Start IVF/ICSI zomer/najaar 2021

Discussie in 'MMM clubs' gestart door svlok, 3 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosievvl

Rosievvl Lid

21 dec 2020
    12
    28
    13
    Vrouw
    IVF/ICSI/CRYO
    svlok
    - 31 jaar - 2de kindje
    AKeizer - 35 jaar - 2de kindje
    Lampje007 - 34 jaar - 2de kindje
    Maaikevds - 30 jaar - 1ste kindje
    Korey - 37 jaar - 2e kindje
    Mimi89 - 31 jaar - 3e kindje
    Jeanettie - 40 jaar - 1e kindje
    Coco17 - 37 jaar - 1e kindje
    Laura95 - 26 jaar - 1e kindje
    Kimm17 - 28 jaar - 3e kindje
    Luna87 - 34 jaar - 2de kindje
    Rosievvl - 26 jaar - 1e kindje

Afspraken
    svlok -
    week van 7 juni bloedprikken en 14 juni uitslag (prolactinegehalte)
    AKeizer - indien laatste echo goed, 4 juni punctie
    Lampje007 - week 6 augustus: start medicatie pickup
    Maaikevds - wacht op menstruatie ergens 2-3 juni, dan start met de pil. Afwachting afspraak verpleegkundige wanneer te starten met spuiten.
    Korey - 26 juli intake IVF
    Mimi89 - verwacht menstruatie op 12 juli en dan starten op dag 3 met de pil.
    Jeanettie - 24 juni eerste echo (follikelgrootte meten).
    Coco17 - 6 juni - tweede follikelmeting
    Coco17 - 8 juni - derde FM
    Luna87 - 25 juni starten met decapeptyl
    Rosievvl - 6 juli intake IVF/ICSI

Testdatum

2. Rosievvl

Rosievvl Lid

21 dec 2020
    12
    28
    13
    Vrouw
    Hi meiden!

Graag zou ik mezelf ook bij deze groep aansluiten om mijn ervaringen te delen en die van jullie te lezen.

Even wat achtergrond informatie betreft onze situatie. November 2019 gestopt met de pil. November 2020 naar de huisarts gestapt. Helaas kwam al snel naar voren dat mijn vriend verminderd vruchtbaar bleek. Bij mij ook van alles onderzocht. Dit bleek allemaal in orde. Omdat de zaadkwaliteit zodanig slecht is kwamen wij niet in aanmerking voor IUI of gewone IVF, dus voor ons gaat het een IVF/ICSI traject worden. 6 juli hebben we ons intake gesprek om de behandeling te bespreken. Super spannend, maar gek genoeg ook veel zin in. Er lijkt eindelijk wat licht aan het einde van de tunnel (meer mensen die dit gevoel ervaren)? Na al die ovulatie testen, verplicht seks hebben, gevolgd door de zoveelste teleurstelling, ben je er beiden ook wel een beetje klaar mee. Nu dus waarschijnlijk begin augustus echt van start met het traject.

Leuk om het traject van jullie mee te volgen! Laten we hopen dat het snel raak gaat zijn!

Laura95, Maaikevds en Kimm17 vinden dit leuk.
  3. Kimm17

Kimm17 Fanatiek lid

10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    @AKeizer wauw ik lees een top berichtje van je!!
    Hoe voel je je?
    Veel testen gedaan of maar 1ntje en die was meteen goed ;p

4. Kimm17

Kimm17 Fanatiek lid

10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    Sorry dat ik even niet gereageerd heb, af en toe is het zo druk met alles dat ik dit even vergeet :oops:

Had woensdag mijn controle in het ziekenhuis, werd even gecheckt of alles er nog goed uitzag en op z'n plaats zat.
    Alleen nu zagen ze al 20+ eiblaasjes zitten op m'n rechtereierstok en dat kan dus een tegen van pcos zijn.
    Dat willen ze even onderzoeken en moet ik straks als ik ongesteld ben op dag 3 bloed laten prikken en dan kunnen ze dat blijkbaar zien.

Verder maakt het niet veel uit of dat ik het wel of niet heb want we doen toch al ICSI, maar het is wel handig om te weten voor later en voor misschien de medicatie.

