek lid

    9 nov 2022
    2.846
    2.663
    113
    Vrouw
    Wat rot voor je @Lynn2023 . En een hele goede reden om even heel zielig te zijn!!

    Hier was de meting goed. Volgende week vrijdag weer een terugplaatsing. Spannend weer! Op goede vrijdag, hopelijk brengt het geluk!
     
    Lynn2023, Mai1998 en mamawensje vinden dit leuk.
  16. mamawensje

    mamawensje Actief lid

    30 jan 2023
    226
    171
    43
    Vrouw
    Woah, wanneer mag jouw man weer achter het behang vandaan komen? Zet 'm op he, je kunt dit, ook het prikken went!
     
    Mai1998 vindt dit leuk.
  17. mamawensje

    mamawensje Actief lid

    30 jan 2023
    226
    171
    43
    Vrouw
    Ah wat rot zeg, volkomen begrijpelijk dat je heel verdrietig bent. Even goed uithuilen helpt mij altijd om weer moed te vinden om verder te gaan! Eerst door het dal voordat je de berg weer gaat opklimmen. Ik hoop op succes voor jou de volgende ronde!
     
    Lynn2023 en Mai1998 vinden dit leuk.
  18. Mai1998

    Mai1998 Bekend lid

    21 mrt 2023
    940
    723
    93
    Vrouw
    Dikke knuffel voor jou!!
     
    Lynn2023 vindt dit leuk.
  19. Mai1998

    Mai1998 Bekend lid

    21 mrt 2023
    940
    723
    93
    Vrouw
  20. Basilicum

    Basilicum Fanatiek lid

    9 nov 2022
    2.846
    2.663
    113
    Vrouw
    Goede vrijdag met een goede terugplaatsing. Ik ben weer lekker pupo :D
    Hoe is het met jou? Wannee mag jij op controle?
     
    mamawensje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina