Hallo Vorige week maandag pregnyl gezet Vorige week Dinsdag IUI gehad Dit was voor ons de laatste IUI De 10de IUI was dit Alles leek anders deze keer De spuit waar ze het mee inspoten leek water in te zitten Het deed me ook voor het eerst zeer het inspuiten Daarna totaal geen last meer gehad Ik gebruik nu utrogestan 3 keer daags 100mg Maar 2 dagen geleden werd ik ineens zo koud Ik ben gewoon een aantal keren gaan douchen om warm te worden Koud en rillingen dus ik dacht ik wordt ziek Verder nergens last van Ik zie alsof mijn lichaam over wordt genomen heel raar gevoel en moeilik te omschrijven Gister kreeg ik last van de rug onderin heel zwaar gevoel En sinds vandaag is mijn buik erg opgezet echt extreem, erg last van de rug meer dan gister en nu ook van de buik. Trekkend en zwaar gevoel echt niet fijn Maar ik ben absoluut niet ziek en ik heb geen koorts. Het voelt alsof ik 3 a 4 maanden zwanger ben. Nu weet ik niet zo goed wat ik hiermee moet Ik moet nog wel even wachten voor ik kan testen. Voor een innesteling lijkt me de pijn teveel. Het lijkt alsof ik een zware menstruatie ga krijgen. Maar dat is nog veel te vroeg. Wie herkent dit? Ik maak me best een beetje zorgen en misschien hoort het er ook gewoon bij. En wie weet waarom ze soms water gebruiken of een vloeistof wat erop lijkt om het zaad in te spuiten? Ik ben het vergeten te vragen.
Bij IUI worden de zaadcellen opgewerkt. Uit het ejaculaat worden de beste zaadcellen gehaald. Om het in te brengen is er een vloeistof nodig, anders kun je het niet inspuiten. Die vloeistof kan soms een tintelend of kramperig gevoel geven in je buik. Dat is heel normaal. Het geeft geen grotere of kleinere kans op een zwangerschap, het hoort er gewoon bij. De ene keer heb je er wel last van en een andere keer helemaal niet. Voor de rest is het afwachten. De symptomen die je beschrijft kunnen van alles betekenen. Succes!
Ik herken het wel, maar ik denk niet dat het echt iets zegt... Als je Pregnyl spuit pijn deed heb je net op het verkeerde plekje geprikt. Ik had deze keer ook lichtjes geprikt en toen deed het pijn en toen op een ander plekje geprikt waar het geen pijn deed. Dus het kan nog alle kanten op... Succes in ieder geval!