Start IVF/ICSI zomer/najaar 2021

Discussie in 'MMM clubs' gestart door svlok, 3 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mimi89

    Mimi89 Actief lid

    9 nov 2020
    135
    123
    43
    Vrouw
    @svlok wij moeten weer het lange traject doen omdat dat dat de minste kans op overstimulatie geeft omdat je eigen cyclus eerst helemaal stil word gelegt.
     
  2. AKeizer

    AKeizer Actief lid

    24 mei 2021
    286
    253
    63
    Vrouw
    Hoi iedereen,

    Wat fijn om eens met gelijkgestemden te praten. Al mijn beste vriendinnetjes zijn zwanger, sommigen al van hun tweede, en bij ons gaat het allemaal moeizaam..
    Wij zijn in 2016 begonnen. Na 5x mislukte iui pogingen gestart met ivf, en toen was het gelukt! We waren zo blij, 2020 jaar zou ons jaar worden. Maar toen begon onze nachtmerrie pas echt. Toen ik bij 40 weken beviel kwam onze baby levendloos ter wereld. Het afgelopen jaar zijn we bezig geweest onszelf weer bij elkaar te rapen. Ik dacht dat ik nooit over dit verlies zou komen.. Maar nu gaan we weer opnieuw de molen in. Ik vind het zo spannend. Vorige week gestart met de injecties, kort schema.
    Succes allemaal!
     
  3. Mimi89

    Mimi89 Actief lid

    9 nov 2020
    135
    123
    43
    Vrouw
    Welkom AKeizer

    Jeetje wat een ontzettend heftig verhaal zeg!!
    Ben er beetje sprakeloos van.
    Wat fijn dat jullie samen zo sterk zijn om weer het traject in te gaan.
    Ik wens jullie oprecht heel veel succes en sterkte. Hopenlijk word 2022 voor ons allemaal een mooi jaar.
     
  4. Maaikevds

    Maaikevds Lid

    12 mei 2021
    28
    16
    3
    Vrouw
    @AKeizer wat heftig om je verhaal te lezen.
    Ik wens je heel veel succes opnieuw in dit traject.

    Hoe gaat het verder bij iedereen?
    Ben erg benieuwd wie waar nu zit in haar traject.
    Ik zelf ga als het goed is komende week menstrueren en mag dan starten met de pil, en krijg dan een intake bij de verpleegkundige.

    liefs
     
  5. AKeizer

    AKeizer Actief lid

    24 mei 2021
    286
    253
    63
    Vrouw
    Bedankt @Maaikevds en @Mimi89. Jullie ook veel succes!

    Ik heb vanochtend een echo gehad, ben vorige week begonnen met prikken. Vooralsnog ziet het er redelijk goed uit, in elk geval geen overstimulatie (waar de gynaecoloog op een of andere manier erg bang voor was bij mij). Maandag heb ik weer een nieuwe echo.

    @Maaikevds gek he om nu uit te kijken naar het moment dat je gaat menstrueren, zodat je eindelijk kan starten. Na al die maanden juist hopen dat je menstruatie uit blijft..
     
  6. Mimi89

    Mimi89 Actief lid

    9 nov 2020
    135
    123
    43
    Vrouw
    Wij gaan pas half juli starten dus zit nog even in de wacht. Maar ook ik kijk uit naar mijn menstruatie in juli hihi. Dan mag ik beginnen met de pil.
     
  7. svlok

    svlok Fanatiek lid

    28 mei 2017
    1.364
    1.300
    113
    Vrouw
    @Mimi89 aaah vandaar dat klinkt best logisch en met een overstimulatie ben je natuurlijk verder van huis!

    Jeetje @AKeizer wat een heftige periode en tegelijkertijd zo mooi dat jullie nu voor een tweede gaan. Wat een nachtmerrie inderdaad, ik ga heel hard voor jullie duimen! Gelukkig heb je nu in ieder geval geen last van overstimulatie! Wanneer heb je de volgende echo?

    Hier is het nu vrij rustig, ik moet over twee weken bloed prikken om te kijken wat mijn prolactinegehalte is. Daarna maak ik samen met mijn arts een plan van aanpak en dan pas mag ik mij weer bij de ivf-kliniek melden.
     
