Start IVF/ICSI zomer/najaar 2021

Discussie in 'MMM clubs' gestart door svlok, 3 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juune

    Juune Lid

    1 jun 2021
    32
    3
    8
    Vrouw
    @AKeizer bedankt voor je reactie! Het zal voor iedereen anders zijn inderdaad. Is het moeten spuiten van hormonen altijd nodig eigenlijk? En gebeurt zoiets in je natuurlijke cyclus als die heel regelmatig is?
    Spannend je punctie bijna! Toch 6 eitjes..hopen dat er wat tussen zit :) . Wat is een normaal aantal eitjes gemiddeld eigenlijk? Ik ben echt een leek op dit gebied en ben er veel over aan het lezen, wat een techniek allemaal.
     
  2. Korey

    Korey Bekend lid

    25 sep 2019
    723
    686
    93
    Vrouw
    IVF/ICSI/CRYO
    svlok
    - 31 jaar - 2de kindje
    AKeizer - 35 jaar - 2de kindje
    Lampje007 - 34 jaar - 2de kindje
    Maaikevds- 30jaar - 1ste kindje
    Korey - 37 jaar - 2e kindje

    Afspraken
    svlok
    - week van 7 juni bloedprikken en 14 juni uitslag (prolactinegehalte)
    AKeizer - indien laatste echo goed, 4 juni punctie
    Lampje007 - week 6 augustus: start medicatie pickup
    Maaikevds - wacht op menstruatie ergens 2-3 juni, dan start met de pil. Afwachting afspraak verpleegkundige wanneer te starten met spuiten.
    Korey - 26 juli intake IVF

    Testdatum
     
  3. Korey

    Korey Bekend lid

    25 sep 2019
    723
    686
    93
    Vrouw
    Hallo iedereen!
    Ik heb jullie verhalen gelezen, wat hebben jullie soms al veel meegemaakt.... jammer dat we allemaal het traject in gaan maar mooi dat het kan in NL.

    Zal even in het kort over mezelf vertellen.
    Ik en mijn man zijn bijna 13 jaar samen en vorig jaar getrouwd. We hebben een kind van bijna 9, zij is meervoudig beperkt, dus cognitief nog maar een klein kind.

    We gingen na lang twijfelen toch voor een 2e, maar helaas lukt het nu al bijna 2 jaar niet. Ik dacht eerst dat we IUI zouden krijgen maar vandaag zei de gyn ineens dat IVF geschikter is ivm met mijn pcos en vele follikels. Eind juli hebben we dan de intake en ik ben benieuwd of we gelijk mogen starten.

    Hopelijk is het de komende ronde nog raak op de natuurlijke manier, maar echt hoop heb ik er niet meer in.

    Ik ben erg benieuwd of het een beetje te doen is om alle prik en echo momenten en werk te combineren. Gelukkig werk ik maar 2 dagen dus hopelijk kan dat een beetje. Mijn man werkt wel fulltime.

    Hebben of gaan jullie het vertellen tegen mensen en collegas?
    Bij ons weten veel familieleden helaas al vanaf het begin dat we bezig zijn omdat mijn moeder alles doorverteld heeft, en een aantal vrienden die wij het zelf hebben verteld. Collegas weten het niet. Maar misschien moet ik die wel inlichten als het echt zover is maar dat vind ik wel jammer.
     
  4. AKeizer

    AKeizer Actief lid

    24 mei 2021
    286
    253
    63
    Vrouw
    @Korey ook welkom, en mooi dat jullie voor een tweede kindje willen gaan. Lastig he, met werk. Ik had het de vorige keer niet verteld en dat was wel lastig, toen werkte ik nog zeker 40 uur in de week en moest ik steeds smoesjes verzinnen om weg te gaan naar de echo's, niet te doen! Nu ben ik heel open naar collega's en kennissen, dat vind ik veel prettiger. En ook hoor ik daardoor van veel meer mensen in mijn omgeving bij wie het niet allemaal heel gemakkelijk gaat.

    @Juune ivf is inderdaad altijd met hormonen, want in je natuurlijke cyclus komt (meestal) maar 1 eitje vrij, en je streef is iets van 10 tot 12 eitjes geloof ik. Hoeveel daarvan een goed embryo worden ligt aan de kwaliteit van de eitjes en het zaad. De goede embryos die over zijn worden ingevroren (cryo). Een cryo terugplaatsen kan volgens mij wel in een natuurlijke cyclus.
     
