Dank je wel voor je berichtje! Er is geen schatting genoemd van de eicekvoorraad, wel dat het bovengemiddeld is. Misschien komt dat nauwkeuriger uit het bloed, even afwachten. En klopt, het geeft ons ook wel ergens vertrouwen, omdat ik nu wel twee keer zwanger ben geraakt. Dat is een goed teken . Volgens de gynaecoloog ook. Daarom schrapte hij ook nader eileideronderzoek. Zaad van mijn vriend wordt nog onderzocht, maar ook daarvan verwachten we niet teveel geks, want hij heeft al een kind. Maar wel belangrijk om het uit te sluiten natuurlijk! Wat jij zegt, eerst IUI, vind ik helemaal geen gek idee. Ik vraag me alleen af of dat ook in de natuurlijke cyclus kan (die is bij mij heel regelmatig ), dus nog zonder hormonen. Dat is wel iets wat ik nog wil vragen aan de gynaecoloog hoe dat zit. Ik vind het best spannend allemaal. Kon er maar even in een glazen bol gekeken worden he...
Ben begonnen met ronde 4, 2de ICSI. Trigger is een prik die je eisprong in gang zet. Maar dat hoor je vanzelf wel
Ah ja dat snap ik. Mijn cyclus is alleen wel superregelmatig. Vraag me dan ook af of we niet 'gewoon' kunnen starten in natuurlijke cyclus en zonder hormonen. Je had of hebt een meting vandaag toch? Ben benieuwd hoe dat is gegaan! Toi toi!
Mijne is ook "on point" maar omdat je echo's krijgt om te kijken hoe hard je follikel groeit, gaan ze bepalen wat het beste moment is. Zodra deze 18-20mm is krijg je dus een triggershot. Om de rijping en de sprong te stimuleren. Dat word bedoeld met IUI in natuurlijke cyclus. Misschien dat jullie nog de optie voor ovulatietesten krijgen en je moet bellen bij een positieve maar dat is niet de regel. Omdat dat voor een ZH niet in te plannen valt. Niet natuurlijke cyclus is een cyclus die volledig met medicatie word opgebouwd. En je kunt ook nog een cyclus hebben met Clomid of gonal-f om te kijken of ze 2 follikels kunnen opwekken in plaats van 1. Meting was heel goed. Heb er 8-9 tussen de 12-15mm. Vrijdag weer terug.
Dat is goed nieuws! Nu vrijdag weer meten? Ben je in een ziekenhuis of andere kliniek? En dank voor je uitleg, dat is me nu al een stuk duidelijker Geen idee wat het wordt voor mij, zo ver zijn we nog niet, alhoewel ik er over denk om misschien toch al te starten met IUI in september. Dat moet geen kwaad kunnen, denk ik dan... Ik probeer er zo nuchter mogelijk in te staan. Hoop van harte dat het ons een keer gegund zal zijn. Ik ben benieuwd naar het vervolg. Ook ergens wel blij dat er mogelijk hulp komt. En stiekem hoop ik natuurlijk ook nog dat het ons zonder die hulp nog lukt. Nu eerst mijn menstruatie weer afwachten, die verwacht ik volgende week als het klopt wat de gynaecoloog zei en ik net mijn eisprong heb gehad.
Geen probleem . Ondanks dat alles spannend is in het begin kan ik je wel zeggen dat IUI het minst ingrijpend is.
Thanks. Ja kan ik me alles bij voorstellen. Ben geen held op dit gebied en vooral heel angstig voor pijn (ook bij IUI, eendenbek, zucht).
Kan inmiddels wel een blok beginnen "wanneer je muts een kijkdoos word" ik kom al met mijn broek op mijn enkels binnen bij wijze van. Persoonlijk nooit moeite met de eendenbek, echo, catheter enz gehad.
Hoop dat ik het groter maak dan het is. De echo's vind ik ook niet erg, niet pijnlijk in elk geval. Minder goede ervaring met eendenbek bij huisarts en dat zit nog erg in m'n hoofd. Gynaecologen zijn daar sowieso wel een stuk handiger mee lijkt mij.
