Start IVF/ICSI zomer/najaar 2021

Discussie in 'MMM clubs' gestart door svlok, 3 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Geluksvlinder

Geluksvlinder Actief lid

30 sep 2021
    169
    153
    43
    Jeetje Pien, wat een tegenvaller. Heel veel sterkte meis

Pien040 vindt dit leuk.
  2. Nandine

Nandine Actief lid

18 aug 2021
    461
    426
    63
    Vrouw
    Heel veel succes morgen met de punctie! Hopen op mooie eitjes en embryo’s.

3. DZ91

DZ91 Fanatiek lid

13 feb 2021
    1.825
    1.410
    113
    Vrouw
    Lieve allemaal...

Vandaag mijn 1ste vaccin.
    Nu mag ik van mijn arts na de eerstvolgende ovulatie een terugplaatsing van een cryo.
    Het kán zo zijn dat dit net voor, net na een 2e vaccin is.. of wanneer ik bijv. kan zien of ik wel/niet zwanger ben. Ik weet nog niet hoe me cyclus gaat reageren. Nu zegt de arts dat dit allemaal geen probleem is (vaccineren en terugplaatsing). Wat hebben jullie hierover gehoord?

4. Geluksvlinder

Geluksvlinder Actief lid

30 sep 2021
    169
    153
    43
    15 DPO en test negatief. Helaas game over!
    Tijd voor een pauze:$

5. Famke93

Famke93 Actief lid

28 sep 2021
    201
    156
    43
    Vrouw
    Ah wat shit ! Heel veel sterkte!

6. Famke93

Famke93 Actief lid

28 sep 2021
    201
    156
    43
    Vrouw
    Ik heb nooit gehoord dat dit door een vaccinatie niet zou kunnen. Je hoort wel eens dat je cyclus een beetje ontregeld is, maar als je iets later ovuleert dan kunnen ze het gewoon wat later terugplaatsen (Had ik zelf geen kast van ovrigens)

DZ91 vindt dit leuk.
  7. DZ91

DZ91 Fanatiek lid

13 feb 2021
    1.825
    1.410
    113
    Vrouw
    Veel sterkte meid :( knuffel voor jou!

8. DZ91

DZ91 Fanatiek lid

13 feb 2021
    1.825
    1.410
    113
    Vrouw
    Ook nog iets anders.
    Mijn cyclus is meestal rond de 33 dagen (laatste keer 37 dagen.. helaas).
    Nu heb ik altijd mijn LH piek gevonden d.m.v. ovulatie testen.

Mijn arts zei het volgende: als je een cyclus van 28 dagen heb doen we een terugplaatsing zonder progesteron te checken een maand ervoor (om te kijken of je daadwerkelijk een eisprong heb gehad). Wanneer je cyclus langer is checken we vaak eerst 1 cyclus je progesteron zodat we zeker weten dat je een eisprong hebt.

In mijn geval durft hij het aan zonder die check omdat ik altijd positieve LH testen heb gehad (elke maand weer). Wat heeft die progesteron van toegevoegde waarde als ze het ook niet checken wanneer je een cyclus heb van 28 dagen. Ik denk dus, aangezien ik altijd LH piek vond dat progesteron meting overbodig is.. volgen jullie me nog? Oh mijn hoofd maakt overuren.....

9. Famke93

Famke93 Actief lid

28 sep 2021
    201
    156
    43
    Vrouw
    Dit ken ik ook niet. Ik heb ook een cyclus van gemiddeld 32 dagen (deze is ovrigens wel ruim 2 maanden ontregeld geweest na de punctie, toen had ik een cyclus van meer dan 40 dagen).
    Ik heb nu steeds vanaf dag 12 na m'n menstruatie een echo, dan moet ik blijven terugkomen tot m'n ei groot genoeg is en het bms dik genoeg, en dan wordt de tp ingepland (ik moet dan ook nog pregnyl spuiten). Iets over progesteron heb ik nooit gehoord.

10. DZ91

DZ91 Fanatiek lid

13 feb 2021
    1.825
    1.410
    113
    Vrouw
    Pfoe.
    Ik zei ook al tegen m'n arts misschien is me cyclus wel van pad na hormoonstim./punctie. Volgens hem gebeurd dat heel weinig.. naja..
    60 eicellen gebeurd ook nooit :roflmao: kans op overstimulatie is nihil......
    Ik kijk nergens meer van op :rolleyes:.
    Elk ziekenhuis/kliniek handelt weer anders.. lastig hoor. Ik denk dat ik gewoon maar ervan uit ga dat die eisprong bij mij wel plaats vind.. als ik een 28 daagse cyclus had gehad had ik ook geen check gehad.. en stel ik kon nooit een LH piek vinden vind ik het ook weer een ander verhaal.

