Start IVF sept/okt

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Marizje, 11 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Izie

Izie Bekend lid

17 mrt 2015
    641
    31
    28
    Nath91 : Dan gaan we precies gelijk op! Ik begin wat later met de deca maar mag ook 12 okt na de uitgangsecho starten met stimuleren en verwacht dan dezelfde week als jij de punctie!

Neeke en Pbnsv: Fijn dat er zoveel eitjes gevonden zijn! hopelijk ook mooi aantal embryo's straks!

MelissaL87 ; het is voor iedereen heel wisselend hoe je er mee omgaat en hoe het voor je voelt. Ik kijk er eigenlijk best naar uit, vond de spuiten destijds bij de IUI prima te doen maar besef me wel dat het nu meer zal worden met waarschijnlijk meer bijwerkingen.
    De punctie kan ik wel wat tegenop zien maar verderr tot nu toe vol moed en goede hoop. Succes meid!

2. Marizje

Marizje Actief lid

1 mrt 2012
    257
    2
    18
    Elst
    Ik ben eindelijk thuis en lig in mn bedje!
    20 eicellen kunnen aanprikken, beste oogst ooit! Morgen hoor ik hoeveel rijp en hoeveel bevrucht.

Meiden die gister punctie hebben gehad, al wat gehoord?

3. Izie

Izie Bekend lid

17 mrt 2015
    641
    31
    28
    wat ontzettend veel:D dat moet een goed gevoel geven!!! Goed drinken rustig aan doen meid!

4. Pbnsv

Pbnsv Lid

14 sep 2016
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, wat een goeie resultaten op de punctie's. Hoe hebben jullie de punctie ervaren, ik kan de pijn eigelijk niet om schrijven. Het is niet iets wat ik ken.

Ik krijg vrijdag pas te horen hoe de eitjes zich verder hebben ontwikkeld. Ik moet vrijdag ook eerst een echo en bloed onderzoek, om te kijken of ik niet aan het overstimuleren ben. En of ze het wel terug plaatsen als er wat uit komt.

Melissa ik ben ook geen fan van spuiten en blij dat ik er voorlopig even van af ben. Maar net zo als de andere meiden al aangeven, word het een soort van routine. En de punctie is geen pretje, maar het is voor een goede zaak!;)

5. Marizje

Marizje Actief lid

1 mrt 2012
    257
    2
    18
    Elst
    In Belgie is t onder verdoving dus tijdens voel ik niks...
    Daarna wel. Heb nu best buikpijn! Maar dat heb ik altijd daarna!
    Voor het goede doel idd :)

Neeke, jij geen last nu?

6. Neeke25

Neeke25 Lid

19 sep 2016
    87
    0
    6
    Marizje, wat een mooi resultaat! :D nu hopen op het beste! Ik krijg vrijdag het nieuws of er een bevruchting heeft plaats gevonden. Quo pijn gaat wel, voornamelijk een opgeblazen gevoel nu en beurs! ze hebben ook best op mijn buik moeten duwen omdat de rechter eierstok zich anders niet liet aanprikken. Ik heb tot nu toe nog niets van pijnstillers hoeven te nemen. Maar wat is die morfine toch fijn hahahaha werd een beetje high!
    De pijn is ook niet echt te beschrijven, de prikjes door de vagina wand vond ik meevallen.. het aanprikken van de eiblaasjes vond ik pijnlijker.

7. Annaf86

Annaf86 Actief lid

22 sep 2016
    109
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi Dames,

Wat een goede vangst zeg! Nou hopen op een goede bevruchting.
    Bij mij waren er 8 van de 9 eitjes rijp. Hiervan hebben er 5 zich laten bevruchten. Vrijdag 14.30 uur terugplaatsing.
    Ik ben benieuwd naar het aantal bevruchte eitjes van jullie..
    Degene die net gestart zijn.... succes! Jullie kunnen het!

Groetjes.

