Start IVF/ICSI zomer/najaar 2021

Discussie in 'MMM clubs' gestart door svlok, 3 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AKeizer

    AKeizer Actief lid

    24 mei 2021
    286
    253
    63
    Vrouw
    O dat is inderdaad super goed nieuws zeg, een bruiloft zonder corona!! Succes met de laatste aanpassingen en vooral, geniet ervan!!! Voor al jullie gasten ook heel leuk, eindelijk weer een feestje na al die tijd. Gaan jullie daarna nog op huwelijksreis? Veel plezier!
    Fijn dat je het nog niet hoeft te vertellen op werk, als je dat zo kan regelen met thuis werken is dat eigenlijk beter denk ik. Ik moet helaas altijd fysiek aanwezig zijn op werk dus voor mij is dat geen optie.
     
  2. SVM79

    SVM79 Actief lid

    3 mei 2021
    248
    144
    43
    Vrouw
    Hallo iedereen.. ben even niet aanwezig geweest. Maar wat fijn dat meer zich hebben gemeld hier. Toch fijn om met lotgenoten gedacgten en gevoelens te wisselen.

    Ik zal ff update.
    Door corona besmetting is alles uitgesteld. Nu net uitslagen bloedtest en sperma onderzoek etc gehad. Op zich hoopvol. Maar we staan nu voor de keuze gaan we ivf doen.
    Eicelwaarde 1,6..is ok voor mijn leeftijd (42jaar)
    Helaas de waarde mbt de endometriose 61...en dat is te hoog. Voorkeur is 20...weet de naam niet meer van die waarde. Kans op zwanger worden zonder ivf 5%...met ivf 15%. Dus niet heel hoog.
    Advies nu is 30 juni prik met Lucrin om cyclus te stoppen. Mijn lichaam gaat dan in een hard overgang 1 maand. Met alle klachten die erbij komen. 1 maand geen eicel ontwikkeling etc. Dan 30 juli starten met decapeptyl (dus lijf hop in de zwanger worden stand zetten)....12 aug. punctie en dan kijken wat t op levert. De arts maakt zoch hierover geen zorgen..maar wel over acceptatie van mijn lijf na terugplaatsing. Dit omdat de edometriose haarden en de chocolade cyste mijn buik regio in irritatie modus houden. De lucrin zou dit ff moeten dimmen. Maar geen garantie dat t lang kalm blijft.
    Nu dus voor ons de hart versus verstand afweging. Ga ik mezelf dit alles laten doorstaan en kies ik met mijn hart voor waar ik naar verlang. Neem ik bewust risico weer miskraam kans...
    Zo moeilijk..
     
  3. AKeizer

    AKeizer Actief lid

    24 mei 2021
    286
    253
    63
    Vrouw
    Wat een lastige afweging zeg. Als ik het goed begrijp, zijn ze dan bang dat jouw endometriose na terugplaatsing te erg gaat opspelen? Is dat dan ook zo in geval van een natuurlijke zwangerschap?
     
  4. Jeanettie

    Jeanettie Lid

    3 jun 2021
    21
    10
    3
    Vrouw
    @AKeizer Heb je al getest vandaag?
    @Coco17 Hoe voel je je nu? En wanneer mag jij testen?

    Ik heb donderdag 24 juni de eerste meting. Het spuiten gaat me redelijk goed af. Alleen de decapeptyl brand als ik hem in spuit en daarna heb ik 10min een rode plek. En sinds ik gonal f gebruik, heb ik meerdere keren per dag opvliegers (zweet aanvallen die een kwartier duren). Verder geen klachten gelukkig.
     
    AKeizer vindt dit leuk.
  5. AKeizer

    AKeizer Actief lid

    24 mei 2021
    286
    253
    63
    Vrouw
    Nee ik heb nog niet getest!! Ben op vakantie en de farmacie hier was dicht.. dus ik heb besloten maar tot maandag te wachten. Ik ben sinds vandaag wel wat misselijk, en nog geen bloedverlies gehad, dus ik heb er een goed gevoel over!
    Spannend, je eerste meting donderdag. Ik duim voor een goed resultaat! Wel vervelend dat je last hebt van bijwerkingen. Hoeveel eenheden gonal f moet jij spuiten?
     