11. JH8

JH8 Lid

7 jun 2021
    96
    31
    18
    Vrouw
    Dankjewel!! Officieel mag ik di 14 dec testen maar weet niet of ik zo lang kan en wil wachten. Denk dat ik zondag de 12e al een test doe (dat is 13dpo..)

Gisteravond ineens heel misselijk, kon er bijna niet van slapen. Kan ook van duphaston komen natuurlijk. Wat een mindfuck..

12. JH8

JH8 Lid

7 jun 2021
    96
    31
    18
    Vrouw
    Sterkte!!

13. JH8

JH8 Lid

7 jun 2021
    96
    31
    18
    Vrouw
    ik volg je helemaal! Heb deze methode nog nooit eerder voorbij zien komen. Waarom reguleren ze de eisprong niet met pregnyl oid? Of is het puur om te kijken óf er wel een eisprong is?

14. DZ91

DZ91 Fanatiek lid

13 feb 2021
    1.825
    1.410
    113
    Vrouw
    #1694 DZ91, 7 dec 2021
    Laatst bewerkt: 7 dec 2021
    Ik heb geen verse tp gekregen vanwege mijn gekke lichaam (extreme overstimu). Nu hanteren zij dus dat beleid van 28 dagen cyclus geen progesteron check nodig want dan gaan ze er gewoon vanuit dat die eisprong er is, maar als je cyclus wat langer duurt willen ze dat eerst controleren? Maargoed.. mijn arts zei aangezien jij altijd LH testen heb gedaan en altijd je piek vond hoeft het voor mij niet perse en wil hij zodra ik hem vind een tp doen in natuurlijke cyclus. Nu mag ik zelf beslissen, zelf ervan uitgaan dat die eisprong er gewoon is of toch 1 maand checken en die maand erop pas een tp in natuurlijke cyclus. Kunstmatig is niet de standaard in ons ziekenhuis. Tenzij ze zien natuurlijke cyclus is geen optie.

15. JH8

JH8 Lid

7 jun 2021
    96
    31
    18
    Vrouw
    wat een dilemma’s en keuzes toch allemaal in zo’n traject he… ik zou er gewoon voor gaan en je eisprong zelf vinden en tp meteen doen. Als je altijd een eisprong hebt gehad waarom zou die er dan nu niet zijn!

DZ91 vindt dit leuk.
  16. Pien040

Pien040 Niet meer actief

Lief, dankjewel! Wat een mega domper dat jouw test negatief is. Wat een k** traject. Heel veel sterkte!

17. Lieke90

Lieke90 Actief lid

6 okt 2021
    112
    104
    43
    Vrouw
    Jeetje wat klote @Pien040 :(
    Succes met wachten @JH8 !

Vanochtend onze 2e cryo terugplaatsing gehad, het is een 5AA blastocyst die al uit het schilletje aan het komen is. Vorige keer hadden we 4BC. Bij de verse werd niets genoemd en heb er toen ook niet naar gevraagd, was alles nog nieuw :roflmao:.
    Of het wat uitmaakt.. we zullen zien :)

Pien040, Famke93 en DZ91 vinden dit leuk.
  18. JH8

JH8 Lid

7 jun 2021
    96
    31
    18
    Vrouw
    Wow dat is een hele mooie score!! In welk ziekenhuis zit je?

Heel veel succes met wachten, spannende tijd wat zou het een mooi kerstcadeau zijn he.

Lieke90 vindt dit leuk.
  19. Melissert

Melissert Bekend lid

3 jul 2021
    762
    589
    93
    Vrouw
    Klinkt goed!!! Mooie blastocyst dus... Bij mij zeggen ze alleen A B of C ook over de blastos. Succes!!!

Lieke90 vindt dit leuk.
  20. Bobbi28

Bobbi28 Lid

12 okt 2017
    24
    7
    3
    Vrouw
    Hi!
    Sorry hoop dat jullie mij kunnen helpen.. ik heb nu een eerste cryo terugplaatsing gekregen, voorheen alleen verse. Nu heb ik vorige week maandag een 3BB in Gent teruggeplaatst gekregen. De vorige keer testte ik na 5 dagen al knal positief met een action test (de normale). Nu zijn de testen al 3 dagen heel licht, meer een tuurstreepje maar wel echt gelijk na het testen. De vorige keer liep dit echt per dag op.. Meer die dit hebben gehad?

Lieke90 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina