Je kunt het stoppen met roken programma via het ziekenhuis volgen. En snap het echt hoor, heb vroeger ook gerookt maar je zult misschien toch naar alternatieven moeten zoeken om met spanning om te gaan en die zijn er zat. Maar dat je er al overna denkt en de stap wilt zetten is al een begin. Side note: zodra je aan een traject begint willen ze het liefst dat je 3 maanden gestopr bent... geld ook zo wanneer je start met supplementen zoals vitaminen en foliumzuur. Ik loop helaas al een tijdje mee..
Gefeliciteerd meid. Goed nieuws!! Ik ben speciaal ff een kijkje gaan nemen of je er nog wat over gezegd had. De dag dat jij je terugplaatsing hebt heb ik me punctie! Suc6!!!
3 maanden voordat je start al foliumzuur? En welke vitamines? Mijn arts had het alleen over foliumzuur 4 weken van te voren.. en ja dat slikte ik al vanaf januari. Vitamines doe ik sinds kort (uit mezelf).. ookal vond zij het niet perse nodig ofzo
In principe duurt het 100 dagen in je lijf voor je nieuwe eicellen aan maakt. Semen ook 100 dagen voor het zich ververst. Voor je aan een traject begint is het aangeraden om je gezondheid onder de loep te nemen en extra vitaminen te nemen ze raden minimaal 3 maanden aan. Zegt niet dat het nu niet goed is. Laat ik dat voor op stellen. Maar sowieso of je nu aan een traject begint of natuurlijk zwanger wilt raken is gezondheid in wat voor vorm dan ook wel erg belangrijk. Tuurlijk heb je de meiden die na 1 schot zwanger zijn en alles eten en drinken wat los en vast zit maar vaak bij een traject willen ze wel een gezondheids reset. Als je van jezelf al een goed eet en bewegings patroon hebt dan kun je nog aanvullen met vitaminen. Ikzelf gebruik ortica multi prena fem. Ik heb dat de eerste 2 puncties ook niet gedaan en de laatste 2 wel. Wij slikken beide vitaminen. Ik heb die ortica, gebruik ubiquinol voor gezonde eicellen, vit d kauwtablet, en 2x per week hoge dosis vitamine c, en omega 3. Hij swiss for men, foliumzuur, ubiquinol, vit c, omega 3. Sinds we dat zijn gaan doen hebben we de beste resultaten. Ik ben 39 inmiddels. Was 35 toen we begonnen met het traject. Maar dit zijn puur tips. Je kunt er ook veel over lezen. Google maar op fit for fertility.
Zelf slik ik Solgar Prenatal Nutrients en Solgar Cod Liver oil complex (alles in 1 qua vitamines/mineralen en visolie). Mijn man zit aan zink, selenium, vitamine d en c. Orthica en Solgar zijn de natuurlijke varianten en niet de synthetische . Opzich doen we dat al een hele lange tijd dus goed. Ik was na het bericht van de slechte uitslag zo uit het veld geslagen dat ik meteen niks meer in nam.. dit ga ik weer oppakken. Ubiquinol ga ik me nog even in verdiepen. Helaas heeft de langdurige inname alsnog de slechte uitslag opgeleverd bij mijn man.. Ook moet ik me goed gaan verdiepen in vergoedingen wat betreft ICSI behandeling, heb je daar misschien nog tips over? Wat ik hoorde is dat 3x vergoed word. Ook kijken ze vanuit het ziekenhuis per keer of het zin heeft om door te gaan? Wat nou als je erop staat dat ze nog een behandeling uitvoeren? Stel ze zeggen na 2x we stoppen ermee? Of komt dit niet voor..? Dat zei de arts wel: dat het ziekenhuis ervoor kan kiezen om het niet nog eens te proberen ofzo, dit vond ik maar raar klinken. Soieso is het heel naar gegaan.. hoe de uitslag werd gebracht, telefonisch, geen verdere uitleg erover, arts had het druk en ging met vakantie.. zit je dan als stel op de bank huilend met nog zoveel vragen zonder verdere begeleiding.
