Start IVF/ICSI zomer/najaar 2021

Discussie in 'MMM clubs' gestart door svlok, 3 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melissert

    Melissert Bekend lid

    3 jul 2021
    758
    587
    93
    Vrouw
    Fijn dat je eindelijk donderdag kan dan.. Hoop dat je eitjes allemaal perfect zijn
     
    Jojo2021 vindt dit leuk.
  2. Korey

    Korey Bekend lid

    25 sep 2019
    723
    686
    93
    Vrouw
    Nee ik hoef niet aan de pil, ik moet 5 dagen na ms Gonal f spuiten, dan vanaf de 6e dag Cetrotide erbij.
     
    Melissert vindt dit leuk.
  3. Jojo2021

    Jojo2021 Actief lid

    12 jul 2021
    402
    295
    63
    Vrouw
    Ah wat fijn dat je al de volgende cyclus mag beginnen.
    Snap wel dat ze voorzichtig willen starten met de dosis. Ophogen kan altijd nog. Succes!!
     
    Korey vindt dit leuk.
  4. Jojo2021

    Jojo2021 Actief lid

    12 jul 2021
    402
    295
    63
    Vrouw
    Ja zo fijn. Wel dubbel want aan de ene kant is het best snel gegaan. 2 juli pas begonnen met de 1e medicatie. Maar aan de andere kant... Het is nu al eind juli. Hele maand druk bezig geweest ermee.
    Ben vooral bij dat vanavond de laatste keer van 2 injecties was. Morgenavond de pregnyl en dan even niks meer.
     
    Melissert vindt dit leuk.
  5. Melissert

    Melissert Bekend lid

    3 jul 2021
    758
    587
    93
    Vrouw
    Ja het is best wel snel vind ik. Ik heb echt wel het idee dat ik vooral een heel lang schema heb haha. Misschien heb je het al gezegd en heb ik er overheen gelezen maar welke medicatie heb jij precies? Ik de pil dan.. Wat ik echt heel onprettig vind omdat ik me er altijd slecht van voel. Decapeptyl en gonal f en dan ook pregnyl. En hoe voel jij je van de medicatie? Is het een beetje te doen? Ik ben best bang dat het me ziek gaat maken en emotioneel ofzo omdat ik dat ook al heel erg van de pil heb.. Ik zie in je handtekening dat je al een dochtertje hebt. Ben je van haar ok zwanger geworden via icsi als ik vragen mag?
     
  6. Jojo2021

    Jojo2021 Actief lid

    12 jul 2021
    402
    295
    63
    Vrouw
    Ik heb ook lang schema. Maar hoefde hiervoor niet aan de pil.
    Op dag 21 van de vorige cyclus beginnen met triptofem. (eisprong stoppen). Op dag 3 van de menstruatie naar de kliniek en toen begonnen met gonal f. Daarvan gisteren de laatste gespoten en nu vanavond dus pregnyl. Na de punctie utrogestan bolletjes.(voor innesteling bevorderen)

    Ik vind het nog meevallen qua bijwerkingen waar ik last van heb. Moe en wat emotioneler.

    Mijn dochter is ook uit een icsi behandeling. Had toen met verse terugplaatsing en die was gelijk raak. (daarvoor iui 's gehad.. Dus al met al was ik daar ruim een jaar mee bezig voordat het raak was) vorig jaar januari heb ik nog een terugplaatsing gehad omdat ik nog een ingevroren embryo had uit die poging. Dat was helemaal in natuurlijke cyclus. Helaas niet raak. Hopelijk lukt deze nieuwe icsi poging wel.
     
  7. Mimi89

    Mimi89 Actief lid

    9 nov 2020
    135
    123
    43
    Vrouw
    Ik heb net mijn 1e decapeptyl spuiten gezet. Jeetje vond dit toch wel weer even spannend. Maar gelukkig ging het goed. Nu nog even een tijdje volhouden en dan gonal-f erbij spuiten.
    Spannend allemaal hoor.
     