Nog 1 tip voor de spuiten als ze pijn doen met zetten.
    Heel hard in je buik knijpen en dan de spuit erin zetten. Dan voel je de prik niet.
    En zoals andere al zeiden eerder uit de koelkast halen, hielp bij mij ook!

5. AKeizer

AKeizer Actief lid

24 mei 2021
    286
    253
    63
    Vrouw
    Bedankt!! Haha nou ik was een beetje bang om te testen, en ik was op vakantie. Dus had netjes 15 dagen gewacht tot de bloedafname in het ziekenhuis. Ik voel me gelukkig goed!

Ik heb net als jij ook PCOS. Als je inderdaad toch al icsi gaat doen veranderd er niet zoveel denk ik. Wanneer denk je dat jullie mogen beginnen?

6. AKeizer

AKeizer Actief lid

24 mei 2021
    286
    253
    63
    Vrouw
    Welkom op dit forum. Het is jammer dat het nodig is, maar starten met zo'n traject geeft inderdaad wel het gevoel dat je eindelijk door kan. Ik hoop dan ook dat jullie na je intake snel aan de slag mogen!

7. Kimm17

Kimm17 Fanatiek lid

10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    Wow dat is knap zolang wachten haha, scheelt dat je op vakantie was toch wat extra afleiding.
    Maar ik ben echt super blij voor je :D

Mijn vriend moet die sot test nog doen, maar hij wilde even eerst vitaminepillen slikken (condensyl) het helpt een beetje. Dus ik denk volgende week dat hij afspraak maakt. Ik moet even m'n ongesteldheid afwachten.
    En dan gaan we tegelijk de uitslagen bespreken en behandelplan opstellen
    Dus ik denk binnen nu en een paar weken

8. Jeanettie

Jeanettie Lid

3 jun 2021
    21
    10
    3
    Vrouw
    @Coco17 Wat een verdrietig nieuws zeg! Maar ik lees ook dat je weer moed en kracht hebt om door te gaan!

@AKeizer Hoe gaat het met je? Voel je je goed?

Vanochtend heb ik de 2e follikel meting gehad. 8 van de 11 zijn groot genoeg en klaar voor de punctie. De andere 3 blijven iets achter. Maar misschien trekt dat nog bij.

Vanavond pregnyl spuiten en dinsdagochtend is het zo ver. Spannend! Hoop écht dat het meevalt.

Kimm17 vindt dit leuk.
  9. AKeizer

AKeizer Actief lid

24 mei 2021
    286
    253
    63
    Vrouw
    Heel spannend zeg! 8 is echt al een goed aantal, en alleen maar mooi meegenomen als die andere 3 wel door groeien. Ze prikken volgens mij tijdens die punctie toch alles aan wat ze zien.
    Sterkte dinsdag, probeer je te ontspannen en goed op je ademhaling te denken. Succes!

Jeanettie vindt dit leuk.
  10. AKeizer

AKeizer Actief lid

24 mei 2021
    286
    253
    63
    Vrouw
    Met mij gaat het goed, bedankt @Jeanettie! Soms wat misselijk en moe, maar valt allemaal mee. Ik ben erg benieuwd naar de echo, nog 8 nachten wachten. Tot die tijd heb ik het redelijk vol gepland met werk en afspreken met vriendinnen, dus de tijd gaat daardoor wel snel en ben er minder mee bezig dan ik had gedacht.

Kimm17 en Jeanettie vinden dit leuk.
  11. Jeanettie

Jeanettie Lid

3 jun 2021
    21
    10
    3
    Vrouw
    @AKeizer Klopt, een mooi aantal. Ben er blij mee, gezien ik bijna 41 wordt. Ze halen ze sowieso allemaal weg. Maar het kan zijn dat die 3 niet rijp zijn en ze daar niets mee kunnen. De andere 8 zagen er veelbelovend uit.

Bedankt voor je tips! Ik ga er op proberen te letten.

Fijn dat het je redelijk af gaat. Een kleine week wachten dan nog. En slim... lekker druk, dan gaat de tijd snel!

