@Coco17 wat fijn dat je vrijdag de punctie hebt! Ik hoop dat het meevalt met de pijn en dat er veel eitjes zijn! Ik dacht dat ik me redelijk relaxt voelde in de wachttijd nu, maar was vannacht al om kwart over 4 wakker, en heb een koortslip gekregen, dus blijkbaar ervaart mijn lichaam toch wel wat spanning
@Coco17 Ivm corona krijg ik geen startecho, maar meteen een eerste meting. Wel apart, want dan heb je geen uitgangspunt toch? Maar al wel een week gonal-f gespoten?! Ik weet inderdaad ook niet wat 'normaal' is. Ze willen dat patiënten indien mogelijk, minder vaak het ziekenhuis bezoeken, daarom minder afspraken. Zo is het mij verteld. Mijn partner mag niet mee met echo's, alleen met de punctie en de terugplaatsing. Alvast heel veel succes en sterkte met de punctie. Hopelijk een goede opbrengst.
Zo, de punctie zit er op en heel eerlijk: heb helemaal nergens last van gehad. Eigenlijk niets gevoeld, alleen heel even als ze echt prikken. Maar ook dit was absoluut niet pijnlijk en weet niet waar ik me zorgen om heb gemaakt! Ze hebben alleen maar 3 eicellen gevonden, dus zit nu helemaal te flippen dat er geen bevruchting plaats gaat vinden… We horen het zondag…
Spannend! Bij mij waren er 4 gevonden, ik hoopte ook op meer. Maar daar zijn uiteindelijk 3 goed van bevrucht. Het gaat om de kwaliteit, niet de kwantiteit, zei de gyn tegen mij!
@Coco17 Wat fijn dat het weer achter de rug is. En goed om te horen dat het zo meegevallen is. Ik zie er ook zo erg tegenop. Maar dit komt door de verhalen dat het erg pijnlijk moet zijn. Toch minder eicellen dan dat ze in eerste instantie dachten? Maar gelukkig toch nog 3. Spannend en afwachten nu. @AKeizer waren er nog embryo's ingevroren? En wanneer mag je testen?
@AKeizer: dat zeiden ze inderdaad ook tegen mij, kwaliteit boven kwantiteit. En eigenlijk kan je er ook niets over zeggen. Sommige meiden hebben 12 eicellen, waarvan niks bevrucht en sommige 2 die beide zijn bevrucht en alles er tussen in. juist die onzekerheid maakt me helemaal crazy! @Jeanettie: Door al die negatieve verhalen over de punctie zag ik er ook enorm tegenop! Wilde zelfs de avond ervoor afzeggen.. Daarom bij deze dus ook een positief verhaal: Voelde echt niets! Had ook niet zoveel follikels (7) die aangeprikt moesten worden, misschien dat dat er iets mee te maken had.. Denk dat je er ontspannen in moet gaan. Na die tijd ook zeer weinig last gehad. Dus: jij kunt dit ook!
Ik mag eigenlijk komende vrijdag testen, maar ik ben op vakantie dan. Dus heb afgesproken dat ik die maandag daarop bloed laat afnemen. Ik zit nog te twijfelen of ik voor die tijd al zelf een keertje ga testen, mocht ik nog niet ongesteld zijn geworden. Hoe staat het ervoor met jou? Gek inderdaad dat je geen uitgangsecho hoefde. Wanneer heb je een meting? En geen last van de prikjes?
Ja die onzekerheid is killing he! Ik trok dat ook slecht vorige week. Heb je al iets gehoord vandaag?
