Start IVF sept/okt

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Marizje, 11 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marizje

Marizje Actief lid

1 mrt 2012
    257
    2
    18
    Elst
    Werk je ook nog? Dat geeft mij altijd wel goede afleiding

2. Pbnsv

Pbnsv Lid

14 sep 2016
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Uggies, ik kan me voorstellen dat de aankomende 2 weken heel lang gaan duren voor je gevoel. Ik vind nu al dat de dagen langzaam voor bij kruipen.

Ik heb met mijn vorige behandeling ook overstimulatie gehad, we gingen toe voor een iui behandeling. Ik begon toen met decatyl en menopuur 75, dat sloeg niet aan, na 1,5 weken werd het opgehoogd naar 125. Ook dat sloeg niet aan, toen weer opgehoogd naar 150. En dat sloeg aan, alleen na een paar dagen bleek dat het te hard ging. Had toen 8 eitjes die groeide, moest toen de beslissing nemen of stoppen of een punctie waar bij ze 6 eitjes weg zouden halen en 2 laten zitten. Wij waren toen voor de punctie gegaan want anders was alles voor niks geweest. Toen ik 2 dagen later in het ziekenhuis kwam zagen ze op de echo dat ik tussen de 20 aan 30 eitjes had, dus toe hebben ze het als nog afgeblazen omdat ik kans had dat ze nog te veel eitjes zouden laten zitten. En dat ik grote kans had op een 3 4 5 of 6 ling. Ik heb toen dus overstimulatie gehad en ze hebben toen besloten dat we over moesten gaan op ivf. Sorry voor het lange verhaal.:D

Ik ben zins afgelopen dinsdag begonnen met gonal f en heb een koudje te pakken door een lage weerstand en hoofdpijn en erg moe. Hebben jullie hier ook last van?

3. samira28

samira28 Bekend lid

10 jun 2008
    583
    37
    28
    Vrouw
    Hoi dames, ik heb zo om 08.30 een afspraak in het Erasmus mc voor de uitslag.. ben zoo benieuwd, en hoop dat alle onderzoeken goed zijn zodat ook wij kunnen beginnen met ivf..!

4. Marizje

Marizje Actief lid

1 mrt 2012
    257
    2
    18
    Elst
    Pbnsf, ik heb sinds ik ben begonnen met Menopur ook hoofdpijn! Vooral s avondss

Samira, spannend! Waarvan krijg je precies de uitslag?

Ik ga vanmiddag de eerste echo maken voor Belgie, ik spuit nu 5 dgn...

5. samira28

samira28 Bekend lid

10 jun 2008
    583
    37
    28
    Vrouw
    Of alles goed is met het bloedonderzoek, echo en zaad om te beginnen met ivf.
    Ik ben een tijd geleden ook gesteriliseerd via esure behandeling, (achteraf erg spijt) en kan alleen via ivf nog zwanger worden als alles goed is..

6. Izie

Izie Bekend lid

17 mrt 2015
    641
    31
    28
    Spannend Marizje! fijn dat ze zo snel al kijken bij jullie, hier moet je dom 10 dagen spuiten voordat ze een echo maken.
    1 extra tussendoor lijkt me best prettig.

@Samira ; hopelijk groen licht vandaag! succes!

7. Neeke25

Neeke25 Lid

19 sep 2016
    87
    0
    6
    Hoi meiden,

Ik ben nieuw hier op het forum. Wij zijn direct aangewezen op ICSI omdat mijn partner teelbalkanker heeft gehad in zijn tienerjaren en ik een baarmoederafwijking heb (waar ik overigens wel spontaan zwanger mee kan raken). Afgelopen zaterdag ben ik mogen starten met het spuiten van Gonal F. Aanstaande zondag heb ik mijn eerste echo. Ben heel benieuwd omdat ik bij de uitgangsecho al 15 follikels had aan mijn linker eierstok, dus hoop echt niet op een hyperstimulatie.

Succes allemaal, ik lees mee :)

Liefs

8. Marizje

Marizje Actief lid

1 mrt 2012
    257
    2
    18
    Elst
    Heel veel succes Neeke! Jullie allereerste poging dus? Hoe gaat t spuiten?

9. Neeke25

Neeke25 Lid

19 sep 2016
    87
    0
    6
    Dankjewel Marizje!
    Inderdaad de eerste poging, dus allemaal heel spannend maar we gaan ervoor!

Spuiten gaat me goed af! Vanaf morgen mag ik er ook nog Orgalutran erbij spuiten:)

10. Marizje

Marizje Actief lid

1 mrt 2012
    257
    2
    18
    Elst
    Ooo en in het Radboud zie ik. Daar zat ik ook. Ben inmiddels over naar België.
    Zet m op en ik hoop dat t snel raak is voor jullie!

11. samira28

samira28 Bekend lid

10 jun 2008
    583
    37
    28
    Vrouw
    Ik heb vandaag helaas slecht nieuws gekregen😔

Alle onderzoeken die ze 2 maanden deden waren allemaal goed gelukkig, zowel bloed, echo en de zaadkwaliteit van mijn partner.

We kregen vandaag te horen dat ze ivf niet aandurven omdat ze te weinig ervaring hebben met iemand met een essure en zwangerschap..
    Dat wisten ze vanaf dag 1 al en waten helemaal positief dat het geen enkel probleem is.. ik snap er niks meer van en kon wel door de grond zakken omdat ze mij zoveel hoop gaven..

Ik wil een andere ziekenhuis proberen 😞

12. Marizje

Marizje Actief lid

1 mrt 2012
    257
    2
    18
    Elst
    O nee :( Ze wisten t vanaf het begin en dan na alle onderzoeken dit?!?! Hoe frustrerend. Probeer UZ GENT eens in Belgie. Zon fijn ziekenhuis en in Belgie zijn ze soms net wat verder.... als je wil heb ik wel een enailadres voor je

13. Izie

Izie Bekend lid

17 mrt 2015
    641
    31
    28
    Jeetje Samira, dat is wel heel heftig om te horen.

Zou inderdaad een ander ziekenhuis vragen voor een second opinion

14. Neeke25

Neeke25 Lid

19 sep 2016
    87
    0
    6
    Tjee Samira, wat vervelend nieuws :( ik zou ook alles uit de kast halen en naar een ander ziekenhuis gaan.

Marizje, waarom ben je geswitcht van het radboud naar Gent? :)

15. Annaf86

Annaf86 Actief lid

22 sep 2016
    109
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en ik hoop met jullie mee te kunnen lezen en schrijven.
    Ik zal me even kort voorstellen:
    Ik ben Angelique, 30 jaar oud. Zelf heb ik al een dochter van 16 maanden uit een eerdere ICSI poging. Nu willen we voor een twee kindje gaan en op 14 september ben ik gestart met decapeptyl spuiten en 3 dagen later met menopur 225. Morgen krijg ik mijn eerste echo om te kijken hoe de groei is van de eitjes. Omdat ik al bekend ben met de procedure had ik verwacht dat ik er wel makkelijk doorheen zou gaan, maar toch vind ik het allemaal weer erg spannend.
    Neeke, volgens mij lopen wij bijna gelijk, toch?
    Hopelijk krijgt iedereen hier gauw positief nieuws.

Groetjes

16. Pbnsv

Pbnsv Lid

14 sep 2016
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Samuran
    Zou inderdaad bij een ander zh proberen, elk zh heeft zijn eigen aanpak en maakt dus zeker verschil.

Ik ben afgelopen woensdag voor de eerste echo geweest, en daar zagen ze al 14 folieke op komst. Gonal f moest iets naar beneden van 150 ie naar 125ie om te zorgen dat het er niet meer gaan worden. Morgen voor de zekerheid weer een echo om zeker te zijn dat ik niet ga over stimuleren. Dus dat word even spannend, ja ook ik hoop dat we allemaal zwanger mogen worden. Ik gun iedereen zo'n wonder.

17. Pbnsv

Pbnsv Lid

14 sep 2016
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben vandaag geweest voor de 3de echo, L zijn de eiblaasjes goed gegroeid en R zijn er zelfs nog 2 bij gekomen. Dat betekend L 6 en R 10, dus dat is een mooi aantal. Moest wel van de gynaecoloog veel drinken en rustig aan doen, om niet in een overstimulatie te raken. En dinsdag mag ik al terug komen voor de punctie, gaat allemaal heel snel en komt dus heel snel dichterbij. Hoop dat het bij jullie ook allemaal zo voorspoedig gaat.
    Groetjes:)

18. Annaf86

Annaf86 Actief lid

22 sep 2016
    109
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat fijn pbnsv dat de echo goed was.

Ik had vandaag mijn eerste echo en rechts heb ik 2 follikels en links 10. De grootste was al 22 mm. Ik heb ook dinsdag de punctie. Wel heel toevallig.

19. Pbnsv

Pbnsv Lid

14 sep 2016
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Annaf86, ja zeker grappig dat we tegelijk zijn. Wel apart dat in de 1e eistok maar 2 groeien en de andere wel 10, maar goed het menselijk lichaam zit maar raar in elkaar. Maar goed het hele ivf is zo veranderlijk als het weer, je weet nooit hoe het allemaal gaat lopen. Het enigste wat we weten is dat we dinsdag pijn gaan leiden;)

20. Neeke25

Neeke25 Lid

19 sep 2016
    87
    0
    6
    Welkom Angelique,

Ja klopt! Ik heb zondagochtend de eerste echo en ben heel benieuwd. De vorige keer bij de basisecho tijdens mijn natuurlijke cyclus had ik al aan de linkereierstok 15 follikels... 5 normale en verder hele kleine dus ben heel bang voor een over stimulatie..
    Hoe is je eerste ICSI gegaan?? Waar wordt je nu geholpen?

Liefs

Deel Deze Pagina