Acceptatie is ook zeker heel moeilijk en voor jouw moet je extra hard werken om jezelf ergens toe aan te zetten. Maar denk aan het resultaat en het einddoel. Eerst alles in het lichaam en hoofd op de rit. Mijn vriend kan ook beter volhouden dan ik hoor. Hij traint nu al 3 jaar 4 dagen per week. Wij hebben een sportkamer. Ben zelf ook begonnen in 2019, ging als een trein, ben toen 15 KG afgevallen. Was echt allemaal van de hormonen. Maar opeens kwam de klad er weer in en heb meermaals getracht weer te beginnen maar komt er niet van. Dus wat ik wel structureel doe is het schoonmaken van de kamer
Was je 15 kilo aangekomen van de hormonen? Ze zeggen je komt niet aan van de hormonen maar evt. door de eetlust die je ervan krijgt.. is dit zo? Zelf ben ik een beetje bang om veel aan te komen.. er mag wel iets bij maar... haha. Ik ben totaal geen sporter hoor hahaha.
Klopt, was echt het eten. Maar elk hormoon is anders. En je herkend het op een gegeven moment. Maar we hebben het over een tijds bestek van 4 jaar ongeveer.
Oké. Nou is het wel dat naarmate de jaren doorgaan we allemaal wat aankomen . Bij eventuele zwangerschap komen we ook aan en dat is ook niet erg. Ik was in 1ste instantie bang dat je door hormonen zo maar aan zou komen.. laat ik zo zeggen ik wil mezelf nog wel blijven herkennen in de spiegel. Niet dat er opeens na zo'n behandeling 20kg aan zit maar dat zal niet gebeuren. Tenzij ik me eetlust niet onder bedwang ga houden maar daar ben ik dan zelf bij
Sowieso kun je wat aankomen door de hormonen, maar was zeker vreetkicks. In het begin ook een beetje het idee "wat maakt die reep uit, je bent toch snel zwanger en dan kom je ook aan, na de bevalling gaat het er wel af" Maar dat was bij 3 kilo . En ik houd echt heeeeeeellllll erg van eten, maar dan ook van alles. Van een wortel met hummus tot een frituur snack en weer terug. Maar nu veel meer onder controle.
Zo, terugplaatsing gelukt en ik mag nu broeden op een 10 cellige 3 daagse embryo! En dan nog meer goed nieuws. We hebben van de 5 eicellen gewoon 4 bevruchtingen! Wauw! Nu nog kijken welke in de vriezer kunnen op dag 5, maar dat horen we volgende week per brief. Kortom, wij zijn voor nu heel blij! Testdatum vanuit het ziekenhuis: maandag 6 september Dat is 17 DPO, een beetje overdreven. Wanneer zouden jullie testen? Er van uit gaande dat ik op 18-8 5000 pregnyl heb gespoten. Ik zat zelf te denken aan woensdag 1 september. Dan is het 14 dagen geleden dat ik pregnyl gespoten heb en 12 DPO. Of zou eerder ook al kunnen?
