Start IVF of ISCI

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Ingrid1979, Apr 18, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ingrid1979

Ingrid1979 Bekend lid

Feb 3, 2009
    887
    0
    0
    Horst aan de Maas
    Hallo Iedereen,

Wij zijn eind maart doorgestuurd door onze Gynaecoloog naar Nijmegen voor een IVF of ISCI behandeling. 13 mei hebben wij hier ons eerste gesprek. Ik vind het erg spannend allemaal. Graag zou ik met jullie ervaringen uit willen wisselen.

Liefs Ingrid

2. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Hoi Ingrid,

Ik wil je heel veel succes wensen met de behandeling. Ik heb zelf gelopen in het VU ziekenhuis (Amsterdam) en ben na de 1e poging ICSI poging zwanger geworden. Het is mij in principe best meegevallen, op de punctie na. Ik vond deze heel pijnlijk, ondanks de medicatie, maar maak je daar niet te druk over want echt elke ervaring is anders. Er zijn zat vrouwen die het mee vonden vallen. Het prikken viel mij dus echt reuze mee, had 2x een off-day, maar ja dat mag ook best... Zelf het wachten vond ik nog best te doen terwijl de meesten hier moeite mee hebben. Misschien omdat ik een druk sociaal leven heb naast mn werk met sporten enzo.

Zo te lezen ga je naar Nijmegen, Radboud ziekenhuis. Het leuke van Radboud is dat ze een digitale ivf-poli hebben. Dat houdt in dat je je behandeling kan volgen via de wesite. Zo zie je op de dag van de punctie hoeveel eitjes ze hebben kunnen bevruchten en de ochtend van de tp zie je de foto's van jouw embryo's. Een vriendinnetje van mij loopt daar en ik ben erg jaloers op deze service van het Radboud.

Iig heel veel succes en als je vragen hebt, kan je me altijd anders even pb-en ofzo.

Groetjes Susan

3. hypo

hypo Fanatiek lid

Oct 28, 2008
    1,940
    0
    0
    Hoi Ingrid,
    Wij worden ook doorgestuurd naar Nijmegen en hebben daar 1 mei een zaadonderzoek en rondleiding. Daarna moeten we even terug naar ons eigen ziekenhuis om te kijken hoe de rest van de procedure gaat opstarten. We lopen dus aardig gelijk op. Nou denk ik dat wij waarschijnlijk pas na de zomer zullen starten (anders moeten we 2 vakanties afzeggen en die hebben we juist erg nodig!). Maar goed; dat is sowieso afwachten.
    Vindt bij jullie alles in het RAdboud plaats?
    Groetjes hypo

4. Ingrid1979

Ingrid1979 Bekend lid

Feb 3, 2009
    887
    0
    0
    Horst aan de Maas
    Hoi Hypo,

Wij hebben in Venray in het ziekenhuis onder behandeling gestaan bij een gynaecoloog. We hebben hier in Venray al een HSG onderzoek gehad (ik) en mijn vriend 2 zaadonderzoeken. We zijn nu dus doorverwezen naar Nijmegen voor IVF of ISCI. Onze Gynaecoloog in Venray zei dat hij ons weer terug zou zien als we zwanger zouden zijn, dus ik mag er vanuit gaan dat alles in Nijmegen plaats gaat vinden. Ik heb geen idee hoe snel zoiets gaat! We hebben in september onze vakantie geboekt en willen hier ook nog lekker van genieten.
    Maar wat spannend allemaal, of vind je niet!
    We houden contact en succes in ieder geval al met alles.

Liefs Ingrid

5. maaikiexxx

maaikiexxx Bekend lid

Jul 11, 2008
    734
    1
    0
    Secretaresse
    Hoi Ingrid,

Ik ben net gestart met IVF in Den Bosch. Ben nu eerst aan de pil en ik mag daarna beginnen met spuiten. Mijn punctie zal waarschijnlijk in week 21 zijn. Wij gaan 12 juni op vakantie dus gelukkig kunnen we 1 poging doen voordat we weggaan. Ik wil je heel veel succes wensen en hopelijk zijn we allemaal snel zwanger!!

Liefs Maaike

6. regi

regi Fanatiek lid

Jul 23, 2007
    1,671
    0
    0
    hey meiden,

ik ben sinds 16 april aan het prikken, heb maandag 1e echo
    dan waarschijnlijk puregon erbij prikken en 4 mei volgende echo.
    wij gaan voor icsi met pgd.
    allemaal veel succes.

7. Ingrid1979

Ingrid1979 Bekend lid

Feb 3, 2009
    887
    0
    0
    Horst aan de Maas
    Hee Meiden,

Dat hoop ik inderdaad ook! Dat we maar snel zwanger mogen zijn.
    Tussen jullie eerste gesprek en de behandeling, heeft daar veel tijd tussen gezeten?
    Ben wel benieuwd....

