Wat spannend allemaal! Werk, Begrijpelijk dames, zo zal ik het ook aan gaan pakken...leugen is idd een groot woord..ik vind het ook een stukje privacy en zolang alles tussendoor een beetje geregeld kan worden is dat oké zo.
Hallo iedereen, Vandaag beetje kriebels in me buik ben ongesteld geworden en vrijdag gaat de eerste prik er in zoals het er nu naar uit ziet. Komt nu allemaal echt dichtbij! Even een stom vraagje maar hoe bewerk ik het lijstje? Dan kan ik mezelf ff updaten Voor degene die morgen de uitslag over de emmy's krijgen heel veel succes! Hoop dat er mooie bij zitten! Fijne avond allemaal!
Als je hem quote kun je hem dan bewerken in je berichtje denk ik..zo iets? En oeeeeh..spannend! Kan niet wachten op dat moment..duurt nog tien daagjes ongeveer voor mij. Zie je op tegen het prikken?
Oke thanks! Ga ik dat proberen Ja en nee tis meer een soort spanning, ik weer niet wat ik moet verwachtten... Ik ben niet kleinzerig maar gewoon het idee om bij jezelf een naaldje in je buik te zetten blijft raar. Dus me vriend gaat het doen en misschien doe ik het daarna zelf even kijken hoe het voelt haha Het enige waar ik echt tegenop zie is de punctie! Heb jij dat ook?
Hoi meiden, @Cheyenne: het lijstje kun je als het goed is selecteren en kopieëren en dan plakken in een nieuw bericht en bewerken, zo heb ik het steeds gedaan. Spannend voor je dat je nu ook bijna mag prikken. Ik hoop dat het prikken je meevalt! @Nienepiene: heb je nog veel pijn? Het is bij mij nog wel gevoelig en mn buik is helemaal opgezet, denk van de Utrogestan. Ik duim voor je dat er morgen een terugplaatsing wordt gedaan. Een verse lijkt me altijd beter dan een cryo dus hoop het voor je! Sterkte morgen! Fijne avond nog allemaal! Liefs Celia
Prikken is niet leuk, maar fantastisch om eindelijk te beginnen! Dan heb je tenminste het idee dat er schot in de zaak zit. Ik voelde dat we eindelijk een stap in de goede richting deden. Cheyenne123, snap dat je tegen de punctie opziet. Lees alsjeblieft niet teveel verhalen op internet over hoe iedereen het ervaart, vooral de nare verhalen staan volgens mij online. En je ziet het al op dit forum, iedereen ervaart het anders. Hoe het bij mij was, is echt zeker niet de standaard hoor! Ik heb zelf vooraf vooral gezocht naar praktische tips, zoals welke kleding, overlevingspakketjes etc. En de beste tips die ik in t ziekenhuis zelf kreeg, was dat ik mn tenen moest wiebelen tijdens de punctie. Ondanks mijn negatieve ervaring hielp dat wel! Verder lekkere joggingbroek aan met dikke trui, met eronder wel iets van n hempje voor het geval je de buisjes zelf naar een ander ziekenhuis moet brengen, dan geeft net iets meer steun. (Geen idee in welk ziekenhuis jullie lopen, maar ik moest de eitjes zelf wegbrengen. Worden heel symbolisch aan je buik geplakt, bij voorkeur bij de man maar omdat ik er zoveel had ook bij mij. Had wel iets moois)
Celia, vervelend dat je buik zo opgezet en pijnlijk is! Drink je wel genoeg? Want ook jij kan volgens mij nog n vorm van overstimulatie krijgen, komt meestal na de punctie. Ben je veel aangekomen sinds vrijdag? De mijne voelt vooral erg beurs, wilde n klein stukje wandelen vandaag maar dat vond mn buik niet leuk! Hoop gebonk als gevolg. En als ik hard lach doet het pijn! Heel raar gevoel! Morgen misschien toch nog maar n dagje thuisblijven, moet veel heen en weer lopen op mn werk.. Die utrogestan vind ik ook echt troep, maarja, alles voor het doel he! Ik duim ook voor je, dat je een mooie terugplaatsing hebt en reserve in de vriezer. Ben zo benieuwd hoeveel er bevrucht zijn! Liefs!
Bedankt voor jullie reactie's.. Ik wil ook niet teveel op internet kijken over die punctie want het zijn inderdaad ook bijna allemaal horror verhalen... Wij lopen in het erasmus mc dus bij ons wordt alles gelijk in hetzelfde ziekenhuis gedaan. Best bijzonder als je eitjes op je buik geplakt worden had ik nog nooit gehoord! Heeft toch ook wel wat moois Ik ben ook wel blij dat het nu echt gaat gebeuren maar merk ook wel dat het echt veel spanningen meebrengt, ik ben echt snel geïrriteerd en vooral tegenover me vriend en dan zit ik nog geeneens aan de hormonen! Maar gelukkig begrijpt hij me en is hij heel lief! Ben echt zo benieuwd naar de uitslag in het ziekenhuis voor jullie! Krijgen jullie ook gelijk een embryo terug geplaatst morgen? Spannend weekend geweest voor jullie!
Hoi Nienepiene, Ik heb nog niet op de weegschaal gestaan, zal dat straks eens doen. Ik ben nogal aan het hoesten de laatste weken en dat doet ook zo'n pijn in mijn buik wat jij ook al schreef. En lopen vindt mijn buik ook nog niet zo fijn . In het ziekenhuis hebben ze me niet gezegd dat ik goed moet drinken, maar zal er nu wel rekening mee houden. Als ik jou was zou ik morgen gewoon nog thuisblijven, denk dat het voor je lichaam nu alleen maar beter is om wat extra rust te hebben helemaal als je een terugplaatsing krijgt. De buisjes werden bij mij ook op mn buik geplakt. Had ook een wat warmere trui aangedaan zodat het goed op temperatuur bleef. En Cheyenne, mij viel de punctie echt mee, misschien komt het ook wel omdat ik al veel onderzoeken en operaties heb gehad aan mn baarmoeder/eierstokken/eileiders ivm endometriose en ik sowieso altijd al erg veel pijn heb door cysten etc, maar ik zou het zo weer doen. Liever een punctie dan nog eens een HSG (baarmoederfoto). Maar het zal per keer ook misschien wel verschillen en sowieso per persoon, maar ik wil je even "goede moed" inpraten 😉. Liefs
Hoi kaila Sorry lees je berichtje nu pas Dat zijn hele kleine balletjes en je krijg er een applicator bij om ze dan via de vagina na binnen te schieten en ik zou veel inlegkruisjes in huis halen het is echt rotzooi haha... Mijn bij werkingen zijn misselijk hoofdpijn moe buikpijn als ik ze net heb genomen ene dag nergens last van andere dag last van alles
Hoi, hoi Mag ik ook op het lijstje? Ik begin op 30 oktober met Lucrin en 9 november met Gonal-f. Ik ben inmiddels al begonnen met de pil. Ik kan wel wat steun gebruiken. Ik ben namelijk alleenstaand. Na klein jaartje KID is nu IVF de volgende stap. Dit vanwege mijn leeftijd, ik ben 39. Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen met IVF. Ik heb echt geen idee wat ik moet verwachten.
Spannend voor jullie morgen meiden! Ik hoop op veel emmy's en cryo's. Ik heb morgen de 2e FM en hoor dan ook wanneer de punctie is. Ik hoop op woensdag Als de punctie woensdag is dan is vrijdag/zaterdag de terugplaatsing Ik krijg (zoals het er nu uit ziet) geen bolletjes na de punctie maar 3x 5000 pregnyl (avond punctie, 2 dagen na punctie en 4 dagen na punctie). Wel jammer want dan kan ik pas laat gaan testen (anders kan het vals posi zijn vd pregnyl). Maar qua slagingskansen maakt het bij mij niet uit. Ben met zowel bolletjes als pregnyl zwanger geraakt door ivf
Nienepiene: startdag Gonal-f: 3 oktober eerste fm: 10 oktober Punctie: 17 oktober Verwachtte follikels: 11 Celia2: startdag Gonal-f: 4 oktober eerste fm: 14 oktober Punctie: 17 oktober Verwachtte follikels: 4 a 5 Wanabeme: startdag deca: 6 oktober eerste fm: ? RoGiJuLi: startdag Gonal-f: 8 oktober eerste fm: 17 oktober Kaatjekoek: Start prikken: 23 oktober Lovely: Start spuiten: 28 oktober Kaila: Start Deca: 30 oktober Cheyenne: Start elonva: 23 oktober Weer: Start pil: eind oktober PoesjeS: Start: eind oktober/begin november Diligo Ergo Sum: Start: rond 1 november Kayleigh: Start: eind november intake
Nienepiene: startdag Gonal-f: 3 oktober eerste fm: 10 oktober Punctie: 17 oktober Aantal eitjes: 24 Celia2: startdag Gonal-f: 4 oktober eerste fm: 14 oktober Punctie: 17 oktober Aantal eitjes: 4 Wanabeme: startdag deca: 6 oktober eerste fm: ? RoGiJuLi: startdag Gonal-f: 8 oktober eerste fm: 17 oktober: 7 grote follikels tweede fm: 20 oktober Kaatjekoek: Start prikken: 23 oktober Lovely: Start spuiten: 28 oktober Kaila: Start Deca: 30 oktober Cheyenne: Start elonva: 23 oktober Weer: Start pil: eind oktober PoesjeS: Start: eind oktober/begin november Diligo Ergo Sum: Start: rond 1 november Kayleigh: Start: eind november intake
Ik meld me hier ook even aan! Ik zat al mee te praten bij de MMM met endo club maar klets graag met jullie mee! Wij hebben 3 Nov info avond bij het ErasmusMC en op 4 Nov hebben we intake Ik gebruik al 7 weken Lucrin en heb nog 5 weken Lucrin te gaan en hoop dat ik zsm mag beginnen want we willen zo graaaaaag! In elk geval praat ik graag mee. Groetjes Liz
Goedemorgen allemaal en welkom nieuwelingen! Ik ben sinds eergister verslaafd aan het spelletje Hayday, dat is zon app voor op je smartfoon of tablet. Is net zoiets als Farmville, maar dan mooiere animatie. Errug leuk maar zint eer ge begint (had ik eerder moeten weten!). Goed, ik had daardoor dus een hoop bij te lezen. Leuk dat er weer nieuwe meiden bij zijn, de groep wordt zo lekker groot. Wat klinkt dat stom, de redenen zijn natuurlijk minder gezellig. Toch houden we de moed erin, hè?! Zijn er trouwens dames in voor een geheime Facebookgroep? Dan blijft alles anoniem voor de buitenwereld, hoef nergens omheen te draaien en weet je tegen wie je het hebt waardoor je elkaar gerichter kunt steunen. Voor de dames die twijfelen: Zon groepje is echt geheim voor de buitenwereld, de inhoud en de leden zijn enkel zichtbaar voor leden. Ook het maken en bijhouden van een tabel is een 'eitje' trouwens. Laat maar weten, ik maak graag zon groepje aan! Afgelopen vrijdag hebben mijn vriend en ik dus uitleg over de medicijnen gekregen. Het ging goed. Ik moest mezelf ook proefprikken met gesteriliseerd water. Dat ging gelukkig van een leien dakje. Ik zie niet op tegen het prikken, wel tegen de eventuele bijwerkingen :-S Hoe verliep dat bij jullie (bijwerkingen)? Groetjes K
Vanochtend de 2e punctie. De arts hier twijfelde of de punctie woensdag of donderdag gedaan moet worden (ze heeft liever donderdag), maar ze laat het aan het UMCU over (waar de punctie en bevruchting enzo plaatsvind). Ik wordt daar vanmiddag over gebeld. Helaas zijn het er echt niet meer dan 7 follikels. 1x 20, 2x 18, 1x 17, 1x16, 1x14 en 1x13. Linker eierstok ligt enorm diep, dus daar kon ze wederom niet goed bijkomen (daar zitten er 2 in, de overige 5 zitten in rechts). Vanmiddag dus een verdere update.