  8. svlok

    svlok Fanatiek lid

    28 mei 2017
    1.364
    1.300
    113
    Vrouw
    Hierbij het beloofde lijstje, sorry dames ietsje later dan afgesproken :oops:
    Vul hieronder je naam in en of je voor je 1e, 2e, 3e, misschien 4e bezig bent en noteer eventuele afspraken die je hebt staan. Zo weten wij van iedereen waar ze in het traject zitten :)

    Om het lijstje aan te vullen klik je op reageer maar verwijder je het stukje QUOTE tussen [ ] in en dit doe je boven en onderaan het bericht!

    IVF/ICSI/CRYO
    svlok - 31 jaar - 2de kindje

    Afspraken
    svlok - week van 7 juni bloedprikken en 14 juni uitslag (prolactinegehalte)

    Testdatum
     
  9. AKeizer

    AKeizer Actief lid

    24 mei 2021
    286
    253
    63
    Vrouw
    []Hierbij het beloofde lijstje, sorry dames ietsje later dan afgesproken :oops:
    Vul hieronder je naam in en of je voor je 1e, 2e, 3e, misschien 4e bezig bent en noteer eventuele afspraken die je hebt staan. Zo weten wij van iedereen waar ze in het traject zitten :)

    Om het lijstje aan te vullen klik je op reageer maar verwijder je het stukje QUOTE tussen [ ] in en dit doe je boven en onderaan het bericht!

    IVF/ICSI/CRYO
    svlok
    - 31 jaar - 2de kindje
    AKeizer - 35 jaar - 2de kindje

    Afspraken
    svlok
    - week van 7 juni bloedprikken en 14 juni uitslag (prolactinegehalte)
    AKeizer - indien laatste echo goed, 4 juni punctie

    Testdatum[]
     
  10. AKeizer

    AKeizer Actief lid

    24 mei 2021
    286
    253
    63
    Vrouw
    @svlok bedankt! Ik heb morgen weer een echo en als die goed is vrijdag de punctie. Vind het allemaal heel spannend!
    Ik hoop dat jouw prolactine gehalte goed is, en dat je daarna snel aan de slag mag!
     
    Kimm17 vindt dit leuk.
  11. Lampje007

    Lampje007 Actief lid

    15 jul 2020
    404
    316
    63
    Vrouw
    IVF/ICSI/CRYO
    svlok
    - 31 jaar - 2de kindje
    AKeizer - 35 jaar - 2de kindje
    Lampje007 - 34 jaar - 2de kindje

    Afspraken
    svlok
    - week van 7 juni bloedprikken en 14 juni uitslag (prolactinegehalte)
    AKeizer - indien laatste echo goed, 4 juni punctie
    Lampje007 - week 6 augustus: start medicatie pickup

    Testdatum
     
  12. Juune

    Juune Lid

    1 jun 2021
    32
    3
    8
    Vrouw
    Hoi allemaal, ik heb me net aangemeld op dit forum. Het was nog even zoeken naar een beetje een fijn en actief forum wat gaat over zwangerschap en dan in mijn geval fertiliteitstrajecten... want helaas, ik baal zó...

    Kort samengevat is mijn situatie zo dat ik inmiddels 38 ben en vorig jaar een miskraam heb gekregen na 7 weken zwangerschap. We waren na 6 rondes zwanger, netjes zou je denken! Na de miskraam redelijk snel weer lichamelijk op orde. Na 7 rondes toch via de huisarts een verwijzing voor de gyn gekregen. een hele stap vond ik dat al, maar met name deze stap gezet omdat mijn leeftijd steeds meer in mijn hoofd zit.. Een paar weken later hadden we al een telefonische intake bij de gyn. van Rijnstate. Prettig gesprek gehad. Door mijn leeftijd kan ik in principe direct voor IVF kiezen. Afgesproken eerst bloed-en sperma-onderzoek te gaan doen bij volgende menstruatie en 29 juni een face-to-face afspraak om de uitslagen te bespreken en echo-onderzoek.
    En toen had ik afgelopen weekend ineens een positieve zwangerschapstest! Erg verrast en blij! Maar toch ook die slag om de arm nav de vorige ervaring van de miskraam. Toch had ik er vertrouwen in. Maar helaas.., vanochtend bloed bij afvegen. En dit bleef aanhouden vandaag en dat zet flink door. Ik ben wel gaan werken, lijk wel gek, maar moet wel doorgaan voor mijn gevoel, kan het haast niet bevatten zo ineens zo'n switch tussen blijdschap naar ongeloof en teleurstelling. :(