12. Maaikevds

Maaikevds Lid

12 mei 2021
    28
    16
    3
    Vrouw
    Hoi allemaal,
    Ook even weer niets van mezelf laten horen.
    Na een onzekere start mag ik woensdag eindelijk beginnen met spuiten.. eerder dan verwacht maar er is een plekje vrij gekomen.

Wel behoorlijk spannend gezien dat ik de intake bij de verpleegkundige nog niet gehad heb. Maar ik als “stoere meid” gaf aan dat ik het zelf wel kan. Dus dat moeten we nog even gaan uitvinden.
    Hoe hebben jullie je eerste spuiten ervaren?

@Rosievvl welkom in de groep, erg bijzonder om te lezen dat onze verhalen precies met elkaar overheen komen!! Ik loop iets op je voor.

veel succes allemaal

13. Rosievvl

Rosievvl Lid

21 dec 2020
    12
    28
    13
    Vrouw
    @Maaikevds - Oh het is zo spannend hè! Benieuwd hoe je de prikken gaat ervaren. Hier zie ik toch ook wel erg tegenop!

14. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Als oude "rot in het vak" is het inmiddels een gewoonte geworden ;)

Wat gaan jullie spuiten?

15. Maaikevds

Maaikevds Lid

12 mei 2021
    28
    16
    3
    Vrouw
    Ik ga morgen starten met decapeptyl. En daarna gonal-f

16. AKeizer

AKeizer Actief lid

24 mei 2021
    286
    253
    63
    Vrouw
    O wat fijn dat je toch eerder als verwacht mocht beginnen! Ik vond het prikken wel meevallen, al gaat het na een tijdje soms wel irriteren. Goed een andere plek steeds opzoeken. Die naaldjes zijn heel dun, voel je niet zoveel van. Succes!

17. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Als ik zo vrij mag zijn om wat tips te geven:

Decapeptyl een half uurtje van de voren uit de koelkast halen of een beetje warm wrijven tussen je handen, dan prikt de vloeistof minder.

Als je een beetje spek hebt op je buik, dan is meestal de regio rond de navel het "lekkerst" om te prikken, ik pak meestal mijn randje en knijp hier een beetje in, dan voel je de prik van de naald wat minder. Anderen van ons "oudjes" gebruiken een ijsklontje om de plek een beetje te verdoven. Heb je spek op je benen, dan daar, ik wissel tussen binnenkant bovenbeen en navel.

Zelf raad ik niet aan de prik er in te jassen, maar met beleid er in te schuiven. Ik prik de naald in de buik en dan bij elke uitademing doe ik hem iets verder. Vooral bewust zijn waar je mee bezig bent is er belangrijk.

Het is eng in het begin maar neem er je tijd voor. Gonal-f hoef je niet te mengen.

En tik een beetje tegen de spuit bij decapeptyl om de belletjes naar boven te krijgen (lucht zorgt voor blauwe plekjes. Schuif dan de stamper iets omhoog tot je een druppeltje vloeistof aan de naald hebt. En laat alle spuiten nog een seconde of 10-15 zitten. Waneer je deze eruit trekt, wrijf dan even over de plek om het erin te masseren.

Meer tips heb ik niet :)

Succes meiden!

Kimm17 en AKeizer vinden dit leuk.
  18. Juune

Juune Lid

1 jun 2021
    32
    3
    8
    Vrouw
    #158 Juune, 29 jun 2021
    Laatst bewerkt: 29 jun 2021
    Hoi allemaal, ik heb even niet geschreven, bewust even wat afstand genomen van dit onderwerp tot ik mijn 1e gesprek met gynaecoloog in het ziekenhuis zou hebben gehad. Mijn vriend en ik hadden in mei al een telefonische intake gehad met hem en vandaag zouden we uitslagen bloed en sperma bespreken en echo-onderzoek zou plaatsvinden.
    Bloed-en sperma-onderzoek hebben nog niet plaatsgevonden, want ik bleek ineens weer zwanger (2e keer, vorig jaar miskraam met 7 weken). Helaas werd het dit keer ook een miskraam, heel vroeg, een paar dagen na de positieve test. Nu 4 weken verder en nog geen menstruatie gehad dus ook nog geen bloedonderzoek gedaan omdat dit in de menstruatiecyclus moet gebeuren (ach, jullie kennen het vast). De gynaecoloog gaf aan dat hij niets geks verwacht van het bloedonderzoek wat ik in mijn volgende periode zal laten doen, omdat hij al genoeg positiefs zag via de echo.

