IVF/ICSI/CRYO svlok - 31 jaar - 2de kindje AKeizer - 35 jaar - 2de kindje Lampje007 - 34 jaar - 2de kindje Maaikevds - 30 jaar - 1ste kindje Korey - 37 jaar - 2e kindje Mimi89 - 31 jaar - 3e kindje Jeanettie - 40 jaar - 1e kindje Coco17 - 37 jaar - 1e kindje Laura95 - 26 jaar - 1e kindje Kimm17 - 28 jaar - 3e kindje Luna87 - 34 jaar - 2de kindje Rosievvl - 26 jaar - 1e kindje Jojo2021 - 33 jaar - 2e kindje Afspraken Lampje007 - week 6 augustus: start medicatie pickup Korey - 26 juli intake IVF Mimi89 - begonnen met de pil op 13 juli. Vanaf 27 juli starten met decapeptyl. Verwacht menstruatie op 6 augustus en dan starten met gonal-f Luna87 - 14 juli eerste FM meting na 1 week Menopur Maaikevds- 16 juli eerste FM na 1 week Gonal-f Jojo2021 - 21 juli eerste follikel eying na 1 week gonal-f Testdatum -- Zwanger!! AKeizer
@Jojo2021 ik doe ook heel graag mee met jullie overzichtje, leuk om elkaar zo te kunnen volgen! Het voelt zo toch iets minder eenzaam . Ik kom net van de 4e FM voor onze eerste ICSI poging en het is nog steeds onduidelijk wanneer de punctie plaats mag vinden. Ik heb 3 grote eitjes rond de 20mm links en 3 van rond de 14mm die hopelijk ook mee kunnen. Aan de andere kant een grote van 20 en meerdere kleinere rond de 12mm. Ik heb vanaf 1 juli Menopur geprikt (nu al 15 dagen) en al sinds 20 juni Decapeptyl (26 dagen). Ik heb niet veel last van de hormonen, behalve een enorm bolle buik en af en toe wat moe! Ik ben best opgewekt de afgelopen weken en vooral hoopvol. Ik denk dat ik wat voor loop op de rest in het overzicht, dus als iemand vragen heeft, let me know !!!
@Maaikevds hoe was je eerste follikel meeting vandaag? Hoe voel je je na de eerste periode prikken? We lopen ongeveer gelijk op! Allebei eerste ICSI voor een hopelijk eerste kindje en 30/31 jaar, toch? Ik heb 4 eitjes die er nu klaar voor zijn en 3 rond de 14mm die hopelijk ook mee komen voor de punctie a.s. zondag of maandag!
IVF/ICSI/CRYO svlok - 31 jaar - 2de kindje AKeizer - 35 jaar - 2de kindje Lampje007 - 34 jaar - 2de kindje Maaikevds - 30 jaar - 1ste kindje Korey - 37 jaar - 2e kindje Mimi89 - 31 jaar - 3e kindje Jeanettie - 40 jaar - 1e kindje Coco17 - 37 jaar - 1e kindje Laura95 - 26 jaar - 1e kindje Kimm17 - 28 jaar - 3e kindje Luna87 - 34 jaar - 2de kindje Rosievvl - 26 jaar - 1e kindje Jojo2021 - 33 jaar - 2e kindje Wondertje - 37 jaar - 1e kindje Afspraken Lampje007 - week 6 augustus: start medicatie pickup Korey - 26 juli intake IVF Mimi89 - begonnen met de pil op 13 juli. Vanaf 27 juli starten met decapeptyl. Verwacht menstruatie op 6 augustus en dan starten met gonal-f Luna87 - 14 juli eerste FM meting na 1 week Menopur Maaikevds- 16 juli eerste FM na 1 week Gonal-f Jojo2021 - 21 juli eerste follikel eying na 1 week gonal-f Wondertje - eind juli start IVF? punctie 4 Testdatum -- Zwanger!! AKeizer
Beschrijving onderaan mijn bericht. Ik sta op de wachtlijst van onze laatste IVF behandeling dus extra spannend. Maar we geven de hoop niet op! Iedereen heel veel succes.
IVF/ICSI/CRYO svlok - 31 jaar - 2de kindje AKeizer - 35 jaar - 2de kindje Lampje007 - 34 jaar - 2de kindje Maaikevds - 30 jaar - 1ste kindje Korey - 37 jaar - 2e kindje Mimi89 - 31 jaar - 3e kindje Jeanettie - 40 jaar - 1e kindje Coco17 - 37 jaar - 1e kindje Laura95 - 26 jaar - 1e kindje Kimm17 - 28 jaar - 3e kindje Luna87 - 34 jaar - 2de kindje Rosievvl - 26 jaar - 1e kindje Jojo2021 - 33 jaar - 2e kindje Wondertje - 37 jaar - 1e kindje Dotje89 - 31 jaar - 1e kindje Afspraken Lampje007 - week 6 augustus: start medicatie pickup Korey - 26 juli intake IVF Mimi89 - begonnen met de pil op 13 juli. Vanaf 27 juli starten met decapeptyl. Verwacht menstruatie op 6 augustus en dan starten met gonal-f Luna87 - 14 juli eerste FM meting na 1 week Menopur Maaikevds- 16 juli eerste FM na 1 week Gonal-f Jojo2021 - 21 juli eerste follikel eying na 1 week gonal-f Wondertje - eind juli start IVF? punctie 4 Dotje89 - ICSI 1 punctie op 19 juli Testdatum -- Zwanger!! AKeizer
Hoi hoi, we komen inderdaad heel erg overeen qua planning en droomwens. Wat mega spannend hè! Mijn follikel meting was goed vandaag, ben echt heel erg blij maakte me toch onbewust behoorlijk wat zorgen of het allemaal goed groeit. Omdat ik lichamelijk eigenlijk echt niets voel! Een dag een emotionele dip gehad maar verder vooral inderdaad ook behoorlijk opgewekt en hoopvol. Ook omdat er na het lange wachten nu echt iets gaat gebeuren. Had vandaag rechts 8 eicellen waarvan de grootste op 7-8mm zit en links 7 eicellen waarvan de grootste op 12mm zit. Dus ze moeten echt nog wel even groeien maar ik ben al blij dat het er zo veel zijn! Komende maandag weer terug en dan hopelijk eind volgende week ergens de punctie! @Luna87 hoe was jouw meting vandaag? heel veel succes allemaal komende spannende dagen weer!
Ah, maar klinkt goed @Maaikevds ! Er zijn er genoeg in de race! Ik begon ook bij echo 1 vorige week met 13+ eitjes rond die grootte en nu worden het er hopelijk 8 grote bij de punctie dinsdag (ben net gebeld dat de dokter toch 1 dagje later de punctie wilde plannen). Ik heb geprobeerd te Googlen naar gemiddelde kans dat een ei een embryo wordt, maar daar lijkt niets over te zeggen hè? Of je 20 of 7 follikels hebt, gemiddeld komen er denk ik zo'n 2 tot 5 embryo's uit lijkt het, heeft iemand hier inzicht in?
Ik denk dat dat idd heel erg wisselt. Bij mijn 1e ivf (eiceldonatie) had ik iets van 18 eicellen. 11 daarvan waren goed om te gebruiken voor bevruchting. 6 voor mij. 5 voor ontvangster. Uiteindelijk van die 6 maar 3 bevrucht. Met 2 cellig ingevroren. Dus niet zo sterk. Daarna nog een ivf met 8 eicellen aangeprikt. 5 goed genoeg voor bevruchting. 3 uiteindelijk bevrucht. 1 verse terugplaatsing is mijn dochter geworden. Andere 2 laten doordelen. 1tje nog een cryo geworden maar dat werd helaas geen zwangerschap. Het hangt dus ook echt van de kwaliteit af van de eicel.
Vandaag weer geweest voor echo,cyste was kleiner geworden dus dat was fijn en menstruatie is dan toch eindelijk afgelopen dinsdag gekomen. Mag vanaf maandag gaan beginnen met de Gonal f,150 eenheden.
Hier helaas verdrietig nieuws. Vanochtend een negatieve zwangerschapstest. Er zijn 2 embryo's teruggeplaatst (A+B kwaliteit). En het is dus niet gelukt. Dit was onze eerste poging. Ik ben bijna 41. Zou het nog lukken? We hebben nog 1 cryo. Het ziekenhuis wil 1 verplichte maand rust. Maar wat mij betreft mogen ze meteen door gaan. Elke maand wachten is er 1 teveel, zo voelt het. @Dotje89 Ik had 11 follikels, 7 eicellen, waarvan 3 bevrucht. Bij elke stap valt er wat af.