    Ik zou als ik normaal nu mijn menstruatie zou hebben deze week moeten bloedprikken voor de afspraak eind juni. Ik heb het ziekenhuis gebeld wat ik nu moet doen. Aardige vrouw aan de telefoon, dat wel, die me vertelde dat het bloedprikken nu niet kan, vanwege de hormonen die het beeld nog verstoren. Conclusie is dus volgende menstruatie afwachten en indien dat nog ruim een week voor de afspraak van 29 juni is dan kan ik alsnog prikken en de afspraak door laten gaan. Zo niet, dan schuift het door.

    Een heel verhaal. :$ Dit voelt nu als zo'n rollercoaster, want weet überhaupt niet wat te doen. Toen ik nog niet wist dat ik zwanger hadden mijn vriend en ik nèt de knoop doorgehakt dat we niet voor onze bruiloft de IVF starten. Leek ons ook haast niet haalbaar, want halverwege augustus tot eerste week van september zijn we ook nog 3 weken in het buitenland én dan is er nog een punt, we gaan in november trouwen. Met de keuze voor IVF komt er een vrij pittig traject bij kijken, met hormonen en medicatie etc. Ik word al een beetje bang van het idee en durf gewoonweg haast niet te riskeren dat ik daardoor helemaal ontregel mogelijk vlak voor de bruiloft? De bruiloft verzetten vinden we geen optie, want we weten immers niet hoe het fertiliteitstraject er überhaupt uit zal zien en blijven dan mogelijk alleen maar meer achter de feiten aanlopen voor mijn gevoel...
    Maar ja, hoe dan? Ik vind het zo spijtig dat het zo moet lopen. Voelt ook wel een beetje als falen, misschien is dat herkenbaar voor anderen? Het zwanger wórden lijkt wel te lukken, het blijft op de een of andere manier nu tot twee keer toe niet zitten...:( ik hoop dat we geholpen kunnen worden en we de juiste keuzes maken.

    Ik ga eens rustig jullie berichten lezen nu. Dank voor het lezen voor wie dat doet :)
     
  13. Kimm17

    Kimm17 Fanatiek lid

    10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    Hoi Dames,

    Ik wil me ook graag aansluiten bij dit groepje:)
    Wij hebben 2x ICSI gedaan, vaak moeten stoppen ivm overstimulatie. Maar we hebben 2x geluk gehad en hebben 2 mooie wondertjes:D
    We hebben altijd graag een groot gezinnetje gehad dus wij gaan weer opnieuw het traject in.
    Morgen hebben we een intake gesprek online.
    Dus ben super benieuwd wanneer we weer mogen beginnen

    Ik lees wat heftige verhalen van sommige. Ik ben er gewoon stil van. Maar ik ga extra duimen voor jullie dat het we veel geluk gaan hebben allemaal voor een wondertje!!
     
  14. Kimm17

    Kimm17 Fanatiek lid

    10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    IVF/ICSI/CRYO
    svlok
    - 31 jaar - 2de kindje
    AKeizer - 35 jaar - 2de kindje
    Lampje007 - 34 jaar - 2de kindje
    Kimm17 - 28 jaar - 3de kindje

    Afspraken
    svlok
    - week van 7 juni bloedprikken en 14 juni uitslag (prolactinegehalte)
    AKeizer - indien laatste echo goed, 4 juni punctie
    Lampje007 - week 6 augustus: start medicatie pickup

    Testdatum
     
  15. AKeizer

    AKeizer Actief lid

    24 mei 2021
    286
    253
    63
    Vrouw
    @Juune en @Kimm17 welkom!

    @Juune wat verdrietig dat je toch weer bloedverlies hebt gehad. En herkenbaar, met je aankomende huwelijk. Ik ben in 2018 getrouwd, toen waren wij ook bezig met het traject. Wij hebben toen tegen elkaar gezegd dat we een kindjekrijgen niet uit wilden stellen, want je weet van tevoren ook niet hoe lang zo'n traject gaat duren. Maar we wilden ons leven ook niet een paar jaar op pauze zetten. Dan kijk je straks terug op je dertiger jaren, zo'n mooie tijd van je leven, en besef je dat je niks leuks heb durven doen (trouwen, reizen). Dus wij besloten het tegelijk te doen, en de maand van ons huwelijk hebben we gewoon even een pauze ingelast.
    Ook het falen voelt herkenbaar, al kan je rationeel tegen jezelf zeggen dat het niet zo is, dat gevoel is er gewoon soms..

