Start IVF sept/okt

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Marizje, 11 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druffia

Druffia Fanatiek lid

5 nov 2016
    1.298
    1.322
    113
    Hoi!

Vandaag tweede controle gehad en gelukkig is alles natuurlijk uit mijn lichaam gegaan.
    Te horen gekregen dat we gewoon weer opnieuw mogen, zodra ik ongesteld ga worden...dus de medicijnen zijn alweer in huis. (voor de terugplaatsing krijg ik Progynova, kent iemand dit? Zitten hier bijwerkingen aan die veel voorkomen? (ik heb nog niet eerder een cryo plaatsing gehad)
    Dus als de menstruatie hopelijk uit zichzelf weer op gang komt, dan heb ik hopelijk half januari weer een terugplaatsing.
    Dan gaat de tijd weer snel ;)

@Potato, helaas kan ik je niet helpen bij je vragen. Ik denk eerlijk gezegd wel dat je met ICSI misschien hele andere resultaten zult krijgen, dan wat je nu hebt gehad.

Goed zo dames met moeders voor moeders! De volgende keer dat het raak is, wacht ik wel eerst tot een week of 6/7 tot ik mij aanmeld. Nu had ik het twee keer af moeten zeggen (bij 4,5 en 5,5 weken) en heb 2x de opmerking gekregen dat ik mij te vroeg heb aangemeld...

Ik vind het leuk om jullie te volgen, dus ik hoop dat jullie hier regelmatig een berichtje blijven plaatsen :p
    Merk aan mezelf dat ik nu wel minder actief ben...wil er ook niet "te" veel mee bezig zijn....

2. MelissaL87

14 jun 2016
    78
    21
    8
    Ach ze moeten niet zo zeuren. Het is toch fijn dat je je aanmeld. Gelukkig dat alles natuurlijk uit je lichaam is gegaan. Dat scheelt weer vervelende behandelingen, het is allemaal al lastig genoeg.
    Wij hebben vrijdag de 1e echo, spannend. Ik zal proberen om eens in de zoveel tijd wat te plaatsen. Ik vind het ook fijn om te lezen hoe het met iedereen gaat.

3. sammie26

sammie26 Bekend lid

4 jun 2011
    553
    1
    18
    boekhoudkundig medewerkster
    @ druffia, ik gebruik ook de progynova (deze ook eerder gebruik bij eerder terugplaatsingen welke helaas niet goed zijn gegaan) Ik heb er geen bijwerkingen van en mijn lichaam reageert heel goed in de opbouw van het slijmvlies. Wij mogen nu ook voor een cryo ik moet nog tot en met donderdag doorgaan met de progynova en dan moet ik weer naar het ziekenhuis voor een echo en hopelijk weten we dan wanneer te terugplaatsingsdatum is mits de embryo goed ontdooid.

Ik heb een tijd niets van me laten horen omdat ik het vrij druk heb gehad met werken en door de miskraam welke ik gehad heb was ik niet echt in staat om te reageren.

Voor de meiden die een positieve test in hun handen hebben wat top gefeliciteerd en hopelijk blijft alles goed gaan.
    En plassen voor moeders en moeders is altijd goed, heb ik ook gedaan tijdens me eerste zwangerschap.

4. MelissaL87

14 jun 2016
    78
    21
    8
    Heey Meiden,
    Vanmiddag de echo gehad, ennnn... wat prachtig. Mooie hartslag te zien. Dus lieve dames voor wie het tegen zit.. IVF ICSI, het kan, heb vertrouwen en houd hoop!!

Bijgevoegde bestanden:

5. Pbnsv

Pbnsv Lid

14 sep 2016
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    MelissaL87..... wat een super mooie echo! Leuk om te zien, dan weet ik wat ik 15 december hopelijk ook krijg te zien op onze echo. Hier alles nog goed, en heb het gevoel dat het ook wel goed blijft.

Druffia..... wat raar dat ze zeggen dat jij je te vroeg hadden aangemeld. Zij zijn toch de geene die een afspraak met je maken, en ze weten van te voren hoe ver je bent. Dus ik zou zeggen de keus ligt bij hun.

En inderdaad meiden houd moed! Ik had er ook vaak aangedacht om te stoppen, maar ben blij dat ik door gegaan ben. Ik wens voor jullie allemaal zo'n klein, maar toch ook groot " wonder"

6. Druffia

Druffia Fanatiek lid

5 nov 2016
    1.298
    1.322
    113
    Wat een mooie echo Melisse, superfijn dat het er goed uitzag!!!
    Wat moet dat een heerlijk gevoel zijn zeg!

Sammie ik snap dat je dan weinig van je laat horen. Ik merk het nu ook heel erg aan mezelf, ben eigenlijk meer gefocust op werken, zodat ik er niet te veel over na hoef te denken...
    weetje nog hoeveel weken moet je ongeveer de progynova moet slikken, voordat de terugplaatsing is?

7. sammie26

sammie26 Bekend lid

4 jun 2011
    553
    1
    18
    @druffia ik ben begonnen op de 1ste dag van me menstruatie (welke door de provera is opgewekt) en dan had ik met de 11de dag een echo. Bij mij moest ik nog iets langer door omdat ik toen nog vloeide en me dosis ging omhoog naar 2x2 tabletjes, vandaag heb ik weer een echo gehad om te kijken of het slijmvlies dik genoeg was, en dat was het. echter moet ik nog even door tot de 20ste december dan wordt onze cryo ontdooid en hopelijk gaat dat goed. Hoe lang je dat moet gebruiken is afhankelijk hoe dik je slijmvlies is op de 11 dag of 12/13 afhankelijk wanneer je de echo krijgt. Ik moet door gaan met gebruiken tot 20 december dit omdat het wegens de drukte maar normaliter duurt het een week of twee afhankelijk van wanneer de terugplaatsing.

8. Druffia

Druffia Fanatiek lid

5 nov 2016
    1.298
    1.322
    113
    Sammie bedankt voor de info! De 20ste schiet al op, wel spannend hoor weer dat afwachten.

Ik ga alles nu ook rustig afwachten, nou ja rustig...ben stiekem toch met ovulatietesten begonnen. (ik had nog een hele hoop liggen, ergens achterin de kast, van vorig jaar...en ik wil deze maand toch nog het kansje pakken....voordat het weer een terugplaatsing wordt. Je weet maar nooit!
    Heb nu twee testjes gedaan en ik zie het streepje oplopen, opluchting,want nu weet ik in ieder geval dat mijn lichaam weer zelf het werk oppakt...

Hoe gaat het met de rest? Melissa en Pbnsv nog alles goed met jullie?
    Ik merk aan mezelf dat ik nog veel huilmomentjes heb,vooral nu naar de kerstdagen toe. Ben blij als straks het nieuwe jaar is aangebroken. :)

9. MelissaL87

14 jun 2016
    78
    21
    8
    @ Druffia; Hier gaat nog alles goed. Kleine dame of heer zit nog lekker warm binnen. A.s. vrijdag eerste bezoek bij de verloskundige. Wel iets heftigs moeten verdragen. Mijn beste vriendin vertelde mij afgelopen vrijdag dat ze zwanger is. Is 1 dag later uitgerekend dan ik. Laat de situatie zijn dat ze geen anticonceptie slikte en al 3 jaar scharrelt met een surinaamse niet monogame man die in relatie is (momenteel 2 maanden was) en eigenlijk niets vast met haar wilde. Super dom, onbeschermd seks hebben en dan verbaasd zijn dat je zwanger raakt. Haar wereld staat op zn kop en ze vertelde eerlijk hoe het was verlopen na de constatering. Ik begrijp goed dat haar leven op z'n kop staat, maar het deed zo'n pijn om haar te horen praten over 'het is alleen maar lastig' en de twijfels of zij het wel wilde. Ons speciale en bijzondere moment werd overschaduwt door haar 'bizarre' verhaal. Ik heb haar die zelfde avond verteld dat ik zwanger ben, meer om haar gerust te stellen want ze voelde zich zo schuldig naar ons. Het deed zon pijn om iemand op die manier te horen denken en praten over iets waar wij zo hard voor vechten. Het gelukkig uit kunnen praten en ze begreep het goed. Maar schrok erg van mijn reactie. Zo zie je maar weer. Mensen hebben geen idee wat wij doormaken. En hoe bijzonder zo'n klein leventje is.

10. Pbnsv

Pbnsv Lid

14 sep 2016
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi gisteren ons eerste echo gehad, en alles was goed. Een duidelijk hartje gezien en de kleine groeit harder als dan dat hun berekening was. Zoontje gister ook verteld dat mama een baby in de buik heeft en dat als alles goed gaat hij grote broer word. Hij is bijna 6 jaar en hij schiet gelijk in de zorg rol, heel schattig. Ik moest voorzichtig met mijn buik zijn en hij ging voor mij een boterham smeren net de middag. Hij is ook super trots en verteld het aan iedereen:) . Wij zijn nu echt aan het genieten, dit voelt goed. 2 januari mogen we weer terug en krijgen we een bloed onderzoek en weer een echo.
    Groetjes allemaal en veel sterkte.

11. sammie26

sammie26 Bekend lid

4 jun 2011
    553
    1
    18
    Hoi Dames hoe gaat het hier. Het is hier stil.

Hoe gaat het met de zwangere dames?
    Uiteraard ook de andere dames hoe gaat het met jullie.

Ik heb sinds afgelopen dinsdag een terugplaatsing van een cryo gehad. Zit nu weer in de wachtweken. Wie weet beginnen we het nieuwe jaar goed.

12. MelissaL87

14 jun 2016
    78
    21
    8
    Hey sammie26,

Wat spannend weer op het wachtbankje. Ik zaal voor je duimen. Hier gaat alles goed. A.s. zaterdag 10 weken zwanger. Ik voel mij goed! Morgen voor het eerst naar de verloskundige. En nog een fijne bijkomstigheid, sinds gisteren uiteindelijk van mn schimmelinfectie af. Voor de dames die Utrogestan gaan gebruiken, wees voorbereid. Wat een bende... x

13. Marizje

Marizje Actief lid

1 mrt 2012
    257
    2
    18
    Elst
    Heel veel succes Sammie!!

Hier gaat alles goed! 2e trimester aangebroken dus ook minder vermoeid. Erg fijn! Durf er zowaar ook echt van te genieten en te geloven dat er een klein wondertje in mij groeit :)

Nogmaals heel veel succes, ik hoop dat het je ook snel gegund is!

14. sammie26

sammie26 Bekend lid

4 jun 2011
    553
    1
    18
    We zitten nu een week na de terugplaatsing en ik ben alleen snel emotioneel. Ik heb daarom ook een test gedaan wetende dat het nog heel vroeg is. Maar toch wil ik dit graag met jullie delen. Graag wil ik jullie reacties wel weten. Zie je wat of niet.

Bijgevoegde bestanden:

15. Marizje

Marizje Actief lid

1 mrt 2012
    257
    2
    18
    Elst
    Ik zie niks.... sorry :(

16. sammie26

sammie26 Bekend lid

4 jun 2011
    553
    1
    18
    #496 sammie26, 27 dec 2016
    Laatst bewerkt: 27 dec 2016
    Deze had ik zwart wit gemaakt. De tweede foto is van vanavond

Bijgevoegde bestanden:

17. Marizje

Marizje Actief lid

1 mrt 2012
    257
    2
    18
    Elst
    Ja ik zie wel iets. :) Maar pas op met te vroeg testen he... Dat raden ze vaak af. Geen pregbyl gebruikt toch?
    Zet m op met de laatste wachtweek! Ik hoop t voor je!!! Xxx

18. sammie26

sammie26 Bekend lid

4 jun 2011
    553
    1
    18
    Ik weet dat ik niet te vroeg mag testen. Nee ik heb geen pregnyl gebruikt. Dit is een cryo terugplaatsing met progynova en utrogestan. Verder geen andere medicatie. Normaal wacht ik altijd tot 2 dagen voor die tijd. Maar ik was heel snel heel emotoneel en kon het niet plaatsen vandaar de testjes en de test doe ik als laatste heb geplaatst die is duidelijk zichtbaar

19. samira28

samira28 Bekend lid

10 jun 2008
    583
    37
    28
    Vrouw
    Ik zie wel een heel licht streepje..
    Spannend..

20. Druffia

Druffia Fanatiek lid

5 nov 2016
    1.298
    1.322
    113
    Spannend Sammie! Ik hoop zo dat het goed blijft gaan!
    Eitje is in ieder geval ingenesteld, anders kreeg je dit streepje niet!
    Als ik dit nu voor me had liggen,was ik echt al blij als ik dit zag. Ook al weet ik dat het nog alle kanten op kan gaan. Gewoon eraan vasthouden dat deze zitten blijft.
    Het is in ieder geval al een beetje hoop! Ik ga heel hard voor je duimen!!!

Deel Deze Pagina