Start januari IUI Menopur 75

Discussie in 'MMM clubs' gestart door XXNoukie, 20 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Groningse1983

Groningse1983 Actief lid

21 nov 2015
    172
    7
    18
    Kan iemand hier misschien ook uitleggen hoe het zit met de luteale fase, het gele lichaam? Wat het gele lichaam precies is? Als ik het google snap ik het niet hoe het dan vertelt wordt. Ik lees ook vaak dat het beter is om een langere luteale fase te hebben, waarom is dat? Mijn eisprong is meestal op dag 16,17 of 18, hoewel vorig jaar (2015) ook wel eens op dag 13. Mijn cyclus varieert van 29 tot 35 dagen, meestal 30-32. Ik heb ook wel eens in een korte cyclus (29 dagen) mijn ei pas gehad op dag 18, dus dan een korte luteale fase. En een maand later dan ineens weer wel 14 dagen dat de luteale fase duurde.

En dan nog een vraag. Weet iemand hier ook of je zeker kunt weten of je een vroege miskraam hebt gehad in het verleden? Vorig jaar februari heeft mijn cyclus maar 25 dagen geduurt, veel te kort voor mijn doen. En een paar jaar geleden ben ik de zomer in anderhalve maand drie keer "ongesteld" geweest. De eerste keer was een gewone ongesteldheid. Op tijd en het zag er zo uit en zo voelde het ook. De tweede keer een hoop bruinverlies. Dat duurde een paar dagen, was ook best veel, met een klein beetje licht roze bloed er door. Ik wist toen nog niets van innestelingsbloedingen, we waren toen ook nog niet zo bezig met zwanger worden. We hadden meer zo iets van: we zien wel, als het komt is het welkom. Ik weet nog dat ik toen dacht: oh, alweer ongesteld, wat raar. Maar een paar dagen later was het ook weg en omdat ik in het verleden een spiraaltje heb gehad en toen echt vaak ongesteld was en dat dus wel gewend was, zocht ik er die keer ook niets achter verder. Maar de derde keer, toen wel. We waren net terug van vakantie en ik werd 's nachts wakker van de pijn. Ik moest naar de wc, voelde al dat ik alweer ongesteld was, en echt ik wilde wel door de grond. Het was heel veel, het was heel donker met veel stolsels, en ik ging bijna van mijn stokje hoe zeer het deed. Ik was toen bang voor het antwoord en ben er toen niet mee naar de huisarts gegaan (we liepen toen ook nog niet in het ziekenhuis) maar nu het niet lukt met zwanger worden vraag ik het me wel af. Aan de ene kant wil ik helemaal niet weten of ik een miskraam heb gehad, want wat verdrietig dan, maar aan de andere kant ook weer wel want dat zou wel betekenen dat ik wel zwanger kan raken. Mijn cyclus was na die derde keer wel weer gewoon. Ik werd na die derde keer wel weer ongeveer 30 dagen later weer ongesteld.

2. Lentekind2016

Lentekind2016 Actief lid

29 jul 2015
    160
    45
    28
    Leerkracht
    Den Bosch
    Hoi Groningse: je LF- fase hangt af van hoelang je gele lichaam (overgebleven deel waaruit je eitje kwam) progesteron blijft aanmaken. Zolang hè dat hormoon aanmaakt blijft je bm-slijmvlies intact. Zodra er een eitje nestelt gaat de helft daarvan veranderen in een placenta die dat dan overneemt en verschrompeld het gele lichaam. Is er geen bevrucht eitje dan verschrompeld het gele lichaam en breekt het je bm-slijmvlies af, je wordt ongesteld.. vergelijk het maar met het verschonen van je bed..iedere maand een nieuwe laag om een vruchtje te laten nestelen.. een te korte LF fase kan dus ervoor zorgen dat je bed al wordt verschoond voordat het vruchtje kan nestelen maar dat is bij een LF korter dan 10 dagen meen ik.. mijn LF fase is altijd al 11 dagen geweest.. ik heb twee dochters dus daar lag het niet aan.
    Of je zwanger bent geweest, kan goed, 80% krijgt in haar leven hiermee te maken maar groot deel weet het niet eens. Dit is niet achteraf nog vast te stellen.. bij een fout in de celdeling breekt je lijf het af..

3. Groningse1983

Groningse1983 Actief lid

21 nov 2015
    172
    7
    18
    Oh zo. Nu begrijp ik dan denk ik ook een stuk beter waarom het zo belangrijk is hoe dik je bm slijmvlies is ten tijde van iui, of conceptie. En dat zou dan ook verklaren waarom de ene maand je cyclus een paar dagen langer of korter duurt dan de andere maand? Zo lang het niet extreem lang is bedoel ik dan. Helder, dank je wel!

Ja. Ach dat is misschien maar goed ook.

4. ChanelM

ChanelM Actief lid

14 dec 2016
    479
    111
    43
    @lentekind. Wow wat een goeie uitleg zeg. Zelf was ik nooit bekend met het gele lichaampje. Wist wel van de lf maar dacht dat die altijd bij iedereen 14 dagen was. Weer een stukje bijgeleerd 😀

5. Groningse1983

Groningse1983 Actief lid

21 nov 2015
    172
    7
    18
    Ja dat dacht ik ook, Chanel. En dat als het dus een paar dagen korter duurde dan die 14 dagen, dat het dan niet goed was. Maar dat is dus niet zo. Net zo min dat het altijd maar zo is dat je eisprong precies op dag 14 is. Bij mij is dat meestal dag 16, 17 of 18. En ook dat is nog goed.

6. ChanelM

ChanelM Actief lid

14 dec 2016
    479
    111
    43
    Ja mijn eisprong is ook altijd tussen 16 en 19. Maar als ik mijn eislrong ondekt heb. Duurt het altijd 14 dagen bij mij. Maar ik heb ook tijden gekend. Dat ik dan 2 weken ging terug rekenen en niet snapte dat ik ook echt mijn eisprong een andere dag had gevoeld. Haha. Mistery ontrafeld. 😉

7. 1986CHANTAL

1986CHANTAL Fanatiek lid

12 mei 2014
    1.767
    760
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Bedankt voor je advies! Het is natuurlijk de eerste keer en ik denk datvik daarom zo nieuwsschierig ben. Ben vooral benieuwd wanneer pregnyl uit mijn lijf is. Ik ga erover nadenken

8. Lentekind2016

Lentekind2016 Actief lid

29 jul 2015
    160
    45
    28
    Leerkracht
    Den Bosch
    Morgen dames, mijn test van vanmorgen was nog maar net zichtbaar positief, ovitrelle is dus bijna uit mijn lijf. Hopelijk gaat het lijntje weer oplopen al kan dat ook pas ruim na NOD zijn. Pas paar dagen na innesteling maakt de placenta genoeg hcg dat je het gaat zien in je urine. Ik wil wel graag weten of het evt voor NOD heeft genesteld en of het daar steeds misgaat of dat er helemaal geen bevruchting is geweest... nog een goede week..maar heel veel doen (werken, studieavond, zumba, huishouden) om de tijd sneller te laten gaan..
    fijne dag vandaag!

9. 1986CHANTAL

1986CHANTAL Fanatiek lid

12 mei 2014
    1.767
    760
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Hoeveel dagen na pregnyl en iui zit je nu lentekind?
    Wordt spannend!!

10. ChanelM

ChanelM Actief lid

14 dec 2016
    479
    111
    43
    @lentekibd. Mooi dat de ovitrelle bijna eruit is. Zie dat je nog 6 dagen moet wachten. Spannend.

Trouwens dames. Hadden jullie ook last van jullie bm. Ik kreeg gisteren last van soort van ongi krampjes en vandaag weer. Ik voelde me bm mond zelf gisteren. Zelfde gevoel als wanneer ik ongesteld wordt. Weet zeker dat het door de pregnyl komt.