Vandaag bij echo was de gynaecoloog ook positief: het zag er naar zijn zeggen goed uit en ik heb een bovengemiddelde eicelvoorraad voor mijn leeftijd (ik ben 38), wat gunstig is. Ook zag hij dat ik net mijn eisprong weer heb gehad, dat dacht ik al te hebben gemeten! (was erg onduidelijk door steeds vrij donkere ovulatietesten te hebben gehad afgelopen weken).Twee miskramen kunnen stomme pech zijn, dus nog even proberen is niet onlogisch zei de gynaecoloog. Toch een verder traject in, wat niet persé de kansen vergroot, mag ook. Dan gaat het over IUI of IVF.
    Ik voelde me gerustgesteld. Echt een aardige man ook, dat helpt ook enorm merk ik. Ben nogal kritisch op medici, omdat ik zelf ook een behandelachtergrond heb, maar dan in een andere tak van zorg.
    Maar nu? Ik voel aan alles dat we nog willen gaan proberen. We gaan trouwen in november en tot die tijd voel ik dan in elk geval geen druk of eventuele ingewikkeldheden rondom een medisch traject met alle mogelijke impact. Toch realiseer ik me dat we er nog niet zijn. Dat niets met zekerheid gezegd kan worden en we nog altijd in onzekerheid leven of en wanneer het mag lukken....Ik ben benieuwd hoe jullie hiernaar kijken? Is dit herkenbaar? Hebben jullie advies?

Kimm17 vindt dit leuk.
  19. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    @Juune, ik wilde beginnen met je sterkte te wensen, 2x een miskraam hakt er wel even in.
    Dan wilde ik je feliciteren met dat jullie gaan trouwen. Wat een mooi vooruitzicht.

Alles wat je schrijft is herkenbaar. Je schrijft over een mooie eicel voorraad, hebben ze ook een schatting gegeven? Het bloed prikken zal op hormomen zijn, AMH, FSH, LH progesteron enz. En dat kan door de miskraam verstoord zijn. Mocht je nog een bloedstollingsonderzoek krijgen houd dan ook rekening met wat kleine afwijkingen in verband met de miskraam.

Andere kant, en dat is mooi maar ook een doodoener, er is 2 x iets gebeurd en dat is al mooi.
    Als ik een tip mag geven, dan zou ik starten met 3 rondes IUI mits zaad het toe laat. Het is minder ingrijpend en intensief en nu je 2x "natuurlijk" zwanger bent geweest kan dan misschien al de oplossing voor jullie zijn. Aan de andere kant ook een goed opstap voor het traject, dan is het allemaal niet zo nieuw meer.

Maar wat jullie ook beslissen. Heel veel succes!

20. Jeanettie

Jeanettie Lid

3 jun 2021
    21
    10
    3
    Vrouw
    Hoi allemaal, de punctie is weer achter de rug. Heb helaas alles en elke prik gevoeld. Het was écht geen pretje. Dit kwam ook door de ligging van de eierstokken. De rechter lag erg ver bovenin en de linker boven op de baarmoeder. Dus daar moesten ze heel hard duwen om bij te komen. Links zaten er ook veel bloedvaatjes om heen. Die mogen ze niet raken, want dan krijg je bloedingen enz. Daarom werd er nog een arts bijgehaald zodat ze het samen konden doen.

11 follikels zijn aangeprikt en leeg gezogen. Daarna een uur naar de rustkamer. Daar kwam iemand van het lab vertellen dat ze 7 eicellen hadden. Er zijn dus follikels geweest die leeg waren of onrijpe eicellen hadden.

Ik was erg gespannen bij de rechtse.
    Bij links kon ik me beter ontspannen en was het zo voorbij. Dus als je goed kunt ontspannen en de ligging van de eierstokken is goed, dan is het waarschijnlijk zo gepiept.

Donderdag hoor ik hoeveel er bevrucht zijn... Dus afwachten weer..

Kimm17 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina