Zijn hier ook dames die fraxiparine moeten spuiten?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Maantje88, 15 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maantje88

Maantje88 Niet meer actief

Hey dames,

Ik ben op dit moment 5 weken zwanger, omdat mijn vorige zwangerschappen niet zo goed verlopen zijn : stolsels en infarcten in placenta moest ik dus vanaf positieve test tot het eind aan de ascal of terwijl aspirine en vanaf positieve hartactie fraxiparine tot 36 weken en 6 weken na bevalling.
    Maar nu het toch wel dichterbij komt begin ik er toch wel tegen op te zien.. om elke dag te gaan prikken.
    En natuurlijk het is voor een goed doel! Maar leuk is anders toch ;)
    Dus vandaar mijn vraag, en graag jullie ervaring hiermee :)

2. Sinaasappelsapje

Sinaasappelsapje Niet meer actief

Beetje late reactie maar ik moet het ook. Alleen moest ik al beginnen zodra we met iui zouden starten. Inmiddels weet ik dat ik niet zwanger ben maar ik weet niet of ik nu moet blijven spuiten. Ga morgen even bellen. Uiteindelijk moet ik dat ook de hele zwangerschap doen en 6wk erna.

Hoe gaat het bij jou tot nu toe?

3. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Hi @Maantje88 en @Sinaasappelsapje ben benieuwd of jullie nog aan het prikken zijn? Ben nu zelf 2 weken aan het prikken, 2x per dag. Daarvoor 1 week in het ziekenhuis gelegen omdat ik een Trombosebeen heb opgelopen. Vrij heftig allemaal, maar gelukkig diagnose gesteld en nu lijkt het onder controle.

Prikken ging goed, maar nu laatste 2 dagen gaat het minder goed. Wordt vaak beetje misselijk als ik mijzelf moet prikken.

Ben nu bijna 33 weken. Heftig hoor, als je hele zwangerschap moet prikken (wat ik bij een volgende zwangerschap ook zal moeten, maar daar denk ik nog maar niet aan).

Ben benieuwd hoe het jullie vergaat.

4. Sinaasappelsapje

Ik ben tijdelijk gestopt omdat ik deze maand geen iui doe en ook geen hormonen spuit.. zodra we weer met hormonen beginnen of ik zwanger ben dan moet ik weer starten.

Het is precies wat jij zegt hoor, soms gaat het goed. Soms wordt ik misselijk ervan. En soms lijkt het wel of al die naalden bot zijn. Echt ups en downs..
    En daarbij mijn buik is nu weer normaal maar ik zat echt onder de blauwe plekken..

5. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Thanks :). Gelukkig ging het gisteravond en vanmorgen weer wat beter met prikken.

Ben wel benieuwd waarom jij hebt moeten prikken met iui. Las het al eerder ergens dat iemand daarbij ook fraxiparine moest prikken. Deze zwangerschap is ook met iui gekomen, vandaar mijn interesse. komt dat door de werking van de hormonen oid?

6. Sinaasappelsapje

Het schijnt dat de kans op trombose hoger is wanneer je bezig bent met hormonen.

7. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Goed om te weten! Kan ik me daar tzt alvast beetje geestelijk op voorbereiden als het nodig blijkt te zijn weer iui in te gaan.

8. baia1975

baia1975 Actief lid

3 sep 2014
    172
    2
    18
    Tuinieren
    Zuid-Holland
    Hoi hoi, mag ik vragen waarom je meteen na de iui moest beginnen met spuiten? Mij is het gezegd dat te vroeg spuiten kan je bloed zo vloeibaar maken dat het de eventuele innesteling niet zou lukken...

9. baia1975

baia1975 Actief lid

3 sep 2014
    172
    2
    18
    Tuinieren
    Zuid-Holland
    Oeps sorry ik zie dat jij al antwoord had gegeven ;)

Deel Deze Pagina