Start IVF/ICSI zomer/najaar 2021

Discussie in 'MMM clubs' gestart door svlok, 3 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    mooie score!

Jojo2021 vindt dit leuk.
  2. Melissert

Melissert Bekend lid

3 jul 2021
    762
    589
    93
    Vrouw
    Gefeliciteerd met dit mooie resultaat!!! X

Jojo2021 vindt dit leuk.
  3. Melissert

Melissert Bekend lid

3 jul 2021
    762
    589
    93
    Vrouw
    Oke ik hoop dat de klachten weggaan zodra ik gonal f begin dan. Vervelend dat je deze klachten ook had.. Maar het is ergens wel een geruststelling om te weten dat het normaal is. Ik begon me af te vragen of het wel goed was zoveel bijwerkingen te hebben. Ik heb vandaag wel een redelijke dag.. Moet alleen wel weer bijna me volgende prik nemen. Bedankt!! Jij ook succes met alles.

4. sophia89

sophia89 Fanatiek lid

27 jul 2012
    1.574
    291
    83
    Vrouw
    Bedankt voor jullie lieve reacties. Ik ben benieuwd hoe ik op de medicatie ga reageren. Van de gonal had ik nooit super veel last toen ik IUI deed. Waarom heb je soms kort en soms lang schema? Mijn voorkeur gaat uit naar kort schema maar heb je daar zelf ook wat in te zeggen??

5. Wondertje2020

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    volgens mij niet, is dus blijkbaar om de punctie beter te kunnen plannen?

sophia89 vindt dit leuk.
  6. Melissert

Melissert Bekend lid

3 jul 2021
    762
    589
    93
    Vrouw
    Hallo allemaal,
    Ik heb een vraagje.. Weten sommige van jullie misschien hoe het zit met sex tijdens de behandeling? Zegmaar voor de punctie.. En na de terugplaatsing..(na de punctie heb ik er wsl toch geen zin in haha) Het ziekenhuis heeft mij namelijk verteld dat het allemaal goed is als je het maar veilig doet.... Ik bedoel oke mijn vriend heeft een vasectomie gehad veiliger kan niet zou je zeggen.. Toen ik er meer over vroeg gaf ze eigenlijk een beetje een standaard antwoord terug waar ik niks aan had van: met een condoom is goed. Maar dat voelt voor mij een beetje raar want zwanger ga ik echt niet worden op deze manier.. Wat zijn jullie ervaringen met sex tijdens de behandeling? Met condoom? Zonder condoom? Of überhaupt geen seks.. Mijn vriend komt over uit Amerika dus je weet dan wel hoe dat gaat. Hebben elkaar een tijdje niet gezien haha.

7. Jojo2021

Jojo2021 Actief lid

12 jul 2021
    402
    295
    63
    Vrouw
    @Melissert. . Geen ervaring mee.
    Enige reden waarom niet is omdat ze tijdens de punctie met een naald aanprikken door je vaginawand. Daardoor zit er misschien nog een wondje. Met het oog op een eventuele infectie misschien dan niet doen? Maar geen idee hoe lang dat duurt voordat het hersteld is...dat is misschien na de terugplaatsing allweer genezen.

8. Wondertje2020

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    Mijn koppijn ging na de Gonal F even weg maar is volledig terug. Zonder paracetamol kom ik de dag niet meer door. Best apart dit, want nog nooit eerder zo heftig gehad.
    Nog even doorbijten… ik ga meer drinken denk ik. Misschien dat het helpt.

hoe gaat het met iedereen?

9. Melissert

Melissert Bekend lid

3 jul 2021
    762
    589
    93
    Vrouw
    Hey wat vervelend dat je hoofdpijn terug is.. Ik had het zelf heel erg ook maar sinds gister zijn me symptomen bijna helemaal weg. En heb nog steeds alleen deca geen gonal f nog. Drinken zal misschien echt wel helpen. Ik ben van 2 naar 3 liter gegaan! Weet niet of dat de rede is maar het is de moeite waard te proberen. Ik hoop het snel beter gaat!

