Dag dames, Ik heb mij een aantal maanden geleden aangemeld, maar tot op heden nog nooit ergens op gereageerd of geplaatst. Misschien handig als ik mij kort voorstel aan jullie; Mijn naam is Nimo, 29 jaar en sinds juli 2011 klaar voor het moederschap . Ik heb PSOC en mijn man heeft super zaad, dus ik ben het probleem om zo maar even te zeggen. We zijn januari '12 gestart met Clomid (150 gehad) en daarna als snel overgestapt op Puregon 100 IE (na 7 dagen verhogen na 125 IE) vanwege het feit dat clomid niks deed. Vandaag mocht ik eindelijk na 16 dagen (met gebruik Utrogestan) gaan testen en jullie raden het al aan het kopje NEGATIEF dus IUI 4 is mislukt! Deze kwam best wel hard aan aangezien ik gisteren te horen heb gekregen dat mijn hartsvriendin zwanger is na IUI 4 (ben wel heel blij voor haar!!!) Moet toch eerlijk gaan toegeven dat de moed mij behoorlijk in de schoenen begint te zakken, want al mijn vriendinnen zijn nu zwanger of moeder. Ben benieuwd naar ervaringen van dames die ongeveer in hetzelfde schuitje zitten en hoe zij hiermee omgaan. Ik zie de IVF al steeds dichterbij komen en wil dat liever niet.... Groetjes mij
Hi Nimo, Wat ontzettend vervelend dat ook de 4e IUI is mislukt . Helaas zitten wij ook in hetzelfde schuitje. Bij ons kunnen ze alleen geen oorzaak vinden. We zijn nu al zo'n 3,5 bezig en hebben ook 4 IUI's achter de rug. Bij de laatste IUI een positieve test maar dat ging helaas fout. Ook zelf een keer op de natuurlijke manier zwanger geraakt, maar helaas ook een VMK. Wij vreesde ook altijd voor IVF, maar nu willen we eigenlijk niets liever. Die IUI's zijn zo slopend. Wij hebben IUI in een kunstmatige cyclus en dat betekend dus veel hormonen. Echter moeten wij de IUI's eerst afmaken willen we IVF vergoed kunnen krijgen. (volgens onze gyn) Het leven staat voor ons gevoel al 3 jaar stil, terwijl andere doorleven. Het is een hele heftige rollercoaster die bijna door niemand te bevatten is, enkel door de mensen die hetzelfde meemaken of hebben meegemaakt. Maarrrr wij blijven wel altijd hopen, iedere cyclus weer . Hopelijk komt er snel een einde aan deze vervelende periode!
ik heb ook in jouw schoenen gestaan, zo moeilijk om dan positief te blijven ! dan denk je ; perfecte timing, eitje ontmoet zaadcel maar toch.. toch missen ze elkaar of de bevruchting gaat niet goed Na IUI 4 toen die mislukt bleek hebben we een intakegesprek gehad voor IVF en ik vreesde ook dat dat ons lot zou worden.. we zouden als IUI 6 mislukt zou zijn doorgaan met IVF. Ook omdat bij manlief goed zaad was en bij mij het probleem lag met de eisprong, dus IUI met hormonen zou een goede kans geven. IUI 5 begon en ik durfde eigenlijk niet meer te hopen.. en wat denk je... zwanger! Meid ik hoop zo dat dit ook jouw lot mag worden en dat je samen zwanger kan zijn met je vriendin, want dit is wel heel dubbel voor jou nu..
@Vogelmeisje Dank je wel voor je reactie en wat voor 1: GEFELICITEERD! Wat doet mij dit goed om te lezen dat IUI 5 ook nog kan aanslaan met een positief resultaat. Ze zeggen dat poging 2 t/m 4 het beste zijn en dat de kans daarna afneemt. Ja hoop zo dat ik straks samen met haar zwanger kanzijn, daar hadden we het altijd over en nu nog steeds ... Ik wens jou een hele fijne zwangerschap toe, wanneer ben je uitgerekend? @Lotteke1980 Dank je wel voor je reactie! Het klinkt misschien raar maar ik ben blij dat er dus meerdere meiden rondlopen! Wij hebben ook IUI in een kunstmatige cyclus en dus veel hormonen elke keer; spuiten en inbrengen pfff zal blij zijn als dat hopelijk een keer voorbij is. Bij onze kliniek mag je in overleg bepalen hoeveel IUI's je wilt doen, omdat je samen met je man het beste weet en voelt hoe je erin staat. Wij twijfelen op dit moment of we voor IUI 6 gaan, maar ja aan de andere kant als je het wel doet dan heb je alles gegeven wat er te geven is. Persoonlijk vind ik IVF zo'n fase van alles of niets en wat als het niets is Ik hoop dat jullie wonder zich snel zal melden
Hier inmiddels ook met IUI-5 bezig, en ik reken eerlijk gezegd nergens meer op. Dat de kansen afnemen geloof ik niet zo. Statistisch gezien zijn er waarschijnlijk minder stellen die tijdens IUI-5 slagen, omdat het eerder lukt of omdat er meer aan de hand is, maar de slagingskans blijft volgens mij precies hetzelfde hoor Maar goed; Omdat we al 4 IUI's en 1 keer ICSI achter de rug hebben, geloof ik niet zo dat het nu ineens wél gaat lukken. Het kan natuurlijk altijd, maar mijn hoop is niet meer zo groot. Dat groeit tijdens de wachtweken weer een beetje, maar als ik dan weer ongesteld word is het weer helemaal weg..
