Start IVF sept/okt

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Marizje, 11 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NicoleB

NicoleB Lid

28 dec 2013
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Neeke, me vriend zet de spuiten bij me...ik ben een watje :( de decapeptyl vindt ik soms wat gevoelig. Maar gaat verder wel goed met spuiten.
    WoW had je dus binnen 1 dag van 6 naar 10 eitjes?
    Ja zo had ik het nog niet bekeken de kwaliteit is veel belangrijker ja :)

Anna, ook bij jou dus toch een aantal meer geworden in korte tijd. De kleintjes waren onder de 10 dus die gaan het niet redden denk ik. Weet niet wat het minimaal mm moet zijn voor het aanprikken?

Ik ben benieuwd morgen wat de echo gaat laten zien.
    Krijg wel wat kriebels in mijn buik als ik aan zondag denk, ik probeer het over me heen te laten komen. Al is dat soms best moeilijk...

2. Annaf86

Annaf86 Actief lid

22 sep 2016
    109
    0
    16
    NULL
    NULL
    Spuit je de decapeptyl direct vanuit de koelkast? Ik haalde de decapeptyl ongeveer een uur voor het prikken uit de koelkast omdat de vloeistof dan minder pijnlijk is die ingespoten word.

Bij mij waren de kleine follikels tussen de 12 en 14 mm en de grootste 20 - 22 mm. Dus iets groter dan 10mm. Nou ik hoop dat er toch nog een paar iets groter worden.
    I.p. prikken ze alle follikels aan. Hoe groot ze ook zijn. Van buitenaf kunnen ze niet zien of er een bruikbaar eitje in zit.
    Succes bij de echo morgen en probeer afleiding te zoeken voor zondag!

3. NicoleB

NicoleB Lid

28 dec 2013
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haal het inderdaad ook een uurtje van te voren uit de koelkast. Soms is het de naald die er niet vloeiend in gaat, en soms alsnog de vloeistof ik die voel. Maar zeker wel te doen hoor, het is dan ff van oehhh. Stelt vast niets voor vergeleken met de punctie ;)
    Dank je, ben benieuwd morgen en zondag

4. Neeke25

Neeke25 Lid

19 sep 2016
    87
    0
    6
    Nicole, ja klopt, in een dag! Had er een paar net onder de 10 :) de decapeptyl zetten was bij mij inderdaad ook vervelender met de naald! Alsof hij er niet in wilde haha. Groot gelijk dat je het niet zelf spuit, mijn vriend wil het absoluut niet bij me doen en ik heb er geen probleem mee :)

5. Nath91

Nath91 Bekend lid

2 jun 2015
    525
    3
    18
    Ass. Filiaalmanager
    Hoi Neeke25.

Zie nou jou handtekening en vraag me af of het allemaal zo snel is gegaan bij jullie?

Wij hadden november onze intake, en zijn nu pas gestart met icsi. Ben nu op dag 4 met decapeptyl.

Onze punctie en verdere vervolg vind plaats in Nijmegen.

Hoe ver ben jij nu met icsi 1.0?

6. Neeke25

Neeke25 Lid

19 sep 2016
    87
    0
    6
    #86 Neeke25, 30 sep 2016
    Laatst bewerkt: 30 sep 2016
    Hoi Nath,

Ik ben vorig jaar geopereerd aan een baarmoederafwijkimg in het radboud. Mijn vriend is ziek geweest in zijn tienerjaren met chemo's dus ze kende ons daar al. In april ben ik naar het streekziekenhuis geweest voor een doorverwijzing fertiliteit radboud. Daar konden we toen in Juni terecht voor overnieuw onderzoeken. Het scheelde veel dat we vorig jaar al heel wat dagen daar rond hebben gebracht en ze ons al kende. Denk dat het daarom ook sneller is gegaan. Ze wisten al vrij snel wat bij ons de oorzaken waren. Bij ons is ook alleen meteen het laatste iCSI voor toepassing helaas..

Ik heb eergisteren de punctie gehad en hopelijk morgen de terugplaatsing. Had kort protocol ook omdat ik geen pil mag slikken ivm trombose in de familie :)

Heb je de onderzoeken in een ander ziekenhuis gehad?
    Liefs

7. NicoleB

NicoleB Lid

28 dec 2013
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou vanmorgen weer echo gehad, hadden nu een ander.
    Het zou fijn zijn als ze op 1 lijn zouden zitten onderling :(
    Ik wist al dat het geen top hoeveelheid was, maar die van gister zei we gaan nog 1 dag door stimuleren en dan nog een keer een echo en dan waarschijnlijk zondag de punctie.
    Diegene die we vandaag hadden was niet te vreden met het aantal en de maten. Wilde eigenlijk afbreken en nieuwe ronde in gaan. Ik was behoorlijk teleurgesteld en zei dat ook, dat ik gister nog hele andere dingen hoorde. Enige wat hij zei was tja misschien ben ik wat kritischer. Ze waren allemaal toch weer wat gegroeid dus waarom dit ineens. Hij liet de keus een beetje aan ons, om te stoppen of toch nog even door te gaan. Wat ik ook moeilijk vond want heb totaal nog geen ervaring omdat het pas de eerste rond is.
    Uiteindelijk besloten om nog 2 dagen door te stimuleren en zondag weer een echo, ik weet dat ik positief moet blijven maar houd er rekening mee dus zondag te moeten stoppen voor deze ronde.

8. Kirika

Kirika Actief lid

5 jul 2012
    173
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo dames, ik sluit me graag hierbij aan. Gisteravond de eerste spuit decapeptyl gezet. Fijn om ervaringen te delen met jullie. Ik met nog even bijlezen hoever iedereen hier is hoor :).

9. Pbnsv

Pbnsv Lid

14 sep 2016
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou denk je op alles voor bereid te zijn, maar deze had ik echt niet aan zien komen. Gisteren gebeld met het zh over de moeheid en koorts en benauwdheid, ze zeiden rust houden Paracetamol nemen en veel drinken. Ik gedaan, van morgen wakker geworden en voelde me echt wat fitter. Dus goeie hoop, dus van morgen bloed laten prikken en een echo. Bij de gynaecoloog aan gekomen zegt ze dat ik opgenomen moet worden omdat mijn bloed gevaarlijk dik is. Dus aan het infuus moet met 2,5 liter vocht, en bedrust. Voor minstens 3 dagen, misschien nog langer. Ze wilde in het zh weer bloed prikken, ze hebben 4 x moeten prikken voor ze bloed hadden vanmiddag. Dus ja wel erg dik:D. Nu kan het wel een maand of 2 duren voor we een eitje kunnen terug platen, dus nu worden de eitjes ingevroren. Er zijn er trouwens 9 overgebleven tot nu toe van de 19.

Ik hoop dat jullie meer geluk hebben dan mij, en hoop en lees met jullie mee.

10. Neeke25

Neeke25 Lid

19 sep 2016
    87
    0
    6
    Nicole, wat een gedoe als de echoscopistes allemaal wat anders zeggen en zien.. goed dat je hebt volgehouden en hoop voor je dat het aantal zich nog gaat vermeerderen!! Duim voor je!

Pbsnv, wat heftig!! Maar goed dat ze je bloed nacontroleren! Hoe voel je je nu? Heel vervelend dat het nu uitgesteld moet worden, maar het moet geen gevaar voor je eigen gaan worden!! Heel veel sterkte en beterschap, you van do it!

Ik heb vanmiddag het bericht gekregen dat er meerdere eicellen bevrucht zijn geworden! Hoeveel en kwaliteit hoor ik morgen, maar ben al heel blij! Morgen om 14.00u terugplaatsing.. spannend!

11. Annaf86

Annaf86 Actief lid

22 sep 2016
    109
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat een nare berichten allemaal! Nicole, ik hoop dat de poging niet afgebroken hoeft te worden! Ik ga duimen voor een goede volgende echo.

Pbsnv, echt heftig! Denk aan jezelf en doe rustig aan. Hopelijk kunnen ze een hoop goede invriezen. Sterkte!

Neeke, spannend hoor. Fijn om te horen dat er bevruchtingen zijn. Succes morgen met de terugplaatsing.

Kirika, op naar een tweede wondertje met een voorspoedige behandeling.
    Nath, ook jou wens ik een voorspoedige behandeling toe.

Vandaag heb ik de terugplaatsing gehad van een 7 cellige. Ik durf het haast niet te zeggen, maar ik heb het goede nieuws gekregen dat er in plaats van 5 maar liefst 7 eitjes bevrucht waren. Nu nog afwachten wat er de vriezer in gaat.

12. Neeke25

Neeke25 Lid

19 sep 2016
    87
    0
    6
    Wauw mooi nieuws Marizje! Een ook mooi gedeeld. Heb je normaal altijd maar vijfcellig gehad? Ik weet niet zo goed wat normaal is.. Ik wil je het beste wensen en hoop dat alles goed gaat!

13. Izie

Izie Bekend lid

17 mrt 2015
    641
    31
    28
    Jeetje wat een berichten! gelukkig goed nieuws voor sommigen maar toch ook wel weer heftige tegenslagen he :(

Pbnsv Maar goed dat je aan de bel hebt getrokken en dat ze bloed hebben afgenomen. Heftig hoor die overstimulatie. Dan besef je pas wat je lichaam allemaal moet doorstaan en hoe onnatuurlijk dat eigenlijk is.
    Ik hoop dat je gauw opknapt!

Annaf86 Fijn dat je een mooi embryo aan boord hebt! Nu goed broeden ;)

Neeke25 Heel veel succes morgen!!

NicoleB Wat een tegenvaller als een andere arts ineens iets heel anders van plan is. Probeer wel op je strepen te staan als je zelf het aantal eitjes wel goed genoeg vind voor een punctie! maar ook juist andersom. Hopelijk groeit er toch nog wat bij deze dagen.

14. Neeke25

Neeke25 Lid

19 sep 2016
    87
    0
    6
    Sorry bedoelde Annaf86 in mijn vorig berichtje! Raak een beetje in de war...

15. Annaf86

Annaf86 Actief lid

22 sep 2016
    109
    0
    16
    NULL
    NULL
    Geeft niet!
    Mijn dochter was een 8 cellige embrio.
    Nu had ik 3 embryo's die 9 cellig waren. Ze hebben de 7 cellige terug geplaatst omdat ze die mooier vonden.
    Maar ik bedoelde eigenlijk dat er eerst was gezegd dat ik 5 eitjes bevrucht waren. Maar nu ik kwam waren het er 7 eitjes die bevrucht waren. Dus dat was super positief om te horen!

16. Uggies

Uggies Lid

6 okt 2013
    15
    0
    0
    Leuke dingen doen met mijn dochter, Shoppen, filmp
    Vanochtend onze eerste test gedaan na onze allereerste terugplaatsing. En wij zijn zwanger!!!:D
    Ik kan het gewoon echt niet geloven na al die teleurstellingen.
    Dus dames jullie moeten goede hoop blijven houden. Hoe zwaar het traject ook is, het is het uiteindelijk allemaal waard. Ik blijf jullie volgen Xxx

17. Annaf86

Annaf86 Actief lid

22 sep 2016
    109
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd Uggies! Super zeg! Wanneer heb je je eerste echo? Geniet van je zwangerschap!

18. Uggies

Uggies Lid

6 okt 2013
    15
    0
    0
    Leuke dingen doen met mijn dochter, Shoppen, filmp
    Dank je Anna86 27 okt mijn eerste echo. Dus we moeten nog even geduld hebben.

19. Marizje

Marizje Actief lid

1 mrt 2012
    257
    2
    18
    Elst
    Uggies gefeliciteerd!!! Fantastisch nieuws!!!! Nu de spannende weken tot aan de echo... toi toi toi

20. Neeke25

Neeke25 Lid

19 sep 2016
    87
    0
    6
    Gefeliciteerd Uggies! Mooi nieuws!!

Annaf86! Aah nu snap ik het! :)

Deel Deze Pagina