Start IVF/ICSI zomer/najaar 2021

Discussie in 'MMM clubs' gestart door svlok, 3 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ourbigdream

ourbigdream Actief lid

10 sep 2018
    450
    397
    63
    Vrouw
    Morgen mag ik gaan stimuleren met het 1e hormoon! Vanaf volgende week dinsdag komt daar een 2e injectie bij. Vrijdagochtend 29 oktober een 1e echo om te kijken hoe het gaat .. en dan horen we meer!

Het gaat echt beginnen!!

Esthar789, Jojo2021, Geluksvlinder en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. Nandine

Nandine Actief lid

18 aug 2021
    461
    426
    63
    Vrouw
    Hoi allemaal,

Ik wil ook graag meepraten, ben 2 augustus begonnen met icsi 1. Ik had 12 rijpe eicellen waarvan 3 bevrucht. Dit zijn 3 goede 8 cellige embryo’s geworden. Eind augustus had ik een verse tp, maar helaas niet zwanger. Gisteren een dag 4 embryo/cryo teruggeplaatst gekregen. Alles zag er goed uit dus nu wachten en heeeel veel duimen. Ik vind het zo spannend.. 3 nov mag ik testen.
    Heel veel succes met wachten allen! Ik duim voor jullie :)

Groetjes Nandine

SVM79, Esthar789, ourbigdream en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. Nandine

Nandine Actief lid

18 aug 2021
    461
    426
    63
    Vrouw
    Heel veel succes!! Welke hormonen heb je?

4. RoosP

RoosP Lid

21 okt 2021
    36
    79
    18
    Vrouw
    Hallo allemaal,

Ik ben Roos, 31 jaar en op 9 oktober begonnen met het injecteren van Decapeptyl..
    Mijn partner en ik proberen vanaf 2019 een kindje te krijgen na veel proberen en na veel onderzoeken hebben wij afgelopen maart te horen gekregen dat wij mochten starten met een ICSI behandeling!
    Nu dus volop aan de hormonen en tot nu toe gaat het redelijk.. aanstaande zaterdag mag ik naast Decapeptyl ook Gonal-F gaan injecteren en de eerste punctie staat nu gepland op 4 november.. erg spannend allemaal!! Ondanks dat wij heel realistisch zijn over het feit dat de kans klein is dat het in één keer lukt, proberen wij wel enorm positief te zijn en alle positieve energie in de behandeling te steken..
    Ik merk dat ik het mis om met de mensen om mij heen te kunnen schakelen en ervaringen uit te kunnen wisselen, dus dit forum is perfect! Ik ga nu heerlijk op de bank alle 64+ (!) pagina’s doorlezen :)
    Ik wens jullie alle goeds!!

SVM79, Esthar789, ourbigdream en 4 anderen vinden dit leuk.
  5. Melissert

Melissert Bekend lid

3 jul 2021
    762
    589
    93
    Vrouw
    Heyyy welkom!! Klinkt een beetje als mijn protocol. Ook vrij lang met decapeptyl en gonal F. Het is idd allemaal heel spannend en ik wens je heel veel succes met alles. Hoe bevalt het prikken? Goed om er positief in te gaan.

6. RoosP

RoosP Lid

21 okt 2021
    36
    79
    18
    Vrouw
    Het prikken valt mij erg mee.. (tot nu toe)
    Ik ben benieuwd wat de bijwerkingen gaan zijn van de Gonal-F, maar tot nu toe kan ik het redelijk handelen..
    Hoe gaat het nu bij jou?

7. Melissert

Melissert Bekend lid

3 jul 2021
    762
    589
    93
    Vrouw
    Nouja ik ben op t moment niet aan prikken. Ik heb dat al gedaan voor Icsi 1. Ik had dus een lang protocol met Deca. Gonal & Pregnyl. Ik heb me eerste verse tp al gehad en die was dus mislukt. Ik heb 3 5-daagse cryos over en ik ga eind oktober mijn behandeling starten voor de cryo terugplaatsing. Ik had zelf heel veel bijwerkingen van decapeptyl. Ik heb ze allemaal voorbij zien komen... jij daar nog last van? van gonal F heb ik niet echt iets gehad. Het enigste wat ik had is dat je het gaat voelen. Je follikels groeien natuurlijk en dat voel je wel.

8. RoosP

RoosP Lid

21 okt 2021
    36
    79
    18
    Vrouw
    Hoi!! Ja ik heb inderdaad nu ook een lang schema..
    Hoe ziet zo’n behandeling voor een cryo terugplaatsing eruit? Gaat dat op je cyclus of moet je dan ook nog iets qua medicatie gebruiken/prikken?
    Ik heb 30 oktober mijn eerste echo en ben echt zo benieuwd wat we dan gaan zien.. hopen dat de injecties en mijn lichaam hun werk hebben gedaan!!
    Het enige wat ik merk aan de Decapeptyl is dat ik wat emotioneler ben.. Snel verdrietig en een kort lontje, al is dat al wel iets minder sinds ik afgelopen zaterdag mocht stoppen met de pil naast de Decapeptyl..
    Die terugplaatsing en de wachtweken lijken mij zo spannend! Ik probeer nu al een klein beetje een datum te zoeken wanneer ik zelf zou kunnen testen.. Maar eerst maar even alle stappen bewandelen :p
    Punctie staat nu 4 november, maar zou dus ook iets eerder/later kunnen zijn afhankelijk van hoe het gaat met de Gonal-F en de groei van de eiblaasjes straks..
    de terugplaatsing is 3 of 5 dagen later, afhankelijk van een onderzoek waar wij aan meedoen.. Er wordt na de punctie en als de aantallen bekend zijn geloot of wij na 3 of 5 dagen de terugplaatsing krijgen..
    spannend allemaal! Ik ga voor je duimen

9. Geluksvlinder

Geluksvlinder Actief lid

30 sep 2021
    169
    153
    43

Veel succes! En natuurlijk welkom;)

RoosP vindt dit leuk.
  10. Geluksvlinder

Geluksvlinder Actief lid

30 sep 2021
    169
    153
    43
    Welkom! En succes met de wachtweken, ik vind het nu al lang duren. Ik mag 2 november testen...

11. MupkeIR

MupkeIR Niet meer actief

Heel veel succes! Spannende tijden...

12. MupkeIR

MupkeIR Niet meer actief

Jeetje wat duurt dat wachten lang. Volgende week mag ik officieel testen. Merk dst ik moe ben, af en toe misselijk en wat menstruatie krampen.

Ik merk dat ik daar enorm van aan t malen raak. Wat doen jullie om je tijd door te komen?

13. ourbigdream

ourbigdream Actief lid

10 sep 2018
    450
    397
    63
    Vrouw
    Ik begin met 187.5 Gonal-F en dinsdag komt daar 1 injectie Fyremadel bij.

14. ourbigdream

ourbigdream Actief lid

10 sep 2018
    450
    397
    63
    Vrouw
    Welkom Roos! We lopen nagenoeg gelijk op. Mijn voorlopige punctiedatum 2/11. Succes en laat je af en toe van je horen?

RoosP vindt dit leuk.
  15. Esthar789

Esthar789 Lid

12 sep 2021
    44
    21
    8
    Vrouw
    Lastig is dat he. Ik vind dat ook altijd de moeilijkste tijd. Je bent geen stappen meer aan het nemen met prikken, echo en punctie, etc. Alleen maar wachten en van alles (denken te) voelen. En alle symptomen van zwanger zijn en menstruatie lijkt op elkaar, dus googelen heb je ook niks aan! De enige tip die ik heb is afleiding, lekker afspreken en bezig zijn

Geluksvlinder en MupkeIR vinden dit leuk.
  16. Esthar789

Esthar789 Lid

12 sep 2021
    44
    21
    8
    Vrouw
    Vandaag de uitgangsecho gehad en weer goedgekeurd. Ondanks de progynova toch een eigen follikel dus net de ovitrelle moeten spuiten. Volgens de arts alleen maar positief voor de kans dat het blijft plakken. Donderdag de terugplaatsing van een 5-daagse.

vraagje: wat deden/doen jullie na de terugplaatsing qua sport? Gewoon doortrainen of even rustig aan doen? En hoe lang heb je dat gedaan dan?