11. Baby2017

Baby2017 Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.399
    37
    48
    Vrouw
    Hallo dames,

Ik hoop dat het goed met jullie gaat. Het gaat wat beter met mij maar ben nog niet helemaal opgeknapt. Angstige week achter de rug en ik dacht dat ik echt dood ging eergisteren zoveel pijn en angstig was ik 😭

12. ChanelM

ChanelM Actief lid

14 dec 2016
    479
    111
    43
    Ach baby. Heb het met je te doen. Gelukkig voel je je al wat beter. Vindt het zo rot dat je je zo voelt. Veel beterschap! ⚘

13. Lentekind2016

Lentekind2016 Actief lid

29 jul 2015
    160
    45
    28
    Leerkracht
    Den Bosch
    @Baby: vreselijk rot om zo bang te zijn...stress in je lijf is ook niet goed voor je. Sterkte.

Ik merk dat ik het deze keer ook spannender vind dan voorgaande maanden..al is maar 10% van de iui behandelingen de eerste keer raak.. kleine kans dus maar.. me voorgenomen dat wanneer het niet raak is deze maand ik lekker een wijntje mag, met biefstuk en andere dingen die niet mogen bij zwangerschap...

14. Groningse1983

Groningse1983 Actief lid

21 nov 2015
    172
    7
    18
    ChanelM, ja die pregnyl laat je echt zwanger en erg hormonaal voelen. Achteraf zie je dat nog veel meer dan als je er nog in zit, dan voelt een heleboel gewoon zo en kun je niet helemaal helder meer na denken. De vorige keer vond ik dan ook zwaarder door de pregnyl en dat was voor mij een reden om nu ovitrelle te willen. Daar reageer ik veel minder heftig op. Maar dat verschilt per persoon, super als je het niet erg vindt en het goed trekt, de pregnyl.

Lentekind, hoeveel dagen na de ovitrelle spuit zit je nu? Knap dat je zo kunt testen en zo diep het ook wilt onderzoeken van jezelf. Ik ben geloof ik te bang voor de teleurstelling voor als de test dan wel wit wordt of blijft.

15. Groningse1983

Groningse1983 Actief lid

21 nov 2015
    172
    7
    18
    Baby2017, dat klinkt niet prettig. Heb je er hulp bij? Knuffel voor jou!

16. ChanelM

ChanelM Actief lid

14 dec 2016
    479
    111
    43
    @lentekind. Haha ja ik heb nog een nieuwr fles witte chocolade likeur van me man gehad voor kerst. Mocht het bij mij niet raak zijn trek ik die ook open hoor. ;)
    Ik vindt het allemaal super spannend. Ook ik ben voorbreid op ongesteldheid. Maar toch hoop ik stiekem ook wel.

@groningse. Gelukkig voel ik nu alleen dat mijn baarmoeder, zeg maar, pijn doet alsof ik ongesteld ben. Neemt dat over een week weer af?

17. Groningse1983

Groningse1983 Actief lid

21 nov 2015
    172
    7
    18
    Wanneer is je NOD? Als je ongesteld wordt zal het weer afnemen, denk ik.

18. Lentekind2016

Lentekind2016 Actief lid

29 jul 2015
    160
    45
    28
    Leerkracht
    Den Bosch
    @groningse: vandaag 6 dagen na IUI, 7 dagen na ovitrelle.

19. 1986CHANTAL

1986CHANTAL Fanatiek lid

12 mei 2014
    1.767
    760
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Wat spannend!!! Wanneer ga je weer testen?

20. Lentekind2016

Lentekind2016 Actief lid

29 jul 2015
    160
    45
    28
    Leerkracht
    Den Bosch
    Iedere dag...😬😁👍 hoop testen van zw&kids...duurdere testen voor wanneer de streep weer dikker wordt..

Deel Deze Pagina