Start IVF oktober/november 2014

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Diligo Ergo Sum, 8 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Ohhhhh.... Roosje :( :(
    Wat ontzettend rot. Sterkte joh. Zit je er zo naar toe te leven... gebeurt dit... :( Knuffel!!

2. Claro84

Claro84 Actief lid

6 aug 2011
    336
    0
    0
    NULL
    NULL
    Roosje, wat erg. Kan geloven dat je er kapot van zijt.
    Dikke knuffel!!!

3. Roosje72

Roosje72 Fanatiek lid

31 aug 2014
    1.174
    0
    0
    Ingenieur
    Er is een lichtpuntje: vanochtend de gyn gesproken, ik hoef geen start echo, omdat ik nog nooit een cyste oid heb gehad.
    Mag vanmiddag al een zak chemicalien ophalen zodat ik in januari weer vol in de IVF kan

4. Celia2

Celia2 Actief lid

22 apr 2009
    204
    0
    0
    Hallo meiden,

Hebben jullie de kerstdagen allemaal overleefd?

Roosje, hoe is het met jou? Wanneer mag je weer beginnen met prikken?

Kaila, hoe gaat het met de overstimulatie? Nog klachten of ben je overal vanaf?

En Nienepiene, lekkere vakantie gehad?

Ik ben gister begonnen met Menopur (naast Lucrin). Bij onze vorige poging had ik erg last van duizeligheid en misselijkheid als bijwerking van de hormonen, dit begon na een week en werd alleen maar erger. Nu kreeg ik er vandaag al last van! Gelijk contact met zh gehad, heb tabletten tegen de misselijkheid gekregen maar meer konden ze niet doen. Ik hoop niet dat de duizeligheid erger wordt want om daar nog 2 weken mee te moeten rondlopen is niet handig!

Alvast een goede jaarwisseling toegewenst voor jullie allemaal en dat 2015 een jaar wordt waarin al onze dromen uit mogen komen!

Liefs Celia

5. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Celia, je bent al weer begonnen joh! Balen van die misselijkheid. Ik hoop voor je dat de tabletten genoeg helpen. Jij hebt dus halverwege januari de punctie ofzo?

Hier zit ik echt in een erge dip.
    We zijn net een weekje op vakantie geweest om er echt even uit te zijn. Dat was heerlijk. Lekker weer, mooie dingen gezien, lekker gegeten en vooral erg genoten van met elkaar zijn en weer eindelijk iets 'leuks' samen doen.
    Jammer genoeg kwam ik thuis natuurlijk weer als een baksteen terug naar de realiteit geknald.. Daarom ben ik eigenlijk nu weer terug bij af. Veel janken en ik krijg niet veel voor elkaar. Ik hoop zo dat ik het een plekje kan geven allemaal.
    Iedereen zegt dat ik positief moet blijven en hoop moet houden, maar het is voor ons nu gewoon zo'n klote vooruitzicht, dat ik mezelf gewoon niet voor de gek wil houden.
    Gelukkig gaan we oud&nieuw met vrienden vieren, en dat wordt wel een groot uitbundig feestje. Daar heb ik dus wel zin in. Mijn gedachten even verzetten werkt toch het best met afleiding en doen alsof er niks aan de hand is.

Ik hoop dat jullie in ieder geval allemaal wel fijne dagen hebben gehad met familie en vrienden, en ik wens echt dat 2015 voor ons allemaal nu dit keer écht HET jaar gaat worden.

6. Roosje72

Roosje72 Fanatiek lid

31 aug 2014
    1.174
    0
    0
    Ingenieur
    Ben alweer begonnen...zondag de deca, vandaag de eerste gonal. Klein intermezzo gehad van 3 positieve testen, maar helaas geen spontaan kerstwonder dat bleef plakken, wel een alcohol vrije kerst...mooi waardeloos.:x

7. Celia2

Celia2 Actief lid

22 apr 2009
    204
    0
    0
    Ach Kaila, wat ontzettend *** dat je je zo rot voelt! Maar ook heel begrijpelijk! Je moet het verdriet ook gewoon toelaten, het wegstoppen is niet goed. En rond deze dagen is het allemaal ook nog confronterender! Je sluit weer een jaar af waarin niet hetgeen is gebeurd waar we allemaal zo op hopen! Ik hoop dat het feestje met jullie vrienden een goede afleiding is en je toch een goede jaarwisseling mag hebben! Een digitale knuffel van mij en veel sterkte met alles! (ps: ik verwacht tussen 9 en 12 januari mn punctie te hebben)

Roosje...we lopen aardig gelijk op! Een dag verschil. Wanneer heb je je eerste fm? Ik 6 januari, ben heel benieuwd! Veel succes!

