Start IVF of ISCI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Ingrid1979, 18 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    jij ook veel succes, zie alleen dat het voor jou niet de eerste x is,
    voor mij wel,
    ik ga voor je duimen

liefs

2. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Veel succes Regi en Loyus!!! Hoe is de behandeling tot nu toe bij jullie verlopen?

3. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    hoi sinja,,

bij mij redelijk goed, ben een aardige broedkip wat ik zo om me heen hoor :)
    heb ongeveer 20 eitjes links 13 en rechts 7 van 13 mm tot 20 mm
    dus mijn punctie is vooruit gehaald i.pv. maandag nu zaterdag.
    en dan is het verder maar afwachten.

en jij met welke behandeling ben je bezig of moet je nog beginnen?

gr regi

4. Loyus

Loyus Lid

15 nov 2006
    41
    0
    0
    Ik heb op dit moment 13 eitjes. Bij de IVF had ik er ongeveer ook zo veel maar toen waren er maar 7 bruikbaar en 3 uiteindelijk bevrucht. Helaas van niet goede kwaliteit. In het ziekenhuis waar ik loop wilen ze graag dat de embryo 8x deelt en bij mij was dat maar 3x. In de evaluatie kwam ook naar voren dat de kwaliteit van mijn eitjes niet zo best zijn. Ze hopen nu met ICSI op meer succes (en ik ook :) )

De behandelingen valen mij mee. Het is maar tijdelijk dat je spuit en de punctie is ook zo voorbij (ik was de vorige keer zo stonend dat ik alles niet zo heb meegekregen... :) ). Dus dat vind ik niet zo vervelend. Ik heb meer moeite met de onzekerheid, we krijgen natuurlijk geen garantie. We willen het zo graag en het verlangen is er al zo lang dat ik daar meer moeite mee heb dan al die prikken die ik heb moeten zetten in de afgelpen 2 jaar.

Maar we blijven positief! Ik heb zenuwen in m'n buik voor morgen en ben zo nieuwsgierig naar de "oogst" :)

Succes Regi, hopelijk heb je het al achter de rug nu ik dit schrijf en heb je een goede "oogst"

Liefs Loyus

5. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0

hey loyus,

ja ik heb het gehad,
    moet zeggen het is me best wel wat tegenvallen,
    maar de oogst was goed 16 eitjes ;)
    en nu maar afwachten,

jij ook heeeeellll veeel succes morgen zal aan je denken.
    hoop voor je op net zo`n goede oogst :D

liefs regi

6. Loyus

Loyus Lid

15 nov 2006
    41
    0
    0
    Wow goed nieuws Regi! Ik hoop dat ze allemaal bevrucht worden en van super kwaliteit zijn.

Voor ons slecht nieuws. We hadden 7 eitjes maar ze belden net dat ze er niets mee kunnen doen, de kwaliteit van de eitjes is zo slecht. Ze gaan nog onderzoeken wat er aan de hand is maar dat heeft naar mijn mening geen zin. Voor ons is het dus einde oefening.

Ik wens jullie allemaal heel veel succes!!!

Liefs Loyus

7. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    jeetje loyus,
    wat een ...nieuws,
    heb er ff geen woorden voor.
    alles wat ik je wil zeggen heb je toch geen ...aan, en wil
    je nu ook ff niet horen.
    dus het enige wat ik zeg is heel veel sterkte meid
    en hou ons op de hoogte.
    liefs regi

8. Loyus

Loyus Lid

15 nov 2006
    41
    0
    0
    Dank je wel Regi vor je lieve berichtje. Het is inderdaad XXX!!! We krijgen eind van de week meer te horen. Ik laat het jullie wel ff weten.

Liefs

9. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Jeetje loyus... wat erg voror jullie... Heel veel sterkte :(

Regi, voor jou wel goed nieuws! Wat fijn! Heb je morgen de terugplaatsing of is dat dinsdag? Spannend hoor! Hoeveel laten jullie er terugplaatsen?
    Wij staan op de wachtlijst voor icsi. Hebben toevallig zaterdag bericht van het radboud gekregen dat we begin juni de afspraak voor het pre-ivf spreekuur is :)
    Veel succes met jullie behandeling!!!

10. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    hey sinja,

spannend hoor, nog een eind weg dan he begin juni
    maar je moet maar zo denken het begin is er.

nee ik heb eventueel woensdag pas een terug plaatsing dit .i.v.m. pgd wat ze in maastricht doen. de embryo`s moeten 8 cellig gaan delen waarvan er dan 1 cel naar maastricht gaat, als de uitslag uit maastricht goed is dan word er woensdag 1 teruggeplaats.

gr regi

11. Ingrid1979

Ingrid1979 Bekend lid

3 feb 2009
    887
    0
    0
    Horst aan de Maas
    Heej Loyus,

Wat een slecht nieuws.......weet even niet wat ik erop moet zeggen!
    Heel veel sterkte!

Liefs Ingrid

12. Ingrid1979

Ingrid1979 Bekend lid

3 feb 2009
    887
    0
    0
    Horst aan de Maas
    Spannend, woensdag hebben we ons eerste gesprek in Nijmegen!

Liefs Ingrid

13. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Hey dames!
    Ik was even op vakantie e.d. en schrijf op een ander onderwerp ook mee....dus nu eindelijk maar eens een reactie van mij weer.