    SVM79 en Jeanettie vinden dit leuk.
  6. Jeanettie

    Jeanettie Lid

    3 jun 2021
    21
    10
    3
    Vrouw
    @AKeizer Dat klinkt goed tot nu toe. Want je zit nu op dag 15 na de terugplaatsing toch? Dus dat is goed nieuws lijkt me. Fijn hoor!

    Ik spuit 150 eenheden gonal f.
     
    AKeizer vindt dit leuk.
  7. SVM79

    SVM79 Actief lid

    3 mei 2021
    248
    144
    43
    Vrouw
    Ja klopt...dat daardoor mijn lijf de zwangerschap afstoot
     
  8. SVM79

    SVM79 Actief lid

    3 mei 2021
    248
    144
    43
    Vrouw
    Oh @AKeizer wat onwijs spannend. Ik duim heel hard voor je.

    @Jeanettie wat vervelend dat t zo brandt en die zweetaanvallen. Pittig hoor maar fijn dat je verder geen klachten hebt.
     
    Jeanettie en AKeizer vinden dit leuk.
  9. Wondertje2020

    Wondertje2020 Fanatiek lid

    6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    @Jeanettie als de decapeptyl teveel brandt kan het zijn dat je m te kort uit de koelkast hebt gehaald. En qua prikken is het het handigste om m in 45 graden op je huid te zetten en dan korte prik beweging net als een dart pijltje erin zetten. Hopelijk heb je er dan minder last van..
     
    Jeanettie en AKeizer vinden dit leuk.
  10. AKeizer

    AKeizer Actief lid

    24 mei 2021
    286
    253
    63
    Vrouw
    Ja dat had ik ook eerst, toen las ik later in de gebruiksaanwijzing dat het eerst een half uur op kamertemperatuur moet komen
     
  11. AKeizer

    AKeizer Actief lid

    24 mei 2021
    286
    253
    63
    Vrouw
    Maar zou je lijf dan ook een natuurlijke zwangerschap af kunnen stoten?
     
  12. Jeanettie

    Jeanettie Lid

    3 jun 2021
    21
    10
    3
    Vrouw
    @Wondertje2020 ik haal de spuiten 45min van te voren uit de koelkast. En zet ze op 90 a 45 graden. Soms zitten er ook nog ontzettend botte naalden tussen. Dat van die korte dart beweging werkt wel inderdaad. Bij te langzaam moet je echt duwen in de huid. Bedankt voor je tips. Verder kan ik weinig anders doen denk ik. Hopelijk duurt het spuiten zetten niet zo lang meer.

    @SVM79 een spannende periode voor jullie. Succes en sterkte met het nemen van een beslissing!
     
    AKeizer vindt dit leuk.
  13. SVM79

    SVM79 Actief lid

    3 mei 2021
    248
    144
    43
    Vrouw
    Ja die kans is net zo groot...wss is t daardoor nog niet gelukt. De hoop is de medicatie na de punctie om innesteling te bevorderen.
     
  14. AKeizer

    AKeizer Actief lid

    24 mei 2021
    286
    253
    63
    Vrouw
    Lastig zeg. Maar als je in beide gevallen dat risico loopt zou ik toch voor ivf gaan met de hogere slagingskans. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Sterkte met de keuze maken!
     
    SVM79 en Jeanettie vinden dit leuk.
  15. SVM79

    SVM79 Actief lid

    3 mei 2021
    248
    144
    43
    Vrouw
    De keuze is gemaakt...we gaan toch door met ivf. We gaan voor de grotere kans van slagen. Duimen en bidden maar.
    30 juni de lucrine en 30 juli start decapeptyl en ovaleap.

    @AKeizer ...al getest? Duim en bid voor je.
     
    Jeanettie en AKeizer vinden dit leuk.
  16. Wondertje2020

    Wondertje2020 Fanatiek lid

    6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    Ik lees even mee, wat spannend om te starten. Ik vroeg me wel af, hoe komen ze aan die slagingspercentages bij jullie?
    Ik denk dat wij ook starten met IVF eind juli en dan ook decapeptyl maar ipv Ovaleap nog de Gonal F.
     