Mag ik hier meeschrijven? Ik kopieer even mijn eigen bericht ♡ 12 oktober start voor ons het IVF-PGD traject in het UZA antwerpen Dan hebben we het gesprek en word een gepersonaliseerde test ontwikkeld voor de chromosoom afwijking waar ik drager van ben 0 Het ontwikkelen van die test zal c.a. 3 maanden duren maar kan uitlopen We hopen tegen het voorjaar van 2022 te kunnen beginnen in dit traject voor een broertje of zusje voor Yué (ons natuurlijke wondertje dat helemaal gezond is na 5 miskramen) We zitten al in het fertiliteitstraject in Nederland. Daar ik eerst zo makkelijk zwanger werd maar zwangerschappen verloor... Word ik nu niet meer zwanger en helpen de behandelingen tot op heden niet zoals gehoopt en blijft een ovulatie nogsteeds uit. Voor ons is deze rollercoaster van natuurlijk zwanger worden klaar... als dit al zo moeilijk moet gaan & de kans op zwanger blijven zo klein is. Lijkt me ondanks het heftige IVF-PGD traject, dat dit ons meer rust zal geven. Daarbij is het misschien ook de meest eerlijke kans voor een kindje want alleen gezonde kindjes worden terug geplaatst en zelf kan je kiezen of het wel of geen drager mag zijn. We zullen dan alleen kiezen voor een embryo dat ook geen drager is. Want ik zou niet willen dat mijn kind over x aantal jaar zal staan waar wij nu hebben gestaan. Miskramen miskramen miskramen.... Ik deel dit zeer persoonlijke verhaal, omdat het zo'n taboe is om over te spreken. Zoveel mensen gaan door onvruchtbaarheid helemaal alleen... zwangerschappen worden aangekondigd na 12 weken? En voor wat? Zodat je de pijn van een miskraam alleen draagt (met je partner)? Ik deel dit graag♡ Zodat jij weet; Jij bent niet alleen En Zodat ik mezelf herinner; Ik ben niet alleen♡ En erover praten is goed. Want hoe fijn is de steun als je miskramen of zo'n ingrijpend traject , niet helemaal alleen hoeft te doen...
Welkom meiden @Juune en @Kimm17 en @Laura95 en @Korey en @Jeanettie en Coco17 en @Lilithlove wat leuk dat jullie ook meeschrijven en jullie bijzondere verhalen allemaal delen. Ik ben even niet op het forum en we zijn ineens enorm gegroeid! @Coco17 wat fijn dat de punctie erop zit en je nergens last van hebt! En wauw gewoon alle 3 bevrucht succes met de terugplaatsing vandaag, ik ga voor je duimen! @AKeizer spannend deze onzekerheid, hoe voel je je nu? Zelf ben ik even wat stiller geweest er gebeurt momenteel een hoop in mijn leven. We zijn een bruiloft aan het plannen en elke keer veranderen de regels, word er ondertussen een beetje moe van en daarnaast heb ik een nieuwe baan, dus moest vandaag mijn collega’s het nieuws vertellen en heb aanstaande vrijdag weer een moment met mijn arts om mijn prolactine gehalte te bespreken, dus tot die tijd gebeurt er vrij weinig op ICSI gebied bij ons. Edit: @MotherOfAnAngel welkom! Natuurlijk mag je meeschrijven en jeetje wat heftig allemaal en goed dat je er juist over praat. Door juist dit te delen en het niet voor jezelf te houden kan je het hopelijk allemaal beter een plekje geven. Dat heeft vooral mij tijdens het traject om onze dochter E. te krijgen erg geholpen.
Zo dat is inderdaad een drukke periode voor je zeg!! Ja dat is zeker vermoeiend, al die regels die steeds worden aangepast. Ik hoop wel voor je dat het grotendeels ten goede is, en dat je jullie huwelijk goed kan vieren zonder teveel restricties! Wow en ook nog een nieuwe baan, gefeliciteerd. Heb je al je collega's over het traject verteld? Succes vrijdag!
Welkom op dit forum!! Wat verdrietig om te horen dat je zoveel miskramen hebt gehad. Ik merk ook dat er in het dagelijks leven nog wel eens een taboe op onvruchtbaarheid rust. Maar hier kunnen we gelukkig alles delen, en is het inderdaad goed om te weten dat je niet alleen bent. Ik vind het ook wel eens gek te bedenken dat ik dit jaar alweer 5 jaar geleden ben gestopt met de pil, vanwege onze kinderwens. En die wens is sinds de dood van onze baby vorig jaar alleen maar heviger geworden. Maar we hoorden hoop, en kunnen elkaar hier een beetje bij staan!