Ik kreeg als tip extra vitamine te slikken van een vriendin die in Duitsland in traject zit. Bij ons heeft dat toen geholpen voor de 2e te krijgen. Want toen lukte een cryo tp niet, Verse tp ook niet. Ben toen begonnen met de vitamines en de cryo tp erna was toen wel gelukt! Ik slik nu dagelijks Mama vitamine Visolie extra dha B12 (tegen miskramen) E-400 (voor innesteling) Vitamine D Dus ik zit nu al lekker aan de vitamine pillen ;p zijn er aardig wat, maar omdat het bij de 2e heeft geholpen(naar mijn mening) ga ik dat nu weer doen. En het kan geen kwaad
Wij ook hoor, dit is onze lijst: Ik: Ortica Prena Fem multi (elke dag) Kauwtabletje vitamine D (elke dag) Omega 3 met EPA en DHA (3x per week) Vit - C Kauwtablet 500 (1x per week) Ubiquinol (3x per week maar na punctie niet) Hij: Swisse Men (elke dag) Omega 3 met EPA en DHA (3x per week) Vit - C Kauwtablet 500 (3x per week) Ubiquinol (3x per week) Foliumzuur (3x per week) Ik weet echt niet of het heeft bij gedragen, maar onze laatste ronde was het meest succesvol en we slikten dit een paar maanden van te voren. Daarnaast ga ik naar acupunctuur. Als het tot een TP komt dan 2 dagen voor en 2 dagen na TP. Na de punctie 100 ml Exellent granaatappelsap. 1ste verse TP met Ascal (als het zo ver mag komen) Wat we er allemaal voor moeten doen.. Heb wel Ascal bij de cryo TP gehad.
Ik ga 6 of 7 juli (1e dag menstruatie) 1x lucrine spuiten. Dan maand later start echo en dan decap. spuiten en ovaleap. Heb begrepen dat de lucrine mijn cyclus stopt en dan de decap. het weer start. Geen idee waarom deze versie van medicatie...ga er vanuit dat hij t wel weet
Hee goedemorgen, Hier alweer een week deca aan het spuiten. Komende dinsdag heb ik een echo en dan krijg ik waarschijnlijk Menopur erbij. Heb wel wat klachten. Hoofdpijn, zweten en ik huil heel makkelijk. Maar het is voor het goede doel. Ik slik ook alweer een hele tijd Orthiflor Prena Fem en Ubiquinol (hier stop ik gelijk na de punctie wel mee). Daarnaast geen alcohol en bijna geen cafeïne. En inderdaad granaatappelsap na de terugplaatsing. En proberen warme voeten te houden. Bij onze dochter werkte dit blijkbaar, dus nu maar weer proberen. Hoe gaat het verder met iedereen?
Lijkt me pittig hoor al die medicatie en je lijf wat dan zo van slag raakt. Natuurlijk voor een goed doel en dat houdt je ook gemotiveerd en hoopvol lijkt me! Veel succes! Hoe gaat het er voor jou uitzien de komende tijd? Mijn stemming tav dit hele onderwerp is wisselend. Ik merk dat ik er op veel momenten een hard hoofd in heb dat het nog goed gaat komen Klinkt misschien wat pessimistisch, maar zo voelt het ook weleens. Als het op de natuurlijke manier niet lukt, dan stappen we over op IUI en als dat niet lukt kunnen we door naar IVF. Direct door naar IVF wil ik niet, voelt te heftig. Maar na veel lezen van ervaringen en studies denk ik: hoeveel kans heeft het nu meer met IUI? Is het wel zinvol om dat te doen? En IVF geeft natuurlijk ook niet alle garantie op een gezonde en zwangerschap. Ik voel me soms bang en stel me weleens de vraag, wat als het niet lukken gaat? Mijn leeftijd speelt hierin voor mijn gevoel ook een rol natuurlijk. Ik ben 38 en kan niks meer uitstellen nu voor mijn gevoel. zucht...