IVF/ICSI/CRYO svlok - 31 jaar - 2de kindje AKeizer - 35 jaar - 2de kindje Lampje007 - 34 jaar - 2de kindje Maaikevds - 30 jaar - 1ste kindje Korey - 37 jaar - 2e kindje Mimi89 - 31 jaar - 3e kindje Jeanettie - 40 jaar - 1e kindje Coco17 - 37 jaar - 1e kindje Laura95 - 26 jaar - 1e kindje Kimm17 - 28 jaar - 3e kindje Luna87 - 34 jaar - 2de kindje Rosievvl - 26 jaar - 1e kindje Jojo2021 - 33 jaar - 2e kindje Wondertje - 37 jaar - 1e kindje Dotje89 - 31 jaar - 1e kindje Dvk1990 - 31 jaar - 2e kindje Droomwens79 - 42 jaar - 2e kindje Melissert - 30 jaar - 1e kindje SVM79 - 42 jaar - 2e kindje Afspraken Lampje007 - week 6 augustus: start medicatie pickup Korey - 24 augustus 2e echo follikelmeting Mimi89 - 20 augustus terugplaatsing Maaikevds - ICSI 1. Terugplaatsing 26 juli Jojo2021 - ICSI 1. Terugplaatsing 3 augustus Dotje89 - ICSI 1 punctie op 19 juli Dvk1990 - telefonisch intake IVF op 28 juli Droomwens79 - gesprek met arts voor icsi 3 augustus Melissert - 23 augustus punctie ICSI 1. SVM79 - terugplaatsing 24 aug. Testdatum Wondertje : 26 augustus Luna87: 6 september Zwanger!! AKeizer Jojo2021
Eerder kan maar dan moet je pregnyl er uit testen. Op 12dpo is ok, maar pas als je oploop hebt weet je zeker dat het geen pregnyl meer is. Maar nu lekker broeden. En hoop dat er mooie cryo's overblijven.
Allereerst Gefeliciteerd @Luna87!! Wat een nieuws!! Ben blij voor je. Hopelijk kunnen ze alles invriezen. Mijn punctie ging goed. Toen ze die echo stok er in stopte deed t behoorlijk pijn toen ze op me baarmoeder begon te drukken! Maar toen kreeg ik een flinke dosis morfine en ik begon te lekker spacen haha. Was zo bang toen ze zei: we gaan die naald erin stoppen moest ze me een paar keer zeggen om me lichaam te ontspannen. Maar ik voelde er niks van van de prikken.. Ik dacht echt van oke.. Was dit het?? Haha(waarschijnlijk door de morfine maar oke) de anderen kant ging wat moeilijker omdat er bloedvaten omheen zaten dus dat was lekker hard drukken op me buik en keihard met dat echo ding porren dat deed weer pijn en ze vroeg me vriend om te helpen met op me buik drukken.. die viel bijna flauwdus ze hebben hem gezegd om te zitten en m een doekje voor ze hoofd gegeven ik lag daar te lache ik ging echt stuk.. En zeg kom op schat ik doe t beter dan jou. Dusja het ging goed. Ze hebben er in totaal 6 aangeprikt en ze hebben er 8 eicellen uitgehaald! Ze zeide wel dat ze nog niet zeker zijn of ze allemaal gebruikt kunnen worden..... Ze moesten ze nog schoonmaken ofzo Ect. Maar allebei de dokters(heb er met 2 gepraat 1 kwam ff checken hoe ik me voelde) zeide dat het wel een mooi resultaat is. Woensdag krijg ik dus te horen of er een bevruchting heeft plaatsgevonden en hoeveel eicellen ze uiteindelijk hebben gebruikt! Dusja het was al met al prima tot nu toe. Hopen dat alles goed blijft gaan.
Wat een goed nieuws! 8 is echt mooi. Nu lekker rustig aan vandaag en wachten tot het woensdag is. Spannend hoor.
Ha meiden, graag kom Ik ook even mee kletsen. Wij hebben een mooie dochter na een ivf traject uit 2018. Graag willen wij nog een broertje of een zusje dus in december 2020 zijn wij aan nieuwe IVF poging begonnen echter helaas niet succesvol. 1 verse terugplaatsing en 5 cryos echter 2 niet goed ontdooid en 3 niet uitgelopen op zwangerschap. Dus vanaf vandaag start IVF poging 2! Vandaag met tryptofem starten en dan punctie rond 15 sept. Ik vind dat zelf injecteren echt een drama… iemand daar nog tips voor? En oja! Ik heb nu pregnyl 10000 meegekregen terwijl ik anders altijd 5000 had weet iemand waardat verschil in zit? dank alvast!
Wat fijn dat je punctie zo meegevallen is. En met een heel mooi resultaat. Spannend nu wachten tot woensdag op de uitslag van de bevruchting. Ik duim voor jullie.
