Start IVF/ICSI zomer/najaar 2021

Discussie in 'MMM clubs' gestart door svlok, 3 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melissert

Melissert Bekend lid

3 jul 2021
    762
    589
    93
    Vrouw
    Is dat beetje bloed goed of slecht denk je? Voor mij begint het ook wel moeilijker te worden. Voelt ok wel niet goed weet niet waarom.. Ik heb dus ook niet echt kwaaltjes denk ik(nooit zwanger geweest geen idee) voor zover ik weet heb ik alleen bijwerkingen van ustrogan.. Me borsten doen zo pijn.. Als k t eind van de dag me bh uit doe is het echt verschrikkelijk gevoel.. Alsof er 20 kilo hangt.. En me borsten zijn niet groot haha. Verder voel ik me wat ziekig sinds een paar dagen. Niet extreem ofzo geen koorts ect. Maar een soort griep gevoel. Zelfs een corona test gedaan voor de zekerheid(negatief) dusja verder zijn de lichte krampjes wel weer verdwenen sinds 3 dagen ofzo. En voel me vandaag wel iets beter. Maarja ik hoop dat het voor ons allebei goed zit. Dit is dus het enigste wat ik voel... Jij nog anderen dingen die je voelt maar niet perse bij zwangerschap horen? Hoelang nog voor test voor jou? Ik 10 sep. Heb t gevoel dat t zo laat is. 15 dagen na terug plaatsing 3 daagse.. Kan er eerder worden getest?

2. SVM79

SVM79 Actief lid

3 mei 2021
    248
    144
    43
    Vrouw
    Ik denk slecht voor mij. T voelt niet goed. Geen kramp ofzo...maar wel erg koud vandaag (heb ik altijd als ik ongesteld moet worden).
    Ik had 2e tm 4e dag na tp ook zware borsten en misselijk me vlagen. 5e dag trok het weg en 6e dag over....niks meer qua kwaaltjes..alleen nog een zwaar gevoel in onderbuik. Zit nu op 9 dagen na tp van een 5 daagse verse. Dus nu 13 dpo(toch?)...ik twijfel of ik kan testen al. Arts zei 14 dagen na tp. Dus maandag/dinsdag.
    Ik verwacht als ik vanavond laatste poezenbol inbreng...dat ik morgen of zaterdag ongesteld wordt. Ik had voor 14 dagen utrogestan 3x1 p dag vanaf dag na punctie.
    ..testen..niet testen...Ik wacht maar af wat er gebeurd aankomende dagen.

Klinkt goed voor jou toch? Gespannen borsten kan utro zijn maar ook zwangerschap en ook als je je nu wat beter gaat voelen. Klinkt positief!!! Ik ga heel hard duimen voor je.

3. Melissert

Melissert Bekend lid

3 jul 2021
    762
    589
    93
    Vrouw
    Ik heb dus geen ervaring dus ik weet niet echt wat goed is en wat niet. Word er wel onrustig van haha. Maarja is het niet iets te vroeg voor mij om zwangerschaps symptomen te hebben? Nouja ik wacht t af ergens heb ik gewoon een raar gevoel. Misschien dat me hersens het niet kunnen plaatsen ofzo omdat ik voor me gevoel meer zou moeten voelen omdat er iets in me groeit maarja... Het is zo klein je voelt er gewoon niet veel van.

Ik hoop echt dat je niet ongesteld word.. Maarja jij kent je lichaam t best ik voel mezelf ook altijd heel goed aan voor een ongesteldheid. Misschien kan je de dokter vragen of t al mogelijk is om te testen? 13 dpo... Dpo is Zegmaar de dag van de bevruchting toch? Dus de punctie dan geloof ik... Hmm ik heb dus niet zoveel verstand van dpo maar ik weet wel dat je na een 5 dage embryo eerder kan testen geloof ik. Heel veel succes k duim ook voor jou. Hopen dat t geen ongesteldheid is wat je voelt aankomen!!!