Met mij gaat het trouwens oke heb 1 vervelende blauwe pijnlijke plek van het prikken aan de linker kant van me buik.. Heb het gevoel dat de linker kant toch wat gevoeliger is...

10. Melissert

Melissert Bekend lid

3 jul 2021
    762
    589
    93
    Vrouw
    Ja het is niet helemaal duidelijk. Lees ook verschillende dinge op internet. Denk dat ik het gewoon even aan mn arts zelf vraag.. Na de punctie was ik het sowieso even niet van plan.. Ik dacht meer aan voor de punctie... en gewoon in de week ergens na de terug plaatsing als het weer goed voelt. Het was me gewoon niet helemaal duidelijk waarvoor wij daarvoor een condoom nodig zouden hebben... Zijn vasectomie was namelijk wel gewoon succesvol.

11. Luna87

Luna87 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.060
    1.297
    113
    Vrouw
    Jeej! Nu heel hard duimen!

Jojo2021 vindt dit leuk.
  12. Luna87

Luna87 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.060
    1.297
    113
    Vrouw
    Ach wat vervelend. Ik hoop dat het meer drinken je gaat helpen!

Wondertje2020 vindt dit leuk.
  13. Luna87

Luna87 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.060
    1.297
    113
    Vrouw
    Hier vannacht ongesteld geworden, vanmorgen eerste prik deca gezet en morgenvroeg uitgangsecho. Wanneer dat allemaal goed is één week prikken met deca en 300EH Menopur en dan weer een echo om de voortang te bekijken. We zijn weer begonnen.

Wondertje2020 vindt dit leuk.
  14. Jojo2021

Jojo2021 Actief lid

12 jul 2021
    402
    295
    63
    Vrouw
    @Luna87 : Ah wat fijn dat je weer ongesteld bent geworden. Haha. De enige menstruaties die je graag wilt. Succes met spuiten!

@Wondertje2020 : wat vervelend van de hoofdpijn.. Idd genoeg en meer drinken. Ik heb sinds kort ook echt een fijne drinkfles aangeschaft. Die moet ik verplicht 2 keer leeg drinken op een dag van mezelf. Merk dat het echt wel helpt voor evt hoofdpijn. Wel blij om te lezen dat ik hier niet de enige ben die eigenlijk te weinig drinkt...

@Yvonne94 :Hoe is het bij jullie. Morgen testdatum toch?

@iedereen: Hier gaat het wel goed. Ben vandaag wel wat misselijk.. Durf het eigenlijk nog niet aan een evt zwangerschap te linken. En ga er vanuit dat het gewoon door de utrogestan komt. Aan de andere kant.. De innesteling is wel nu ergens ongeveer.. Oh.. Ik maak mezelf helemaal gek anders. Dus ik probeer er niet teveel mee bezig te zijn. Gisteren zijn we gebeld en ook het 5e embryo heeft zich goed genoeg gedeeld om in te vriezen. Er werd wel bij gezegd dat deze dan ietsjes achter liep maar dus nog wel sterk genoeg om ingevroren te worden. Zo'n goeie score hebben we nog nooit gehad. Goeie sterke hormonen dus deze ronde. Ik hoop dat we de cryos niet nodig gaan hebben. Maar wel fijn dat er nog 5 goeie zijn.

15. Luna87

Luna87 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.060
    1.297
    113
    Vrouw
    @Jojo2021 Ik kan me voorstellen dat het een opluchting is dat er nog 5 cryo's in de vriezer kunnen zeg! Wauw, wat een mooie score. We duimen natuurlijk heel hard dat jullie die nu niet nodig hebben, maar het is fijn om 'achter de hand' te hebben.