Ik heb geen ervaring met IUI, maar ik lees je verhaal en dacht het volgende: bij "normale" stellen gebeurt het ook dat er maanden lang geen zwangerschap ontstaat. Waarom gaat het bij hen niet meteen de eerste maand goed? Geen idee. Er komen heel erg veel processen bij kijken. Toch worden de meeste stellen, gewoon binnen een jaar zwanger. Het kan dus zijn dan de IUI's ook niet meteen aanslaan om die reden. Er moet gewoon een bepaalde magic zijn. Kortom, houdt moed! Het is een slopend proces en kost veel tranen, maar gelukkig ontstaan er heel erg veel zwangerschappen doormiddel van IUI of IVF/ICSI.
Hoi Nimo, Ik heb nog geen ervaring met IUI maar wil je wel even heel veel sterkte en succes wensen. Morgen gaan ze bij mij een kijkoperatie uitvoeren omdat bij de HSG naar voren kwam, dat mijn beide eileiders helemaal dicht zitten en waarschijnlijk niet meer te redden zijn. Hebben toen we net in het traject zaten, altijd gezegd dat we geen IVF wilde, maar wij hebben waarschijnlijk geen keuze. Het is zo moeilijk, dat iedereen om ons heen zwanger is, inmiddels bevallen en zelfs al twee kindjes hebben terwijl wij nog steeds met lege handen staan. Heel veel succes, zet je schouders eronder hoe moeilijk ook soms.. Klets lekker mee op het forum er zitten hier zoveel lotgenoten en mensen die jou frustratie en verdriet herkennen. Liefs, Tamara
Ook hier net de 4e iui achter de rug en niet geslaagd. Vol hormonen en emoties op naar iui 5, dan maar. Wij gaan ook alvast een gesprek aanvragen voor ivf. Misschien schrikt mijn lichaam er zo van dat een iui toch nog gaat lukken. Veel succes en we gaan telkens toch weer een stapje verder, want die ene wens wordt alleen maar groter. Succes voor iedereen. Er zijn ook positieve verhalen, daar houden we ons dan maar aan vast.
Hoi Nimo, Ik herken je verhaal heel goed. Ik heb PCOS en mijn man's zaad is ook meer dan goed. Bij mij zijn de eerste 4 IUI's ook mislukt. Ik had ook als gedachte: als het de eerste 4 keer niet is gelukt, waarom zou het de vijfde of zesde keer dan wel lukken. Ik heb inmiddels IUI 5 achter de rug. Dit maal voor het eerst met nieuwe medicijnen. Op de een of andere manier geeft dat wel weer hoop. Iedere keer denk je: ik laat me niet gek maken, ik ga nergens vanuit. Maar hoe dichter je bij je NOD komt, hoe meer hoop je ook weer krijgt (om vervolgens weer keihard teleurgesteld te worden). Dat vind ik nog het meest vermoeiend. Ik begrijp dat je IVF liever niet wilt, maar als dat de manier is om zwanger te worden... Ik zie het juist niet zitten dat ik nog eens 6 maanden IUI krijg met deze nieuwe medicijnen. Als het na een peer keer niet lukt, geef mij dan maar IVF. Daarbij heb je voor mijn gevoel meer kans.
Zo 1 dagje vergeten om te kijken en al meerdere reacties erbij, dank jullie wel meiden! Ik probeer zoveel mogelijk hoop te houden, maar het is gewoon lastig omdat ik nu de laatste van de meiden uit onze vriendengroep ben die in de MMM actief is (we begonnen met 4) Ik had gehoopt (klinkt slecht, maar is goed bedoeld) om het IVF traject in te gaan samen met mijn hartsvriendin. En aangezien zij nu bijna 6 wkn zwanger is moet ik dit dus alleen doen (samen met mijn man natuurlijk, maar alleen als vrouw). Natuurlijk gaan we ook voor IVF als IUI 5 en optie 6 niet raak zijn, maar het maakt mij gewoon bang en ook IVf is natuurlijk niet gegarandeerd als succes, dus ja wat nou als die optie ook niet lukt. Ja sorry maar ben soms echt een doom denker . Ik hoop dat ik en ook jullie natuurlijk straks ook dat gevoel mogen ervaren van zwanger zijn. Vond nog een mooi gedicht wat echt op mij slaat (en misschien ook op meerdere van jullie) Men zegt: Houd moed, dan komt het wel goed! Maar soms weet ik even niet meer hoe dat moet . Het gemis, zon leeg gevoel Maar ik tover weer een lach op mijn smoel Lief klein mensje ik wil je zo graag .. Wanneer komt de tijd dat ik je bij me draag? Steeds maar wachten en hopen Wanneer zullen wij eindelijk met een kinderwagen lopen? Zoveel liefde in mijn hart Dus ik wacht op je met smart Zon lief klein mensje Dat is ons kleine grote wensje .