  5. Maaikevds

    Maaikevds Lid

    12 mei 2021
    28
    16
    3
    Vrouw
    Hoi allemaal, wat zijn we gegroeid in het aantal leden deze dagen.
    En wat bijzonder om te lezen dat iedereen zijn of haar persoonlijke verhaal weer zoveel kan verschillen terwijl we allemaal dezelfde wens hebben.

    @AKeizer wat een mega heftig verhaal. Kan me niet indenken hoe heftig dit voor jullie geweest is en zeker de herstart van dit traject zal ongetwijfeld veel emotie met zich mee brengen. Ik wens je het allerbeste! En ben benieuwd hoe je het aankomende traject gaat ervaren.

    @Juune wat een heftige periode heb je al achter de rug. Wat ik zelf ervaren heb is, dat als je eenmaal de stap naar het ziekenhuis gezet hebt dat je voor jezelf echt zoiets hebt van nu gaat het beginnen, wat mij en mijn partner dan ook erg tegen valt is dat het echt nog zo lang duurt voor dat het definitief is wat er wanneer gestart gaat worden. Na de eerste intake zijn wij nu 4 maanden verder en gaan we starten met het icsi traject. Ik kan heel goed inkomen dat je het spannend vind met de vakantie en bruiloft die in de planning staan.
    Onze gynaecoloog was tijdens de intake daar heel duidelijk over en gaf echt aan, daar rekening mee te houden en er om heen te plannen. Omdat het een heftig traject gaat zijn en dat je ook de ruimte en plezier nodig hebt. Tuurlijk moet ik dat nog gaan ervaren in het echt.

    En wat het falen betreft heb ik daar ook echt last van gehad. Het heeft echt een paar maanden geduurd voor ik gewend was aan het feit dat dit voor ons de enige manier gaat zijn wil het lukken.. terwijl je er niets aan kunt doen.

    Ik hoop voor je dat je snel meer duidelijkheid krijgt uit de onderzoeken.

    @Kimm17 spannend dat jullie weer voor een nieuw wondertje gaan. Ben zo benieuwd hoe je de afgelopen keren hebt ervaren. Als het goed is vandaag je gesprek gehad hoe is het gegaan?Veel succes weer komende tijd.

    @Laura95 ook welkom in de groep, helaas zit in hetzelfde schuitje en hebben wij geen andere keus dan icsi vanwege de zaadkwaliteit. Bij ons werd er nadat de uitslagen binnen waren van de onderzoeken al meteen gezegd dat ivf geen optie meer was en we dus alleen icsi hadden vanwege de slechte zaadkwaliteit. In het zkh waar wij lopen is deze optie er wel. Ben heel benieuwd wat de uiteindelijke conclusie wordt. Denk met je mee.

    veel liefs allemaal denk aan jullie.
     
    Kimm17 en Laura95 vinden dit leuk.
  6. Maaikevds

    Maaikevds Lid

    12 mei 2021
    28
    16
    3
    Vrouw

    Hey Korey, voor jullie ook een spannende periode die nu weer aanbreekt. Ik herken mezelf er heel erg in. Wij werken beide fulltime en heb heel veel moeite gehad met alles verbergen qua afspraken onderzoeken alles. Wij hebben er bewust voor gekozen om het alleen tegen onze ouders te vertellen maar verder niemand. Echter belemmerde dat mij heel erg ik werd mega ongemakkelijk van alle “leugentjes” om weg te moeten. Nu hebben we het beide op het werk verteld en dit geeft ons heel veel rust.
    Tevens heb ik het mijn beste vriendinnen zelf verteld om echt mijn hart te kunnen luchten en dat voelt zo fijn af en toe.

    In het begin vond ik dit ook zo jammer ik zou hun ook willen verassen maar nu ervaar ik zoveel steun van zowel mijn collega’s als mijn vriendinnen.

    Ook ik vind het erg spannend nu de start van het traject bij ons aanbreekt hoe dit te combineren al die hormonen en nog gewoon blijven functioneren, hoe ervaart de rest dit? Die werken tijdens het traject?
     
  7. Mimi89

    Mimi89 Actief lid

    9 nov 2020
    135
    123
    43
    Vrouw
    IVF/ICSI/CRYO
    svlok
    - 31 jaar - 2de kindje
    AKeizer - 35 jaar - 2de kindje
    Lampje007 - 34 jaar - 2de kindje
    Maaikevds- 30jaar -1ste kindje
    Mimi89 - 31 jaar - 3e kindje

    Afspraken
    svlok
    - week van 7 juni bloedprikken en 14 juni uitslag (prolactinegehalte)
    AKeizer - indien laatste echo goed, 4 juni punctie
    Lampje007 - week 6 augustus: start medicatie pickup
    Maaikevds- wacht op menstruatie ergens 2-3 juni, dan start met de pil. Afwachting afspraak verpleegkundige wanneer te starten met spuiten.
    Mimi89 - verwacht menstruatie op 12 juli en dan starten op dag 3 met de pil.

    Testdatum
     
  8. Jeanettie

    Jeanettie Lid

    3 jun 2021
    21
    10
    3
    Vrouw
    Hoi allemaal, ik ben nieuw hier. En het lijkt me leuk om ervaringen te delen.
    Ik ben 40 jaar en heb geen kinderen.
    Mijn vriend is 10 jaar geleden gesteriliseerd. En heeft een hersteloperatie ondergaan. Maar helaas is dit niet geslaagd. Omdat we via de natuurlijke weg niet meer zwanger kunnen worden, is de enige mogelijkheid ICSI. Sinds gisteren ben ik gestart met decapeptyl. Bij mij wordt het lange traject gevolgd zonder pil: 2 weken decapeptyl spuiten, daarna 1 week gonal-f en dan 24 juni eerste echo. Zijn er meer mensen die gelijk oplopen met mij?
     
  9. Jeanettie

    Jeanettie Lid

    3 jun 2021
    21
    10
    3
    Vrouw
    IVF/ICSI/CRYO
    svlok
    - 31 jaar - 2de kindje
    AKeizer - 35 jaar - 2de kindje
    Lampje007 - 34 jaar - 2de kindje
    Maaikevds - 30 jaar - 1ste kindje
    Mimi89 - 31 jaar - 3e kindje
    Jeanettie - 40 jaar - 1e kindje

    Afspraken
    svlok -
    week van 7 juni bloedprikken en 14 juni uitslag (prolactinegehalte)
    AKeizer - indien laatste echo goed, 4 juni punctie
    Lampje007 - week 6 augustus: start medicatie pickup
    Maaikevds - wacht op menstruatie ergens 2-3 juni, dan start met de pil. Afwachting afspraak verpleegkundige wanneer te starten met spuiten.
    Mimi89 - verwacht menstruatie op 12 juli en dan starten op dag 3 met de pil.
    Jeanettie - 24 juni eerste echo (follikelgrootte meten).

    Testdatum
     
  10. Coco17

    Coco17 Actief lid

    9 jul 2015
    170
    244
    43
    Hoi allemaal,

    Zou ook graag met jullie meekletsen. Heb jullie verhalen gelezen, en hoewel jullie allemaal een lang en moeilijk traject te gaan hebben, moet ik zeggen dat mijn hart huilt bij het verhaal van @AKeizer. Ik vind je echt een topper (maar dat zijn jullie allemaal) dat je jezelf bij elkaar raapt en door gaat. Vandaag dus de punctie en ik duim voor je dat je een super resultaat!

    Mijn geschiedenis in het kort: Ik ben 37 jaar en afgelopen september kwamen we er achter dat mijn man azoospermie heeft. Echt een hele schrik!
    In maart heeft hij een tese gehad, waarbij gelukkig 12 rietjes zijn gevonden.
    Wij doen dus ICSI en het lange traject. Ik ben op 13 mei begonnen met decapeptyl en spuit hier sinds 25 mei pregnyl bij.

    Op 1 juni had ik de eerst follikelmeting. Ze konden echter nog niet veel zeggen, er was nog niet veel te zien. De follikels waren nog onder de 10 mm en ze kon nog niet zeggen hoeveel het er waren. Iets waardoor ik natuurlijk weer rete-onzeker ben geworden (dus geruststellingen zijn welkom!). Op 6 juni heb ik de volgende follikelmeting met hopelijk beter nieuws!

    Het spuiten ging mij in het begin wel makkelijk af, maar de decapeptyl begint de laatste dagen tegen te staan, hebben jullie dit ook?

    Het traject combineren met m'n werk gaat tot nu toe goed. Het scheelt ook wel dat ik mijn eigen tijd kan indelen, ik werk 24 uur en het maakt op zich niet uit wanneer ik die maak (zolang m'n werk maar klaar is). Op zich niet zo heel veel last van hormonen, alleen s' avonds echt heel moe!

    Nou, voor nu iedereen succes en geniet van jullie weekend!
     