Rare vraag wellicht, maar in hoeverre waren bij jullie de uitgangsecho met telling van het aantal follikels vóór het starten van GonalF/Menopur een startpunt van hoeveel follikels er gingen groeien?

Tijdens de afgebroken poging zaten er 5 links en 2 rechts. Die 2 rechts zijn 2 hele mooie eitjes geworden, maar die 5 links zijn allemaal zo rond 10-13 mm blijven hangen (bij de laatste echo waar rechts al 18 was). Ze hopen dat nu met 300eh Menopur die wel mee gaan doen.

16. Luna87

Luna87 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.060
    1.297
    113
    Vrouw
    Vóór de punctie lijkt het me geen issue. Bij ons mag het 2 tot 3 dagen voor de punctie niet ivm het aantal zaadjes en de kwaliteit. Ze geven dit bij ons specifiek aan. En heel eerlijk, zo vol onder de hormonen heb ik zelf toch ook echt geen zin. Ook na de terugplaatsing wachten we vaak wel eventjes voor we 'echte' sex hebben. Je wilt toch een beetje voorzichtig zijn ofzo? Maar dat zit misschien meer in mijn hoofd dan dat dit echt moet hoor.

Heel eerlijk, als ik weer zo'n hele tijd als 'kijkdoos' heb gefungeerd is bij mij de zin in sex toch wel een stuk minder. Het wordt dan zo medisch gemaakt dat voor mij dan de zin wel even weg is. Maar ook dat is heel persoonlijk denk ik. Dit terwijl we normaal gesproken echt wel een goed en actief seksleven hebben.

Melissert vindt dit leuk.
  17. Yvonne94

Yvonne94 Lid

1 aug 2021
    6
    1
    3
    Vrouw
    @Jojo2021
    Wat goed, hoop tot je ze voorlopig niet nodig gaat hebben. Ik zal voor je duimen!

Ik begrijp tot je je helemaal gek maakt.. hier het zelfde,vandaag een test gedaan helaas negatief. Morgen bloedprikken maar weet eigelijk toch al waar we staan.

18. Wondertje2020

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    ach wat verdrietig.. en dan toch nog bloedprikken..

19. Maaikevds

Maaikevds Lid

12 mei 2021
    28
    16
    3
    Vrouw
    heel herkenbaar ik ben ook sinds 2 dagen ontzettend misselijk! Ik hoop maar zo dat dit iets goeds betekent. Wat een score zeg 5 in de diepvries, daar kunnen wij alleen maar van dromen! Uiteraard hopen we het allemaal niet nodig te hebben! Dat eentje voorlopig voldoende is.

Het langste weekend sinds ever gaat voor ons van start.. echt die wachtweken wat zijn ze rot!

@Luna87 precies wat jij aangaf betreft menstruatie, met hormonen weinig zin in! En na de terugplaatsing en alle capsules, weinig spannend momenteel maar niet erg;)

@Yvonne94 wat mega shit!! Heb je na het bloedprikken meteen overleg met de arts ook?
    Ik denk aan je, voel met je mee!

20. sophia89

sophia89 Fanatiek lid

27 jul 2012
    1.574
    291
    83
    Vrouw
    wat vervelend die hoofdpijn. Ik hoop dat meer water drinken helpt. Ben er zelf altijd al heel slecht in maar die hormonen helpen natuurlijk ook niet echt mee.

@Luna87 spannend dat je weer mag beginnen! Hebben ze je medicatie dan aangepast omdat het vorige cyclus is afgebroken??

Wij hebben morgen voorbereidend gesprek op het ivf traject. Vind het wel spannend allemaal. Nog 1 maandje en dan gaat het beginnen. Vanavond het bericht gekregen dat mijn ex waarmee ik m’n dochtertjes heb nu een baby krijgt met zijn nieuwe vriendin. Was wel even slikken. Ook al kan je er niks aan doen voelt het soms toch zo oneerlijk dat het bij jezelf allemaal niet zo lukt….

Deel Deze Pagina