8. Roosje72

Roosje72 Fanatiek lid

31 aug 2014
    1.174
    0
    0
    Ingenieur
    @celia ik moet 5 januari bellen, denk 5 of 6 januari fm 1

9. Roosje72

Roosje72 Fanatiek lid

31 aug 2014
    1.174
    0
    0
    Ingenieur
    @celia: hoe is het bij jou? morgen fm1 toch?
    @kaila: hoe gaat het met jou? ben je weer een beetje de oude? je kracht weer hervonden?

Hier vandaag de eerste fm weer gehad, cd 9...bms een hele keurige 3 laagse structuur van 10mm
    follikel technisch: links, wat klein spul, allemaal kleiner of gelijk aan 6mm. rechts wat meer kleine kraaltjes te zien, maar alles 6mm en kleiner.

Vergelijkbaar met het beeld van IVF 1 op dag 8, dus voor mij niet raar. Maar het wordt weer een lange ronde. Verwacht de punctie rond 15 januari

10. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Oh wat spannend Roosje! Je zit er echt weer middenin!
    Wel mooi dat je flink wat follikels lijkt te hebben, dat lijkt me een fijne gedachte. Succes met spuiten de komende 2 weken!

Hier heb ik sinds vandaag mijn werk weer opgepakt. Pff, wat ben ik er lang uitgeweest! Gelukkig was het ook wel weer fijn om aan het werk te zijn, gewoon even mijn 'oude' leventje weer oppakken voor ik zo meteen weer aan een nieuwe ronde begin.

Wel weer confronterend, een vriendin van me is in ronde 1 zwanger geraakt (wat ze overigens gewoon doodleuk en bot over de telefoon vertelde, dat neem ik haar best kwalijk). Ik ben natuurlijk blij voor haar, maar ik kan het niet van me af zetten dat ik het zó ontzettend oneerlijk vind soms. Er zijn op dit moment 4 vriendinnen zwanger, allemaal véél later begonnen dan ik... Maarja. Ik zal er toch echt zélf mee om moeten leren gaan, helaas.

11. Celia2

Celia2 Actief lid

22 apr 2009
    204
    0
    0
    @Roosje: hopen dat alle eitjes lekker gaan doorgroeien bij je! Maar dan moet je wel vrij lang spuiten of niet?
    Ik heb morgen idd mn eerste fm weer. Vind het wel heel spannend nu! Hoop dat er meer groeit dan de vorige keer, toen waren het er maar 4. Ik zit morgen op de 10e dag spuiten en het spuiten begint me nu wel tegen te staan, ik krijg de naalden er steeds moeilijker in. De Lucrin gaat wel goed maar de Menopur gaat steeds moeilijker. Ik hoop tussen vrijdag en maandag de punctie te hebben, maar laat ik niet op de zaken vooruit lopen, wie weet groeit er wel bijna niets, eerst morgen maar afwachten. Ik voel mn eierstokken wel gigantisch, maar dat kan ook door de cyste komen die er zit.

@Kaila: Fijn dat je weer bent begonnen met werken. Ik vind mn werk altijd wel een goede afleiding.
    En ik snap je gevoelens tegenover je vriendin, het is zo confronterend als het bij een ander zo gemakkelijk gaat. En dat ze het dan ook zo over de telefoon vertelt is ook niet netjes. Een collega van mij vertelde me 6 weken geleden dat ze zwanger was over de app. Ik hoorde haar overdag al smoezen met een andere collega, ze durfde het me niet zelf te vertellen hoorde ik later dus heeft ze het op aandringen van mn andere collega via de app vertelt. Het is haar 3e in 3,5 jaar tijd, ook best confronterend. Het blijft lastig hoe met dit soort dingen om te gaan, maar we moeten het zelf doen idd.

12. Roosje72

Roosje72 Fanatiek lid

31 aug 2014
    1.174
    0
    0
    Ingenieur
    @kaila en celia, ja de zwangerschaps meldingen blijven gevoelig. nog erger als ze zeggen dat ze wel even bezig zijn geweest...wel een hele 6 maanden...dan moet ik altijd even op mn tong bijten of dat ze zo super vruchtbaar zijn en het elke keer de eerste ronde raak is. Begrijp me niet verkeerd, ben blij dat hun deze ellende bespaard blijft, maar het is wel erg confronterend.
    @celia, ja ik heb de eerste IVF ook lang gespoten, gonal van dag 3 t/m 17 en deca van dag 1 t/m 18.....maar er starten ook veel follikels steeds, vorige ronde waren het er bij de eerste fm 17 ofzo....uiteindelijk 11 over...denk dat het dan verdeeld moet worden. voel me ookal een beetje een speldenkussen worden

weet trouwens iemand of je ergens de ontdooi resultaten van een kliniek kan vinden?

13. Roosje72

Roosje72 Fanatiek lid

31 aug 2014
    1.174
    0
    0
    Ingenieur
    krijgen jullie ook van die blauwe plekken van t spuiten?

14. Roosje72

Roosje72 Fanatiek lid

31 aug 2014
    1.174
    0
    0
    Ingenieur
    ik heb trouwens ook een afspraak voor een acupuctuur behandeling ter ondersteuning van de IVF gemaakt. bij de iui's van mn zoon heb ik ook acupunctuur gedaan. was toen na 7 weken zwanger....en ben nu toch al beurs van alle naalden :p

15. Celia2

Celia2 Actief lid

22 apr 2009
    204
    0
    0
    Nou...het valt hier weer enorm tegen :(. Er groeien maar 2 goede eiblaasjes aan de rechterkant (1 van 18 en 1 van 20 mm) en nog een kleintje van maar 10 mm. De linker eierstok kon ze eerst niet eens vinden, uiteindelijk met een buikecho nog gekeken maar daar groeit helemaal niets. Waarschijnlijk doordat ik vorig jaar geopereerd en aan die eierstok om 2 endometriosecysten weg te halen. De vorige poging groeiden er daar toch wel 2 (en rechts 3). Nu met een hogere dosering een nog slechter resultaat. Zo verschrikkelijk *** dit!! We mochten zelf de keuze maken, wel of geen punctie, we mochten ook zelf op de natuurlijke manier deze week aan de gang. Maar daar hebben wij zelf helemaal geen vertrouwen meer in, dus toch maar de punctie gedaan. Nog een keer een ivf-poging zit er nu toch niet meer in aangezien het stimuleren gewoon niet wil. Nu hopen op 2 mooie eicellen en 2 bevruchtingen. Ze zeggen 50% van de oogst wordt meestal bevrucht, dat zou er dan 1 zijn. Zo spannend nu!! Ik had op een veel hogere opbrengst gerekend dus dit is wel een domper.

16. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Celia, nee! Wat valt dat tegen! Zeker met een hogere dosis had je dit zeker niet zien aankomen :(
    Ik hoop heel erg dat de twee (en misschien 3?) follikels mooi doorgroeien. Over die gemiddelde 50% bevruchting zeg ik maar even niks ;), hoewel ik hoop dat mijn pech misschien jouw mazzel zou betekenen nu, hihi.

Roosje, ik ben wel benieuwd hoe acupunctuur je nu gaat bevallen. Ik lees er ook steeds meer verhalen over en zit er ook over na te denken dat te doen straks bij mijn volgende poging. Baat het niet, schaadt het niet. :)
    Oh en ja, ik was ook blauw aan het eind door het prikken, voelde ook echt beurs aan.