8. Pbnsv

Pbnsv Lid

14 sep 2016
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Neede, zoals jij de punctie beschrijft heb ik het ook ervaren. Prik door de vagina wand viel mij ook alles mee, maar het aanprikken van de eiblaasjes was wat het meest pijn deed. Ook ik heb nog een beursen buik en wat bloedverlies. Fijn dat je morgen al weet of ze bevrucht zijn.

Ik word nu door mijn man helemaal vol gegoten met drinken. Hoe beleven jullie mannen het tot nu toe de ivf behandeling?

9. Neeke25

Neeke25 Lid

19 sep 2016
    87
    0
    6
    Pnbsv, Aah wat lief toch! Mijn vriend vond het heftig om me zo te zien tijdens de punctie.. hij zij ook steeds dat hij trots op me was en dat doet goed, alles voor het goede doel! Hij doet nu de hele dag al alles voor me haha, heel lief! Verder zijn we vooral blij dat de Tese bespaard is gebleven!

Anna, Mooi dar er vijf eicellen bevrucht zijn! Succes met de terugplaatsing!

10. Marizje

Marizje Actief lid

1 mrt 2012
    257
    2
    18
    Elst
    He meiden,

Ik krijg net bericht dat er "maar" 5 zijn bevrucht. Als je begint met 20 valt dit wel heel erg tegen... ze gaf wel aan dat het veel kleintjes waren en op de echo zagen ze dat er rond de 8 echt de goede grootte hadden dus dan redeneren ze 5 van 8, maar toch... dit valt een beetje rauw op mijn dak. Zeker gezien mijn ervaring in Gent is dat ong een kwart overblijft tot dag 5....

11. MelissaL87

14 jun 2016
    78
    21
    8
    @Marizje, jeetje super balen zeg. Wat een rollercoaster. Ene dag super blij vanwege 20 eitjes en nu dus maar vijf bevrucht. Fingers crossed!! Hoe voel je je verder?

Met mij gaat het weer beter na mijn downer van gister. Ik werd ineens zo bevangen door alles. Voel mij nu eigenlijk wel weer prima. Ben benieuwd wat ons te wachten staat.

Ik lees dat vele van jullie last hebben van pijnlijke puncties. Krijgen jullie geen verdoving? Wij zitten bij de VU en zijn verteld dat ik flink verdoofd zal worden voor de punctie.

12. Pbnsv

Pbnsv Lid

14 sep 2016
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi melissa fijn dat het wat beter met je gaat, met de punctie heb ik alleen naproxen gehad en dormicum. Dus wel pijnstilling en een rust gever, maar helaas niet genoeg;) .

Marizje wat een tegen vallen, ben benieuwd hoeveel er bij mij dan overblijven van de 19 eitjes.

Ik voel me vandaag niet zo lekker, ben erg moe en als ik gelopen heb ben ik buiten adem. Ook heb ik heel de tijd verhoging en vandaag zelf wat koorts 38.3. Mijn gewone temperatuur is meestal 36.5. Ik heb voor de punctie voor 3 dagen een kuur gekregen i.v.m. de 2 cysten, maar toch koorts of verhoging. Hebben jullie hier ook last van?
    Morgen de grote dag, ben erg benieuwd!!!
    Groetjes

13. Marizje

Marizje Actief lid

1 mrt 2012
    257
    2
    18
    Elst
    Pbnsv misschien even ziekenhuis bellen? Bij overstimulatie krijg je ook verhoging en als ik dat had moest ik altijd even bellen!! Wel even goed naar je lijf luisteren hoor :)

14. Neeke25

Neeke25 Lid

19 sep 2016
    87
    0
    6
    Marizje, wat een domper inderdaad! Ik duim voorbije mee! Wanneer hoor je weer iets?

Melissa, ik heb oxazepam gekregen voor de punctie en tijdens de punctie een morfine achtige medicatie via het infuus! Dat hielp redelijk, maar nam niet alle pijn weg.

Pbsnv, ik zou inderdaad naar het ziekenhuis bellen want lijkt op een hyperstimulatie! Succes!

15. Annaf86

Annaf86 Actief lid

22 sep 2016
    109
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat balen Maritzje.... dit is niet wat we gehoopt hadden. Hopelijk zit er een hele sterke bij die blijft plakken.

Pbsnv, ik zou zeker het ziekenhuis even bellen en goed blijven drinken. Hoe laat moest je morgen naar het ziekenhuis?

Melissa, ik heb valium intra musculair en pethedine intra musculair gehad en de punctie was niet pijnloos, maar ook niet dat ik het gevoel had dat ik meer moest krijgen. Napijn heb ik dit keer bijna niet gehad. Dit had ik wel verwacht omdat ik dat de vorige twee keer wel had. Vandaag heb ik ook gewoon de hele dag weer gewerkt.

Neeke, wanneer hoor jij iets?

16. NicoleB

NicoleB Lid

28 dec 2013
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Maritzje jeetje kan me voorstellen dat het een domper is. Ik ga voor je duimen

@ Pbsnv hoe voel je je nu?

@ Annaf86 morgen de terug plaatsing, ga hard voor je duimen

@ Neeke25 morgen de uitslag, ook voor jou ga ik natuurlijk hard duimen

Ik heb zelf vandaag mijn eerste echo gehad, ik spuit decapeptyl en sinds afgelopen vrijdag Bemfola erbij.
    Vond het best spannend vandaag hoeveel eitjes ik zou hebben, het is onze eerste poging dus alles is nieuw.

Ze begon al met ik heb goed en slecht nieuws, goede nieuws is dat het grootste eitje al 20mm is. Slechte nieuws is dat ik in totaal "maar" 4 grotere eitjes heb. 12,14,15 en dan die van 20mm. En dan nog 10 kleintjes die achter blijven dus niet meer mee kunnen komen.
    Hun minimum voor een punctie is 3 vertelde ze dus met 4 mogen we door gaan, maar om nu te juichen...
    Ze ging overleggen en kwam terug met het nieuws dat we nog 1 dag gaan stimuleren en morgen ochtend weer echo hebben en dan ziet het er naar uit dat ik zondag de punctie heb.
    Gaat ineens wel heel hard, dacht zelf ergens eind volgende week de punctie pas te hebben dus voelt nu alsof ik in de sneltrein ben gestapt.
    Sorry voor langere verhaal als de bedoeling was haha

17. Marizje

Marizje Actief lid

1 mrt 2012
    257
    2
    18
    Elst
    Nicole, wat spannend zeg! Waar ben je in behandeling? Niet eerder gehoord dat ze bij minder dan 3 geen punctie doen namelijk.

18. NicoleB

NicoleB Lid

28 dec 2013
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja vindt het heel spannend allemaal, vooral omdat ineens zo snel gaat, ik loop in het Erasmus mc.
    4 is weinig toch? Beter 1 als geen natuurlijk, maar lees van sommige wel een oogst van 18

19. Neeke25

Neeke25 Lid

19 sep 2016
    87
    0
    6
    Annaf86, morgen hoor ik of er een bevruchting is geweest. De hoeveelheid zou ik dan zaterdag bij de terugplaatsing horen! Hier staat al de hele dag een kaarsje aan.. vind het heel spannend.

NicoleB, ik ben ook nu bezig met de eerste keer.. laat het allemaal op me afkomen. Gaat het spuiten bij jezelf goed? Vier eitjes, ik had d'r eerst ook 6, de volgende dag 10 en met de punctie toch nog twaalf gevonden! Je moet maar denken, beter kwaliteit dan kwantiteit :)

20. Annaf86

Annaf86 Actief lid

22 sep 2016
    109
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nicole, spannend. Bij mij hadden ze ook 4 grote eitjes gezien en 6 kleine. Ook ik heb toen een dag langer gestimuleerd zonder extra echo en uiteindelijk toch nog 9 eitjes... dus het kan alle kanten op.

Neeke, ik ben heel erg benieuwd!

Voor iedereen ga ik heel hard duimen!

Deel Deze Pagina