Jullie moeten nog starten dus zou ne daar op focussen. Mijn vriend heeft slecht en traag zaad. En wij hebben nu 4 behandelingen gehad. 2 IVF en 2 ICSI. ICSI is bij ons de oplossing. Ik ben verzekerd bij zorgzaam daar ben ik via een tip op ZP naar gegaan. Wij hadden nog maar 1 poging bij onze vorige verzekeraar. Aangezien mijn vader en opa bij de marine hebben gewerkt mag ik mij daar verzekeren voor 5 pogingen. Daar ben ik super dankbaar voor. Zaad van mijn vriend van de laatste poging was 4.7 milj niet opgewerkt met 39% beweeglijkheid na opwerken 1.4 milj en 65% bewegelijk. Das dus best weinig maar alsnog van beide ICSI pogingen 3 embryo's dus mag niet klagen. Edit: wat betreft die vitamine, prima toch!
1ste keer semenonderzoek: 2e keer semenonderzoek, vloeistof (medium) toegevoegd vanwege de agglutinatie (samenklontering) en als het goed is ook bewerkt. Bewegelijkheid bleef helaas 11% Hier uit komt dus alleen ICSI.. ik snap er nog niet veel van hoor...
Zou hij geen antibiotica kunnen krijgen voor het samenklonteren? Is maar een idee. En wij hebben ook veel mindere uitslagen gehad hoor. Heb een keer iui gehad met 0.3 mjl. Of een keer 5% beweeglijkheid. Valt geen pijl op te trekken. Wat wij doen is 2-3 dagen onthouding en mijn vriend kan 2x achter elkaar komen, levert dus 2x in. Mag niet maar doen we lekker toch
Ze hebben het niet over antibiotica gehad. Volgens hun maakt mijn man antistoffen tegen zijn eigen sperma aan (ik weet niet of dit is onderzocht of dat dit een aanname is van het ziekenhuis). Dit soort vragen hebben we opgesteld want er is zoveel onduidelijk voor ons. Mijn man heeft de ziekte van Graves (snelwerkende schildklier), ook antistoffen etc. Daarnaast is zijn testosteron geprikt en deze is te hoog. Referentiewaarde maximum is 31 in het ziekenhuis en hij zit op 43. Ik weet niet wat er allemaal aan de hand is met 'm maar we willen nu wel even alles uitgezocht hebben. Maak me gewoon zorgen We zullen voor zaken bij de endocrinoloog moeten zijn.
Zijn hier meiden die Graves hebben of Hashimoto, van mannen geen idee. Volgens mij schildklier medicatie maar dat zal hij vast al krijgen. Snap dat je dat eerst uitgezocht wilt hebben. Maar bij ICSI heb je maar een X aantal goede spermacellen nodig voor het aantal eicellen dus dat zou sowieso goed moeten komen. Je gaf aan dat het ziekenhuis liet vallen dat ze misschien na een 2de poging zeggen dat het geen zin meer heeft. Welk ziekenhuis zit je dan? Vind dat nogal een uitspraak. Er zijn zo veel dingen mogelijk op gebied van fertiliteit. Vind het onnodig paniek zaaien. Belangrijk is om in het nu te leven. En je zorgen even te parkeren. Eerst maar een punctie en van daaruit zie je wel verder. Succes in ieder geval.
Ach jeetje @DZ91 Ik kan me voorstellen dat jullie met een heleboel vragen zitten zeg. Wanneer heb je de afspraak in het ziekenhuis om dit allemaal te bespreken? Het grote voordeel is inderdaad dat bij ICSI maar een paar zaadjes nodig hebben. Dus de hoeveelheid maakt niet zoveel uit. Verder heb ik van die kant niet zoveel verstand. Bij ons is er erg weinig zaad, maar wat er is is wel goed. Voor de andere meiden: ik nam ook altijd Orthica Prena Fem, maar ik kan deze in de winkels nergens meer kopen en op veel sites is het ook uitverkocht. Ik ben nu overgestapt op Solgar Prenatal Nutrients. Iemand nog een tip waar we die Prena Fem toch nog weer kunnen kopen? Verder nam ik ook ubiquinol, maar na de punctie laad ik die wel gelijk staan. Het schijnt voor de terugplaatsing en innesteling niet zo goed te zijn toch? Daarnaast geen alcohol, heel weinig cafeïne (alleen cola zero met mate, geen koffie en rooibos thee). Man drinkt 2 kopjes koffie per dag en bij uitzondering een keer 2 biertjes (één keer per maand ofzo). Ook 2 a 3 dagen onthouding voor de punctie. Hij heeft tijdens het traject van onze dochter ook vitamines geslikt, maar in de uitslagen van het zaadonderzoek maakte dit voor hem 0 verschil. Dus daar zijn we weer mee gestopt. Pff als je het zo leest dan zijn het toch soms wel pittige tijden!