Zal dadelijk mij ook even bij in het lijstje zetten. Chantie, en getest vandaag? Vind de utrogestan ook ma troep maar inderdaad voor het goede doel. Was er ook misselijk, moe en hoofdpijn van. Maar je kan ook gewoon zwanger zijn natuurlijk . RoGiJuLi, veel succes. Hopelijk woensdag of donderdag toch een mooie opbrengst. Ben blij dat ze bij mij dan de punctie wel gewoon hebben laten door gaan, weet wel niet of ze op voorhand zoveel verwacht hadden (had er 36). Kaatjekoek, wij hebben ook moeten ondertekenen wat er erna mee mag gebeuren (hebben vriend en ik toch even over moeten babbelen hadden in eerste instantie beide een ander gedacht hierover is uiteindelijk wetenschap geworden) en hoeveel terug geplaatst zal hier voorlopig 1 blijven (hebben al een zoon) maar mocht het echt niet lukken 2 (bij zoontje waren ook 2 terug geplaatst). Celia, hopelijk goed nieuws vandaag. Kaila, bij de eerste hadden we bij ronde 2 voor 2 terugplaatsingen gekozen, vonden het idee van een tweeling wel leuk, willen graag 2 kindjes. Nu zullen we er toch wat meer tijd over laten gaan .
Welkom Liz en Chiara, werk het lijstje maar bij hoor! RoGiJuLi, 7 follikels is ook niet super veel maar niet verkeerd hoor! Alleen jammer dat ze niet goed bij je ene eierstok kunnen. Hopen dT toch alle 7 aangeprikt kunnen worden straks. Ik ben net gebeld, iets voor 11 uur, begon m al te knijpen dat er helemaal geen embryos's waren en ze me daarom pas aan het eind belden, maar gelukkig zijn er 2 embryo's ontstaan (van de 4 eitjes). Vanmiddag half 4 terugplaatsing! Ik ben er wel heel blij mee want ik had al gerekend op niets. Nu maar hopen dat ie blijft plakken!! Een fb-groepje twijfel ik nog even over, wel een leuk idee maar dan ben je er misschien nog meer mee bezig. Aan de andere kant kunnen er misschien wel weer leuke vriendschappen uit ontstaan. Weet niet hoe de andere meiden er in staan? Liefs
Nienepiene: startdag Gonal-f: 3 oktober eerste fm: 10 oktober Punctie: 17 oktober Aantal eitjes: 24 Celia2: startdag Gonal-f: 4 oktober eerste fm: 14 oktober Punctie: 17 oktober Aantal eitjes: 4 Wanabeme: startdag deca: 6 oktober eerste fm: ? RoGiJuLi: startdag Gonal-f: 8 oktober eerste fm: 17 oktober: 7 grote follikels tweede fm: 20 oktober Kaatjekoek: Start prikken: 23 oktober Lovely: Start spuiten: 28 oktober Kaila: Start Deca: 30 oktober Cheyenne: Start elonva: 23 oktober Weer: Start pil: eind oktober PoesjeS: Start: eind oktober/begin november Diligo Ergo Sum: Start: rond 1 november Kayleigh: Start: eind november intake Claro84: Start: ongesteld +-10 nov terugpl eind november/begin december