  11. Coco17

    Coco17 Actief lid

    9 jul 2015
    170
    244
    43
    IVF/ICSI/CRYO
    svlok
    - 31 jaar - 2de kindje
    AKeizer - 35 jaar - 2de kindje
    Lampje007 - 34 jaar - 2de kindje
    Maaikevds - 30 jaar - 1ste kindje
    Mimi89 - 31 jaar - 3e kindje
    Jeanettie - 40 jaar - 1e kindje
    Coco17 - 37 jaar - 1e kindje

    Afspraken
    svlok -
    week van 7 juni bloedprikken en 14 juni uitslag (prolactinegehalte)
    AKeizer - indien laatste echo goed, 4 juni punctie
    Lampje007 - week 6 augustus: start medicatie pickup
    Maaikevds - wacht op menstruatie ergens 2-3 juni, dan start met de pil. Afwachting afspraak verpleegkundige wanneer te starten met spuiten.
    Mimi89 - verwacht menstruatie op 12 juli en dan starten op dag 3 met de pil.
    Jeanettie - 24 juni eerste echo (follikelgrootte meten).
    Coco17 - 6 juni - tweede follikelmeting

    Testdatum
     
  12. AKeizer

    AKeizer Actief lid

    24 mei 2021
    286
    253
    63
    Vrouw
    Welkom @Jeanettie en @Coco17. Wat bijzonder dat we met zoveel bezig zijn met hetzelfde traject en hetzelfde mooie doel.

    @Jeanettie wat vervelend dat je vriend geen herstel operatie kon krijgen. Gelukkig zijn er nog mogelijkheden via icsi! Ik loop niet helemaal gelijk op met jou, vandaag de punctie gehad.

    @Coco17 wat lief van je, bedankt. Ik ben erg blij dat mijn man en ik er samen wel sterker door geworden zijn, samen kunnen we het verdriet dragen, en de spanning voor het traject nu aan.
    Ja dat is inderdaad schrikken als je man azoospermie heeft, gelukkig dat er zoveel rietjes zijn gelukt. Dat gaat echt goed komen! En niet teveel zorgen over je follikels maken. Ik had dat eerst ook met iui, ze moeten de eerste keer ook soms nog even zoeken welke dosis het beste is. Decapeptyl vond ik ook minder, kreeg er steeds uitslag van.

    Zoals gezegd had ik vanochtend mijn punctie (lig nog in het ziekenhuis nu). De pijn viel mij gelukkig mee! Nu afwachten hoeveel embryos het gaan worden. Het voelt of je steeds weer door een poortje bent, en dan staat het volgende spannende poortje alweer te wachten.

    @Maaikevds ben jij nu begonnen met de pil? Ik vond de hormonen prima met werk te combineren, de echo's iets minder makkelijk. Maar het verschilt denk ik erg per persoon en ook wat voor soort wel je doet.

    Succes allemaal de komende tijd. Fijn om op deze manier wat ervaringen uit te wisselen met zulke mooie en sterke mensen.
     
    Kimm17 vindt dit leuk.
  13. Laura95

    Laura95 Actief lid

    12 mei 2020
    190
    128
    43
    @Coco17, Wat een schrik inderdaad dat azoöspermie! Maar wat fijn dat ze toch technieken hebben om jullie hoop te geven. Ik wist niet dat dat kon, wat houden rietjes precies in? Gaat het dan om chirurgische winning van zaad? Ik weet er het technische niet van maar het klinkt wel hoopvol! En hopelijk heb je 6 juni een mooie follikelmeting, ik duim voor je :)
    @AKeizer, wat een heftige dag weer! Wanneer hoor je hoeveel embryos het worden? Kun je inmiddels alweer naar huis?
     
  14. Laura95

    Laura95 Actief lid

    12 mei 2020
    190
    128
    43
    IVF/ICSI/CRYO
    svlok
    - 31 jaar - 2de kindje
    AKeizer - 35 jaar - 2de kindje
    Lampje007 - 34 jaar - 2de kindje
    Maaikevds - 30 jaar - 1ste kindje
    Mimi89 - 31 jaar - 3e kindje
    Jeanettie - 40 jaar - 1e kindje
    Coco17 - 37 jaar - 1e kindje
    Laura95 - 26 jaar - 1e kindje

    Afspraken
    svlok -
    week van 7 juni bloedprikken en 14 juni uitslag (prolactinegehalte)
    AKeizer - indien laatste echo goed, 4 juni punctie
    Lampje007 - week 6 augustus: start medicatie pickup
    Maaikevds - wacht op menstruatie ergens 2-3 juni, dan start met de pil. Afwachting afspraak verpleegkundige wanneer te starten met spuiten.
    Mimi89 - verwacht menstruatie op 12 juli en dan starten op dag 3 met de pil.
    Jeanettie - 24 juni eerste echo (follikelgrootte meten).
    Coco17 - 6 juni - tweede follikelmeting