@Maaikevds Wat fijn dat jullie een goede fm gehad hebben! Wij hebben gister ochtend weer een afspraak gehad. Toen ik aangaf dat ik woensdag toch wel wat teleurgesteld was en het lastig vond om dit gesprek alleen te doen (ivm corona) mocht mijn man ook mee naar binnen. Conclusie is dat er rechts 2 zitten (15 en 16mm) en links 2 (eentje van 13 en eentje van 10). Ze verwacht dat er 3 eitjes mee gaan doen. En met veel geluk nog die kleine 4e. Zondag moeten we terug. Dan is zij er ook weer. We hebben best lang gesproken en ze verwacht niet dat als ik met iets anders ga stimuleren of een nog hogere dosis ga spuiten het voor mij opeens heel erg anders gaat worden. Ze gaf aan dat de eitjes die er zitten erg mooi groeien. Ze adviseert dan ook om toch, ondanks het lage aantal, een punctie te doen. Wij kunnen daar ondertussen over nadenken en bespreken het zondag. Teleurgesteld zijn we, maar na lang praten hebben we besloten wel mee te gaan in het advies en ons vast te houden aan kwaliteit gaat boven kwantiteit. Morgenochtend weer heen en dan zijn het er hopelijk 4. En de punctie zal dan dinsdag of woensdag zijn.
In UZ Gent zeiden ze tegen mij dat bij elke stap 50% afvalt maar dit hebben we alleen daar meegemaakt. Elke punctie is bij ons qua embryo’s en cryo’s totaal anders gelopen. Let wel op dat als je dus veel follikels hebt klaarliggen er best nog veel onrijp kunnen zijn als je dreigende OHSS hebt. Dus voorzichtig met je verwachtingen als de punctie is geweest, dan valt het altijd mee. @Jeanettie na je 40e neemt helaas de eicel kwaliteit gemiddeld af , dit proces start al rond je 37e. Ik weet niet of er nog meer zaken spelen maar dat heeft ook invloed. Verdrietig dat het niet is gelukt. A en B kwaliteit is wel heel goed.
@Luna87 ik probeer echt niet te oordelen, maar ze willen je serieus een punctie laten doen met 3 follikels? Bij mijn kliniek is minder dan 4 follikels geen punctie. Fijn dat jullie achter deze beslissing staan, en ik wens jullie alle geluk van de wereld.. maar apart dat er zoveel verschillen zijn per kliniek / ziekenhuis.
Helaas vandaag samen met de arts besloten deze poging te staken. Er waren nog maar 2 eitjes over aan de rechterkant. Links is niet verder gegroeid Goede nieuws is wel dat we volgende maand gelijk verder kunnen. We gaan het korte traject proberen. Dus vanavond pregnyl om eisprong op te wekken. Escape IUI is bij ons totaal niet zinvol, dus we gaan het zelf maar gezellig maken maandag en dinsdag. Met 2 eitjes een risico die te overzien is. Het zelf zwanger worden lukt natuurlijk niet, dus korte schema gelijk bij volgende cyclus en 300eh Menopur spuiten. Voor hun is dat echt een uitzondering zoveel. Ze gaan eigenlijk max tot 225? Terwijl ik hier wel vaker iets van 300 lees. We zijn erg teleurgesteld, maar voor nu is dit wel de beste keus.
sterkte, super verdrietig. Mijn vorige punctie is ook voortijdig afgebroken (kwam door cyste denk ik) 300 EH Menopur wordt in België wel vaker voorgeschreven. Je hebt de juiste beslissing gemaakt.. daarom had ik dat bericht ook geschreven. Maakt het niet minder verdrietig.
@Luna87. Ah wat vervelend allemaal. Ik spuit nu ook 300 eh. (andere naam maar zelfde soort medicatie zag ik) Bij de poging van mijn dochter had ik maar 150 eh. Toen had ik ook niet zoveel rijpe eicellen uiteindelijk. Plus nu ben ik alweer bijna 6 jaar verder. Amh waarde was niet heel hoog begreep.. Ik ga er dus ook maar vanuit dat ze niet zomaar beslissen om voor zo'n hoge dosis te kiezen. Plus in de bijsluiter Las ik dat bij een ivf behandeling 300 eh wel weer normaal is.. @Jeanettie .. Balen van de negatieve zw test. Qua leeftijd zullen de kansen idd wel afnemen. Maar ik hoor ook nog zoveel succes verhalen. En de kwaliteit van je embryo's waren wel goed. @MarijkeK1982 fijn dat je morgen mag beginnen met de gonal f. Weer een stapje verder.
@Luna87 en @Jeanettie Wat een vervelend nieuws voor jullie beiden. En opnieuw lastig dat er nu weer zo’n periode wachten aan zit te komen. Ik hoop voor meer geluk in de volgende ronde. Ik heb morgen weer een fm erg spannend, alles nieuw en de eerste keer. Merk aan mijn lichaam dat er nu echt iets aan het gebeuren is, mijn buik is heel erg gevoelig, bukken is al een soort van vervelend en pijnlijk aan het worden.. herkent iemand dit?
Ja dit is normaal, door de hormoonstimulatie groeien de follikels en zijn je eierstokken vergroot en dit voel je. Succes morgen.