Het IVF-okt/nov-kletsclubje: Nienepiene (Gonal-F , TP emmy, 3 cryo's) Celia2 (Gonal-F, TP emmy, geen cryo's, poging mislukt) Wanabeme (start deca 6-10) RoGiJuLi (Gonal-F) Kaatjekoek (start 23-10) Lovely (start 28-10) Kaila (start deca 30-10, Gonal-F100) Cheyenne (start elonva 23-10) Weer (start deca 8-11) PoesjeS (start eind okt/ begin nov) Diligo Ergo Sum (start 1-11) Kayleigh (intake eind nov) Claro84 (start half nov) Afspraken en belangrijke data: November: 11 nov -Diligo Ergo Sum: terugplaatsing 5 nov - Wannabeme: punctie 8 nov -Weer: start Decapeptyl 8 nov - Diligo : punctie 8 nov - Wannabeme: terugplaatsing 10 nov -Claro84: verwachte menstruatie 19 nov -Celia: afspraak gyn 23 nov - Wannabeme: NOD eind nov -Kayleigh: intake -Claro84: TP[/QUOTE]
Ja klopt Wannabeme! 15 dagen vanaf punctie! Want die dag vindt de bevruchting als het goed is plaats..zo iets was het. We hebben de 23te iig doorgekregen. Dat is op een zondag en mijn man heeft dan nachtdienst...poeeeh... Maaaar eerst maar TP, he...we weten nog niet of we embryo's hebben!
Ja dat zei ik ook in het ziekenhuis, 15 na punctie. Maar zij zeiden dat dat niet klopte en dat het 15 na TP is. Ik vind dat niet logisch, maar als ik op internet zoek vindt ik datzelfde ook overal. Raar hoor.
Nog even hierop terugkomen..hoezo verlaten? het feit dat deze mislukt is, wil toch niet zeggen dat je het groepje uit moet? Ik neem aan dat de meiden waarbij deze poging niet lukt, wel gewoon in dit groepje doorkletsen? En niet elke maand/poging een nieuw groepje op moeten zoeken? Of zie ik dat verkeerd?
Jup..ik ook..maar houdt me dan maar aan wat het zh zegt tegen me...je hoort zoveel verschillende verhalen Hoe voel je ej verder?
Hoe ik me voel? Euh eigenlijk gewoon het zelfde als altijd haha. Ik ben nogal (te) nuchter hihi. Dus ik ben er ook niet echt mee bezig. Ik merk het wel, of ik word over 2 weken ongesteld..of niet en dan ga ik als een gek testen haha. Ik merk wel dat ik iets meer hoop heb. Vanaf het begin had ik zo'n onderbuik gevoel dat het niet zou lukken en toen ik na een jaar nog niet zwanger was, bleek dat dus te kloppen. Ook toen ik besloot voor ivf te gaan, had ik zo'n doem-gevoel. Maar nu..nu alles op rolletjes loopt en ik 'perfecte' embryo's blijk te hebben, merk ik dat eindelijk weer wat optimistischer word en wat meer hoop krijgt. Wie weet lukt het toch nog! En jij?
Nou idd! Natuurlijk blijf je lekker meekletsen! Is toch gezellig? Ik had er eerlijk gezegd overheen gelezen..maaaaar blijf lekker!
oooh, snap ik! Ik heb ook altijd het gevoel gehad dat het niet vanzelf zou gaan...inmiddels drie jaar 'bezig'..dus ja Ik heb een heel fijn gevoel over de IVF en hoe het tot nu toe gaat, dus wat ik zei, snap je! Ik merk ook dat het me goed lukt positief te blijven en ookal is die gebroken voet een enorme tegenvaller; het verplicht me wel rust te houden zodat ik de overstimulatie wellicht kan ondervangen, ik heb meer ruimte doordat ik nu niet hoef te werken en ik ben ergggg relaxt nu. Dus al met al goede omstandigheden om zwanger te raken en hopelijk te blijven...Ik merk dat ik na die 11 eicellen ook weer wat vertrouwen heb in mijn lichaam, zo van zie je nou er komt wel wat bruikbaars uit Maaaar...wij moeten nog afwachten of er embryo's ontstaan...dus wl niet voor mijn beurt praten..maar mijn gevoel is goed dus daar wil ik dan ook op vertrouwen. Positieve energie doet ook veel... Ik ben juist helemaal niet nuchter maar een echte zwever
Grappig die tegenstelling, nuchter en zwever. Ik ben heel erg van de wetenschap en geloof niet dat mijn stemming of 'energie' invloed heeft op wel of niet zwanger worden. Dat is voor mij een ver van mn bed show Maar ik duim gewoon voor positief resultaat voor allebei. Nee wat zeg ik, voor het hele clubje uiteraard
Wannabeme, Hihi..dat is idd een leuke tegenstelling! Wat dat betreft zitten we bij IVF wel goed, als het om de wetenschap gaat! En daar geloof ik ook in! En idd..voor iedereen positief resultaat!