17. Roosje72

Roosje72 Fanatiek lid

31 aug 2014
    1.174
    0
    0
    Ingenieur
    @celia: neeee! wat k*t! en wat groeien jouw eitjes rap! dit was nog maar fm 1 toch? kun je ook een andere stimulatie hormoon krijgen voor een volgende poging, mocht hier niet de bingo in zitten? want daar gaan we uiteraard wel vanuit. jij spuit menopur, ik heb wel eens begrepen dat gonal wat meer eitjes oplevert, of anders een combi van beide (50-50) Hoeveel spuit jij nu dan? 300IE, 450IE?
    Ik krijg 300IE, hoe minder ik spuit hoe sneller er een paar eitjes doorrijpen, hoe meer ik spuit, hoe langzamer het gaat, maar wel meer follikels....Ik zou dat zeker met je gyn overleggen. Misschien dat je dan toch deze poging aan het lot over kunt laten en dan met een andere cocktail volgende ronde kunt doen. Of heeft je gyn gezegd dat ze hierna eventueel niet verder willen?
    Welk deel van het land zit jij? heb je eventueel een mogelijkheid voor een second opinion in een andere kliniek?

18. Celia2

Celia2 Actief lid

22 apr 2009
    204
    0
    0
    Hoi meiden,

Roosje, sorry had nog niet gereageerd op je ander meldingen. Maar ik weet niet of je ergens de resultaten kunt vinden van het ontdooien van cryo's. Misschien even googlelen? Maar dat zul je wellicht al gedaan hebben.
    En acupunctuur kan geen kwaad, heb het vorig jaar ook gehad ivm de pijn die ik had van de endometriose en dat werkte toen wel verlichtend.
    En de blauwe plekken vallen gelukkig erg mee! Heb 2 keer iets een donker plekje gehad verder niet. Gisteravond de laatste gezet, pregnyl, ben blij dat ik er nu vanaf ben want op de één of andere manier leek het wel alsof mijn huid steeds taaier werd en de naald er moeizamer in ging. Ik heb wel een keer door het zetten van een maanddepot Lucrin 2 weken met een blauwe plek gelopen, was gewoon zwart! Die heb ik toen gewoon niet goed gezet.

Ik heb bij onze vorige ivf-poging gonal 250 gespoten, dat leverde toen 4 goede eicellen op, 2 bevruchtingen, 1 terugplaatsing van een 5 cellige embryo en geen cryo's. De hoop was dat menopur beter zou aanslaan, maar helaas. Ik spoot nu menopur 300. Een hogere dosis of mix zal waarschijnlijk niet veel effect geven. De activiteit van mn eierstokken zijn gewoon verminderd door de endometriose, daar is helaas niets tegen te doen. De gyn heeft al gezegd dat als dit niet goed aanslaat het waarschijnlijk niet veel zin meer heeft om voor een 3e poging te gaan. Samen hadden we al afgesproken het bij 1 poging te laten, toch zijn we nu met de 2e poging bezig omdat de 1e geen cryo's heeft opgeleverd. Onze grens is nu echt bereikt. Ik hoop dat dit toch een mooie embryo oplevert die blijft plakken, anders ga ik weer aan de pil (moet ivm de endometriose). Ik heb nog best een beetje hoop, dus ik zit nog niet bij de pakken neer.

Kaila, die gemiddelde van 50% gaat helaas niet op voor jou nee. Hebben jullie al een keuze gemaakt of jullie naar België willen?

Liefs

19. Roosje72

Roosje72 Fanatiek lid

31 aug 2014
    1.174
    0
    0
    Ingenieur
    Dag 13 van m'n cyclus, 11e dag van de stimulatie Vandaag 2e follikelmeting. Baarmoeder gevonden en bms gemeten: 14mm netjes dus Toen op speurtocht naar m'n eierstokken. Na wat geroer is de linker gevonden: 2 of 3 stuks follikels allemaal ca 10 mm en nog wat kleiner dan 8mm. Toen op zoek naar de rechter...na nog een beetje geroer.... Jaha de rechter: 1x 15,5mm, 2x13mm, 4 of 5 van 10mm en nog wat 7 mm. Er doen een stuk of 9 nog mee.

20. Celia2

Celia2 Actief lid

22 apr 2009
    204
    0
    0
    Mooi aantal Roosje! Hopen dat ze goed door blijven groeien.

Hier gister punctie gehad, toch nog 4 eitjes gevonden! Nu wachten tot zondag!

Deel Deze Pagina