Hallo allemaal, Opnieuw allemaal heftige en bijzondere verhalen! Wat is het toch een rollercoaster, waar we allemaal in zitten. Ik zelf zit momenteel echt even in een dip, met name het lange wachten breekt me op. Zijn begin januari naar het zkh gegaan, en hebben op de wachtlijst gestaan om te mogen starten met icsi, nu is het moment daar en mocht ik starten met de pil, blijft voor het eerst in 3 jaar tijd mijn menstruatie in eens achterwegen.. dus nu 2 weken verder nog steeds niet gestart met de pil.. Ik besef me echt dat dit natuurlijk niets is 2 weken maar als je voor je gevoel al zo lang wacht, ik had echt gehoopt voor de zomer tenminste een poging te kunnen doen. Vandaag naar de gynaecoloog geweest en die zag voorlopig ook nog geen menstruatie aankomen, dus gaan we deze nu met tabletten opwekken. En dan gaat het volgende week dus eindelijk ‘beginnen’. Ben ik de enige die het wachten beu is of zijn er meerdere die hier zo’n last van hebben?
He Maaike, echt heel herkenbaar! Vorige keer dat wij wilden starten met ivf was mijn uitgangsecho niet goed (er zat nog een groot follikel), en moest ik een maand wachten. Verschrikkelijk vond ik dat! En afgelopen keer werd ik ook 10 dagen te laat ongesteld. Alsof mijn lichaam werkelijk alles wilt doen om tegen te werken. Inderdaad op het grote plaatje maakt een week of een maand langer niet uit. Maar als je je er op hebt ingesteld dat je eindelijk gaat beginnen is het mega frustrerend!!
Welkom @MotherOfAnAngel. Wat een heftig verhaal en wat goed dat je dit zo eerlijk en open deelt! Lekker meeschrijven, kunnen we je er doorhelpen als je het moeilijk hebt! @svlok: lekker druk bezig dus! Gaat de tijd ook wel snel, of niet? Dan is het zo juli, dan gaan jullie voor een tweede toch? Spannend! @AKeizer, voel je al iets? Vrijdag mag je testen toch? Pfff echt spannend hoor! @Maaikevds: dat wachten is echt verschrikkelijk, het allerergste. Wat ik deed was ergens lekker een glaasje wijn drinken, en ervan genieten zolang het nog kon . Dus dit weekend gewoon lekker het terras op gaan en genieten van de dingen die nu nog mogen! Dit geldt natuurlijk voor ook voor @Korey en alle andere meiden die nog even moeten wachten op het startsein. @Laura95: is het voor jullie al wat meer duidelijk wanneer jullie kunnen starten? @Jeanettie: voor jou komen de spannende tijden ook steeds dichterbij! Volgende week eerste meting toch? de terugplaatsing bij mij is goed gegaan. Vond het een heel bijzonder moment. Echt onvoorstelbaar wat de medische wetenschap toch allemaal kan! Op dit moment voel ik een soort rust in me (zal volgende week wel anders zijn…). Het embryootje zit veilig bij me en kan nu lekker groeien ( hoop ik). In ieder geval ben ik nog nooit zover gekomen als nu, en dat is al heel bijzonder!
@AKeizer we hebben gister echt super goed nieuws gekregen met een toegangstest komen alle regels te vervallen en mogen wij gewoon een bruiloft vieren zonder corona Alleen zullen we toch een paar aanpassingen doen, die we voor corona wel van plan waren, omdat we over een maand al gaan trouwen en er nu niet op zitten te wachten om weer 100 man extra uit te nodigen en alles aan te passen. Mijn nieuwe collega’s weten nog niet van het traject omdat ik er nog niet gestart ben en daarnaast hou ik het in het begin even voor me. Momenteel werk ik nog thuis, dus kan het iets makkelijker regelen als ik even weg moet naar het ziekenhuis. @Maaikevds ik snap dat je even in een dip zit, vervelend dat je menstruatie er nu niet aankomt, ik hoop echt dat het je bespaart blijft om het op te wekken. Vorige keer (toen we voor E. bezig waren) ging ik vol goede moed in mijn eentje naar een echo, waar ik doodleuk kreeg te horen dat we niet verder konden gaan, omdat mijn waardes te hoog waren. Ik liep toen verslagen naar de auto en heb toen flink gehuild in de auto ☹ Je bent dus zeker niet de enige. @Coco17 klopt wij gaan inderdaad voor een tweede Wat fijn dat je je nu in ieder geval goed en rustig voelt. Blijf maar lekker zitten klein embryootje, ik ga voor je duimen!!