Liefs Ingrid

8. Sinja

Sinja Fanatiek lid

Feb 4, 2007
    1,910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Hallo Ingrid,

Ik ben ook onder behandeling in het radboud. Wij zijn daar vanaf het begin onder behandeling (cyclusanalyse en 3 zaadonderzoeken gehad) en hebben te horen gekregen dat wij ook voor ICSI zullen moeten gaan. Krijgen 6 mei weer een gesprek over het vervolgtraject. Ik vind het super geregeld en iedereen is echt heel aardig. Voordeel vind ik dat je daar echt alléén maar tussen mensen in hetzelfde schuitje zit en dus niet tussen de zwangeren.
    Veel succes!

9. Ingrid1979

Ingrid1979 Bekend lid

Feb 3, 2009
    887
    0
    0
    Horst aan de Maas
    Hoi Sinja,

Heel veel succes!

Liefs Ingrid

10. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

May 9, 2008
    4,173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Hallo Ingrid,

Wij gaan binnenkort ook beginnen met ICSI. Op 6 mei hebben wij onze intake en dan krijgen we het hele behandelschema en alle recepten. Mijn vriend heeft 3 zaadonderzoeken gehad, chromosoomonderzoek en is bij de uroloog door de molen geweest. maar daar hebben ze niks kunnen vinden. Bij mij hebben ze alleen een inwendige echo gedaan en ik had zelf al een jaar ovulatietesten en 3 maanden getemperatuurd. Daarom hoefde ik verder geen cyclus analyse of iets. En omdat het zaad zo slecht was had het geen nut om bij mij verder te gaan kijken.

Groetjes Kleintje

11. Loyus

Loyus Lid

Nov 15, 2006
    41
    0
    0
    Hallo meiden,

Wij beginnen aan onze 1e ICSI, vanavondd de 1e spuit met hormonen. Na de 1e IVF kwamen ze er achter dat de kwaliteit van mijn eieren niet van goede kwaliteit meer zijn. Ze hopen met ICSI dat we meer kans hebben. Het word dus een extra spanend rondje dit keer...

Iedereen heel veel succes met alles, lichamelijk en psychisch!

Liefs Loyus

12. Ingrid1979

Ingrid1979 Bekend lid

Feb 3, 2009
    887
    0
    0
    Horst aan de Maas
    Heej Loyus.

Heel veel succes!!!
    We zullen voor je duimen!!!

Liefs Ingrid

13. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    meiden ik duim ook voor jullie!

voor de punctie en tp zit ik trouwens ook in het radboud!

14. Ingrid1979

Ingrid1979 Bekend lid

Feb 3, 2009
    887
    0
    0
    Horst aan de Maas
    Nog een week en dan hebben we ons gesprek in Nijmegen!
    Vind het superspannend. Gewoon benieuwd of we nog onderzoeken moeten!
    Of dat we gelijk mogen beginnen!

Liefs Ingrid

15. Loyus

Loyus Lid

Nov 15, 2006
    41
    0
    0
    Spannend Ingrid! Wij moesten weer een sperma onderzoek doen en we werden weer getest op Aids, dat is protocool van het ziekenhuis waar we naar zijn verwezen. En we moesten een bijeenkomst over IVF en ICSI bijwonen. Daar word uitgelegd hoe je moet prikken maar ik wilde dat niet omdat ik al 6x IUI had gehad dus ondertussen een exper in prikken ben :)

Ik ben vandaag weer voor de 2e echo geweest. Rechts zijn er 5 eitjes en links 7 van gemidd 12mm. Donderdag weer terug en dan waarschijnlijk zondag of maandag de punctie. Hoewel de vorige punctie mij heel erg is meegevallen ben ik toch weer zenuwachtig...

Liefs Loyus

16. Ingrid1979

Ingrid1979 Bekend lid

Feb 3, 2009
    887
    0
    0
    Horst aan de Maas
    Heej Loyus,

Heel veel succes!
    Zal voor je duimen!

Liefs Ingrid

17. regi

regi Fanatiek lid

Jul 23, 2007
    1,671
    0
    0
    hey meiden,

vandaag laatse prikken gezet, vanavond de pregnyl spuiten,
    en zaterdag punctie. erg spannend allemaal.

gr regi

18. Ingrid1979

Ingrid1979 Bekend lid

Feb 3, 2009
    887
    0
    0
    Horst aan de Maas
    Succes Regi!

Liefs Ingrid.

19. Loyus

Loyus Lid

Nov 15, 2006
    41
    0
    0
    Hallo Regi,

We lopen redelijk gelijk, ik heb zondag de punctie. Spannend weer!

Succes.

Liefs Loyus

20. Sinja

Sinja Fanatiek lid

Feb 4, 2007
    1,910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Hallo Ingrid,

Wij zjn gister weer in Nijmegen geweest. Kregen te horen dat het nu heel druk is met ivf en icsi en dat de wachtlijst 3 a 4 maanden is! Dat zou voor ons augustus/september betekenen. krijgen eind juni met 3 andere stellen het pre-ivf/icsi spreekuur. (wie weet wel met jullie :D of hebben jullie t al ergens anders gehad?) Ben benieuwd hoe het bij jou verloopt volgende week! succes!

Share This Page