Ik krijg een valium.....dus nix roesje....nix morfine....en ik ben al geen held als t op dikke naalden aankomt...vind de deca al te dikke naalden hebben....brrrrrr
In Utrecht krijg je standaard een zetpil Diclofenac en een zetpil Paracetamol. Die moet je vantevoren inbrengen. Daarna wordt het ter plekke plaatselijk verdoofd. Voor mij was dat voldoende, maar de dame voor mij had nog extra medicatie gekregen. En gisteren hoorde ik van een andere dame dat zij het zelfs onder narcose had gedaan omdat de vorige keer zo traumatisch was. Wat een verschillen!
Ja idd..in het Erasmus, waar ik de punctie had, hebben ze het pijnbeleid aangepast aan recent onderzoek. Twee uur voor de punctie zelf paracetamol, daarna plaatselijke verdoving en een infuusje waar ze een shot (of twee) morfine door geven. Die morfine werkt erg snel uit, dus dan zijn ze echt aan het tellen in sec hoeland het duurt. Ik moest uiteindelijk nog een shot krijgen omdat ze toen bijna klaar was en nog een follikel zag die ze toch graag aan wilde prikken... Ik was echt heeeeeeel ontspannen zeg maar...maar goed. Ik voelde de eerste prikken nog wel, hoor. Het was zeker geen prettige ervaring, maar ze letten wel goed op je en stellen je gerust.
Ik was alles behalve ontspannen, lag te trillen in die beugels, bijna lachwekkend. Achteraf schoot ik dan ook in de lach, omdat ik me veel te opgefokt had. Ik heb totaal geen pijn gehad, het was alleen ongemakkelijk/onprettig zeg maar. Maarja, ze waren bij mi natuurlijk ook zo klaar De dame voor mij had 40 follikels, dus dan zijn ze wel even wat langer bezig natuurlijk!
Waarom zou je als je valium krijgt niks anders kunnen krijgen? Ze hebben een hele verschillende werking. Valium of diazepam of oxozepam etc zijn geen pijnstillers. Ik gebruik ook Diazepam maar ook Tramadol (morfine basis) is prima te combineren. Ook met Paracetemol goed te combineren dus dat is echt onnodig jezelf kwellen lijkt me.
Wannabeme mooie score! En Roosje ook een prima meting, laat ze maar lekker rustig groeien, dan kunnen de kleintjes ook mee doen. Ben benieuwd, we gaan bijna gelijk op. Bij de eerste punctie had ik een morfine infuus en toen ze klaar was een diclofenaczetpil. Ik vond het erg goed te doen maar had er maar 5. Normaal wel een pieperd en na de darmperforatie bij de kijkoperatie werd dat heel erg, maar het is me juist super mee gevallen. Ik zal mezelf ook even op het lijstje zetten.
Het IVF-okt/nov-kletsclubje: Nienepiene (Gonal-F , TP emmy, 3 cryo's) Celia2 (Gonal-F, TP emmy, geen cryo's, poging mislukt) Wanabeme (start deca 6-10) RoGiJuLi (Gonal-F) Kaatjekoek (start 23-10) Lovely (start 28-10) Kaila (start deca 30-10, Gonal-F100) Cheyenne (start elonva 23-10) Weer (start deca 8-11) PoesjeS (start eind okt/ begin nov) Diligo Ergo Sum (start 1-11) Kayleigh (intake eind nov) Claro84 (start half nov) Annemoon (start 1-11 Gonal 225 en vanaf 7-11 cetrotide) Afspraken en belangrijke data: November: 11 nov -Diligo Ergo Sum: terugplaatsing 5 nov - Wannabeme: punctie 8 nov -Weer: start Decapeptyl 8 nov - Diligo : punctie 8 nov - Wannabeme: terugplaatsing 10 nov -Claro84: verwachte menstruatie 11 nov - Annemoon: fm2 19 nov -Celia: afspraak gyn 23 nov - Wannabeme: NOD eind nov -Kayleigh: intake -Claro84: TP