Qua vergoeding, ICSI telt pas als poging als je een punctie heb gehad. Bij ons is onze vorige poging dus de afspraak vóór de punctie afgebroken en op deze manier hadden we geen poging 'verbruikt'. We hebben nu dus nog één poging over die vergoedt gaat worden. Er zijn inderdaad zorgverzekeringen die meer vergoeden, maar welke precies weet ik niet.
Hij heet nu Ortica Multi Prena Fem en klopt van de ubiquinol. Na punctie niet meer nemen. Mijn vriend drinkt ook 2 grote mokken per dag en drinkt in het weekend graag een biertje. Voor de rest eet hij gezond, sport 4x per week en neemt netjes zijn vitaminen. HIj vraagt geen eens wat het is en ik geef het hem onder de noemer dat het goed is voor zijn spieren hahahahaa..
Onze eerste poging is ook afgebroken. Had er anders nu al 5 gehad. Zorgzaam, daar kun je je verzekeren wanneer je iemand 1ste tot 3de lijns geloof ik, hebt in je familie die gediend heeft, dus vader, moeder, broer, zus, opa, oma, tante, oom. ONVZ, maar daar moet je toestemming vragen door middel van: En er is er nog 1 maar weet even niet meer welke.
Hij is sinds december gestopt met de medicijnen want strumazol mag maar een jaar gebruikt worden. Hij is nu vanf januari bloed aan het prikken om te kijken of zijn lichaam gereset is en Graves weg is. Hij heeft nog steeds antistoffen en de waardes zitten continu op het randje. Ze houden het nog een paar maanden in de gaten voordat ze definitief een beslissing maken of het weg is of niet. Als het niet weg is krijgt hij een operatie of radioactief jodium. Wij lopen bij het LUMC. Ik vind het ook een beetje paniek zaaien en snap ook niet dat ze zeggen dat ze ervoor kunnen kiezen om geen pogingen meer te doen, maar blijkbaar moeten ze dit zeggen ofzo? De 1ste afspraak met onze arts was fijn. De 2e telefonische afspraak was naar (vanwege het bericht) maar ook vanwege de haast en geen duidelijke uitleg. Nu is zij met vakantie en de 31ste zien wij haar weer. Ik hoop dat er dan een hoop dingen duidelijk gaan worden en het weer goed voelt. Er zal eerst voor mij een psychische screening aan het traject vooraf gaan omdat ik bekend ben met recidiverende depressie en angststoornis. Dit is nu een jaar stabiel, tenminste.. draagzaam. Natuurlijk gaat het de ene dag beter als de andere dag. Het is best heftig dat een team gaat bepalen of ik wel of geen traject in mag gaan, het is namelijk niet dat ik 'gek' ben of niet voor een kindje zou kunnen zorgen. Daarbij gezien als het op de natuurlijke weg had gelukt..... naja je snapt me wel. Ik ken genoeg meiden/stellen waar het niet oké is en maar door blijven fokken om het zo maar te zeggen. Ik ga ervan uit dat ik een akkoord ga krijgen maar het is wel beangstigend dat hun een keuze maken.
De 31ste hebben we gelukkig weer een afspraak met onze eigen arts. Door E-consult zijn we door eigen initiatief nog tussendoor langs geweest voor de uitslag van 2e semenonderzoek anders hadden we moeten wachten tot de 31ste. Het gekke is, door E-consult heeft een andere arts de vloeistof (medium) toegevoegd.. ik vraag me af waarom onze eigen arts daar niet op was gekomen om te doen vanwege de agglutinatie? Afijn.. gelukkig hebben we zelf nog actie ondernomen. Ik las dat ze een poging al zien vanaf de punctie.. jammer, had gehoopt vanaf terugplaatsing. Ik heb 8 jaar als apothekersassistente gewerkt, in de apotheek verkopen ze soieso Orthica Multi Prena Fem. Ik werk nu in de Etos en daar verkopen we hem ook. Solgar is goed hoor dus daar kan je ook bij blijven
Kan me jullie vragen en onzekerheid goed voorstellen! En met zo een achtergrond als jij is zo een opmerking niet handig. Misschien wel in het kader van verwachtigen en duidelijkheid. Maar ze realiseren zich niet snel wat de onrust veroorzaakt. Kleine tip, als ik die mag geven. Staan jullie open voor acupunctuur? Even in het kort, hoop ik . Ik mankeer ook van alles, ik heb endometriose, PDS, hartritmestoornis, ADHD en gegeneralisseerde angststoornis. (mijn vriend, ADHD en RLS). Ik heb heel veel geprobeerd, voor de endo ben ik geopereerd, voor de PDS ben ik gaan onderzoeken wat dit triggert (Stress en een beetje voeding), hartritmestoornis nam ik vroeger medicatie voor, is eigenlijk niet nodig dus wat niet nodig is hoef ik niet in mijn lijf. ADHD en angststoornis is wel een dingetje, daar heb ik echt naar moeten zoeken. Ik vind mijn ADHD geen "ziekte" maar meer iets extra's waar ik mee om moet gaan. Dus 0.0 medicatie en op eigen kracht mijn weg gezocht. Ik heb een GGZ traject doorlopen, wat fijn was voor de erkenning (pas op mijn 31ste geconstateerd). Heb yoga en medidatie gevolgt en doe ik soms nog wanneer ik heel onrustig ben. Heb hypnotherapie gehad, ook om dingen te verwerken, met name de kinderwens. En sinds een jaar acupunctuur en man, echt, als ik dat eerder had geweten... Dit heeft mij zoveel rust gegeven, en mijn lijf doet weer wat het moet doen. Menstruaties zijn verbeterd, bijna geen PDS meer, geen tot nauwelijks onrust en angststoornis, welke? Heb al heel lang geen overslagen in mijn hartslag gehad en ga zo maar even door. Mijn lijf is niet meer gestressed, heb mijn focus verlegd en kom heel goed voor mezelf op. Dus ja, ik geloof er heilig in dat mijn lichaam niet in balans was, daarnaast ben ik ook begonnen voor de fertiliteit. Sinds dat jaar hebben wij de beste resultaten wbt ICSI pogingen en ben ik veel rustiger als ik een terugplaatsing heb gehad. (mijn vriend gaat niet, die gelooft er niet zo in). Hoop de jouwe wel. Stel dat ze met acupunctuur zijn balans kunnen herstellen... En voor jouw je depressie en angststoornis. (wat nu het roken en het loslaten daarvan helemaal verklaard)
Wij staan open voor alles.. mijn man.. pfoe ik kijk soms tegen hem op. Wat hij allemaal al niet probeerd meer als een jaar wat betreft voeding ed, chapeau. Ik moet veel dingen gaan veranderen, beter voor mezelf zorgen. Ik zal op mijn voeding moeten gaan letten, vochtinname, stoppen met roken, etc. Vanaf mijn 13e liep ik bij GGZ en daarna nog bij andere psychotherapeuten. Vele therapieën gehad en nu sinds vorig jaar (toen 29 jaar) heb ik ervoor gekozen om het op eigen houtje te gaan doen.. het hielp niet meer en soms is er enige acceptatie nodig dat er niet meer uit te halen valt. Ik ben benieuwd wat acupunctuur kan brengen voor mij en mijn man. Heel fijn om te horen dat het voor jou zo goed heeft geholpen!