MupkeIR vindt dit leuk.
  17. RoosP

RoosP Lid

21 okt 2021
    36
    79
    18
    Vrouw
    Oh wat spannend!! Ik moet nog flink bijlezen.. maar jij begint vandaag met IVF zie ik in je handtekening?
    Ik heb 30 oktober de eerste echo, ben zo benieuwd of alles volgens schema loopt.. ik duim voor je!

ourbigdream vindt dit leuk.
  18. Melissert

Melissert Bekend lid

3 jul 2021
    762
    589
    93
    Vrouw
    Behandeling van cryo tp kan op verschillende manieren geloof ik. Ik had ook de optie om het in een natuurlijk cyclus te doen... Maar mijn arts raden me toch aan om het met medicatie te doen.. is per ziekenhuis ook wel verschillend geloof ik. Ik ben in behandeling bij Radboud trouwens.... Ik moet met Progynova(pillen) beginnen zodra ik ongesteld ben om zegmaar mijn baarmoederslijmvlies op te bouwen en krijg dan na een tijdje een echo om te zien hoe dat gaat. En vanuit daar de tp. Moet ook nog utrogestan(bolletjes die je vaginaal in moet brengen) gebruiken. Maar dat pas later.

Ik had zelf dat emotionele niet echt. Ik had vooral lichamelijke klachten.. zweten in de nacht. Hoofdpijn. Drogen ogen. Drogen mond. Constant kleine bloedingen. Heel erg moe maar niet kunnen slapen en me eetlust was ook weg. Was echt niet leuk haha toen ik gonal f ernaast ging gebruiken ging het wel weg. Ja precies het is ff kijken hoe je er op reageert. Hoeveel eenheden gonal f moet je gebruiken? Wachtweken zijn pittig ja.. probeer gewoon zoveel mogelijk afleiding te zoeken en ga vooral Google niet op haha. Maar voor je t weet is het zover. Ik kwam trouwens na mijn verse tp niet eens aan testen toe. Werd 14 dpo ongesteld. Ik ga ook voor jou duimen!! Heel veel succes met prikken nog :)

19. Geluksvlinder

Geluksvlinder Actief lid

30 sep 2021
    169
    153
    43
    Hi Mupke,

Ik vind het ook een lastige tijd. Je haalt je vanalles in je hoofd, je wilt vroeg testen maar moet jezelf weerhouden want de kans dat het negatief is is groter dan positief...:mad:gewoon frustrerend!
    Bij de vorige 2 cryo's voelde ik vanalles. Zelfs klachten van innesteling en ook menstruatieachtige kramp.
    Ik wist zeker dat het goed zo zitten, ging testen vanaf 7 dgn na de tp maar alles was superwit... zelfs geen vage tuurstreepjes... ik werd daar heel onrustig van.
    Nu heb ik na de cryo tp helemaal nergens last van. 2x ongeveer een halve minuut wat steekjes gevoeld, toen dacht ik, ja dit is de innesteling:roflmao:... maar het zegt natuurlijk niets. Ik maak mezelf gek. Dus lekker van je af schrijven meis. We zitten met zoveel in dezefde wachtweken. Laten we elkaar erdoorheen kletsen! Ik hoop natuurlijk dat wat je voelt allemaal positieve symptomen zijn, wanneer ga je testen?
    Ik heb 19 okt tp gehad van een blasto 5 dgn en mag pas 2 nov testen. Maar ik denk dat het wel wat eerder gaat worden:oops:
    Fijn weekend!!

MupkeIR vindt dit leuk.
  20. RoosP

RoosP Lid

21 okt 2021
    36
    79
    18
    Vrouw
    Hoi! Bedankt voor je reactie.
    Ik ben in behandeling in het UMC.. heb inderdaad ook die Utrogestan bolletjes voor na de tp.
    Ik heb gisteren te horen gekregen dat ik vandaag 100 eenheden Gonal-f moet gaan gebruiken.. dat stond eerst op 150 eenheden maar aan de hand van mijn AMH hebben ze het bijgesteld.
    Die bijwerkingen klinken echt heel pittig!! Wat ellendig joh.. ik hoop dat je van de Progynova gene bijwerkingen krijgt.
    Ja die afleiding is wel echt goed denk ik, anders word ik gillend gek denk ik.. Maar nu eerst maar hopen dat het überhaupt tot een punctie en terugplaatsing komt. Ik heb 30 oktober de eerste echo, dus nog even afwachten!
    Ik hoop dat je snel kan beginnen met de Progynova!

Deel Deze Pagina