Elonva versus Puregon

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mariska11, 12 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nu bezig met de tweede IVF en gebruik daarbij Elonva om meerdere follikels te laten groeien. De vorige IVF had ik met Elonva 100 5 eitjes (waarvan 2 net groot genoeg en 3 mooie). Deze keer had ik Elonva 150 en heb ik maar 2 grote follikels (16 en 18) en 1 kleintje (13 mm).
    Het valt me dus vies tegen wat dat Elonva doet. Zeker omdat ik bij m'n 6 IUI pogingen altijd vrij veel eitjes had, maar toen gebruikte ik Puregon.

Zijn er meer meiden die deze ervaring hebben met Elonva?

2. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Mariska: mijn ervaring met Elonva is helaas niet zo positief. Ik heb al een lage follikelopbrengst van mezelf. Bij mijn eerste poging had ik 225 IE Puregon en had ik 4 follikels (waarin ook allemaal een eitje zat). De tweede keer wilde de gyn Elonva proberen omdat dit middel ook de dieperliggende follikels beter zou kunnen bereiken. Ik had toen ook 4 follikels, maar er zaten maar 2 eitjes in. Ook groeiden mijn follikels heel onregelmatig, waardoor het lastig was de punctie te bepalen. Voor mij dus geen Elonva meer.

3. tlc81

tlc81 Bekend lid

22 jan 2012
    684
    127
    43
    Ik had wel met Elonva de beste opbrengst. Met Puregon had ik resp. 6 en 8 follikels (maar geen cryo's) en met Elonva 12 follikels. Ik vond het wel een prettig middel, omdat ik veel minder hoefde te spuiten. Wat kwaliteit van de eicellen betreft heeft het geen verschil gemaakt. Want ook uit die 12 follikels zijn geen cryo's ontstaan, slechts 2 terugplaatsbare embryo's van matige kwaliteit. Net als bij de Puregon. Succes!

4. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    De IVF gaat niet door, omdat het slechts 2 grote follikels zijn. Het wordt nu dus een escape IUI.

Volgende IVF poging gaan we toch Puregon proberen, want daar had ik best goede resultaten mee tijdens de vorige IUI's. Hopelijk geeft dat dus wat meer follikels dan met de Elonva.

Deel Deze Pagina