    Korey en Jojo2021 vinden dit leuk.
  8. Jojo2021

    Jojo2021 Actief lid

    12 jul 2021
    402
    295
    63
    Vrouw
    1e keer is altijd spannend!! Succes.

    Ik heb net de pregnyl erin gespoten. Dat was hopelijk de laatste injectie voor dit traject.
     
  9. Mimi89

    Mimi89 Actief lid

    9 nov 2020
    135
    123
    43
    Vrouw
    Spannend hoor. Hopen op een goede oogst.
     
    Jojo2021 vindt dit leuk.
  10. Melissert

    Melissert Bekend lid

    3 jul 2021
    758
    587
    93
    Vrouw
    Oh oke wel fijn dat je niet aan de pil moest ik vind dat dat het echt allemaal heel lang laat duren. Wel echt een heel ander schema dan ik heb maar ik heb begrepen dat er echt heel veel verschillende zijn.

    Oke goed ik hoop dat de bijwerkingen voor mij ook meevallen haha.

    Oke wel fijn dat het met icsi snel ging.. Vooral omdat je al zolang bezig was met IUI.. Ik hoop dat het nu ook weer zo snel mag gaan! Je hebt in ieder geval al wat ervaring en weet wat je te wachten staat. Echt heel veel succes met je behandeling!!
     
    Jojo2021 vindt dit leuk.
  11. Maaikevds

    Maaikevds Lid

    12 mei 2021
    28
    16
    3
    Vrouw
    Heel veel succes vandaag met de punctie! Is en blijft erg spannend, laat je ons weten hoe het is gegaan.


    Wij horen vandaag hoeveel embryo’s er goed genoeg zijn om in te vriezen. Afgelopen maandag de terugplaatsing gehad van een mooie 8delige embryo.
    Ze hadden er nog 4 over voor de diepvries race.

    Maar wat duren deze 2 wachten weken nu al lang… de dagen kruipen voorbij.

    succes allen
     
  12. dvk1990

    dvk1990 Bekend lid

    6 nov 2016
    811
    471
    63
    Spannend, hopelijk kunnen ze alle 4 in de vriezer, ik duim hard voor je mee! Die wachtweken zijn verschrikkelijk..ik hoop dat ze snel overgaan voor je.


    Gisteren intakegesprek gehad met de IVF-arts. De voorlopige punctie staat op 29 september. Dus zodra ik weer ongesteld word moet ik aan de pil. Dat word rond 19 augustus, daarna op 4 september moet ik beginnen met decapeptyl en dan op 16 september beginnen met Gonal F.

    Spannend maar de arts klonk erg positief en lekker nuchter dus dat zit wel goed lijkt mij. Nu eerst een maandje pauze
     
    Korey vindt dit leuk.
  13. Jojo2021

    Jojo2021 Actief lid

    12 jul 2021
    402
    295
    63
    Vrouw
    Weer terug van de punctie... En wauw.. Ik kan het nog steeds niet geloven. 14 eicellen aangeprikt en alle 14 zijn ze goedgekeurd om te gaan bevruchten!
    Morgenochtend hoor ik hoeveel er bevrucht zijn en als dat allemaal goed gaat dinsdag de terugplaatsing.
    Punctie ging ook heel goed. Was eigenlijk heel gezellig. Haha. De verpleegkundige heet hetzelfde als mijn dochter. Dus de arts zei al : Nou dan word dit kindje vernoemt naar mij... Qua naam klonk het ook best wel leuk samen. Tijdens de punctie lekker met ze gekletst en ze zeiden na afloop ook: deze punctie ging heel goed. Echt een voorbeeldpunctie. En we hebben gewoon zitten kletsen. Dat doen we niet vaak. Dream team dus.
    In de rustkamer duurde het best wel even voordat we te horen kregen hoeveel eicellen goed waren voor bevruchting. Verpleegkundige kwam nog een keer tussendoor langs en zei : Ze zijn nog steeds aan het tellen...
    Uiteindelijk een half uur na de punctie kwam de arts blij binnen en vertelde ze dus dat alle aangeprikt eicellen goed waren.
    Dat heb ik nog niet eerder meegemaakt. Bij de vorige keer had ik 8 aangeprikte, 5 goed voor bevruchting en uiteindelijk 3 bevrucht. Weet dat het nu ook nog alle kanten op kan gaan hoor. Maar heb wel echt hele goede hoop.