  17. Luna87

    Luna87 Fanatiek lid

    28 aug 2018
    1.060
    1.297
    113
    Vrouw
    He meiden,

    Ik zou ook graag mee willen schrijven. Heb van onze dochter heel erg leuk contact met een groep meiden waarvan we allemaal onze kindjes via IVF/ICSI hebben. Dus we doen gewoon nog een poging. Ik ben Luna, 34 jaar en woonachtig in het noorden van het land. We hebben een dochter van december 2019. Een heerlijk actief, lief en eigenwijs kind! ♥

    Hier de afgelopen zes maanden geprobeerd zwanger te worden door middel van ICSI in de natuurlijke cyclus. Dat is een speciale vorm van ICSI die alleen toegepast wordt in het UMCG. Je hebt dan een punctie van je ene natuurlijke eitje die 'normaal gesproken' ook aan de beurt zou zijn geweest die maand. Met ondersteuning van een klein beetje hormonen. Op deze manier hebben we onze dochter ook gekregen. Helaas liepen deze zes pogingen op niks uit en hadden we te maken met alle soorten pech die er te bedenken zijn. Eitje niet meegekomen met de punctie, natuurlijke eisprong gehad voor de punctie, terugplaatsing zonder succes etc etc.

    We gaan nu 'gewone' ICSI doen. Ik begin komende vrijdag de 25e met het spuiten van decapeptyl en neem maandag de 28e de laatste pil. Vanaf 6 juli dan FSH (weet nog niet welke) erbij. De punctie staat gepland voor half juli. Ik ben erg benieuwd waar het op uit gaat lopen en vind het ergens ook wel spannend omdat dit voor ons toch weer een nieuw traject is. Van de andere kant kijk ik er enorm naar uit omdat natuurlijk zwanger worden voor ons zo goed als onmogelijk is. Hopelijk is het ons gegund om nog een tweede wondertje te mogen krijgen!

    Veel succes allemaal!
     
    Korey, Kimm17 en Laura95 vinden dit leuk.
  18. Luna87

    Luna87 Fanatiek lid

    28 aug 2018
    1.060
    1.297
    113
    Vrouw
    IVF/ICSI/CRYO
    svlok
    - 31 jaar - 2de kindje
    AKeizer - 35 jaar - 2de kindje
    Lampje007 - 34 jaar - 2de kindje
    Maaikevds - 30 jaar - 1ste kindje
    Korey - 37 jaar - 2e kindje
    Mimi89 - 31 jaar - 3e kindje
    Jeanettie - 40 jaar - 1e kindje
    Coco17 - 37 jaar - 1e kindje
    Laura95 - 26 jaar - 1e kindje
    Kimm17 - 28 jaar - 3e kindje
    Luna87 - 34 jaar - 2de kindje

    Afspraken
    svlok -
    week van 7 juni bloedprikken en 14 juni uitslag (prolactinegehalte)
    AKeizer - indien laatste echo goed, 4 juni punctie
    Lampje007 - week 6 augustus: start medicatie pickup
    Maaikevds - wacht op menstruatie ergens 2-3 juni, dan start met de pil. Afwachting afspraak verpleegkundige wanneer te starten met spuiten.
    Korey - 26 juli intake IVF
    Mimi89 - verwacht menstruatie op 12 juli en dan starten op dag 3 met de pil.
    Jeanettie - 24 juni eerste echo (follikelgrootte meten).
    Coco17 - 6 juni - tweede follikelmeting
    Coco17 - 8 juni - derde FM
    Luna87 - 25 juni starten met decapeptyl


    Testdatum
     
  19. SVM79

    SVM79 Actief lid

    3 mei 2021
    248
    144
    43
    Vrouw
     
  20. AKeizer

    AKeizer Actief lid

    24 mei 2021
    286
    253
    63
    Vrouw
    Spannend, we gaan mee duimen met je!
    Nou, hier ben ik nog steeds aan het wachten.... had vanochtend om 10 uur bloed laten afnemen, en toen ik om 5 uur belde was er nog steeds niks bekend. Heb net heel brutaal zelf het lab gebeld, er was iets met het apparaat, ze verwachten de uitslag over een half uurtje..
     

Deel Deze Pagina