Wauw wat een mooi resultaat! Gefeliciteerd. Wij hebben afgelopen vrijdag onze terugplaatsing gehad en wij mogen op woensdag 1 september testen. Ben benieuwd of ik het nog zolang vol ga houde hihi.
Wow. Even een weekendje weg.. En wat is er een hoop geschreven hier! @Mimi89 : De terugplaatsing heb je erop zitten!! @SJD1988 : Welkom hier. Ik hoop voor je dat de 1e cryo terugplaatsing weer raak is. Beetje herkenbaar : net icsi gehad, verse terugplaatsing is nu raak. En nog 5 in de vriezer.. Eigenlijk hoop ik dat we die niet nodig gaan hebben. Dat deze zwangerschap gewoon goed blijft gaan. Alhoewel ik een 3e kindje niet uitsluit. Haha. Maar eerst maar eens deze zwangerschap tot een goed einde brengen @DZ91: Waar zit jullie grootste twijfel? Ivf/icsi is inderdaad niet niks. Maar ik heb beide pogingen niet als zeer vervelend ervaren.. Puncties gingen gelukkig goed en niet al te veel bijwerkingen van de hormonen gehad. En dat ondanks mijn naaldenangst.. Mezelf prikken was een no go. Dus gelukkig werd ik geprikt. Anders was mijn dochter er ook nooit gekomen. Qua reactie op hormonen : Wat moe en prikkelbaarder. Qua werk goed te combineren. Maar wel 0mdat ze het wisten. Dus kreeg steeds vrij wanneer het nodig was. Dat scheelde ook een hoop stress. Punctie ging heel goed. Goed op mijn ademhaling gelet en het was echt zo voorbij. Daarna wel lekker rustig aangedaan En je vraag over roken... Stoppen.. Nu!!! Het heeft echt wel invloed denk ik hoor. Rook zelf niet, dus weet niet hoe makkelijk het is. Maar ik zou het vojr mezelf misschien ook wel als een mislukte kans zien als het met ivf /icsi niet wil lukken en ik ben nog steeds aan het roken. Zou dan echt gaan twijfelen of het in verband staat met elkaar. En het echt zo zonde vinden van de 3 pogingen die je hebt vanuit de verzekering. @Luna87 Wat een mooie opbrengst bij de punctie! En de terugplaatsing van een mooie 10 cellige vandaag. Ik ga hard voor je duimen dat het raak is. En wat super fijn dat er zoveel goed bevrucht zijn. Qua testdatum.. Ik heb 14 dpo 1e keer getest. Toen was er al een licht 2r streepje te zien. Uiteindelijk op 16 dpo getest en die test geloofde ik echt. Streepje was al wat meer opgelopen. Was bang dat met 14 dpo er toch nog pregnyl in me lichaam zou zitten. Heb daarna nog 2 keer getest. Haha.. Dus ik was ook echt erg. @Korey : Succes morgen met de follikelmeting. Hopelijk groeit het allemaal goed zodat je ook snel de punctie hebt. @SVM79 : Wat fijn dat de punctie goed is gegaan en mooi aantal bevrucht. Succes morgen met de terugplaatsing!! @Melissert : Hier ook 10.000 pregnyl gehad. Idd met 1 watertje op 2 poeders. Hier kreeg ik erbij te horen dat deze verhouding beter was, zodat de eicellen hierdoor beter/makkelijker aangeprikt konden worden. Bij onze dochter was het 5000. Ik heb zelf niet echt verschil gemerkt tussen de puncties. Maar goed.. Als het beter schijnt te werken doen we het maar. Fijn dat de punctie goed is gegaan. Nu hard duimen. En hopen op mooi nieuws woensdag @evi85 :Welkom. Wat spannend dat jullie weer zijn begonnen. En enorm balen dat de vorige ivf niks heeft opgeleverd. Ik haalde de spuit altijd een kwartier van tevoren uit de koelkast. Dan was het njet zo 'n koud shot in je buik. En hier ook 10.000 ipv 5000 pregnyl. Reden was dat de eicellen dan makkelijker aan te prikken zijn.. Zelf merkte ik geen verschil bij de punctie met 5000 en die van 10.000.