Inderdaad een mooi gedichtje zeg! Het is een hele rare situatie; je beste vriendin is zwanger en jij zit midden in de behandelingen zonder garantie. Ik begrijp je wens om samen IVF-traject in te gaan zodat jullie samen verdriet en wanhoop kunnen delen. En voor haar zal het ook anders zijn. Ze zou het liefst samen met jou op een roze wolk willen zitten, maar beide moeten jullie nu dealen met de situatie. Hoop echt dat jullie snel zwanger zijn! IVF is geen garantie, maar heeft een hoge kans van slagen! Blijf vertrouwen hebben en zie - hoe moeilijk dat ook is - het positief in! Sterkte en succes verder!
Hier precies hetzelfde, ook al gesprekken over IVF. Ik geloofde helemaal niet meer in die iui's. Maar iui 5 was toch echt raak! Geef de moed niet op hoor, echt het kan nog. Hoop voor jou een zelfde succesverhaal!
Even een kleine update: zondag ben ik bij mijn hartsvriendinnetje geweest en hebben we alles op tafel gegooid! Nou ja de gevoelens dan en oh wat ben ik blij dat ik dit heb gedaan! Zowel voor haar als voor mij is het nu heel zwaar qua emoties enzo en na heeeeeeeeel veel tranen en een dikke knuffel gaan we maandag starten met IUI 5. Ik start dan op cd 9 zodat we deze maand gewoon kunnen gebruiken i.v.m. een buitenlandse bruiloft eind maart. Wel raar maar goed aangezien ik geen eigen cyclus moest het gewoon kunnen Vraagje: hebben jullie tijdens je IUI ook Utrogestan moeten gebruiken? Ik heb het gebruikt bij IUI 4 en vandaag kreeg ik te horen bij de kliniek dat het eigenlijk helemaal niet nodig is (fijn meerdere meningen van de gyns :x) Liefs mij
Hoi Nimo, Hier ook iemand die met IUI5 bezig is en er weinig vertrouwen meer in heeft. Begin volgende maand hebben wij het 'hoe nu verder' gesprek en krijgen we te horen hoe lang we moeten wachten op IVF (er schijnen helaas behoorlijke wachtlijsten te zijn in ons ZH). Ik ben toen ik zwanger wilde worden van mn dochter uiteindelijk met IUI3 (en veel medicijnen) zwanger geworden en hoopte stiekem wel dat ik nu met dezelfde mix weer met iui zwanger zou kunnen worden. Ik vind het ook best eng dat we straks dan toch bij IVF zijn aanbeland. Maar goed als we uiteindelijk zwanger mogen worden van een gezond kindje dan maakt het me eigenlijk niet uit hoe. Alleen de ideeën dat er na IVF niet meer zoveel is en dat IVF nog weer zoveel zwaarder is dan IUI schrikken me wel af.
Hey ladies, Ik ben ook bezig met iui 5 ;( Ik leef ook al helemaal toe naar IVF, hoop zo dat dat het gaat doen! Ik heb ook totaal geen vertrouwen meer in mijn lichaam. Bij ons is geen oorzaak gevonden. Zo frustrerend! Ik ben ook nog nooit zwanger of over tijd geweest. Misschien kunnen we elkaar een beetje op de hoogte houden. Ik vind het natuurlijk shit voor jullie, maar fijn om te lezen dat ik niet de enige ben in dit schuitje. We gaan natuurlijk allemaal voor het scenario van Vogelmeisje.
Ff dikke knuffel voor alle mmm meiden Houd moed! Iui 5 was raak maar miskraam Iui 11 was raak vroege miskraam Volgens mij is het echt kwestie van timing geluk Knuff
Ik heb de 4e iui nog tegoed. Eerst 25 maart HSG. Vorig jaar zei arts al dat ivf voor mij niks wordt ivm te hoge dosering hormonen Dat kan mijn lichaam niet aan zei ze. Nou als ik maar pregnyl spuit zet dan worden het ook geen cystes. Succes allemaal