Hallo, Na 8x iui voor een brusje voor onze dochter (iui 2) gaan wij over op IVF. Even een korte pauze en dan in het nwe jaar beginnen. Wij krijgen een lang schema. Hopen dat het in de tussentijd nog gaat lukken. Zijn er mensen die ook in het nieuwe jaar gaan beginnen? Groetjes Gillian
Hallo gillian, Wij gaan ook voor een broertje of zusje! En hebben woensdag de go gekregen vd fertiliteitsarts. Nu is het wachten op de brief waar op staat in welke maand we mogen starten, ik hoop nog dit jaar maar kan ook januariworden, ook lange schema trouwens. Spannend he? Bij ons is het vrijwel onmogelijk om op de natuurlijke weg een kindje te krijgen maar voor jou hoop ik nog dat het niet nodig is . In welke ziekenhuis zijn jullie? Wij in Zwolle. groetjes!
Hoi Weer. Ja super spannend.zou dit jaar kunnen beginnen maar we hebben gekozen voor even rust en de feestdagen gezellig door te brengen en dan nieuw jaar nieuwe kansen. Vind het zeker spannend want weet niet hoe je op de hormonen reageerde en dan die punctie. Pfff hoe heb je dit toen ervaren? Het ziekenhuis houd ik liever voor mezelf ivm meelezers. Anders is 1+1, 2 en.... Hoop dat het voor ons allen een super mooi jaar wordt met een Ukkie in onze armen. En een 'levende pop' voor onze poppenmoeder haha
Oh had ik nog niets eens aan gedacht, meelezers. Misschien moet ik daar ook wat rekening mee houden ik heb destijds de hormonen en punctie niet als erg ervaren het viel me reuze mee. Maar omdat ik nu weten wat ik ongeveer kan verwachten vind ik het ook wel astig, onbevangen er in gaan zoals toen zal niet meer lukken. Maar ik laat het op me af komen. Ik heb juist de onzekerheid of het wel of niet ging lukken als zwaar ervaren en ook de zwangerschap zelftrouwens, zo'n gevoel dat het niet mis maggaan omdat jevanzo ver bent gekomen. Ik hebhier ook een poppenmoeder, helemaal meisje meisje zal wel goed komen met haar als grote zus, lijkt me geweldig!
Nou dat geeft hoop dat je hormonen en punctie niet als super erg ervaren hebt.ik hoop heel erg dat er een 2 e komt maar besef wel dat we gezegend mogen zijn met 1 kind dus ik hoop dat ik daardoor ook iets relaxter erin stap.Is ook weer anders als je nog nooit hebt mogen ervaren hoe het is om een kindje in je buik te hebben. Maarja als ik nu kijk naar mijn dochtertje zie ik in gedachten wel nog een kindje erbij. Samen lol maken hihi.hoop dat ik het ook vind meevallen.wens nog zeker wel een klein guppie erbij.Is jullie dochtertje 4? Van mij 3. Ik ben 34, jij?
Mooi dat dathoop geeft ik hoop wat dat betreft dat het deze keer te vergelijken is met vorige keer. Ikherkenhetdat jezegt dat jeer relaxter in staatomdatje al een kindje hebt, de wanhoop/heavy gedachte dat t moederschap misschien nooit voor je weggelegd is, is er nu niet. Onze dochter is nu 3 en ik ben 30.
Ik klets gezellig met jullie mee Ook wij gaan voor een brusje 17 November hebben we de intake. We hebben het geluk dat uit ICSI 1 nog 3 cryo's zijn dus we hopen december en anders januari een tp te hebben.
hier ook nog 4 cryo's... wij willen in december weer een terugplaatsing gaan doen... erg spannend vind ik!!
Hallo ladies, leuk dat jullie ook komen meeschrijven! Lijkt me zo fijn als je nog cryo's hebt! Onze laatste cryo is onze dochter geworden dus dat biedt hoop en leuk om te lezen dat het ook bij jullie al een keer gelukt is. Ik heb zojuist telefoongehad en ik mag bij mijn eerstvolgende menstruatie al met de pil beginnen veel eerder dan ik had verwacht. Eind oktober de2e intake met vpk en medicatie mee pffff SPANNEND!
Welkom dames.oh das fijn idd cryos. Ik heb nog niks helaas. Hoe hebben jullie vorige keer de hormonen en punctie ervaren? Weer, al snel Zeg! Waar is die pil voor?
Gillian: De pil is onderdeel vh lange schema, zodat je cyclus als het ware wordt stilgelegd en dat alles goed getimed kan worden Ik bedenk me nu dat ik eigenlijk niet bij dit clubje meer hoor, maar ik wil toch graag hier blijven schrijven , vind het wel leuk zo'n beginnend topic
Weer, we hebben wel ervaringsdeskundigen nodig in dit topic haha. OK een pil. Dacht dat ik het met een spuit ga krijgen? Dan kom je zeg maar in de overgang zeiden ze. Ergens heb ik er super zin in want wil zo graag een brusje! Weer, heb je dat nu ook niet dat het anders is omdat je nog een kleine hebt die je soms "kwijt" moet? Heb al wat mensen verzameld die tijdens ziekenhuis bezoeken kunnen oppassen maar gaat bij ons niet makkelijk.
Ja ik ben echt heel blij met onze 3 "extra" kansen. Hopelijk is een nieuwe punctie dus niet nodig. Ik moet zeggen dat de vorige IVF me alles is meegevallen, weinig bijwerkingen van de hormonen behalve moeheid. Ik was voor de punctie echt heel erg zenuwachtig!! Het was pijnlijk maar goed te doen. De dagen erna wat buikpijn maar het voelde als menstruatiepijn dus gelukkig niet extreem. Ik denk dat ik DL gewoon meeneem naar het ziekenhuis, de follikelmetingen vond ik niet veel voorstellen alleen bij de TP en evt punctie natuurlijk niet. @weer Spannend, nu echt al beginnen dus Blijf gewoon lekker mee schijven, het is hier nog overzichtelijk en we hebben een goed voorbeeld nodig haha Ik krijg een kort schema dus hoef gelukkig geen pil te gebruiken @Gillian Je krijgt vast Decapaptyl, dat legt je eigen cyclus helemaal plat, en die wordt dan weer opgewekt door de hormonen. Dat is in ieder geval wat ik de vorige keer heb gekregen.
Hoi dames, mooi dan schrijf ik hier mee. Ik heb tot nu toe bij de afspraak onzedochtersteeds meegenomen, bij inwendige echo en punctie gaat dat niet gebeuren maar ik heb geenfamilie/ vriendenin de buurt die beschikbaar zijn(waar ik mijn dochter overdag zomaar ffeenuurtje kan laten dan) blijft lastig ja!
Ja idd hoop dat wij alle keren oppass kunnen vinden. Komt vast goed.ik moet me het nwe jaar melden bij mijn begin van menstruatie. Nog even pauze en relaxen
Mijn menstruatie breekt door as we speak hahaha morgen 1e pil er in irritant he die opvang ik voel me ook altijd opgelaten als ik nog kinderlose stellen confronteer met een kindje bij de fertiliteitsafdeling...maar ja het biedt misschien ook hoop al snap ik best dst sommigen het liever niet zien daar
Weer, hoe gaat jet met je pil? Last ervan? Ergens denk ik,even rust is goed maar aan de andere kant kriebeld het om gelijk te beginnen. Moet je nu 2 weken die pil en de rijpings hormonen? Ik moet er nog even ingeroeien haha
Hoi gillian vandaag de 3e dag de pil, geen bijzonderheden, marar die heb ik ook nooit gehad vroeger. 8 nov beginnen met spuiten van decapeptyl en 18 nov 1e echo om te kijken hoe het groeit. ja jouw gevoel ken ik hoor, ik ga hopelijk in november beginnen met een nieuwe baan niet echt handig qua timing maar we hebben zo lang gewacht dat ik het niet meer wil uitstellen
Heey gillian. Om eerlijk te zeggen zit ik in een mega dillemma! Ik had al gezegd dat ik nieuwe werk had, en ik heb daarbij 2 mnd proeftijd in ww en als het goed gaat willen ze me aannemen. En die 2 mnd zijn precies de maanden waarin in de icsi zal hebben. Ik zit me werkelijk kapot te twijfelen of ik de icsi 2 mnd moet uitstellen, of dat ik nu verder ga en dan om de haverklap weg moet voor een echo en alle bijkomende emoties... of moet ik eerlijk zijn? Pfff ik wil niet mijn eigen glazen ingooien maar ik wil ook heel graag voor een volgend kindje gaan en niet meer wachten