    @Kimm17 succes met jullie gesprek morgen! Fijn dat jullie al twee mooie kindjes via icsi hebben kunnen krijgen. Dan hebben we dus een ervaringsdeskundige!
     
    Kimm17 vindt dit leuk.
  16. Juune

    Juune Lid

    1 jun 2021
    32
    3
    8
    Vrouw
    @AKeizer dank je wel. In las jouw verhaal. Wat een onvoorspelbare heftige ervaring, geen woorden voor. Ik vind het echt dapper (en ook begrijpelijk) dat jullie de draad weer een soort van oppakken, een nieuwe situatie aangaan. Heel erg spannend lijkt me. Heel veel succes met de punctie.
    Hoe heb jij het spuiten van de hormonen ervaren? En überhaupt het ivf-traject? Ben heel erg benieuwd maar de lichamelijke impact en misschien wil je daar wat over delen?
     
  17. AKeizer

    AKeizer Actief lid

    24 mei 2021
    286
    253
    63
    Vrouw
    @Juune ik dat het erg verschilt per persoon. Ik vond het lichamelijk gelukkig erg mee vallen vorige keer, maar ik had dan ook geen last van overstimulatie of andere problemen. Mentaal was het allemaal wat zwaarder, ik was nog nooit zwanger geweest en was ergens erg bang dat het misschien nooit zou lukken. En ik werkte toen fulltime en het was lastig om steeds weg te gaan tussendoor voor die echo's, etc.
    Nu werk ik minder ivm alles wat gebeurt is afgelopen jaar, dus dat maakt het wat makkelijker te combineren. Mentaal blijft het zwaar, ik heb er nu nog wat meer angsten bij. Maargoed ik probeer hoopvol en optimistisch te blijven!

    Ik weet niet wat de anderen zwaarder vinden, het mentale of lichamelijke deel?
     
  18. Maaikevds

    Maaikevds Lid

    12 mei 2021
    28
    16
    3
    Vrouw
    IVF/ICSI/CRYO
    svlok
    - 31 jaar - 2de kindje
    AKeizer - 35 jaar - 2de kindje
    Lampje007 - 34 jaar - 2de kindje
    Maaikevds- 30jaar -1ste kindje

    Afspraken
    svlok
    - week van 7 juni bloedprikken en 14 juni uitslag (prolactinegehalte)
    AKeizer - indien laatste echo goed, 4 juni punctie
    Lampje007 - week 6 augustus: start medicatie pickup
    Maaikevds- wacht op menstruatie ergens 2-3 juni, dan start met de pil. Afwachting afspraak verpleegkundige wanneer te starten met spuiten.

    Testdatum
     
  19. Laura95

    Laura95 Actief lid

    12 mei 2020
    190
    128
    43
    hoi allemaal!
    ten eerste wat een heftige verhalen die ik hier lees, wat zijn jullie enorm sterk..! echt super veel respect voor.
    ik zou me ook (helaas) graag melden bij deze groep.
    mijn vriend heeft zeer slecht zaad, waardoor we dit najaar beginnen met waarschijnlijk IVF, maar qua kwaliteit is het eigenlijk meer ICSI kwaliteit. Het probleem is dat bij mijn ziekenhuis er geen ICSI wordt gedaan, dus het wordt nog even afwachten.
    Iemand ervaringen met IVF/ICSI ivm spermakwaliteit? Het is zo slecht dat ik bang ben dat het misschien niet gaat lukken...
     
  20. AKeizer

    AKeizer Actief lid

    24 mei 2021
    286
    253
    63
    Vrouw
    Welkom Laura95 bij dit forum. Helaas kan ik daar niks over zeggen, weet niet zoveel af van de sperma kwaliteit. Maar ze kunnen tegenwoordig zoveel... ben je al naar een ander ziekenhuis verwezen? Of ga je eerst ivf proberen ?

    Even een update van mij: Laatste echo was goed, ik heb iets minder eitjes dan we hadden gehoopt (6), maar alsnog voldoende, dus vrijdag krijg ik de punctie! Ik vind het spannend, hou jullie op de hoogte!
     

Deel Deze Pagina