    Testdatum
     
  15. Coco17

    Coco17 Actief lid

    9 jul 2015
    170
    244
    43
    Ja, bij de eerste keer dat we de uitslag kregen ben ik me helemaal doodgeschrokken.. maar goed; alles went, zelfs dit
    Het gaat inderdaad om chirurgische winning van zaad. Er is ons verteld dat 12 rietjes best veel is en dat het zaad er beweeglijk uitziet met staart (iets was niet altijd het geval is). Goeie hoop dus!
    @Laura95; jullie gaan dus ook waarschijnlijk voor ICSI? Vervelend hè, als je niet precies weet waar je aan toe bent! Probeer in ieder geval het positieve te zien, er is zaad en ze kunnen dan zoveel! Weet je al wanneer jullie gaan beginnen?
     
  16. Laura95

    Laura95 Actief lid

    12 mei 2020
    190
    128
    43
    Wat fijn! Hou ons op de hoogte :)
    Ja inderdaad ik weet na zo lang nog niet waar we aan toe zijn, ik woon niet in Nederland en het gaat hier allemaal zo langzaam...
    Onze laatste afspraak hadden we begin april, toen moesten we nog verder bloedonderzoek, echos doen e.d. Dat kregen we dus een maand geleden terug, maar nog steeds geen afspraak kunnen maken in het ziekenhuis om de resultaten te kunnen overhandigen. Het antwoord is 'we bellen jullie terug, het zal vast wel ergens lukken in juni'.. maar we hebben nog steeds geen afspraak.. en daarna pas worden we eventueel op de wachtlijst gezet voor IVF of moeten we naar een ander ziekenhuis voor ICSI... En dat duurt ook weer een aantal maanden.. dus ja al met al gaat er zo veel tijd overheen... :(
     
  17. Jeanettie

    Jeanettie Lid

    3 jun 2021
    21
    10
    3
    Vrouw
     
  18. Jeanettie

    Jeanettie Lid

    3 jun 2021
    21
    10
    3
    Vrouw
    #58 Jeanettie, 4 jun 2021
    Laatst bewerkt: 4 jun 2021
    @AKeizer mijn vriend heeft wel een hersteloperatie ondergaan. Maar dit heeft niet het gewenste resultaat gegeven. 3 maanden nadien heeft de semenanalyse uitgewezen dat er geen zaadcellen aanwezig waren. Gelukkig zijn er voor de zekerheid tijdens de operatie ook 6 rietjes ingevroren. Dus daarmee nu het icsi traject in. Hoe was de punctie vandaag?? Heb je medicatie/pijnstilling gekregen?
     
  19. Lilithlove

    Lilithlove Nieuw lid

    3 okt 2020
    3
    4
    3
    Vrouw
    Hallo ik ben Lily. Ik zou jullie graag willen volgen en mee willen kletsen. Ik ben 42 jaar en net begonnen met iui in eigen cyclus met ovitrelle. Eigenlijk zou gezien mijn leeftijd en kwaliteit zaad icsi de weg zijn met de meeste kans. Maar omdat ik deze weg emotioneel nog wat belastend vind, mogen wij 3 pogingen iui in eigen cyclus doen. Daarna zal ik keuze moeten maken icsi of nog 3 x iui. Daarna houdt het voor ons op. Wij hebben al een dochter van 10. Geboren uit een 5e iui obv clomid en pregnyl. Misschien dat meelezen met jullie mijn keuze makkelijker maakt. Natuurlijk hoop ik dat de iui pogingen succesvol zullen zijn.
     
  20. AKeizer

    AKeizer Actief lid

    24 mei 2021
    286
    253
    63
    Vrouw
    @Jeanettie o dat had ik verkeerd begrepen! Kan dan per rietje 1 icsi poging worden gedaan?

    @Lilithlove spannend dat jullie net begonnen zijn. Waarom ben je eigenlijk bang dat ivf emotioneel belastender is? Vanwege de hormoonprikken? Het is inderdaad een lastige afweging om te maken! Goed naar je eigen gevoel luisteren. Fijn dat je na je eerste 3 pogingen alsnog voor icsi kan kiezen. Succes met deze poging!! Wanneer moet je de ovitrelle spuiten?
     

Deel Deze Pagina