    En ben blij met mijn lichaam. Want 1e controle werd er gezegd :aan beide kanten 3 eicellen. Houd rekening met een lagere opbrengst. Toen opeens 10, maandag 12 goeie en nu dus 14.

    Ga nu lekker de rest van de dag rustig aandoen. En hopen dat het snel morgen is en we een goed telefoontje krijgen.
     
    Korey vindt dit leuk.
  14. Jojo2021

    Jojo2021 Actief lid

    12 jul 2021
    402
    295
    63
    Vrouw
    Waar zijn jullie in behandeling? Wie weet komen we elkaar wel eens tegen.
    Ik zit bij nij geertgen.


    @dvk1990 wat fijn dat je al wat data 's hebt. Nu even een maandje rust. Dat heb ik ook gehad voor de icsi van mijn dochter. Heeft me toen goed gedaan. Want die poging was gelijk raak.

    @Maaikevds :Oh spannend die wachtweken nu!! En hopelijk een goed telefoontje qua cryo 's.
     
  15. Maaikevds

    Maaikevds Lid

    12 mei 2021
    28
    16
    3
    Vrouw
    Aaaah wat een positief bericht zoveel cellen.
    Hoop echt dat er veel goede embryo’s uitkomen!
    En wat fijn dat je punctie zo goed verlopen is.

    Vandaag bericht dat we 2 goede embryo’s hebben die zijn ingevroren.. echt wel jammer omdat we hadden gehoopt dat ze alle 4 de vriezer in gingen. Uiteraard nog steeds de hoop dat we die voorlopig nog niet nodig hebben.

    Heel veel succes alvast met de terugplaatsing!
     
  16. dvk1990

    dvk1990 Bekend lid

    6 nov 2016
    811
    471
    63
    Ja klopt, al zaten we nog niet weer heel lang in het proces. Nu kunnen we ons rustig voorbereiden, ik vind het spannend wat voor bijwerkingen de injecties kunnen krijgen..

    Ik word de 17de gebeld of ik mee wil doen met een onderzoek waarbij ze het verschil willen bekijken met het terugplaatsen en invriezen na 3 dagen of maar 5 dagen. Doen hier meer aan mee? Of is dit misschien alleen in mijn kliniek?
     
  17. Jojo2021

    Jojo2021 Actief lid

    12 jul 2021
    402
    295
    63
    Vrouw
    @dvk1990 dat is waar ik loop niet (nij gg) Daar is het in principe standaard op dag 5 de terugplaatsing.
    Nu deze keer word het een dag 5 terugplaatsing. De terugplaatsing van mijn dochter (in 2015) was op dag 3.
     
  18. Jojo2021

    Jojo2021 Actief lid

    12 jul 2021
    402
    295
    63
    Vrouw
    Ik ben net gebeld door het lab. Van de 14 eicellen hebben ze er 9 kunnen bevruchten. 6 daarvan doen het goed. De andere 3 houden ze nog wel even in de gaten. Er is wel deling maar eigenlijk iets te langzaam. Maar ook langzamere willen ze wel een kans geven. Dus die mogen nog wel gewoon meedoen. Dinsdagmiddag heb ik de terugplaatsing van 1 van die 6 goede.
     
    Korey vindt dit leuk.
  19. Jojo2021

    Jojo2021 Actief lid

    12 jul 2021
    402
    295
    63
    Vrouw
    IVF/ICSI/CRYO
    svlok
    - 31 jaar - 2de kindje
    AKeizer - 35 jaar - 2de kindje
    Lampje007 - 34 jaar - 2de kindje
    Maaikevds - 30 jaar - 1ste kindje
    Korey - 37 jaar - 2e kindje
    Mimi89 - 31 jaar - 3e kindje
    Jeanettie - 40 jaar - 1e kindje
    Coco17 - 37 jaar - 1e kindje
    Laura95 - 26 jaar - 1e kindje
    Kimm17 - 28 jaar - 3e kindje
    Luna87 - 34 jaar - 2de kindje
    Rosievvl - 26 jaar - 1e kindje
    Jojo2021 - 33 jaar - 2e kindje
    Wondertje - 37 jaar - 1e kindje
    Dotje89 - 31 jaar - 1e kindje
    Dvk1990 - 31 jaar - 2e kindje
    Droomwens79 - 42 jaar - 2e kindje
    Melissert - 30 jaar - 1e kindje


    Afspraken
    Lampje007 -
    week 6 augustus: start medicatie pickup
    Korey - 26 juli intake IVF
    Mimi89 - begonnen met de pil op 13 juli. Vanaf 27 juli starten met decapeptyl. Verwacht menstruatie op 6 augustus en dan starten met gonal-f
    Luna87 - rond 3 augustus menstruatie en dan starten met decapeptyl en dag later Menopur
    Maaikevds - ICSI 1 punctie op 23 juli
    Jojo2021 - ICSI 1. Terugplaatsing 3 augustus
    Wondertje - eind juli start IVF? punctie 4
    Dotje89 - ICSI 1 punctie op 19 juli
    Dvk1990 - telefonisch intake IVF op 28 juli
    Droomwens79 - gesprek met arts voor icsi 3 augustus
    Melissert - starten met decapeptyl op 30 juli en dan 2 augustus stoppen met de pil.

    Testdatum
    14 augustus 2021

    Zwanger!!
    AKeizer
    [/QUOTE]
     
  20. Maaikevds

    Maaikevds Lid

    12 mei 2021
    28
    16
    3
    Vrouw
    IVF/ICSI/CRYO
    svlok
    - 31 jaar - 2de kindje
    AKeizer - 35 jaar - 2de kindje
    Lampje007 - 34 jaar - 2de kindje
    Maaikevds - 30 jaar - 1ste kindje
    Korey - 37 jaar - 2e kindje
    Mimi89 - 31 jaar - 3e kindje
    Jeanettie - 40 jaar - 1e kindje
    Coco17 - 37 jaar - 1e kindje
    Laura95 - 26 jaar - 1e kindje
    Kimm17 - 28 jaar - 3e kindje
    Luna87 - 34 jaar - 2de kindje
    Rosievvl - 26 jaar - 1e kindje
    Jojo2021 - 33 jaar - 2e kindje
    Wondertje - 37 jaar - 1e kindje
    Dotje89 - 31 jaar - 1e kindje
    Dvk1990 - 31 jaar - 2e kindje
    Droomwens79 - 42 jaar - 2e kindje
    Melissert - 30 jaar - 1e kindje


    Afspraken
    Lampje007 -
    week 6 augustus: start medicatie pickup
    Korey - 26 juli intake IVF
    Mimi89 - begonnen met de pil op 13 juli. Vanaf 27 juli starten met decapeptyl. Verwacht menstruatie op 6 augustus en dan starten met gonal-f
    Luna87 - rond 3 augustus menstruatie en dan starten met decapeptyl en dag later Menopur
    Maaikevds - ICSI 1. Terugplaatsing 26 juli
    Jojo2021 - ICSI 1. Terugplaatsing 3 augustus
    Wondertje - eind juli start IVF? punctie 4
    Dotje89 - ICSI 1 punctie op 19 juli
    Dvk1990 - telefonisch intake IVF op 28 juli
    Droomwens79 - gesprek met arts voor icsi 3 augustus
    Melissert - starten met decapeptyl op 30 juli en dan 2 augustus stoppen met de pil.

    Testdatum
    14 augustus 2021
    Maaikevds 9 augustus 2021

    Zwanger!!
    AKeizer
     

Deel Deze Pagina