Mijn 2e follikelmeting vandaag. Er zat maar 1 follikel van 18mm. Verder 1 van 13 en 1 van 15 en wat hele kleintjes…. Dus waarschijnlijk geen punctie. Was er echt even ontdaan van, moest erna autorijden en ik kon het niet meer, deed alles verkeerd qua techniek en snapte niet meer hoe de wegen in elkaar zaten enzo. Pff kon wel janken. Heeft ook m’n dagje weg verpest. Nu moet ik morgen terugkomen voor echo en misschien dat er nog gegroeid is maar ik geloof er niet meer in. Sowieso ook al zijn die van 13 en 15 gegroeid is dat veel te weinig voor een punctie vind ik zelf. De gyn ook hoor. Hij zei dat we dan misschien IUI kunnen doen met die ene eicel. Ja, dat dan maar, is iig iets. Ik hoop niet dat ik overdreven reageer en iemand voor ‘t hoofd stoot hier die veel ergere dingen hebben meegemaakt. Maar ik las overal van 20 follikels geoogst en zoveel bevruchtingen blabla….en bij mij groeit er amper wat.
Ah wat rot @Korey... Hoeveel was je aan het spuiten? Kan dat evt nog omhoog? Ik heb wel vaker gehoord dat dan een iui word gedaan zodat die kans toch nog benut word.
Ik spoot 6 dagen 125 gonal-f en 4 dagen 150, en toen de echo. Daarnet ook nog 150 geprikt. Dus morgen gaan we het zien.
Wat ontzettend vervelend voor jullie. Ik snap heel goed dat je even flink van slag was. Gelukkig kunnen ze wel nog iui doen...zo heb je toch nog een kans. Zelf heb ik in februari het tegen over gestelde van jou gehad. Ik had toen extreme overstimulatie van 40 eitjes...wij hebben toen samen met de artsen besloten deze poging te stoppen omdat er te veel risico aan zat. Ik voelde toen ook echt even de grond onder me weg zakken. Ik heb toen in de auto naar huis ook even een flink potje zitten janken. Probeer positief te blijven...ook iui is een kans. Ik duim voor jullie!
IVF/ICSI/CRYO svlok - 31 jaar - 2de kindje AKeizer - 35 jaar - 2de kindje Lampje007 - 34 jaar - 2de kindje Maaikevds - 30 jaar - 1ste kindje Korey - 37 jaar - 2e kindje Mimi89 - 31 jaar - 3e kindje Jeanettie - 40 jaar - 1e kindje Coco17 - 37 jaar - 1e kindje Laura95 - 26 jaar - 1e kindje Kimm17 - 28 jaar - 3e kindje Luna87 - 34 jaar - 2de kindje Rosievvl - 26 jaar - 1e kindje Jojo2021 - 33 jaar - 2e kindje Wondertje - 37 jaar - 1e kindje Dotje89 - 31 jaar - 1e kindje Dvk1990 - 31 jaar - 2e kindje Droomwens79 - 42 jaar - 2e kindje Melissert - 30 jaar - 1e kindje SVM79 - 42 jaar - 2e kindje Afspraken Lampje007 - week 6 augustus: start medicatie pickup Korey - 24 augustus 2e echo follikelmeting Mimi89 - 20 augustus terugplaatsing Maaikevds - ICSI 1. Terugplaatsing 26 juli Jojo2021 - ICSI 1. Terugplaatsing 3 augustus Dotje89 - ICSI 1 punctie op 19 juli Dvk1990 - telefonisch intake IVF op 28 juli Droomwens79 - gesprek met arts voor icsi 3 augustus Melissert - 23 augustus punctie ICSI 1. SVM79 - terugplaatsing 24 aug. Testdatum Wondertje : 26 augustus Mimi89 : 1 september Luna87: 6 september Zwanger!! AKeizer Jojo2021