Start IVF oktober/november 2014

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Diligo Ergo Sum, 8 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. julia1984

julia1984 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.244
    5
    38
    NULL
    NULL
    Roosje, wat oneerlijk! Dikke knuffel.

Kaila, hoe is het met jou?

Ik start weer in mrt....2 embryos en doe mee aan de studie ass. hatching. Als dat hem niet word gaan we waarschijnlijk verder in dusseldorf

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.968
    15.606
    113
    Nabij Utrecht
    Oooh wat enorm shit Roosje :(:(:(:(

3. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Julia, wat spannend dat jullie daar aan mee doen! Is die studie in Nederland? En is het dan zo dat je 50% kans hebt dat je ingeloot wordt? Of passen ze het sowieso toe?

Roosje, wat k.lote zeg! :( Dikke digitale knuffel!

Hier hebben we (nog) geen doorverwijzing gekregen...
    We zijn namelijk 'officieel' nog niet uitbehandeld in Nederland. We zouden namelijk gewoon nog een ICSI kunnen doen, want er is nog een kleine kans dat het allemaal gewoon toeval was...
    Nou, daar ga ik niet een kostbare en heftige ICSI poging aan spenderen om daar achter te komen.
    We moeten nu proberen via de huisarts een doorverwijzing te krijgen, maar volgens onze arts hebben meer stellen het op die manier gedaan, dus dat komt vast goed.
    Ondanks dat snapte ze wel heel goed dat we niet voor nog een ICSI hier willen gaan zonder dat er niet eerst nog meer onderzoek is gedaan naar de oorzaak. Ze zijn daarom ook bereid gewoon mee te werken en we kunnen waarschijnlijk de follikelmetingen gewoon in ons eigen ziekenhuis doen. Daar hoeven we dus gelukkig niet helemaal voor naar Gent! (2,5 uur rijden vanaf hier... pff!)
    Ze gaan de papieren in orde maken, die krijgen we waarschijnlijk binnen een paar weken in huis, zodat we die door kunnen sturen.
    Nu alleen dus nog de doorverwijzing regelen en dan is het nog 2,5 maand wachten tot de intake...!

4. Roosje72

Roosje72 Fanatiek lid

31 aug 2014
    1.174
    0
    0
    Ingenieur
    @kaila, pff dat duurt nog ff wat lang wachten.

Hier: Ik ben vrijdag aan de wijn gegaan en gister lekker een pilsje gedronken met vriendinnen. Het ergste verdriet is alweer gezakt en ik ben gruwelijk ongi. Stolsels en klonten zo groot heb ik ze nog nooit gezien en er is geen tampon maandverband combi tegen opgewassen.

Wat er was, is niet meer. Morgen de kliniek bellen en de volgende stap bespreken. Ook de acupuncturist ga ik weer inschakelen. De volgende ronde....wie weet brengt die eindelijk de droom. Moet wel eerlijk bekennen dat de angst dat het nooit meer zal lukken wel steeds groter wordt..de eindstreep komt steeds dichterbij....de vraag is alleen of de droom of het afscheid daarvan de race gaat winnen.

5. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Wat naar Roosje... Lekker confronterend ook dat je nu zo hevig ongesteld bent geworden. Geniet inderdaad maar lekker van dat wijntje en biertje, die heb je verdiend! ;)

Ik snap je angst trouwens ook heel goed. Voor jou begint de tijd ook echt te tikken, toch? Dat lijkt me ook echt heel vervelend.. Zelf heb ik nog iets meer tijd, maar ik herken je gevoel dat het misschien nooit gaat lukken wel heel erg... :(
    Wel vind ik het fijn voor je dat je in ieder geval nog flink wat cryo's hebt, dat geeft absoluut hoop!

6. Annemoon

Annemoon Bekend lid

4 apr 2013
    816
    0
    0
    Vooral heel druk met werk, mijn glaskunst, de neef
    Oost NL
    Ik heb continu wel meegelezen, maar niet gereageerd.
    Wat is er veel gebeurd in m'n pauze!!

Allereerst Roosje, wat verschrikkelijk K dat het weer iets beginnends was maar niet bleef zitten! Fijn dat je vijf cryo's hebt, dat verzacht iets, maar het blijft K!

Kaila, wat flauw dat ze geen doorverwijzing wilden maken. Welk zh loop je? Bij ons was er geen noodzaak, maar toch snapte ze m'n twijfel en wilde eventueel helpen om naar Dusseldorf over te stappen.
    Ik hoop dat de huisarts beter helpt!

euhh en toen was ik het al weer vergeten wat ik over de rest wilde schrijven. In ieder geval allemaal weer veel succes en heb continu wel aan jullie gedacht en geduimd!

Hier weer spannende ontwikkelingen en m'n eerste reactie was dan ook, het zal toch eens normaal gaan!
    Afgelopen donderdag ongesteld geworden en vrijdag een uitgangsecho gehad. Daar gigantisch geschrokken want er is iets te zien in de baarmoeder. Duidelijk een zwangerschapstest. Naar huis met de opdracht zaterdag te testen en dan met twee weken terug te komen voor de echte zwangerschapsecho. Ik was helemaal van het padje af. Hoe kon dit nu?
    Bestaan de stomme tips van ga op vakantie dan echt?
    Zaterdag meerdere tests gedaan en allemaal wit, wel veel gerommel in m'n buik en dus net weer getest. Weer wit.
    Om 11.20 weer een afspraak en kijken wat er nu te zien is. Was het loos alarm en mogen we verder met onze cryo's of zit er iets op de verkeerde plek? Ik wil sowieso een bloedtest, want wat onzeker word je hiervan zeg!

7. Roosje72

Roosje72 Fanatiek lid

31 aug 2014
    1.174
    0
    0
    Ingenieur
    @Annemoon, ehhh gefeliciteerd? Denk ik?! Heb je al getest in tussen?

8. Annemoon

Annemoon Bekend lid

4 apr 2013
    816
    0
    0
    Vooral heel druk met werk, mijn glaskunst, de neef
    Oost NL
    Gister controle gehad en bm is nu leeg. Lijkt een vmk geweest te zijn zonder dat we wisten dat ik zwanger was.
    Heel gek, maar voelt goed. Zo dichtbij ben ik nog nooit geweest.
    Vol goede moed verder!

9. Roosje72

Roosje72 Fanatiek lid

31 aug 2014
    1.174
    0
    0
    Ingenieur
    vanochtend controle gehad. Beide stokjes rustig, nog een beetje prut in de bm holte, maar dat wist ik zelf ook wel ( nog steeds ongi)

ik mag door voor de cryo ronde

volgende week vrijdag terug voor fm en bms meting.

2 cryos willen we terug. intussen zoekt de gyn uit wie de labfase kan doen als ik na mn verjaardag start met een (hopelijk niet noodzakelijke) 3e ivf poging. Alle scenarios gaan we bekijken. Hopelijk doen we dat voor niets. maar het geeft mij rust als ik mn opties ken.

10. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.968
    15.606
    113
    Nabij Utrecht
    Roosje, even een gekke en misschien wel brutale vraag.
    Je bent nu toch 43? Hoe lang waren jullie van plan om nog door te gaan. Omdat je al praat over een 3e ivf poging na je verjaardag (dan ben je dus 44).
    De kans op miskramen neemt nu fors toe en ook de kans dat het niet meer gaat lukken.
    Gewoon een vraag uit nieuwsgierigheid (en een beetje verbazing).... ik heb voor mezelf altijd de uiterste grens gelegd op 40 namelijk :) en zelfs dat ga ik niet redden want mocht het dit jaar niet gaan lukken voor een 3e dan stopt het voor ons.

11. Roosje72

Roosje72 Fanatiek lid

31 aug 2014
    1.174
    0
    0
    Ingenieur
    Ik ben 42. Ik had ook altijd mijn grens op 40 liggen, uit alle onderzoeken bleek steeds dat mij reserves nog best groot zijn. En voor het eerst van MN leven heb ik zo waar positief getest, zelfs meerdere malen. Dat geeft mij de hoop dat t lukt. En idd de kans op een miskraam is iets hoger dan op MN 40ste. Maar gezien de toename in het aantal streepjes het afgelopen jaar, ook de kans op zwangerschap. Iedereen moet de grens voor zichzelf bepalen. Als die voor jou 40 is en jij hebt daar vrede mee, geweldig. Voor mij ligt dat anders. De kans op een gezond kindje is nog altijd vele malen groter dan op een mk of een ongezond kindje. Dus ga ik nog even door.

Deel Deze Pagina