Wat een verdrietige berichten; heel veel sterkte Loyus!

Ik las ook al ergens dat t Radboud een wachtlijst heeft. T Radboud is voor ons het transportziekenhuis (daar doen ze dus alleen de bevruchting en tp). Dus ik weet niet of wij ook dat Pre-IVF spreekuur krijgen in t Radboud, of dat dat in ons eigen ziekenhuis is. We zijn vorige week wel in t Radboud geweest. Daar wilden ze t zaadonderzoek van manlief nog eens doen (kon ie meteen 'oefenen' in het kamertje waar t straks ook moet). Ook lieten ze even t lab zien en de weekendingang. Ik denk dus niet dat we daar nog eens heen hoeven eerlijk gezegd. Vrijdag hebben we in ons eigen zh een gesprek over hoe en wat. Ze zijn in t Radboud trouwens heel aardig hoor. T is een prettige ruimte waar je idd niet tussen de zwangeren in de wachtkamer zit, maar tussen mensen die in hetzelfde schuitje zitten. En ik zag twee stellen met een echo eruit komen; dus dat is wel super! :D
    Ik vind t ook wel spannend hoor; je weet idd nooit of er nog bepaalde complicaties zijn tijdens het proces. Maar goed; dat heb je niet in de hand!

Ingrid: succes vast woensdag; spannend he!

14. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Spannend Regi! Hebben jullie een erfelijke ziekte in de famlie dat jullie pgd moeten doen? Is natuurlijk prive, en hoef je geen antwoord op te geven, maar ben gewoon nieuwsgierig ;)

Hypo ze noemen het zelf geen wachtlijst maar icsi-lijst. Maar het komt natuurlijk op hetzelfde neer ;) Ik vind het daar ook heel fijn! In welk ziekenhuis ben jij onder behandeling? Vaak hebben ze vaste plaatsen gereserveert voor transportziekenhuizen. Dus als die nog niet in zijn genomen voor 'jouw' ziekenhuis kun je misschien al wel heel snel terecht! Hopelijk weet je vrijdag hoe en wat :D

15. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    hoi sinja,

nee mijn man heeft translocatie 13/14 dus vandaar pgd

16. Ingrid1979

Ingrid1979 Bekend lid

3 feb 2009
    887
    0
    0
    Horst aan de Maas
    Heej Meiden,

Vandaag naar onze eerste afspraak in Nijmegen geweest.
    We staan op de wachtlijst voor ISCI!

Verder heb ik een inwendige echo gehad en hieruit kwamen geen bijzonderheden, alleen dat ik PCO heb! (dit was al bekend bij ons) Dit zou met een ISCI behandeling tot overstimulatie kunnen leiden, maar dit wordt goed in de gaten gehouden.
    Verder heb ik bloed moeten laten prikken op allerlei hormonen en HIV, Hepatitis.

Mijn vriend heeft een uitwendig onderzoek gehad en er wordt een genetisch onderzoek gedaan, dmv bloedprikken. Hij is dus 8 buisjes bloed armer, omdat hij voor genetisch onderzoek heeft moeten laten prikken en HIV, Hepatitis en allerlei hormonen.
    Verder moet mijn vriend weer een zaadonderzoek laten doen. Maar kijkende naar de vorige zaadonderzoeken zal het bij ons toch ISCI worden.

Over 2 maanden als uitslag van genetisch onderzoek er is, hebben we weer een afspraak in Nijmegen.
    Binnenkort zullen we een brief ontvangen dat we op de wachtlijst staan.

Voor ons is dus het hele traject begonnen, maar we gaan er voor 100% tegenaan.

Liefs Ingrid

17. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    heel veel succes meid

18. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Hoi dames!
    Ingrid; hoe is het verder bevallen in Nijmegen? Prettige mensen toch?
    Ik zie dat jullie voor genetisch onderzoek hebben gekozen. Mochten jullie kiezen of moest dit? Wij hebben deze keuze ook gekregen, maar waarschijnlijk gaan we t niet laten doen. Hebben ze iets verteld over de lengte van de wachtlijst?
    Ik moet maandag terug naar de gyn en dan horen we hoe t traject verder verloopt!
    Groetjes, hypo

19. Ingrid1979

Ingrid1979 Bekend lid

3 feb 2009
    887
    0
    0
    Horst aan de Maas
    Heej Hypo!

Jaja, zeer vriendelijke mensen in Nijmegen! Echt super! Je voelt je er gelijk op je gemak.
    Wij hebben niet mogen kiezen of we genetisch onderzoek wilden. Dit moest gewoon.
    De lengte van de wachtlijst in Nijmegen is 2-3 maanden!
    Heel veel succes maandag! Ben benieuwd.

Liefs Ingrid

20. Ingrid1979

Ingrid1979 Bekend lid

3 feb 2009
    887
    0
    0
    Horst aan de Maas
    Meiden!!!!

Vandaag was mijn vriend jarig en ik heb hem het speciaalste cadeau gegeven voor zijn verjaardag! Heb hem een fotoboekje met onze mooiste herinneringen in onze relatie gegeven en op de laatste bladzijde, de vraag; vandaag 18 mei 2009 vraag ik; lieverd wil je met mij trouwen? Enne..........hij heeft JA gezegd! Joehoe, helemaal blij.

Liefs Ingrid

Deel Deze Pagina