4. SVM79

SVM79 Actief lid

3 mei 2021
    248
    144
    43
    Vrouw
    @Melissert Tnx we moeten maar geduld hebben vreselijk dat wachten

5. ourbigdream

ourbigdream Actief lid

10 sep 2018
    450
    397
    63
    Vrouw
    Alsof het zo moest zijn. Vanmorgen is mijn menstruatie doorgebroken en vanavond onze intake. Ik krijg nu meteen het schema mee voor de komende weken en mag dan gaan starten met anticonceptie. Spannend! :oops:

Jojo2021 vindt dit leuk.
  6. SVM79

SVM79 Actief lid

3 mei 2021
    248
    144
    43
    Vrouw
    Zeker spannend. Fijn dat je mag beginnen.

7. xxFrummel

xxFrummel Bekend lid

15 dec 2018
    587
    281
    63
    Vrouw
    Waarom is dat eigenlijk dat je eerst aan de pil moet? Ik heb dat niet gehad. Zal dat een reden zijn dat ik nu maar 1 eitje heb?

8. SVM79

SVM79 Actief lid

3 mei 2021
    248
    144
    43
    Vrouw
    Ik ben ook niet aan de pil geweest. Mijn cyclus was regelmatig. Bij mij juist 1 maand geen cyclus gehad...door de lucrine die ik moest prikken.

Denk dat iederr situatie echt apart bekeken wordt.

9. Melissert

Melissert Bekend lid

3 jul 2021
    762
    589
    93
    Vrouw
    Het is vreselijk. Helaas hebben we geen controle en moeten we afwachten... :( succes

10. evi85

evi85 Actief lid

19 apr 2021
    271
    328
    63
    Vrouw

11. Melissert

Melissert Bekend lid

3 jul 2021
    762
    589
    93
    Vrouw
    Guess what.. Enigste kwaaltje(pijnlijke borsten) vanmorgen als sneeuw voor de zon verdwenen.. Dusja.. We gaan t zien.

12. SVM79

SVM79 Actief lid

3 mei 2021
    248
    144
    43
    Vrouw
    #792 SVM79, 3 sep 2021
    Laatst bewerkt: 3 sep 2021
    Gisterenavond laatste utro. Vanmorgen behoorlijk wat kramp in mijn buik en net best aardig wat bloedverlies. Beetje donker niet helder rood. Dus ik denk dat t over is. Heb geen kramp meer maar wel wat licht naar gevoel in buik. Dus nu afwachten of t doorzet.

Moet ik dan toch testen maandag? Of kan ik ook al eerder testen?

13. SVM79

SVM79 Actief lid

3 mei 2021
    248
    144
    43
    Vrouw
    Komt goed.

14. Luna87

Luna87 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.060
    1.297
    113
    Vrouw
    Hier al meerdere testen gedaan, het is helaas niet gelukt :( Vandaag 14dpo, utro laten staan gisteren en nu al behoorlijk bloedverlies.

Mag van het ziekenhuis pas maandag testen, maar dat is 17dpo. Een beetje overdreven.

Hoop voor de anderen op beter nieuws.

15. Pien040

Pien040 Niet meer actief

Ja best een behoorlijke poos waarin voornamelijk heel weinig gebeurde haha. Nu de goede kant op gelukkig. Jij zit in de wachtweken toch? Spannend! Ik duim voor je.

Die wachtweken lijken me zo Spannend! Laat je niet gek maken door alles wat je wel of niet voelt in ieder geval. Je lijf kan nou eenmaal gekke trucjes uithalen. Fingers crossed!!

Lief, dankjewel! Jij van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Voel je je goed?

16. Pien040

Pien040 Niet meer actief

Hi allemaal,
    Ik kon me afgelopen dagen even nergens toe zetten. Na de echo dinsdag zo mega veel last van m'n buik gehad. Woensdag was echt onprettig en heb ik op een halve dag werken na ook echt geen ruk uitgevoerd. Ik moest woensdagavond de otrivelle zetten dus was eigenlijk echt heel bang dat het gisteren helemaal niet te doen zou zijn. Gelukkig viel dat echt 100% mee en ging het eigenlijk veel beter dan de afgelopen dagen.

Vanmorgen was het zo ver, de punctie.. ik merkte dat ik het toch echt wel spannend vond maar ook wel blij was dat het eindelijk zo ver was en die eierstokken hopelijk weer een beetje de goede kant uit gaan. De punctie zelf viel me echt heel erg mee. Ze heeft alles wat ze zag aangeprikt maar noemde daarin niet echt een aantal. Dat waren er in ieder geval meer dan 18. Hier zijn 10 eicellen gevonden. Ik was daar eigenlijk een klein beetje teleurgesteld over en dat is niet helemaal het juiste woord maar voor mijn gevoel niet echt in verhouding met het aantal follikels. Na de punctie ben ik wel een aantal keer bijna van m'n stokje gegaan. Ik ben hier door een lage bloeddruk sowieso gevoelig voor en waarschijnlijk kwam het ook echt door die morfine achtige spuit in je bil haha. We mochten gelukkig zo lang blijven als nodig en het trok uiteindelijk wel weg.

Ik merk dat ik nu nog steeds nogal bleek ben en het zeurt ook behoorlijk. Ze hebben bij mij direct bloed afgenomen en dat doen ze maandag weer zodat ze dit kunnen vergelijken ivm risico overstimulatiesyndroom. Fingers crossed dat dat niet gebeurd en nu dus lekker rustig aan en veel drinken.

Het ziekenhuis heeft zojuist gebeld en alle 10 de eicellen zijn rijp en geschikt voor bevruchting !

Maandag dus eerst bloedprikken en dan als alles er oke uit ziet de eerste terugplaatsing.

Fijn weekend allemaal geniet van het mooie weer x

Asil vindt dit leuk.
  17. Pien040

Pien040 Niet meer actief

Wat enorm klote! Heel veel sterkte en wees vooral een beetje lief voor jezelf.

18. Mimi89

Mimi89 Actief lid

9 nov 2020
    135
    123
    43
    Vrouw
    Hey meiden,
    Sorry voor mijn afwezigheid maar wij zijn spontaan nog even last minuten op vakantie gegaan naar Griekenland. Inclusief verbod van mijn vriend om druk bezig te zijn met dit forum hihi.
    Helaas heb ik ook negatief getest woensdag. Zondag wisten we al dat het fout was aangezien ik ging bloeden. Als het goed is krijg ik rond 30 september mijn volgende menstruatie en mag ik bellen voor cryo terug plaatsing in natuurlijke cyclus. Ik zat erg te twijfelen of we natuurlijk of kunstmatig de terug plaatsing gingen doen. Heb net lang met het ziekenhuis gebelt en we zijn uit gekomen op een natuurlijke cyclus.
    Vind het echt enorm spannend en hoop zo dat onze embryo's goed ontdooien.
    Iemand ervaring met cryo terug plaatsing?

19. Mimi89

Mimi89 Actief lid

9 nov 2020
    135
    123
    43
    Vrouw
    @Luna87 wat super vervelend zeg!! Helaas weet ik hoe je je voelt. Woensdag was onze testdag maar ik begon zondag al licht te bloeden dus toen wisten we al dat het niet goed zat. Ik was echt even verdriet en down. Het voelt zo oneerlijk als je zo ver bent gekomen en het dan alsnog niet lukt. Na veel praten en het een plekje te hebben gegeven gaan we vol goede moet voor onze cryo.
    Heb jij ook nog cryos?

20. SVM79

SVM79 Actief lid

3 mei 2021
    248
    144
    43
    Vrouw

Oh heftig. Maar wat super dat je 10 eicellen hebt. Duimen dat ze allemaal bevrucht raken.

Pien040 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina