Lotgenoten gezocht, Gestimuleerde iui en korte cyclus

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Kikkert, 26 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    De titel zegt het eigenlijk al, ik zoek lotgenoten die ook bezig zijn mijn iui die hormoon gestimuleerd is en daarbinnen korte cyclus en dus vroege eisprong hebben?

Ik zelf heb 3 iui's gehad in eigen cyclus alleen met pregnyl 5000.
    Nu ben ik bezig aan de 4de iui hormoon gestimuleerd (puregon 50ie).

Mijn eigen cyclus was normaal 27/28 dagen. Alleen met pregnyl werd die 24 dagen. Mijn follikel is zonder hormonen op dag 8 rond de 16 mm en dan vind op dag 10 de iui plaats. Nu met hormonen blijkt mijn follikel dis nog sneller te groeien want nu op dag 6 is hij al 15,2mm dit houdt in dan op dag 9 de iui al plaats gaat vinden.

Ik ben dus eigenlijk opzoek naar dames die hetzelfde hebben of gehad hebben en ben benieuwd naar jullie verhaal.

Liefs kikkert

2. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    Helmaal niemand die een goeie eigen cyclus heeft en toch hormonen moet spuiten?

3. Blossom82

Blossom82 Actief lid

8 jul 2015
    325
    22
    18
    Bezig voor ons eerste kindje vanaf 07-2014
    Noord-Brabant
    Hoi Kikkert je hebt inderdaad een hele korte cyclus....
    Ik heb normaal cyclus van 28/29 dagen zonder hormonen nu bezig met IUI nummer 3 met hormonen. Ook mijn cyclus is daarmee korter geworden 25/26 dagen dus ik denk dat het normaal is.

Mijn verhaal is een beetje hetzelfde dus..... Mijn laatste inseminatie was op cd 12. En mijn tweede iui was de inseminatie op dag 13 de eerste op cd 12. Als je twijfelt moet je het gewoon vragen aan je arts hoor.

4. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    De artsen beschouwen hem nog al lang zat mijn cyclussen maar gaan me wel beter in de gaten houden zodat die nu niet nog korter gaan worden. Ik reageer nogal fel op de hormonen niet zozeer de hoeveelheid follikels want dat is er maar een maar wel de enorme groei. Wat voor hormonen gebruik jij?

5. Blossom82

Blossom82 Actief lid

8 jul 2015
    325
    22
    18
    Noord-Brabant
    Ik heb Fostimon 75ie en beginnen op cyclus dag 3 en daarna de Pregnyl. Bij mij is het ook elke keer maar 1 eitje geweest......

6. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    Maar heb jij ook normaal altijd een goed groeiende follikel en eisprong vanuit je zelf? Fostimon is vrijwel gelijk aan puregon toch kwa werking

7. Blossom82

Blossom82 Actief lid

8 jul 2015
    325
    22
    18
    Noord-Brabant

Ja ik heb normaal zonder hormonen ook gewoon een eisprong en bij mijn vriend is ook alles goed.
    Eigenlijk is er niets gevonden waardoor het niet zou moeten kunnen lukken. Ik heb ook een HSG gehad maar was ook allemaal goed.

Volgens mij is fostimon en puregon hetzelfde wat betreft werking maar weet het niet zeker. Onderstaande heb ik van het internet geplukt voor je.

Ik heb ook bij twee pogingen fostimon geprikt. fostimon is net als menopur een natuurlijk follikelstimulerend hormoon (fsh), gewonnen uit de urine van vrouwen in de overgang. BIj menopur zijn er bepaalde andere stoffen uitgehaald (vandaar denk ik de naam menoPUR). puregon en gonal-f zijn de synthetische varianten van dit hormoon.
    hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Follike...lerend_hormoon kun je lezen over het verschil.
    Volgens mij is de keuze van gonal f of puregon vrij arbitrair (met welke fabrikant het ziekenhuis het beste contract heeft kunnen sluiten denk ik). Menopur wordt weinig voorgeschreven in Nl omdat het erg duur is. Fostimon is iets goedkoper, maar wordt ook niet veel meer gebruikt. misschien omdat het wat minder gebruiksvriendelijk is dan de synthetische handige prikpennen. bij st Geertgen heb ik het twee keer gekregen.
    Van menopur zeggen ze dat het weliswaar minder, maar wel betere kwaliteit eicellen oplevert. ik weet niet of dat ook voor fostimon geldt. Heel veel succes met de tweede poging! [/B][/I][/I][/I]

Misschien word je hier een beetje wijzer van......

8. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    Dank je wel, dit las ik ongeveer soort gelijk ook op een andere site.
    Ik ga wel vragen of ik de volgende ronde wat anders mag want de puregon is echt terror voor mij

Gek eigenlijk he dat het gewoon ondanks dst alles goed is het niet lukt:(:(
    Hopen dat ook voor jullie deze ronde raak is

9. Blossom82

Blossom82 Actief lid

8 jul 2015
    325
    22
    18
    Noord-Brabant
    Heb je zoveel last dan van de puregon? Ik moet zeggen dat ik van de fostimon weinig last heb. Met vlagen wat hoofdpijn maar meer niet eigenlijk.

En ja heel gek dat het ondanks alles niet gewoon wil lukken er gebeurd bij mij gewoon echt niets. Altijd netjes op tijd ongesteld. Nog nooit echt serieus over tijd geweest dat het een vroege miskraam kan zijn eventueel .....
    Ik zie dat jij al een zoon en dochter hebt dan zou het toch sowieso moeten lukken toch. Zijn zij ook via de MMM of natuurlijk? Wel vreemd dat jullie derde wondertje zo lang op zich laat wachten.

10. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    Wat gek he je vraag het je af waarom dan niet he op z'n punt zou je denk ik liever een diagnose hebben waardoor het komt. Mijn duimen draaien voor jullie dat het snel raak mag zijn.

Mijn twee kids zijn zonder mmm eerste na 9 rondes zwanger en tweede na 1 maand zwanger. Bij mijn man is het zaad niet zo best door operatie als kind aan de zaadballen dit is bij ons de oorzaak en we mogen van geluk spreken dat we vroeg aan kinderen begonnen zijn dat zeiden de artsen al.

Puregon was een hel waarschijnlijk komt het omdat mijn lichaam heftig op hormonen reageert. Ik had hoofdpijn aanvallen, druk op de borst, steken in eierstokken met name de rechter voelde gewoon weg de follikel groeien dit bleek uit de echo daarbij ook nog vocht vasthouden en me gewoon echt grieperig voelen. En dan je te bedenken dat ik maar 50 ie spuit de gyn zei al als ik meer gespoten zou hebben Dan was dat voor mij absoluut niet positief of ja voor mijn lichaam.

11. Blossom82

Blossom82 Actief lid

8 jul 2015
    325
    22
    18
    Noord-Brabant
    Ja blijft vreemd! Hoop niet dat wij zon stel worden bij wie het altijd een raadsel blijft waarom het niet lukt..... lijkt me frustrerend ik wil namelijk alles weten dus ook de reden waarom het dan niet zou lukken! Verder niet nieuwsgierig ofzo ;)

Wat fijn dat het twee keer gelukt is al en dat je dus vroeg bent begonnen! Die heb je vast binnen :) Wat balen dat het zaad niet zo best is maar gelukkig kunnen ze best veel en heb je maar 1 zaadje nodig. Ik lees veel positieve verhalen van slecht zaad en het dan dus toch lukt met IUI.

Puregon is wel rot dat je daar zoveel last van hebt misschien volgende ronde iets anders proberen dan misschien reageer je daar beter op. Ik hoop natuurlijk dat het nodig is!

Fijn weekend alvast jij zit denk ik inmiddels ook in de twee killing wachtweken! Ik mag over 5 dagen testen ........zucht

Deel Deze Pagina